Evenimentul Zilei, august 2018 (Anul 27, nr. 8293-8315)

2018-08-02 / nr. 8294

Numărul locurilor de zs rezidențial va fi corelat în premieră cu necesarul de medici pe fiecare specialitate. Facem o evaluare serioasă a necesarului de medici. Noi am pregătit medici pentru UE" Declarația zilei ^ Un nou caz de West Nile, la Bacău 12 victime în total Până la acest moment, la nivelul întregii țări, au fost înregistrate 12 cazuri de infecție cu West Nile, în șapte județe și municipiul București. Ultima victimă, un bărbat din Bacău, a fost infectat după ce a fost înțepat de un țânțar. Virusul este specific zonei Africii de Nord și a Nilului, însă omul în vârstă de 67 de ani nu a călătorit în afara țării. „Pacientul a fost izolat la Spitalul Județean de Urgență Bacău, pe 14 iulie și a fost externat pe 30 iulie, ameliorat”, a declarat purtătorul de cuvânt al DSP Bacău, Anda Dumitrescu. Medicii atrag atenția că, în cele mai multe cazuri, infecția nu prezintă inițial simptome, dar, când acestea apar, se manifestă în special prin febră, dureri de cap, dureri musculare și articulare, uneori greață și vărsături, diaree SFÂNTUL ZILEI Moaștele lui Ștefan și Sfântul Arhidiacon Ștefan pomenit a treia zi de Crăciun, pe 27 decembrie. Acesta este primul mucenic ucis cu pietre de iudei pentru că a proclamat public divinitatea lui Iisus. Moaștele i-au fost îngropate de învățatul Gamaliel, în satul Catargamala de lângă Ierusalim. Gamaliel, va primi mai târziu credința în Hristos și va fi îngropat alături de Ștefan. După mulți ani, în vremea lui Constantin cel Mare, Gamaliel i-a apărut în vis lui Lucian, preotul din Catargamala. Lucian dezgroapă moaștele lui Ștefan și le mută în Sion, într-o biserică zidită de un boier bizantin, Alexandru. La moartea sa, boierul a fost îngropat lângă Ștefan. Iuliana, soția sa, dorind să ducă racla lui Alexandru înapoi în patria sa, învățată de pronia divină, va alege în final racla Sfântului, ducând-o la Constantinopol. Această aducere a moaștelor o prăznuim pe 2 august.CA.P.) 4,6315 4,6248 4,6282 3,9610 B 3,9844 3,9572 3,948* Actualitate 02.08 Evenimentul zilei, Joi, 2 august 2018 Recompensă de 1.000.000 de euro într-un dosar de dispariție redeschis de Evenimentul zilei Mihnea-Petru Pârvu mihnea.parvugev Familia lui Mohammed Al-Baghli, omul de afaceri kuweitian dispărut în 2015 la Cheia, județul Prahova, a anunțat, miercuri, că oferă o recompensă de un milion de euro celor care oferă indicii pentru găsirea bărbatului. Până ieri, recompensa era doar de 500.000 de euro. „Oferta“ este valabilă, însă, doar o lună. „Pentru o mai multă încurajare și stimulare, în vederea obținerii de ajutor pentru a afla ce s-a întâmplat cu tatăl nostru, pe perioada unei singure luni, luna august, recompensa va fi ridicată la suma de un milion de euro care va fi oferită oricărei persoane care oferă informații de natură să ducă la găsirea tatălui nostru”, a anunțat familia. După luna august, se menține recompensa de jumătate de milion de euro. Milionarul Mohammed Albaghli, de origine kuweitiană, a dispărut în data de 5 august 2015, ultima oară fiind văzut în satul Cheia din județul Prahova. Aici, rudele lui Mohammed Al-Baghli au o casă de vacanță, iar când a fost văzut pentru ultima dată pleca la plimbare. Când vine vorba de o recompensă așa de mare te gândești, pe loc, și la averea rămasă de moștenit. Cam cât ar avea de moștenit copiii dispărutului? Un milion de dolari, două, trei, zece? Ayiad, fiul cel mic al lui Mohammed Al-Baghli, a demontat ipoteza, într-o declarație făcută pentru EVZ, în luna ianuarie a acestui an: „Averea tatălui meu este mare pentru România, dar nu impresionantă în Kuweit! Acolo e medie. Noi suntem în clasa de mijloc, în familie nimeni nu ar avea de câștigat în plus, pentru că în legea și religia noastră totul se împarte egal între urmași”. Acest lucru ne-a fost confirmat și de surse judiciare, care ne-au spus că bătrânul își împărțise averea de multă vreme, existând și un act în acest sens. Procură de care fiul cel mic nu ne - a pomenit. Mohammed Al-Baghli □ S-au căutat 200 de oameni, 39 de câini polițiști și trei elicoptere La finalul interviului, din cadrul anchetei noastre publicate în ianuarie 2018, Riyad afirmă răspicat: „în ultimul secol, n-a existat în istoria țării noastre niciun caz de crimă, în familie, pentru bani!”. Din august 2015, autoritățile române și kuweitiene au participat la investigații, însă, fără niciun rezultat, dar cine ar fi avut, totuși, interesul să-l răpească pe Mohammed Al-Baghli, un octogenar bolnav care nu putea să meargă pe jos, fără ajutor, nici câteva sute de metri? Un fapt, nu lipsit de interes, ar fi că în 2006, la București, bătrânul a fost legat și tâlhărit, în propria casă, de o menajeră pe care o concediase și de frații săi. Făptașii au ajuns la pușcărie, dar, din cercetările noastre, la momentul dispariției, cu toții, deși liberi, erau în Capitală. Un alibi greu de zdruncinat. A murit strivit de cruce Un bărbat în vârstă de 49 de ani din Craiova a fost găsit fără suflare, miercuri dimineață, în cimitirul Roboaica din municipiu. Un echipaj de poliție a ajuns imediat la fața locului după ce a fost alertat de îngrijitorii cimitirului. Primele cercetări întreprinse de oamenii legii au stabilit că circumstanțele morții au fost accidentale. Anchetatorii cred că bărbatul s-a sprijinit de o cruce din ciment, care s-a rupt și a căzut peste el, strivindu-l între cruce și placa de ciment a mormântului. Cadavrul a fost transportat la morgă pentru necropsie și stabilirea cauzei decesului. Polițiștii nu exclud nici varianta unei morți suspecte, cercetările urmărind și această din urmă pistă. (Emil Simionescu] Adrian Mutu, bun de plată 140.000 de euro către fosta soție. Alexandra Dinu Lucrurile nu par să meargă deloc bine în plan financiar pentru Adrian Mutu. Cel supranumit „Briliantul” se vede nevoit să se conformeze unei decizii de ultimă oră a instanței, care îl obligă să plătească restanța pensiei alimentare datorată fiului pern diferențele de bani neonorate, dar i s-a judecat dosarul. (Emil Simionescu) plata pensiei alimentare (pentru fiul său Mario), de la care Mutu s-ar fi sustras în ultimii ani. Chiar dacă a încercat să obțină clemență prin mai multe căi de atac, fostul fotbalist nu a reușit să-i convingă pe judecătorii care au fost categorici! §:pr „Admite celui să scoată magistraților din buzunar fotbalistul pentru a aco- Judecătoriei Sectorului 1, acolo unde din prima cădrerea de încusătorie cu Ale J pronvițarea elexandra Dinu I cu tării silite. Nu mai puțin 'Fără cale de de 140.000 de atac”, se aracuro va trei tiNfàW flüx în decizia Viorel Ștefan, favorit pentru șefia ASF Vicepremierul Viorel Ștefan, fost ministru al Finanțelor, ar urma să ocupe, din toamnă, poziția de președinte al ASF, au arătat, pentru revista Capital, surse politice și din piața financiară. Viorel Ștefan este un pion de bază în echipa de strategi ai PSD pe zona economică, asumâdu-și în ultima vreme un rol important în explicarea măsurilor pe care partidul vrea să le ia în legătură cu sistemul de pensii private. Pe de altă parte, în luna octombrie a acestui an, mandatul membrilor Consiliului ASF expiră, ceea ce înseamnă că va trebui demarată procedura pentru numirea unui alt Consiliu. Actualul președinte, Leonardo Badea, nu va mai candida pentru un nou mandat, urmând să preia o funcție importantă fie în BNR, fie în una dintre instituțiile de control ale statului, după cum afirmă sursele Capital, în jocul pentru postul de președinte ar putea intra și Cornel Coca Constantinescu, actual vicepreședinte pentru sectorul asigurări și fost prim-vicepreședinte al instituției, dar intenții în acest sens ar avea și Ovidiu Wlassopol, prim-vicepreședinte. (Andrei .. iU iUj I 3MîAju| O» r.’K .»ni.* 4 3. 1