Evenimentul Zilei, iulie 2009 (Anul 18, nr. 5575-5605)

2009-07-24 / nr. 5598

jjjj^B jZKICI ■ Evenimentul Vineri, 24 iulie 2009 I Nr. 5598 I 16 pagini I 1,5 lei I 536.000 de cititori în fiecare zi I Ziar tipărit la București și Cluj-Napoca Guvernul împrumută 1 miliard de euro pentru deficitul bugetar la CDI și Hffî " Cumpărăm 40 de milioane de măști ineficiente în lupta cu gripa Ministerul Sănătății vrea să cumpere 40 de milioane de măști pentru protecția populației de pandemia de gripă nouă. Medici europeni spun însă că acestea pot amplifica circulația virusului. Actiuiiuți.« MANIPULĂRI DE CAMPANIE ELECTORALĂ Revolta de la Chișinău, multe filme, puțin adevăr de la Prut și până la Nistru, toată lumea , cu ochii pe televizoare. Până la alegerile anticipate de pe 29 iulie, prin cămine culturale, prin cinematografe, se încolonea ză basarabenii la vizionări, în primele rânduri sunt oameni la costum, cu aspirații de parlamentari. Fiecare partid are propriul adevăr despre ce s-a întâmplat pe 7 aprilie la Chișinău, în fața parlamentului, a președinției sau prin culise. A fost, după caz, o lovitură de stat, o manipulare grosolană a autorităților, o revoltă spontană. Pentru că, spuse pur și simplu, ar fi doar cuvinte de politicieni, adevărurile au fost ambalate în filme de campanie, în secvențe s-au injectat doze mari de dramatism, muzici apăsătoare, replici scurte. Campania de la Chișinău are de toate. Lipsește doar preocuparea pentru adevărul cel mare. Bătălia pentru Moldova. Vlad Odobesci cu evz.r Evenimența Duminică » Tezaurele României, risipite în lume Dintre cele aproximativ 50 de tezaure descoperite în România, cel puțin zece sunt în muzee din străinătate. Printre acestea se numără brățările dacice (foto), tezaurul de la Sânnicolaul Mare, comoara de la Moigrad sau cea de la Meseșenii de Sus. Pierdute de statul român sau vândute de braconierii arheologici, acestea au o valoare materială și istorică inestimabilă, șansele de a fi recuperate fiind minime. BLESTEMUL MTS DNA. Ridzi a falsificat acte; ANI: Plăcintă și-a subțiat averea > > » Cazul „Ridzi“ a fost predat, ieri, de procurori parlamentarilor pentru aviz de începere a urmăririi penale. Dosarul conține „indicii“ că, în plin scandal de presă, fostul ministru al tineretului a măsluit contractele în afacerea „2 Mai“, pentru a părea legale, și a ordonat funcționarilor ștergerea datelor incriminatorii din computere. Politică. 7 .Epopeea de la MTS continuă însă cu noul ministru, Sorina Plăcintă (foto), cercetată de ANI pentru neasumarea unui pachet de acțiuni în declarația de avere și pentru „dispariția“ a două conturi bancare. (Anca Simina, Raluca Dan) biblioteca Județeană MUREȘ (nou MUf) PREȚ SUBEVALUAT Palatul Malaxa, pe mâna unor epigoni Ionuț Fantaziu Ionuț,fantaziu@evz.i Membri din conducerea Confederației patronale UGIR-1903 au făcut un discret transfer de proprietate din patrimoniul tuturor în buzunarele lor. Ei și-au împărțit Palatul Malaxa, sediu al Uniunii, o clădire de peste 3.000 de metri pătrați, din plin centrul Bucureștiului. Spațiile au fost cumpărate cu numai 1.000 de euro/mp, un preț subevaluat. Afacerea urmează să fie parafată astăzi. în acest număr, iwmbil [Vi ] Un roboțel sensibil și curios salvează Pământul prin puterea iubirii, în „Wall-E“, filmul care va fi difuzat duminică de HBO. Producția a obținut anul acesta Oscarul pentru cea mai bună animație . Liana Alexandru, fostă Pătraș, vedeta Realității TV vorbește despre bărbatul care o face fericită și despre recenta lor cununie religioasă. telub L * IL 31,1*9 mal întârzieri de șapte luni la stadionul „Național“ Constructorii au anunțat ieri că stadionul „Național“ din București va fi gata cu șapte luni mai târziu decât se preconizase inițial. Noul termen, mai 2011, pune în pericol organizarea finalei Ligii Europa din 2012. (Mihai Voinea) Sport. 8 Rusia cere reacție internațională în cazul „Mazăre“ Rusia și-a exprimat indignarea față de „acțiunile provocatoare“ ale primarului Constanței, Radu Mazăre, care a apărut îmbrăcat în uniformă nazistă. „Acest act de blasfemie ar trebui urmat de o reacție internațională extrem de serioasă“, arată Ministerul de Externe din Rusia. (Liviu lolu) Lidia Bărbulescu „se încălzește“ pentru Curtea Supremă Conducerea CSM vrea să o propună pe Lidia Bărbulescu (foto), fosta șefă a presă, la șefia Curții Supreme. Dezvăluirea a fost făcută de justiției Monica Mar ’**•«covei, care a susținut că a auzit un zvon în acest sens. (Andreea Vădan) Actualitatea instituției de numele T^J.^ V căreia se leagă mai ■ multe scandaluri de 1 fostul ministru al / Mai bine șomeri, decât cu salariu mic Tinerii din Capitală spun că preferă să nu lucreze deloc, decât să primească prea puțini bani. Intervievații unui studiu susțin că școala nu-i pregătește suficient pentru piața muncii. (Teodora Trandafir) BotMnit,IC Străjerii distracției în Sighișoara Medievală Cea de-a 17-a ediție a Festivalului Sighișoara Medievală ia startul astăzi. Parada de deschidere va începe la ora 17.00. Personaje pitorești precum bufonul, toboșarul și străjerul cetății vor anima atmosfera de epocă. (Andreea Marinescu) Cutară, 15 Gică R, un turnător bun EDITORIALUL EVZ. Mircea Marian: „CNSAS a preluat misiunea SRI: ține sub preș mizeria lăsată de fosta Securitate“ Osiri.4 Evenimentul contact Tel: 021-202.20.00 Fax:021-202.20.01