Evenimentul Zilei, august 2014 (Anul 23, nr. 7170-7195)

2014-08-20 / nr. 7186

Daca nu voi câștiga prezidențialele, rămân co-președinte al noul PNL și vom câștiga alegerile din 2016." Alpinist român mort pe Mont Blanc Alpinistul român Iulian Costache, de 34 de ani, a murit căzând în prăpastie, după ce escaladase vârful Punta Walker (4028 de metri) din Masivul Mont Blanc, scrie Aostavera.it. Bărbatul a căzut în gol 200 de metri, zdrobindu-se de stânci și a murit pe loc. „Mergeam înaintea lui, l-am auzit strigând, m-am întors, dar nu l-am mai văzut", a povestit colegul care îl însoțea pe Costache. Accidentul a intervenit la puțin timp după ce cei doi au părăsit refugiul Boccalatte de la cota 2803. έn Mihai Vlasov, alte 60 de zile de arest Curtea de Apel București a stabilit ieri că fostul președinte al Camerei de Comerț va mai sta 60 de zile în arest la domiciliu. Mihai Vlasov ceruse schimbarea locului de executare a arestului, de la Iași, unde își are domiciliul, la București, la locuința uneia dintre fiicele sale, însă solicitarea a fost respinsă ca nefondată. Vlasov e judecat pentru trafic de influență și e urmărit penal pentru șantaj, nnn Declarația Actualitate 2008 Evenimentul zilei, miercuri, 20 august 2014 Manifestație la DNA împotriva Laurei Georgescu Valentin Jucan, membru al Consiliului, a chemat astăzi, de la ora 11, la o manifestație cu prize, becuri, cabluri în fața instituției, pentru a cere demisia șefei CNA Anca Simionescu anca.simionescu@evz.rc Apelul la protest în fața Consiliului Național al Audiovizualul, postat pe pagina de Facebook a membrului CNA, Valentin Jucan, a avut peste 30.000 de vizualizări. Jucan susține că cei ce i-au răspuns l-au încurajat și i-au promis susținere. In urma opririlor de curent ce au afectat serverele instituție, și implicit înregistrările emisiunilor, Valentin Jucan i-a invitat astăzi pe românii, de la ora 11.00, la un protest inedit în fața sediului instituției. Ei trebuie să vină cu becuri, cabluri sau prize. „CNA-ul doarme și Laurei Georgescu îi place tot mai mult să ne lase în pană de curent”, se arată în apel. „în Consiliu, noi am tot vorbit și nu s - a întâmplat nimic. CNA doarme în continuare, audiovizualul se face pulbere pe zi ce trece“, spune Valentin Jucan Dacă nu e protest e plimbare El a solicitat de la enel o poziție în legătură cu „penele de curent”, dar nu a primit încă răspuns. „Aștept la protest oamenii care se uită la televizor, neimplicați politic. Pe cei care resimt cel mai puternic dezastrul din audiovizual“ și-a explicat Jucan demersul. Miercuri, el a depus la Primăria sectorului 5 o cerere de autorizare. „Nu știu dacă protestul a fost aprobat, dar și noi „putem să facem o plimbare” EEBBSr □ Laura Georgescu, acuzată că se joacă cu pana de curent CNA nu are înregistrările emisiunilor Antenei 3 din ziua în care s-a dat sentința lui Voiculescu. Dezvăluirea a fost făcută de Narcisa Iorga, membru CNA, pe blogul său. Motivul invocat de Consiliu este că în instituție a avut loc o „pană de curent”. • Era pentru a doua oară când în instituție se oprea curentul în jurul orei 17.00, imediat după terminarea orelor de program. Joi, 7 august, se repetase același scenariu. • Surse din CNA au dezvăluit că nici „plimbarea” Antena 3 nu a fost monitorizată. „Plimbarea Libertății din 10 august” a avut loc într-o zi de duminică, tot de la ora 17.00 și se pare că din nou aparatele nu au funcționat Luni, 11 august, omul care „a repornit” serverele CNA a suferit represaliile Laurei Georgescu. Consilierului IT Bogdan Roman care a avut inițiativa de a reporni sâmbătă sistemul de monitorizare al CNA, oprit în urma unei suspecte pene de curent, i s-au luat cheile de la departamentul de monitorizare de către șefa lui directă. Mai mult, angajatul spune că i s-a interzis să intre singur în camerele de monitorizare, deși echipamentele ce se află acolo sunt trecute pe inventarul lui Chioșcul din Retezat a fost desființat. Altul stă să apară După ce EVZ a publicat articolul „Manelizarea Retezatului“, Administrația Parcului Național a anunțat că își retrage aprobarea dată pentru funcționarea unui chioșc cu băuturi și produse alimentare în „parcarea” de lângă Poiana Pelegii, una dintre principalele porți de acces pe traseele masivului muntos. „Am luat această decizie pentru că proprietarul nu a respectat două dintre condițiile impuse de noi: nu a mutat pavilionul astfel încât să nu mai deranjeze trecerea pe potecă spre poiana efectivă și, în plus, am avut informații că a continuat să vândă bere pe ascuns“ declară șeful Administrației PNR, Zoran Acimov. îngrijorător este însă că acesta spune că ar fi făcut un sondaj printre turiști, iar trei sferturi ar fi zis că sunt de acord cu un chioșc. O decizie va fi luată însă abia după ce va fi consultat Consiliul Științific al Parcului La finele lui iulie, Administrația PNR și-a dat acordul ca un întreprinzător să vândă în Poiana Pelegii băuturi și produse alimentare. în primele zile de funcționare, berea, micii și manelele au fost la ele acasă. (Ciprian Iancu) „Evenimentul zilei" la B1 TV Invitații edițiilor de astăzi ale emisiunii „Evenimentul zilei” Ora 11.00 Invitații ediției de la ora 11.00 moderată de Mălin Bot, sunt Horia Alexandrescu, jurnalist, Andreea Udrea, jurnalist EVZ, Alex Ștefănescu, scriitor. La ora 17.00, în studioul ediției moderate de Silviu Sergiu, vor fi prezenți George Rîpă, consultant politic, Cristian Petrescu, vicepreședinte PMP, și Adrian Moraru, director adjunct IPP Tema principală de discuție ar fi candidații la alegerile prezidențiale. Puteți adresa întrebări direct pe evz.ro, în secțiunea comentarii a articolului care va prezenta discuțiile din emisiune, pe adresa de e-mail online@evz.ro , la telefonul 021.202.2000. ELENEț i Ora 17.00 George Ripă Cristian Petrescu SEE Alex Ștefănescu Adrian Moraru