Evenimentul Zilei, noiembrie 2014 (Anul 23, nr. 7249-7273)

2014-11-04 / nr. 7251

8i Actualitate Politică Evenimentul zilei, marți, 4 noiembrie 201' Vasile Blaga pune biciul pe șefii de filiale cu rezultate proaste Aflați la o distanță de 10% de Ponta, lideri ai ACL au fost puși la punct pentru rezultatele slabe din turul I Andreea Udrea andreea.udrea.evz.ro. Prezidențiabilul ACL, Klaus Iohannis, s-a declarat, ieri, optimist în ceea ce privește turul doi al alegerilor prezidențiale. In spatele ușilor închise, ședința ACL nu a fost lipsită de scântei. Atât Klaus Iohannis, cât și co-președintele Alianței, Vasile Blaga, s-au arătat nemulțumiți de unele rezultate obținute în judeteși asta pentru că Iohannis a obținut un scor sub așteptări în multe fiefuri liberale. De exemplu, în județul Caraș Severin unde președinte de Consiliu Județean este Sorin Frunzăverde, Victor Ponta a obținut 43% din voturi, în timp ce Klaus Iohannis a obținut doar 34% din sufragii. O surpriză neplăcută a reprezentat-o și județul Călărași, unde președinte de Consiliu Județean este Răducu Filipescu, Ponta obținând un scor de 49%, în timp ce Klaus Iohannis a obținut doar 27% din sufragii. Merit a precizat că și la alegerile europarlamentare, liberalii din Călărași au obținut Călărași, Caraș Severin, Hunedoara, Ilfov sunt fiefuri liberale unde Iohannis a obținut mult sub așteptări, 35% din voturi, în contextul unui scor național al partidului de 15%. Filiala PNL Călărași era, în mod tradițional, una dintre cele mai puternice din țară. Nici județul Hunedoara, unde PNL are șefia Consiliului Județean prin Mircea Moloț, și, odată cu OUG care a permis traseismul, mai mulți primari ai Puterii au trecut la PNL, nu a avut un scor mulțumitor. Iohannis a obținut doar 32%, iar Victor Ponta 43%. Și în Ilfov, județ condus de secretarul general al PNL, Marian Petrache, rezultatele au fost sub așteptări: 27% din voturi au mers la Klaus Iohannis și 39% la Victor Ponta, chiar dacă scorul la europarlamentare a fost printre cele mai bune la nivel național. Prezidențiabilul ACL a declarat, ieri, că alianța va organiza întâlniri, pe regiuni, cu fiecare filială, pentru analiza rezultatelor din primul tur al alegerilor prezidențiale și că nu se pune problema de sancțiuni, dar „ici colo trebuie îmbunătățit rezultatul“. Mesaje mai dure ACL este îngrijorat nu doar de diferența de 10 procente care îl desparte pe Klaus Iohannis de Victor Ponta, dar și de faptul că de două săptămâni prezidențiabilul ACL s-a plafonat la un scor de 30%. Prin urmare, în următoarele două săptămâni Iohannis va avea un mesaj anti-Ponta mai dur, care să îi ridice intenția de vot în Oltenia, Muntenia și Moldova, zone unde Ponta a câștigat detașat. El și-a schimbat discursul încă de ieri, când a folosit un altfel de limbaj decât cel obișnuit: „Dacă voiau toți românii de afară, i-am fi rupt din primul tur” H-Ți] M1113 M M114~- V'-IMfeflamtt SITT ala TTCTJH Mircea Moloț, președintele Consiliului Județean Hunedoara, a avut un scort*sub'așteptări mill ^ I îfTițu.iHi.B 31 ffaCT!W«]>]ETTÏÏü' üBÄF^el „Evenimentul zilei este numărul 1: cel mai cumpărat ziar quality din România nu vrea sa negocieze voturile Potrivit surselor EvZ, Klaus Iohannis nu vrea să negocieze cu principalele contracandidate de pe Dreapta, Monica Macovei și Elena Udrea, care nu au intrat în turul II, argumentând că voturile nu se pot negocia. „Eu sunt reprezentantul Dreptei românești, îi chem alături de mine și pe cei care cred că pe 16 noiembrie se poate face o schimbare”, a lansat Iohannis un apel destul de vag la adresa electoratului contracandidaților săi care nu au ajuns în turul doi. Tot ieri, Iohannis a afirmat că, în calitate de președinte, va solicita partidelor să elaboreze legislația pentru votul prin corespondență și cel electoral. „Episodul de duminică e simbolic pentru atitudinea Guvernului față de cetățenii săi dispreț. Pentru mii de români care muncesc în străinătate dreptul fundamental a fost încălcat. Mândria de a fi român nu trebuie folosită ca slogan, trebuie să fie o atitudine față de proprii cetățeni, nu aștept de la premier conferințe de presă, vreau fapte”, a spus Iohannis. Strategia PSD pentru turul I Președintele PSD, Victor Ponta, și președintele executiv, Liviu Dragnea, au convocat, astăzi, o videoconferință cu liderii socialdemocrați din teritoriu pentru a analiza rezultatele la turul întâi. Totodată, vor stabili strategia pentru turul doi și vor discuta despre viitorul premier. Ei au avut o primă ședință de evaluare în cursul zilei de ieri. Potrivit unor surse social-democrate, aceștia speră să strângă cât mai multe voturi de la Călin Popescu Tăriceanu și Dan Diaconescu, al căror electorat este mai degrabă apropiat de Victor Ponta decât de Klaus Iohannis. De asemenea, tot pentru a-l învinge pe Iohannis și pentru a atrage și electoratul de Centru Dreapta, cel mai probabil, Ponta va face nominalizări pentru funcția de premier, Călin Popescu Tăriceanu sau George Maior fiind variantele vehiculate până acum, asupra cărora a făcut referințe publice. Ponta ii propune lui Iohannis patru dezbateri Prezidențiabilul PSD i-a propus contracandidatului său să participe la patru dezbateri televizate săptămâna viitoare. Dezbaterile ar urma să aibă loc astfel: luni, 10 noiembrie, la România TV - dezbatere pe teme de politică economică și socială; marți, 11 noiembrie, la Realitatea TV - dezbatere pe teme de politică externă și siguranță națională; miercuri, 12 noiembrie, la B1TV - dezbatere pe tema dezvoltării instituțiilor politice și a statului de drept, joi, 13 noiembrie, la Antena 3 - dezbatere pe tema viziunii prezidențiale de dezvoltare a României. (Andreea Udrea) Liviu Dragnea a spus ieri că în PSD nu s-a discutat varianta nominalizării lui Tăriceanu drept premier FOTO: NICU DÎRDÎIAC