Evenimentul Zilei, mai 2015 (Anul 24, nr. 7399-7424)

2015-05-29 / nr. 7423

Evenimentul zilei • Adresa: Bd Dimitrie Pompeiu nr. 6, sector 2, București; cod poștal 020337; Telefon: 021.202.20.00. 021.209.34.00; Fax: 021.202.20.01; e-mail: officeredactie@evz.ro l ■ Pentru că zilele de arest la domiciliu se scad dintr-o eventuală pedeapsă după gratii, fostele judecătoare Antonela Costache și Viorica Dinu au refuzat cererea DNA de a fi eliberate l* oroni Viorica Dinu . Avantajele arestului la domicilii Marian Păvălașc marian,paralicS Antonela Costache și Viorica Dinu, foste judecătoare la Tribunalul București, trimise în judecată pentru luare de mită, au revoluționat Justiția, implorând ieri pe magistratul Curții de Apel București să nu le elibereze din arestul de la domiciliu, așa cum au cerut procurorii Direcției Naționale Anticorupție (DNA). Cocheta și... .Vă rog frumos să mențineți arestul preventiv la domiciliu și să respingeți cererile procurorilor de control judiciar“, a fost cererea Antonelei Costache în momentul când s-a adresat judecătorului. îmbrăcată tinerește și mereu cochetă, Costache nu părea deranjată că se află în rândul inculpaților. Martorii neutri au crezut că nu au auzit bine, au dat din umeri și apoi s-au întors către vecinii de pe bancă și au întrebat: „Procurorul a cerut eliberarea, iar ea a cerut să rămână în arest?”. gospodina După câteva minute, a venit și rândul fostei colege de magistratură, Viorica Dinu, să ia cuvântul: „Vă rog să mențineți arestul la domiciliu. Mă simt foarte bine în confortul de acasă și nu aș vrea să fiu eliberată. Mă simt în siguranță acasă, iar în cazul în care voi fi eliberată va trebui să suport presiunile media și nu numai“, l-a implorat și aceasta pe judecător. Spre deosebire de colega sa, cocheta Antonela, Viorica a făcut-o pe gospodina și a cerut, totuși, o zi liberă. „Aș dori ca într-o zi din săptămână să mi se permită totuși să ies, să pot ieși la piață să-mi fac cumpărăturile necesare“, a spus aceasta timid. Explicația cererilor stranii ale inculpatelor se găsește în faptul că așa vor să scape de penitenciar în cazul unei eventuale condamnări: o zi în pușcăria de acasă este considerată ca o zi după gratii. Cum cele două stau de un an în arest la domiciliu, la o eventuală condamnare li s-ar scădea un an de pușcărie Reamintim că Viorica Dinu și Antonela Costache sunt acuzate de procurori că ar fi luat mită de aproape 300.000 de euro pentru a ajuta la eliberarea din arest a lui Dinel Staicu. Potrivit legislației din România, o zi de arest la domiciliu este egală cu o zi de închisoare, în alte state este diferit: în Bulgaria, de exemplu, două zile de arest la domiciliu sunt considerate o zi de închisoare, iar în Ungaria - unei zile de închisoare îi corespund cinci zile de arest la domiciliu. Tot mai multe VIP-uri sunt în prezent în arest la domiciliu: Viorel Hrebenciuc, Gheorghe Nichita, Cristian David, Nicușor Constantinescu, Mihail Vlasov etc. Anul trecut, DNA a contestat, fără succes, la Curtea Constituțională această prevedere, ar fi o discriminare în funcție de criteriul averii Excepția a fost ridicată în dosarul lui Gruia Stoica (foto) - acuzat de cumpărare de trafic de influentă. (Ionel Stoica) Evenimentul special “^vv.evz-10 □ Antonela Costache"are o vilă în Ilfov, de 200 de metri pătrați, construită în stil Bauhaus^Mg| „Dacă mă lăsați liber, voi comite iar tâlhării cu violență“ „Dacă mă lăsați în libertate, voi continua să comit tâlhării cu violență“, a declarat franc și nonșalant Dumitru Burceaprincipalul suspect al atacului violent asupra milionarilor din Pitești, dar și al altor jafuri și tâlhării ieșite la iveală în timpul anchetei în fața magistraților. Judecătorii au decis miercuri ca Burcea să fie arestat preventiv pentru 30 de zile. Adus la audieri la Parchetul de pe lângă Tribunalul Argeș, suspectul a stat de vorbă cu procurorii timp de aproximativ cinci ore, dar nu a recunoscut infracțiunile cu violență comise. Anchetatorii susțin însă că probele ADN și imaginile de pe camerele de supraveghere arată cum Burcea făcea mai întâi o recunoaștere „a locului“ în care se aflau vilele Dumitru Burcea are un cazier plin de „bube" și mulți ani petrecuți după gratii. Nu și-a recunoscut faptele în care pătrundea, dând ore întregi târcoale până să atace. La începutul lunii mai, Dumitru Burcea a „acționat“ și la Mangalia, unde țintă i-a fost tot o vila impozantă de la intrarea în oraș, chiar în apropierea Poliției. Potrivit unor surse din rândul anchetatorilor, soția miliardarului Cristescu nu a fost audiată, ea tind încă în comă. Reamintim că, în seara zilei de 1é mai, polițiștii au fost anunțați că persoane necunoscute au pătruns în locuința soților Ovidiu Adrian și Camelia Elena Cristescu, din municipiul Pitești, județul Argeș. Cei doi au fost agresați și le-au fost sustrase sumele de 5.000 de euro și 7.000 de lei. (Mara Răducanu) „Evenimentul zilei” este numărul 1, cel mai cumpărat ziar quality din România Vineri, 29 mai 201E