Evenimentul Zilei, iunie 2016 (Anul 25, nr. 7734-7759)

2016-06-20 / nr. 7750

Evenimentul zilei, luni, 20 iunie 2016 Social 19 10 lucruri la care să renunțați ca să fiți fericiți Mulți sunt cei care nu suportă ideea de a greși și își doresc să aibă mereu dreptate, chiar și cu riscul de a încheia o relație sau provocând mult stres și neîmplinire, pentru cei din jur și mai ales pentru ei. Un profesor în facultate îmi spune că „.. .simt pline cimitirele de oameni care au avut dreptate și de oameni de neînlocuit... ”. Renunțați la nevoia de a avea întotdeauna dreptate Dorința de a avea întotdeauna drepate este strâns legată de perfecțiune, de a avea o imagine impecabilă, însă nu imaginea impecabilă este căutată sau agreata de cei din jurul nostru, indiferent că vorbim de familie, persoana iubită sau colegii de muncă. Cu prima ocazie ar fi bine să vă întrebați: „Prefer să am dreptate sau prefer să fiu o persoană blândă? Ce câștig dintr-un conflict verbal?”. De câte ori nu s-a întâmplat să aveți dreptate și să vă susțineți cauza până în pânzele albe, îngenunchindu-vă interlocutorul și, în cele din urmă, să vă pară rău? Odată ce nu o să mai fiți „persecutor" pentru cei apropiați, o să aveți o stare mai bună și chiar o imagine de sine pe măsură. 2. Renunțați la nevoia de a deține controlul Fii dispus să renunți la nevoia de a controla întotdeauna tot ce se întâmplă cu dvs. și cu cei din jur, indiferent că vorbim de situații, evenimente sau oameni. Dorință de a deține controlul vorbește, de fapt, despre neîncredre și despre teama de necunoscut. Dacă mereu alegem să face lucurile pe care știm să le facem, dacă alegem să „îi învățăm" pe cei din jurul nostru cum să facă lucurile așa cum vrem noi, nu facem altceva decât să fugim de autenticitate și de tot ce aduce ea frumos. 3. Renunțați în a mai căuta un vinovat Renunțați la nevoia de a da vina pe alte persoane pentru ceea ce aveți sau nu aveți, pentru ceea ce simțiți sau nu simțiți. Neasumarea aduce după sine eșecul, pentru că scoate la suprafață vulnerabilitatea, lipsa de organizare și neîncredrea în propria persoană, așa că începeți să vă asumați responsabilitatea pentru viața dvs. 4. Renunțați la auto-infrângere Câți oameni se rănesc singuri din cauza mentalității lor negative, poluate și a auto-înfrângerii repetitive? Cu alte cuvinte, atunci când spuneți „Eu nu știu să fac prăjituri” sau „Eu nu pot să dau examenul pentru că nu sunt pregătit” sau „Cine să se uite la unu ca mine?”, toate aceste expresii spuse cu voce tare, într-o conversație sau chiar și în gând, au puterea de a pune niște „bariere" care ne vor împiedica să fim fericiți. 5. Renunțați să vă mai plângeți Nu folosește la nimic dacă vă plângeți celor din jur, pentru că în realitate nimeni nu vă poate face nefericit, — —■ nicio situație nu vă poate face trist decât dacă îi permiteți. Nu situația care declanșează acele sentimente este de vină, ci modul în care alegeți să le priviți. Cu alte cuvinte, pentru a fi fericit, încercați să nu le dați celor din jur din „oful" dvs. și încercați să vă poziționați diferit atunci când simțiți că lucurile nu merg în direcția favorabilă. 6. Renunțați la nevoia de a-i impresiona pe cei din jur în momentul în care încetați să fiți ceva ce nu sunteți, atunci când renunțați la toate „măștile" pe care le aveți, atunci când ne acceptăm cu adevarat, o să descoperim că oamenii se simt atrași de farmecul persoanl, nu de ce avem din punct de vedere material, în goana de a obține bunuri materiale cu care mai apoi să impresionăm, defapt „uităm" să fim fericiți. 7. Renunțați la ideea de a vă opune schimbării Schimbarea este utilă și aduce după sine beneficii. Schimbarea vă va ajuta să faceți îmbunătățiri în viața dvs. și în viața celor din jur. în schimbare este evoluție și autenticiate, elemente fără de care nu putem experimenta sentimentul de fericire. 8. Renunțați la temerile pe care le aveți Frica este doar o iluzie, nu există, dvs. ați creat-o. Totul este în mintea noastră. Cu alte cuvinte, dacă corectăm interiorul, exteriorul va fi exact așa cum trebuie. Odată învinse temerile pe care le avem, putem experimenta lucruri noi și ne vom permite să fim fericiți. 9. Renunțați la scuze De multe ori ne limităm din cauza numeroaselor scuze pe care le folosim, în loc să creștem și să ne dezvoltăm, rămânem blocați, mințindune singuri, folosind tot felul de scuze, scuze care in 99,9% din cazuri nu sunt reale. Cea mai cruntă minciună este cea în care alegem să ne mințim noi pe noi și facem asta pentru că, de cele mai multe ori, adevărul este dureros sau nu suntem pregătiți să-i facem față. Prețul scuzelor în spatele cărora alegem să ne ascundem este chiar propria noastră fericire. 10. Renunțați la trecut Este greu să renunțăm la trecut, în special atunci când trecutul arată mult mai bine decât prezentul, iar perspectivele legate de viitor par sumbre. în realitate, momentul prezent este tot ceea ce avem, este singurul moment în care avem certitudinea că putem face lucruri. Atunci când alegem să ignorăm prezentul, de fapt trecutul la care ne raportăm a fost ignorat atunci când a fost prezent. Fii prezent în tot ceea ce faci și bucură-te de viață. Pana la urma viața este o călătorie, nu o destinație. Este o responsabilitate să trăim în „AICI și ACUM". Psiholog Eveline Osnaga www.evenneosnaga.ro psiholog@evelineosnaea.ro osiholog LICITAT! EQffiF It Rocks! PREZINTĂ ROCK ROCK ROCK FM CAUTĂ 5 COPII TALENTAȚI PENTRU O EXPERIENȚĂ ROCK DE NEUITAT! detalii pe rockfm.ro