Evenimentul Zilei, august 2012 (Anul 21, nr. 6560-6586)

2012-08-31 / nr. 6586

Mobilierul pentru clasa pregătitoare întârzie SALAJ. Doar 24 din cele 180 de școli din Sălaj au primit până acum mobilierul pentru clasa pregătitoare. Inspectorul școlar general Maria Pop spune că întârzierile se datorează furnizorilor, care nu fac față numărului mare de cereri, în cazul în care mobilierul nu ajunge în școli până săptămâna viitoare, cei mici ar putea urma cursurile la grădiniță. Profesoară arestată pentru luare de mită GIURGIU. Un cadru didactic din județul Giurgiu a fost arestat preventiv pentru 14 zile. Este vorba despre o profesoară, prinsă în flagrant când lua mită 800 de lei pentru a încheia situația școlară a unei eleve. Conform polițiștilor, alți cinci elevi și părinți i-au dat bani profesoarei pentru a le rezolva problemele școlare. Evenimentul zilei, vineri, 31 august 2012 Educație Actualitate ! 11 Școala Americană, ele 50 de ani în România BUCUREȘTI. Școala Americană Internațională din București aniversează sâmbătă 50 de ani de la înființarea ei în România. în 1962 când a fost deschisă de Ambasada Americii la București, școala avea doar doi profesori și șase elevi. Astăzi instituția are sute de elevi, cei mai multi fiind copii de expati si diplomați Locuri libere la universități de stat Cei care reușesc sa ia Bacul în cea de-a doua sesiune pot prinde chiar un loc la buget, în una din facultățile de stat Oferta cea mai slabă este la Medicină. Cristina Olivia Moldovan rrktina l@evz.rc mdnu. Rezultatele dezastruoase înregistrate în vară la examenul de Bacalaureat a făcut ca, spre deosebire de anii trecuți, locurile bugetate de la facultăți să nu se epuizeze din prima sesiune de admitere. Spre exemplu, la Universitatea Tehnică "Gheorghe Asachi” din Iași, din cele 9.300 de locuri, s-au ocupat în prima sesiune de examene doar 3.200 In această toamnă, universitățile fără niciun loc bugetat se pot număra pe degete. Se află în această categorie Academia de Stiinte Economice din » » București, unde sunt disponibile 820 de locuri, însă toate în regim cu taxă. Cele mai multe dintre ele sunt la Management (165) și la Contabilitate și informatică de gestiune (140). Tinerii care vor să învețe Medicina, dar nu au susținut examenul în vară, nu sunt foarte norocoși: vor trebui fie să aștepte până anul viitor, fie să plătească. UMF București nu mai are niciun loc disponibil, nici la buget, nici la taxă, iar UMF Iași se află aproape în aceeași situație. Cele 31 de locuri disponibile la Iași, în regiun ^ cu taxă, sunt destinate exclusiv celor care încep acum a doua facultate. Șansa viitorilor mediciniști este UMF Târgu Mureș, care, în acest an, organizează pentru prima dată sesiune de admitere de toamnă Conform rectorului Leonard Azamfirei, sunt disponibile, în regim cu taxă, următoarele locuri: Farmacie 20: Asistent de farmacie UNDE MĂ ÎNSCRIU ? Candidații se prezintă cu B.I. / C.I. și actele necesare înscrierii după cum urmează: centa Inițiala numelui de familie al candidatului 2. A — B și olimpicii c V. Madgearu Sal: pregătire dosar Sală înscriere 1 calculator p D-E-1 V. Madgearu G-H-I-B — J — K M. Eminescu M. Eminescu M. Eminescu 2104 2102 c TAXA DEJ Taxa de înscriere la conc .0 lei pent 30. Educație fizică și sportivă- 20. Nutriție 4. Azamfirei spune că se așteaptă la o concurență serioasă, cel puțin la Facultatea de Farmacie. „Nu ne interesează neapărat să avem o concurență de 2 sau de 7 pe loc, ci ne interesează ca cei care au trecut Bacalaureatul să fie în stare să treacă și de un examen serios, cum e cel de la Farmacie. Testările de la celelalte specializări nu sunt atât de dificile, însă examenul de la Farmacie chiar necesită o pregătire serioasă spune el. Admiterea de toamnă Cod 1. Clădirea 3. A 567. 8. 9 10. 11. I -M N-O-F M. Eminescu Q — R— S — ST- U- M. Eminescu X-Y Cetățeni de etnie rroma W- M- Eminescu Cetățeni moldoveni și cetățeni U.E. învățământ la distanță Clădirea “Mihai E UNDEF în această taxă sunt vid care vor săi I. Angelescu I. Angelescu V. Madgearu Clădirea “len N. Angelescu” se află în Piața se află în Mii Clădirea “Virgil Madgearu” se află in Calea Dorobanț am II Ilie, sile se af Mihai Eminesc , Virgil Madgeai □ Oferta Universității din București Șapte dintre facultățile Universității din București și-au anunțat până acum locurile disponibile pentru sesiunea de toamnă, înscrierile se fac în perioada 3-10 septembrie, iar examenele se susțin în intervalul 12-18 septembrie. □ Administrație și Afaceri: 70 de locuri la buget, 100 la taxă; □ Chimie: 41 de locuri; □ Litere - Etnologie (13 locuri la buget, 48- taxă), științe ale Informării și documentării (8 la buget, 5- taxă); □ Sociologie și Asistență Socială-19 locuri (forma „la distanță” □ Teologie - 56 de locuri la buget: 12 taxă; Geologie și Geofizică: 18 locuri la buget, 20 cu taxă; □ Științe Politice - Științe Politice în limba română: 33 de locuri la buget și 95 de locuri la taxă; Știinte Politice în limba engleză: 51 de locuri la taxă; Studii de securitate: 2 locuri la buget si 21 de locuri la taxă.