Evenimentul Zilei, mai 2018 (Anul 27, nr. 8230-8249)

2018-05-04 / nr. 8231

Avem dreptul sa credem în ceva? Sau numai ceilalți, o minoritate, au dreptul să creadă în lucrurile lor? Noi, care credem în Dumnezeu, știm că este și o miză spirituală." Declar: zei^ enator fsl SFÂNTUL ZILEI Sfânta topită în foc Pelaghia s-a născut în cetatea Tars, la fel ca Apostolul Pavel. Deși provenea dintr-o familie de păgâni, ea află despre Hristos și trece la creștinism: în acea perioadă, sosește la Tars împăratul Dioclețian (284-305), iar fiul acestuia se îndrăgostește de Pelaghia. Aflând însă că se creștinase, se sinucide, împăratul, fermecat de frumusețea fetei, renunță la ideea de a o pedepsi și o cere de soție, făgăduindu-i toate bogățiile lumii, cu condiția de a se lepăda de Hristos. Cum Pelaghia refuză cu dispreț, împăratul poruncește să fie arsă de vie, închisă într-un vițel de metal. Sfânta își face cruce, spune o rugăciune și o pășește fără teamă în foc, topinduse ca ceara. (A.P.) TRAGEREA LOTO @ 05.2018 ltu okeir 4,6618 4 4,6618 4,6589 4,6630 3,8596 (3,8479 ) 3,883$ 5/40 Actualitate 04.05 Evenimentul zilei, vineri, 4 mai 2018 Cazul Sinești a condus la o mobilizare generală împotriva tâlharilor din toată țara Cazul grav de pe raza localității Sinești, relatat de un bărbat din Buzău, Mihai Răzvan Moraru, care a scăpat, cu fuga, de tâlhari la drumul mare, pe E 85, scoate la iveală un adevărat fenomen. După ce buzoianul a povestit pe Facebook ce a pățit, mulți șoferi s-au plâns că au fost atacați, în mod asemănător, după ce li s-a înțepat roata la mașină. Drept urmare, ministrul afacerilor interne, Carmen Dan, i-a cerut explicații șefului Poliției Române, chestorul Cătălin Ioniță, pe care l-a chemat, joi, la sediul MAI. Ulterior, chestorul Ioniță a declarat că, miercuri, a dispus un control la Inspectoratul Județean de Poliție (IPJ) Ialomița și la Poliția din Sinești, dar a dispus și suplimentarea forțelor de ordine în toate zonele din țară în care au fost semnalate astfel de atacuri. „Am luat în calcul toate zonele țării. Sunt locuri știute în care au loc astfel de incidente“, a precizat șeful IGPR. Surse judiciare au precizat că sunt peste 40 de locații pe drumurile naționale și europene în care au avut loc, de-a lungul timpului, furturi, tâlhării sau tentative de jafuri din mașini. Oficialii IPJ Ialomița au transmis că, pe raza județului, de la începutul anului și până la finalul lunii aprilie, au fost inregistrate 61 de furturi din auto, iar opt persoane sunt cercetate penal în zona localității Sinești, până la incidentul relatat de Mihai Răzvan Moraru, au fost inregistrate două astfel de fapte, unul dintre tâlhari fiind trimis în judecată. Chestorul Cătălin Ioniță a spus că a luat legătura cu Jandarmeria Română pentru a suplimenta, cu patrule mixte, numărul forțelor de ordine care acționează în zonele cu potențial de risc ridicat pentru șoferi. Totodată, șeful Poliției Române a solicitat administratorilor de drumuri să asigure un iluminat propice în zonele de parcare și o delimitare clară a zonelor de parcare față de zona de pădure. (Petrișor Oană) Șoferul atacat la Sinești , a scăpat cu fuga și a oprit într-o benzinărie FOTO: FACEBOOK încep înscrierile la grădiniță Reinscrierea copiilor care merg la grădiniță în acest an și doresc să o frecventeze și în anul școlar 2018 - 2019 va începe în data de 7 mai, iar înscrierea copiilor nou-veniți se va derula din 21 mai, informează Ministerul Educației Naționale. Orarul va fi stabilit de conducerea unității de învățământ și va fi afișat, la loc vizibil, în fiecare grădiniță. Ocuparea locurilor libere, după finalizarea procesului de reînscriere, se va face, de regulă, în ordinea descrescătoare a grupelor de vârstă, astfel: grupa mare (copii de 5 ani), grupa mijlocie (copii de 4 ani) și grupa mică (copii de 3 ani). In limita locurilor disponibile, pot fi înscriși în grupa mică și copii cu vârsta cuprinsă între 2 și 3 ani, în situația în care, întro unitate de învățământ, numărul cererilor de înscriere este mai mare decât numărul locurilor libere, vor fi aplicate, succesiv, criterii de departajare generale și criterii de departajare specifice, nwn Invitații de rând, cu mâncare de acasă la nunta prințului Harry Membrii publicului invitați să asiste la sosirea prințului Harry și a logodnicei sale Meghan Markle pentru nunta lor de la castelul Windsor, la 19 mai, ar fi bine să-și aducă propriul coș de picnic pentru că vor fi servite numai băuturi răcoritoare și gustări, a anunțat Palatul Kensington, reședința oficială a prințului Harry. A sta la soare, dacă va fi soare în ziua nunții regale, consumând propriile feluri de mâncare și băuturi permite recrearea unei ambianțe familiale, a spus aceeași sursă. Un număr de 2.640 de persoane au fost invitate în parcul castelului Windsor, printre acești invitați se află 1.200 de „membri ai publicului“, de vârste și profile variate, venind din cele patru colțuri ale Marii Britanii. Stații de alimentare a mașinilor electrice la blocuri • • O nouă directivă europeană ar putea obliga clădirile rezidențiale din Europa, care au mai mult de zece locuri de parcare, să monteze căte un punct de reîncărcare a autovehiculelor electrice. Propunerea aparține Comisiei Europene de revizuire a Directivei privind performanța energetică a clădirilor, care vrea ca regula să se aplice și în cazul clădirilor nerezidențiale care dispun de peste 10 locuri de parcare. Cât despre clădirile nerezidențiale care depășesc 20 de locuri de parcare, Comisia Europeană va impune, până la 1 ianuarie 2025, fiecare stat membru să stabilească un număr minim obligatoriu de puncte de alimentare; în București, autoritățile au aprobat încă de anul trecut o hotărâre care prevede ca proprietarii sau administratorii de spații comerciale sau birouri care au mai mult de 100 de locuri de parcare să instaleze și puncte de reîncărcare pentru autovehicule electrice. Fetița violată și ucisă la Baia Mare, înmormântată în rochie de mireasă Estera, fetița de cinci ani din Baia Mare, care a fost ucisă de un pedofil, a fost înmormântată, jos, îmbrăcată în rochie de mireasă, în cimitirul Horia 2. Trupul firav a fost depus într-un sicriu alb și purtat, în cortegiu, la locul de veci. Pentru funeralii a plătit primarul Cătălin Cherecheș, 5.000 de lei, considerând că măcar un astfel de gest poate face în fața dramei prin care a trecut familia respectivă. Estera urma să înceapă clasa pregătitoare la toamnă. Era înălțată pentru vârsta ei și firavă. Luni a plecat să se joace și nu s-a mai întors acasă la ora cinei, așa cum făcea de obicei. Copila, care provine dintr-o familie săracă de romi, a fost ucisă în apropiere de fostul combinat Cuprom. Trupul dezbrăcat pe jumătate a fost găsit într-o clădire dezafectată, de frații mai mari ai fetei, care au pornit în căutarea ei după lăsarea întunericului. Potrivit legiștilor, fetița a fost violată cu degetul, apoi criminalul i-a aplicat o lovitură în cap, cu o cărămidă, probabil ca să o reducă la tăcere. De patru zile, criminalul se ascunde, în timp ce oamenii legii au conturat un cerc de suspecți și fac investigații pentru a-l prinde. Zilnic, la audieri sunt aduse diverse persoane, însă ucigașul nu a fost găsit până acum, în anchetă sunt implicați sute de polițiști, fiind instituite două centre de comandă, unul în Baia Mare, altul în Capitală. (Georgeta Petrovici)