Evenimentul Zilei, septembrie 2016 (Anul 25, nr. 7813-7834)

2016-09-16 / nr. 7824

Un proverb spune că, dacă ai încredere în cineva, poți fura cai împreuna cu el. Cetățenii ungari vor fura cu bucurie cai împreună cu polonezii". Declarația zilei Directorii școlilor ar putea fi numiți abia la vară Comisia de învățământ a Senatului vrea să amâne până vara viitoare concursurile pentru posturile de directori din școli, potrivit mediafax.ro. Plenul Senatului va discuta în acest sens, săptămâna viitoare, un amendament la Legea Educației. Ministerul a programat competiția pentru directorii de școli pentru această toamnă, măsura fiind criticată pentru timpul scurt pe care îl au candidații să se pregătească. nnr Ziare pentru penitenciare Ministerul Justiției a pus, ieri, în dezbatere publică, un proiect de ordin pentru aprobarea normelor privind asigurarea gratuită a unui număr de ziare sau publicații în penitenciare. Inițiativa are ca scop garantarea dreptului la informație al persoanelor private de libertate. Astfel, un angajat al închisorii va fi responsabil cu întocmirea necesarului de abonamente la ziare sau publicații, iar un altul va fi responsabil cu distribuirea acestora către deținuți nir 1 15.09.2016 din TRAGEREA LOTO .03 p -71'li Actualitate 16.09. Evenimentul zilei. Vineri, 16 septembrie 2016 Grevă generală. în toate spitale, în 31 octombrie! Liderii Federației Sanitas au anunțat, ieri, calendarii protestelor, după ce n-au reușit să se înțeleagă cum, guvernanții pe tema majorărilor salariale. Protestele încep din 20 septembrie și vor escalada treptat Dana Lascu dana.lascu.erzgroup.ro Nemulțumiți de discuțiile purtate ieri cu ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu și cu cel al Muncii, Dragoș Pîslaru, — sindicaliștii de la Sanitas au anunțat că încep războiul sindical. Pentru asta au stabilit un calendar de proteste. Conflict in 7 etape „Pe 20 septembrie vom picheta Ministerul Muncii cu peste 200 de oameni, pe 27 septembrie vom picheta Ministerul Finanțelor tot cu 200 de oameni, iar pe 4 octombrie vom picheta Ministerul Sănătății cu peste 200 de oameni“, a explicat președintele Sanitas, Leonard Bărăscu. Cel de-al patrulea protest se va desfășura în 11 octombrie, la Parlamentul României. „Apoi, pe 12 octombrie vom avea o grevă japoneză cu purtarea de banderole, iar în 19 octombrie vom avea o grevă de avertisment cu încetarea activității timp de două ore, dimineața între orele 08:00 derul Sanitas, 10:00“ a mai spus și« Dacă nu le vor fi soluționate revendicările, „pe 31 octombrie vom declanșa o grevă generală“, a precizat Bărăscu. El susține că pacienții nu vor avea de suferit în timpul primelor șase manifestări, pentru că „vor fi tratați chiar mai bine decât în alte zile”. Sanitas are peste 100.000 de membri. Cer extinderea Ordonanței 20 :Dorim ca întreg personalul TESA să fie introdus în Ordonanța 20 (act normativ care majorează salariile bugetarilor și care a intrat în vigoare la 1 august, n.r.), să se rezolve problema salarială pentru cei 1.800 de funcționari publici din direcțiile de sănătate care au fost excluși din această Ordonanță, pentru colegii din creșe și grădinițe”, a precizat, la rândul său, prim-vicepreședintelui Sanitas, Marius Sepi. De asemenea, Sepi a explicat că sindicaliștii vor „rezolvarea de urgență a diferențelor de salarizare între medicii din spitalele clinice și neclinice precum și dintre asistentele medicale în funcție de studiile pe care le au superioare sau postliceale“. Liderii Sanitas au ținut să sublinieze că sindicaliștii din sănătate nu vor renunța la proteste decât dacă li se rezolvă toate doleanțele. Efortul bugetar lunar pentru aceste majorări salariale ar fi de circa 6 milioane lei, potrivit sindicaliștilor. Scandal în Sanatate □ Miniștrii o țin pe-a lor. Au „deschidere la dialog” In timp ce reprezentanții Sanitas au ieșit pe picior de război de la discuții, cei doi miniștri ai Sănătății, Vlad Voiculescu, și al Muncii, Dragoș Pîslaru, au transmis, într-un glas, că „sunt în continuare deschiși dialogului”. Ambii au dat asigurări că principala lor prioritate este „găsirea unor soluții” pentru categoriile de personal emise din OUG 20/2016, respectiv OUG 43/2016”, dar au spus că „rezolvarea problemelor din sistemul de salarizare nu este posibilă decât prin aprobarea unei Legi unitare de salarizare, document la care Ministerul Muncii, deja lucrează cu toți partenerii sociali”. Brâncuși, din nou în discuții la UNESCO . Ministerul Culturii și Institutul Național al Patrimoniului au participat miercuri la o ședință cu Directorul General al UNESCO, Mechtild Rössler, în Paris, pentru a discuta dosarele de nominalizare care vor ajunge la UNESCO în viitorul apropiat Brâncuși, Roșia Montană și Sibiu „Am reușit astfel să informăm Directorul General al Centrului Patrimoniului Mondial asupra progresului făcut în dosarul nominalizării Roșiei Montane și am obținut îndrumarea dumneai pentru acest dosar“, scrie ministrul Culturii, Corina Șuteu pe Facebook. Ieri a avut loc și o întrevedere cu Consiliul Internațional al Monumentelor și Siturilor (ICOMOS), care oferă consultanță pentru UNESCO, pentru a se discuta și cu ei aspectele de mai sus. Dosarul Brâncuși (mai exact Ansamblul Monumental de la Tg. Jiu, realizat de Constantin Brâncuși în memoria eroilor români din Primul Război Mondial) a fost retras anul trecut de la nominalizare pentru că nu fusese bine realizat și tradus. (Carmen Angliei) Fiul șefului LPF, arestat Tribunalul București a admis, ieri, contestația procurorilor, și a decis arestarea preventivă, pentru 30 de zile, a patru inculpați, printre care se află și fiul șefului LPF Gino Iorgulescu, Mario, ei fiind acuzați de lipsire de libertate, loviri, distrugere și favorizarea infractorului. Decizia este definitivă. Alături de Mario Iorgulescu au mai fost arestați Francisco Gabriel Pascu, Marcel Pascu și Vasile Pascu. Mario Iorgulescu, alături de alte persoane, ar fi încercat, prin amenințări și alte violențe, să determine un bărbat să-și retragă o plângere depusă în cadrul unui dosar penal. După ce victima a anunțat poliția, au urmat alte presiuni ale suspecților care încercau să-l determine, prin constrângere, să-și retragă plângerea și declarațiile formulate. Astfel, victima a fost dusă la mediatorul Alexandru Coruț, unde ar fi fost forțată să semneze că își retrage plângerea, potrivit unor surse judiciare. (Ionut Muresan)