Evenimentul Zilei, iulie 2014 (Anul 23, nr. 7143-7169)

2014-07-30 / nr. 7168

4 Actualitate Eveniment Evenimentul zilei, miercuri, 30 iulie 200 Ponta și-a lansat candidatura la apă Consiliul Național al PSD a votat în unanimitate ca Victor Ponta să fie prezidențiabilul social-democraților Laura Ciobanu laura.ciobanu@evz.ro I nundațiile, marcate cu cod roșu de Guvern, s - au dovedit a fi un bun agent electoral pentru Victor Ponta, care și-a prefațat ieri validarea drept candidat al PSD la prezidențiale cu o descindere în mijlocul sinistraților din Gorj. Dacă inundațiile trecute l-au prins pe premier nepregătit, în pantofi și cu un aer distant, de data aceasta el s-a prezentat cu temele făcute, adică în cizme de cauciuc, dând mâna cu toată lumea și luându-l chiar pe după umeri pe primarul din Bengești, căruia i-a promis că-i face dig și șosea. Alături de el, Liviu Dragnea, care nu candida la nimic, stătea bățos și distant, dându-i prilejul lui Ponta să-l apostrofeze: „Haideți, domnu' Dragnea, lăsați interviurile și veniți aici, la domn primar!!' PSD l-a băgat pe Traian în Imn Cei 5.000 de participanți la reuniunea Consiliului Național al PSD, care s-a desfășurat la Craiova, în Sala Polivalentă, au început, așadar, fără el. Evenimentul a început cu imnul național, în care strofa cu „Traian“ a fost repusă la locul ei. PSD amintea, astfel, că sâmbătă, la congresul de fuziune PNLPDL, strofa buclucașă fusese omisă de ambele partide. Dus la inundații, premierul a fost lăudat, în lipsă, de președintele PSD Dolj, Claudiu Manda, de șeful PC, Daniel Constantin, și de ceilalți vorbitori. Emoționat, Constantin a comis-o, vorbind despre „toți cei care au murit... ăă... au muncit corect...”. Dragnea, din fericire, era plecat cu Ponta, la inundații. Premierul a apărut la o oră de la începerea evenimentului. „Eu mi-am lansat deja candidatura la Novaci, la Bengești, alături de oameni care reprezintă cu adevărat România, (...) alături de oameni curajoși, dar și de oameni deznădăjduiți“, a început el. De altfel, după ce PNL i-a cerut, ieri, să suspende reuniunea și să se ocupe de inundații, Ponta a supralicitat și a spus că-și va petrece noaptea la Novaci, una dintre localitățile în care fusese. Șah la Băsescu și Iohannis în discursul ținut la Consiliul Național al PSD, Ponta a promis că se simte pregătit și pentru zece ani la Cotroceni. „Să facem ca viitoPremierul și-a prefațat lansarea candidaturii cu o incursiune în localitățile afectate de inundații din Gorjul președinte al României să nu fie al treilea mandat al lui Traian Băsescu, fără Băsescu“, a afirmat președintele PSD. El a anunțat că va elibera justiția de sub tutela actualului șef al statului. „Ce rămâne după zece ani de mandat Traian Băsescu? Ură, dezbinare, vieți distruse“ a teoretizat Ponta. Președintele PSD nu l-a pomenit pe Klaus Iohannis, potențialul său adversar din partea alianței PNL-PDL, dar a invocat faptul că el unul este de religie ortodoxă. „Să nu mă acuze nimeni că sunt ortodox și român în țara mea“, a insistat Victor Ponta, care a nuanțat, apreciind că nu crede că vreun contracandidat va avea probleme pentru faptul că are o altă religie. De altfel, ieri, Ponta a insistat și asupra faptului că Biserica Ortodoxă Română - dar și celelalte culte - trebuie sprijinite. La finalul reuniunii Consililiului Național, cei 5.000 de participanți au votat în unanimitate ca Victor Ponta să candideze la președinția României. (A contribuit Mircea Marian) [fiinîi WI □ Victor Ponta se declară pregătit să se ducă la Cotroceni și să stea acolo și zece ani FOTO: ADI PÎCLIȘAN □ □ n Zgonea și imnul Președintele Camerei Deputaților, Valeriu Zgonea, a salutat în stilul său original Ziua Imnului Național. „Pentru mine și cred cu tărie că pentru toți românii, «Deșteaptă-te, române!» este un îndemn nemuritor în conștiința noastră - este expresia năzuinței continue a acestui popor de a se dezvolta, de a arăta Europei și lumii întregi cât suntem de valoroși și că România este o țară puternică, cu oameni bravi, iubitori de libertate”, a scris Zgonea ieri pe pagina sa de Facebook □□□ PDL jură că nu l-a cenzurat pe „Traian” Difuzarea Imnului de Stat al României fără strofa cu Traian la Convenția Națională a PDL de sâmbăta trecută a fost „o eroare neintenționată”, precizează Orlando Deludi, producător la firma care a organizat evenimentul. „Varianta folosită o avem cu titlu gratuit de pe internet, de mai mulți ani. Această variantă eronată există și astăzi pe mai multe pagini web”, scrie Delain, explicând că ordinea în această variantă este: strofa 1, strofa 4, strofa 2 (cea cu Traian). „La evenimentul de sâmbătă, au fost redate doar primele două strofe din varianta deținută, din motive exclusive de încadrare în timpii alocați”, explică aceasta, cerându-și scuze pentru „inconvenientele create” Ministrul Doina Pană: „Nici inundațiile nu mai sunt ce au fost odată” Ministrul delegat pentru Ape, Păduri și Piscicultură, Doina Pană (foto), a declarat, la B1TV, că inundațiile nu sunt atât de grave. „S-a ajuns la anumite cote, se încearcă deversarea, totul e sub control, dar există niște reguli clare și se face evacuarea preventivă a populației. Ploile astea sunt atipice și în momentul în care vin averse de 100 de litri pe metru pătrat cum din nefericire se întâmplă foarte des în ultima vreme, e un fel de..., nu e niciun pericol, niciun motiv de panică”, a declarat ministrul Doina Pană, într-o intervenție telefonică la postul B1 TV. Cod roșu sau portocaliu? Ministrul nu a reușit să se exprime mai limpede nici în problema codurilor. Roșu sau portocaliu? Doina Pană spune: „Aveam prognoze și meteo, și hidro, să ne așteptăm la coduri portocalii. Ne-am pregătit pentru coduri roșii deși trebuia să fie numai portocalii, dar fiind prognoze am ajuns și la roșu”, a spus ministrul. „Nici inundațiile nu mai sunt ce au fost odată, nu mai avem probleme pe râurile mari, avem probleme de foarte scurtă durată, în cantități uriașe, pe suprafețe mici, și cu acumulările de pe versanți, pâraiele ne fac mai mult probleme“, a mai declarat Doina Pană . Ministrul de Interne, vicepremierul Gabriel Oprea, a declarat că în urma viitorilor au fost înregistrate până în acest moment două victime, una fiind în județul Argeș. Tot în Argeș, un tren a deraiat, între Pitești și Curtea de Argeș, șapte persoane fiind rănite. Județele afectate de inundații au fost Vâlcea, Gorj și Argeș. Autoritățile spun că viiturile au atins proporții record de peste cinci metri. Numai în Argeș au fost afectate 28 de localități. ► în trei zile au căzut aproape 100 de litri de apă pe metru pătrat. w1 Zeci de persoane au fost evacuate preventiv din zonele afectate. în Vâlcea s-au înregistrat situații în care oamenii au refuzat să-și părăsească locuințele. (Laura Ciobanu) Inundațiile în cifre