Evenimentul Zilei, mai 2016 (Anul 25, nr. 7709-7733)

2016-05-23 / nr. 7726

Evenimentul zilei, luni, 23 mai 2016 Social Actualitate ! 15 Un afacerist a dispărut după ce a luat un copoit de 31 de milioane dejffi^ pentru reale|MTM| a două școli»* ai ST * ë‘E äSS * "»■ O anchetă de proporții a fost declanșată la Cluj, după ce o firmă nu a onorat termenele de refacere a două unități școlare. în tot acest timp, elevii învață în alte licee, iar pe șantier vin câte doi muncitori Mihai Solca Procurorii DNA au descins, săptămâna trecută, la sediul societății comerciale Dava SRL, controlată de omul de afaceri Claudiu Cupcea, din Baia Mare, de unde au ridicat mai multe documente importante, referitoare la reabilitarea Liceului „Mihai Eminescu“ și a școlii generale „Ion Agârbiceanu“. Anchetatorii, susțin surse judiciare, au descins și la Primăria Cluj Napoca, de unde au fost ridicate documente importante, referitoare la cele două investiții. Primăria Cluj Napoca a organizat licitațiile de reabilitare și a acordat mai multe termene de amânare a finalizării lucrărilor, deși acestea au fost depășite de mai multe ori de constructor. De altfel, mai mulți angajați de la Primăria Cluj Napoca, care răspund de aceste două investiții, au fost citați la DNA unde au dat declarații complexe, între timp, mai susțin surse avizate, Claudiu Cupcea a plecat în Franța, de unde nu s-a mai întors de mai bine de două luni; în prima fază, afaceristul a susținut că pleacă în concediu, dar anchetatorii au început să pună întrebări, abia după ce acesta a dispărut fără urmă. Termene depășite Valoarea lucrărilor pentru reabilitarea celor două școli este de 31 de milioane de lei. La Liceul „Mihai Eminescu“, lucrările ar trebui să fie finalizate până în vara acestui an, dar acestea sunt departe de termenul stabilit. La Școala Generală „Ion Agârbiceanu”, lucrările trebuiau deja finalizate, ceea ce nu s-a întâmplat în realitate. „Proiectul de reabilitare are o valoare de 19 milioane de lei, lucrările urmând să se încheie în decembrie 2015“, a declarat directorul școlii Ion Agârbiceanu, Flavia Racoviță, lucrările la „Mihai Eminescu ” ar trebui finalizate în această vară interiorul unei săli de clasă de la Liceul „Mihai Eminescu” □ „Directorul ridică din umeri” La Liceul „Mihai Eminescu”, peste 800 de elevi au început anul școlar 2015-2016, fiind relocați la alte unități de învățământ din Cluj Napoca, ceea a dus la supraaglomerarea acestora. Imediat după ce și-au adjudecat lucrările, cei de la firma Dava SRL au trimis pe șantiere un număr redus de muncitori. „Ne-au promis că vor veni pe șantier 110 muncitori, dar în fiecare zi putem număra între doi și zece. De la Primăria Cluj, instituție care se ocupă direct de această investiție din fonduri europene, am tot cerut ajutor, dar nimeni nu s-a implicat. Vine directorul Ovidiu Câmpean, din cadrul municipalității, care răspunde de proiect, ridică din umeri și ne zice că nu are ce să facă”, spune directoarea Liceului „Mihai Eminescu”, Simona Dobrescu. Revista Capital premiază cele mai performante companii, dar și oameni de afaceri care au avut, în 2015, rezultate sau inițiative remarcabile. Vezista normalizaților ce capital.ro prezinte-captat MARILE PREMII Omul de afaceri al anulu Compania anului Investiția anului PREMII Cea mai bură companie din industrie Cea mai bună companie din agricultură Cea mai bună companie instituție financiară Cea mai bună companie din servicii Cea mai bună companie din comerț PREMII SPECIALE . Pentru mai multe detalii accesați roww.networkevents.ro sau contactați-ne pe evenimente#evzgroupjo sau la numărul de telefon 0729.729.560 mijlocai mantzatore CAPITAL fi cu sprijinul: Carrefour < MA 2016 26