Evenimentul Zilei, mai 2019 (Anul 28, nr. 8480-8502)

2019-05-13 / nr. 8488

4 Actualitate Eveniment Evenimentul zilei, luni, 13 mai 2011 Misterul primului atentat la adresa unui ministru, după 1989 . Din 1965 încoace, adică de la decesul lui Gheorghe Gheorghiu Dej, primul lider comunist al României, despre care se spune că a fost iradiat cu uraniu, nu s-a mai auzit de un atentat asupra unui ministru al guvernului. Acum, la 54 de ani distanță, DIICOT anchetează dacă Doina Pană, fost ministru al Apelor și Pădurilor, a fost ținta unei astfel de inițiative criminale. Analizele arata că fostul oficial al Guvernului Tudose avea în corp o cantitate foarte mare de mercur, iar anchetatorii susțin că s-a impus deschiderea unui dosar penal pentru a se stabili dacă este vorba de o tentativă de omor sau de o neglijentă Cora Muntean cora.muntean_evz.ro Petrișor Cană petrisor.cana_evz.ro Posibila tentativă de asasinat asupra Doinei Pană, fost ministru al Apelor și Pădurilor în Guvernul Tudose, a generat prima anchetă post-decembristă care are ca scop descoperirea unui complot care ar fi intenționat suprimarea unui oficial al Guvernului României, după mai bine de jumătate de secol. Surse judiciare au dezvăluit, pentru EVZ, că, pe baza probelor depuse, printre care și documente medicale care edifică prezența substanței toxice în corp, alături de plângerea penală făcută în ultima zi a lunii ianuarie 2018, polițiștii de la Direcția de Investigații Criminale (DIC) a Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR) au sesizat, la începutul lunii februarie 2018, Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (DIICOT). Procurorii au deschis un dosar intern, adică pentru faptă, dar nu au stabilit, încă, un vinovat de intoxicarea cu mercur sex-ministrului Doina Pană. Ultimele declarații date, în acest sens, aparțin procurorului Mihaela Pomme, purtător de cuvânt al DIICOT, care a declarat, la Antena 3, că la structura centrală se află în lucru un dosar penal în care se cercetează infracțiuni de conPuteam să fac infarct și să mor și s-ar fi spus că a fost din cauza stresului DOINA PANĂ, deputat stituire de grup infracțional organizat și tentativă de omor, după ce actualul vicepreședinte PSD Doina Pană, fost ministru al Pădurilor, a descoperit că a fost intoxicată cu mercur. Declarația survine în contextul în care Doina Pană a spus că a plecat din Guvern pentru că se simțea rău și, ulterior, a descoperit că era intoxicată cu mercur. „Avem mai multe ipoteze de lucru. Se verifică în ce condiții a fost asimilat în organism mercurul, accidental sau prin voința altor persoane. Avea în organism un nivel dublu de mercur”, a spus oficialul DIICOT despre acest caz. Doina Pană povestește pentru EVZ prin ce suferințe a trecut Despre acest caz, fostul ministru a declarat, pentru EVZ, că a început să se simtă rău încă din toamna anului 2017, iar în noiembrie își simțea sfârșitul. Avea probleme grave cu inima, rezultatele EKG indicau o iminență de infarct. A făcut tratament pentru inimă, dar starea ei continua să se altereze. Doar în ultimul moment s-a dus și la toxicologie. în 3 ianuarie 2018 și-a dat demisia din guvern. în 15 ianuarie 2018 rezultatele indicau o intoxicație cu mercur în concentrație mare. A făcut un tratament extrem de agresiv, devastator pentru organism, de eliminare a mercurului. Spune că odată cu mercurul se elimină „și ce ai bun în tine“. în 12 zile s-a reușit eliminarea metalului până la o limită inofensivă, dar tratament face și acum, deoarece țesuturile și organele nu s-au refăcut complet. „Puteam să fac infarct și să mor și s-ar fi spus că a fost din cauza stresului“, a precizat fostul ministru, ieri, pentru EVZ. Fostul ministru a acceptat să discute cu noi despre acest caz, bulversată de variantele care circulă în spațiul public, doar pentru a lămuri situația. Din start, ea a ținut să precizeze că nu a făcut și nici nu ar fi făcut publice aceste date dacă nu ar fi apărut informații neadevărate, care aruncau toată situația, deosebit de gravă, în derizoriu, că nu a depus plângerea pe perioada cât a deținut demnitatea publică despre asta deoarece ar fi adus și României un prejudiciu, că un ministru a fost otrăvit. Apoi, nu a mai fost nici ministru și preocuparea ei era să se vindece. Versiuni halucinante despre asasinarea ei Doina Pană a spus că a existat o perioadă în care a beneficiat de suplimentarea măsurilor de securitate, dar nu și-ar fi imaginat niciodată că cineva ar recurge la o astfel de modalitate ca să o reducă la tăcere. Fostul ministru nu știe dacă serviciile secrete sau CSAT s-au ocupat sau se ocupă de cazul ei. Ea a făcut plângere doar la Poliție. In plină campanie electorală, Doina Pană, care este și candidata PSD pe lista pentru europarlamentare, a fost luată prin surprindere de apariția acestei informații pe care atât ea, cât și cei apropiați au ținut-o secretă, că s-a încercat asasinarea ei prin otrăvire cu mercur; în ianuarie 2018, când și-a dat demisia din Guvernul Tudose au existat o serie de speculații de natură politică, dar numai cei apropiați știau că motivul invocat, boala, este și adevărat. în 3 ianuarie și-a depus demisia, dar a plecat din funcție abia în 29 ianuarie pentru că atunci a semnat președintele Klaus Iohannis decretul. Atunci a depus și plângerea la Poliție. „Nu am depus-o pe când eram ministru pentru că dacă se afla aș fi adus prejudicii imaginii țării. Un ministru al Guvernului României otrăvit!“, a spus ea. Nici acum nu ar fi făcut dezvăluiri, însă pe fondul mai multor incidente cu politicieni,informația a ajuns în spațiul public. Denaturată. Fie se putea interpreta că e o strategie de campanie, că se victimizează, fie că cineva încearcă să arunce în deriotoriu și chiar să o compromită pe ea sau partidul. [ JS ® * / ■ ‘kadÊÊ 89 de milioane de metri cubi de lemn tăiat ilegal anual