Evenimentul Zilei, noiembrie 2010 (Anul 19, nr. 6018-6043)

2010-11-08 / nr. 6024

CUVÂNT DE ADIO Ion Iliescu: „El mi-a cântat omagii lui Ceaușescu“ Andreea Archip andreea.archip.evz.ro încă de dimineață, dinspre bd. Gheorghe Magheru, sute de oameni s-au îndreaptat către Ateneul Român, îmbrăcați sobru și cu flori în mâini, la fel cum altădată mergeau spre stadioane la Cenaclul Flacăra. Așa se face că, în curtea Ateneului s-a format o coadă imensă, la care mulțimea a așteptat să-i aducă un ultim omagiu lui Adrian Păunescu. Până în jurul prânzului, țigăncile cu buchete de flori șiau adjudecat colțurile de stradă pe unde treceau spre Ateneu bucureștenii, iar vânzătorii de cărți și-au scos pe tarabe volumul „Vinovat de iubire“ al poetului. Printre primele VIP-uri ajunse la Ateneu s-a numărat Ion Iliescu, care a ținut un scurt discurs în memoria lui Adrian Păunescu și s-a recules lângă sicriul poetului: „ S - a spus că ar fi fost un om de curte. El nu i-a cântat omagii lui Ceaușescu. Nimeni nu-i perfect pe această lume. (...) «Analfabeții» a scris-o în 1979 și a adresat cuvinte severe la adresa conducerii de atunci.! Un grup de suporteri ai Universității Craiova au venit apoi să-i aducă un ultim omagiu lui Adrian Păunescu, iar în momentul în care sicriul cu trupul neînsuflețit a fost scos din Ateneu, aceștia au început să cânte imnul echipei de fotbal. Mulțimea aplauda, în timp ce, ca pe stadion, suporterii strigau cu putere: „Păunescu! Păunescu“. O bocitoare a urmat cortegiul funerar până la Cimitirul Bellu, unde scenele s-au repetat. EVENIMENT ADMIRATORI „ÎN VIZITĂ“ Politicienii l-au condus pe ultimul drum La ceremonii au fost prezenți atât tineri politicieni, cât și cei din „garda veche“. Și președintele Traian Băsescu a venit,îmbrăcat într-un pulover albastru, vineri seara, la Uniunea Scriitorilor, pentru a-i aduce flori și un omagiu poetului. Ținuta sa a fost criticată, fiind considerată nepotrivită; în editorialul său din „Gândul“, Cristian Tudor Popescu a scris: „Mi-a zgâriat însă ochii și creierul imaginea dlui președinte Traian Băsescu trecând pe acolo în pulover bleu și cămașă, ci atunci când a băut cu Gigi Becali la cârciumă“. Ion Iliescu a fost unul dintre cei care au ținut discursuri la căpătâiul poetului, iar Adrian Năstase a venit și el să-i aducă un ultim omagiu, nu doar la Uniunea Scriitorilor, ci și la cimitir. Ecaterina Andronescu, Virgil Măgureanu, Nicolae Văcăroiu, Vadim Tudor, Victor Ponta sau Varujan Vosganian au fost prezenți la Ateneul Român, unde trupul neînsuflețit a fost depus înainte de înmormântare, și la Bellu. Admiratori ai poetului, melancolici după bucata lor de tinerețe numită Cenaclul „Flacăra“, toți au venit cu flori ca să le depună pe catafalc. Colegii de la cenaclu, Victor Socaciu, Mircea vintilă, Gheorghe Gheorghiu, Vasile Șeicaru au fost și ei alături de familia Păunescu în aceste momente Luni, 8 noiembrie 2010 ! Evenimentul zile 3 CONT !' Cont Curent îoop/o GRATUIT! Nu plătești taxă de administrare. Nu plătești deschidere de cont. w.bancatransilvania.ro BANC/ BT