Evenimentul Zilei, octombrie 2015 (Anul 24, nr. 7530-7556)

2015-10-14 / nr. 7541

Declarația zilei ^ *Declarația [n. red.. lui Vasile Dragnea, despre votul prin corespondență] este amuzantă, este ca și cum dracu ar discuta despre tămâie ", RADET a ajuns la mâna Guvernului RADET este capabilă să furnizeze căldură în caloriferele bucureștenilor, iar în această iarnă populația nu ar trebui să își facă niciun fel de griji. Asta susțin atât directorul general al Regiei de termoficare, Valentin Vițalariu, cât și Marcel Nicolaescu, directorul ELCEN. De partea cealaltă, Ștefănel Dan Marin, primarul general al Capitalei, îi asigură pe locuitorii Bucureștiului că tariful la gigacalorie nu se va majora în acest an, însă Guvernul trebuie să dea de urgență un ajutor de încălzire de 300 de milioane de lei. (Mihai Oprea) □nc Adio Revelion din Piața Constituției! t t După ce nu s-a mai organizat Vanghelionul, a venit rândul revelionului din Piața Constituției să fie „tras pe dreapta”. Pentru a putea subvenționa RADET, Ștefănel Dan Marin, primarul general al Capitalei, nu va mai aloca banii necesari pentru organizarea petrecerii ultimei zile din acest an. Era un cost destul de consistent undeva pe la 2,5 milioane de lei. O variantă ar fi găsirea unor sponsori. (Mihai Oprea) □□□ „Evenimentul zilei" la B1 TV Ora 17.00 Invitații de astăzi ai emisiunii „Evenimentul zilei” Invitații ediției de la ora 17.00, în studioul emisiunii moderate de Mălin Bot: Adrian Dobre, PSD Cornelia Lalu, avocat Florin Kovacs, avocat Principala temă de discuție: cele mai importante evenimente politice de actualitate. Puteți adresa întrebări direct pe evz.ro, pe adresa de e-mail online@evz.ro și la tel. 021.202.2000. Actualitate 14.10 Evenimentul zilei, miercuri, 14 octombrie 2015 Dramă în Vrancea Două lumi au murit Hi Awi • Rÿai A^ imbratisatem pădure,alături de mama. " Fetițele găsite fără suflare aveau 3 și 14 ani. Au plecat de acasă, duminică, împreună cu cea care le-a dat viață și mătușa lor. O primă ipoteză: au murit de frig. Sora femeii decedate nu a fost găsită Petrișor Cană petrișor.cana0evz.ro Tragedie în comuna Poiana Cristei, din județul Vrancea. Două fetițe în vârstă de 3 și 14 ani - Florentina Iordache și, respectiv, Viorica Feraru - au fost găsite fără suflare într-un tufiș din pădurea care desparte satul Dealu Cucului de localitatea Dălhăuți, din comuna învecinată, Cîrligele. La doar câteva sute de metri distanță de cele două cadavre a fost găsită, moartă, și mama fetelor, Elena Iordache, de 41 de ani. Trupul Vioricăi, sora născută dintr-o relație anterioară a mamei sale, era peste cel al Florentinei, într-un gest care arăta încercarea disperată de a o proteja de frig și de ploaie pe micuța de trei ani pe care o învelise cu propria ei haină. Apropiații lor susțin că, duminică, femeile și cele două fete au plecat de acasă, din satul Dălhăuți, la o pomană care a avut loc în Dealu Cucului, la niște rude. Concubinul mamei moarte, tatăl Florentinei, susține că urmau să se întoarcă în aceeași zi. Mătușa nu a fost găsită observând că nu s-au mai întors, luni seara, în jurul orei 19.00, bărbatul a alertat Poliția. Echipele de căutare formate din polițiști, pompieri și localnici le-au găsit pe surori și pe mama lor abia marți, în jurul orei 11.30, în locul numit Punctul Bondroiu. Rudele din Dealu Cucului au declarat anchetatorilor că plecaseră de la pomană încă de duminică seara și au luat-o spre pădure, ca să nu ocolească, cale de 15 kilometri, pe drumul care leagă satele Dealu Cucului și Dălhăuți. Pe o vreme ploioasă și rece, ele nu au reușit, însă, să străbată decât un sfert din distanța de aproximativ cinci kilometri care desparte, prin zona împădurită, cele două localități. Sora Elenei, Dumitra Iordache, de 43 de ani, era căutată, încă, aseară, la închiderea ediției. Pe trupurile neînsuflețite nu au fost descoperite urme vizibile de violență, iar reprezentanții autorităților vrâncene nu exclud ca fetele și mama lor să se fi rătăcit și să fi murit de frig. „Nu este exclusă hipotermia, dar cauza morții va fi stabilită după autopsie“, a declarat, pentru EVZ, purtătorul de cuvânt al IPJ Vrancea, Bogdan Octavian Toader. □ Trupurile celor două fetițe au fost găsite într-un tufiș,V‘. îmbrățișate i FOTO. VRANCEA MEDIA.RO □ Traseul parcurs de victime. Cercul roșu indică locul în care au fost găsite cadavrele [Dealu Cuculu ramm Cârligele Ziarista suspectată de terorism rămâne în România Cererea de extrădare a ziaristei turce suspectată de terorism, Zuliyie Bilgin (foto), a fost respinsă definitiv ieri de ICCJ, care nu a admis contestația Parchetului Curții de Apel Craiova la decizia prin care s - a refuzat extrădarea de către Curtea de Apel Craiova. Potrivit presei, jurnalista de origine turcă, suspectată de terorism, a fost prinsă în București și urma să fie extrădată de Curtea de Apel Craiova. Zulfyie Bilgin, care se semna sub pseudonimul Denise, de 37 de ani, reporter în Belgia pentru postul Sterk TV, a fost preluată de polițiștii de frontieră de la PTF Calafat, de la omologii bulgari, pe 14 septembrie, după ce aceștia au avut suspiciuni în legătură cu documente eliberate de autoritățile belgiene. Urmărită de Interpol în urma unor verificări s-a stabilit că turcoaica era dată în urmărire de Interpol, fiind suspectă de comiterea unor atentate în Turcia. Ea a fost arestata preventiv pentru 30 de zile în vederea extrădării de magistrații Curții de Apel Craiova, care ulterior au hotărât să nu o mai extrădeze și au decis chiar eliberarea ziaristei. (Mihai Oprea)