Evenimentul, iulie-septembrie 1894 (Anul 2, nr. 413-484)

1894-07-01 / nr. 412 (413)

Pentru această singură gazetă reacționară, reintroducerea pedepsei cu moarte, desființarea Curței cu juri sunt reforme, care ar trebui introduse cât se poate mai urgent.J -Ujiei să se noteze, că toate aceste infamii Independența se apără cu tot focul sacru de care sunt capabili independenții redactori al independentului ziar. Zu. rxixut rnmrrrrxjrJOiTXOL'í orra Atentatul din Pilsen. Liniștita populațiune din Pilsen — isvorul renumitei bere — a fost și ea un moment emoționată de un atentat anarhist. Alaltăeri napte, ora 12, populațiunea a fost trezită de o detunătură puternică. Spaima a fost mare. Bărbați, femei și copii, toți in costume de noapte părăsiră casele și o luară la fugă pe stradă. Cu greu armata chiemată în grabă, putru să restabilescă ordinea. Explosiunea s’a produs într’una din cele mai mari bererii, proprietatea unei societăți pe acțiuni. Pagubele sunt mari. Doi ofițeri sunt grav răniți. Cu toate cercetările făcute, autorii atentatului n’au putut fi descoperiți, camazzzi amxrmmai] Din Ardeal In semplămăna trecută s’au confiscat prin jandarmi și autoritățile statului toate armele de la proprietarii pacinici din Buciumul-de-munte, cu toate că cei mai mulți au făcut plângere la comitat prin organele administrative, cari au pretins pentru fiecare plângere 2 fl., zis doar 11. v. a. ; la aceste plângeri, scrie Tribuna, nici un resultat positiv oi negativ n’a venit și totuși armele s’au confiscat rămânând mulți poporani fără nici o armă cu care să’și apere avutul lor contra răufăcătorilor. * ★ * Din Șișești se scrie confratelui nostru din Sibiu Tribuna . In tot timpul de când a sosit părintele Lucaci in parohhia sa, este păzit de jandarmi, care îi înconjoară casa, iar peste noapte sunt puși căte 6—10 țărani locuitori din Șișești ca să -l păzească pe popa, nu cumva să fugă. Oamenii sunt adănc revoltați in contra acestei părintești îngrijiri de care e împărtășit părintele Lucaciu. Poporul din sate îndepărtate peregrine,ată la dânsul, tot asemenea preoții și învățătorii și alți inteligenți din jur. După cum știm, părintele Lucaci este restabilit in parohia sa de către forul cel mai suprem și totuși până astăzi slugarnicul său «cap» nu i-a comunicat revoluția forului suprem. Asta răspuns lioilor și a faco»stituționalul Pentru amatorii de dobitocii, recomandăm un special articol de alaltăieri prin care idioții de la «Constituționalul» răspund articolului nostru, o potlogărie la ministerial instrucțiunei publice. Este știută stupiditatea anti-naturală a ziarului junimist. Titlu de «redactor la Constituționalul» a devenit sinonim cu cel al lui «Călino» in Franța. Dar mărturisim că, căt de proști sunt, n’am fi crezut că pot ajunge această culme. După un asemenea articol, nu’ți mai remăne decăt să te adresezi unui succesor a d-lui Nanéiu, pentru a-i clasa intre papiderme manienești, alăturea de boi. In fapt respunsul cornoratului nostru contrate, nu respunde nemic. Afirmă și numai afirmă că aceste cărți au fost donate de d nu Soccec. Vor EVENIMENTUL bește de Monitor, dar nu citează nici un număr. De ce ? Se vede că nu există. De almintrelea trebue să fie cineva bou de la Constituționalul pentru a nu ințelege, că chiar dacă nu va fi o pungășie, lucru ce nu e incă probat, inca ar fi o dobitocie Constituționălească faptul de a fi distribuit ca premii niște cărți așa de rele, așa, de ridicule, așa de stupide. Hăis toloșman, cea bourean! La velniță, iar nu la ziar. G. A. S. airtirriTrijntxyjmjaxicgYma Legea lui Lynch. Anarhistul italian Marcelli plimbânduse pe strada principală din Raubaix, Belgia, i-a venit deodată poftă să strige : Trăească Caserio ! Intr’o clipă Marcelii fu înconjurat de populațiunea revoltată și lovit cu cruzime. Dus la spital, medicii au declarat că nu e nici o speranță de scapare. ..maximxaxi Ultime Informații. Alegeri la camera de comerț. Astăzi are loc alegerea a patru membri la camera de comerț. Biuroul se compune din d-l supleanta tribunalului Iași, D. Gostacde ca președinte și din d-nii G. Ropală și Gh. Anania, membri. Candidați sunt d-nii Victor Mangusch și Th. Jelea, farmaciști, Petru C. Popovici librariu și N. Ostapovici. Din nefericire nimene nu se interesează de această alegere. Pănă la carele 2 votaseră 9 alegători. Ni se scrie din Moinești că primarul Ion Palade, intre alte părintești îmbunătățiri făcute comunei, a stricat o cișmea cu care comuna a cheltuit 1450 tei, ducând apa cișmelei pe un loc al seii unde face cărămidă. S’a denunțat administrației acest fapt al primarului, care lasă orașul fără apă. Până acum insă denunțarea a rămas fără nici un resultat și probabil că tot astfel va rămânea, administrația având alte ocupații decăt cele relative la binele obștesc, atât încercare de sinucidere. Marți seara studentul medicinist G. B..., de jurie la secția drului Negel, a încercat să se sinucidă, dând o soluțiune de 100 grame laudanum. Observând ca studentul află bine, gardianul trimise fuise imediat după doctori, cari au prescris tânărului vomitive, grație cărora se află azi afară de orice pericol. In scrisorile lasate mamei sale si colegilor sei, B... declară «că viața nu mai are nici un rost de vreme ce a căzut la un examen....» A# Procesul sătenilor din comuna Tudora, cari au ucis pe primarele din acea comună, s’a aminait din cauză că unul din martori a depus altfel, de căt la prima instanță, IT OJȘp Postul de medic șef al orașului va fi încredințat tot d-lui Dr. T. Filipescu. De căteva zile tifosul bănuie in orașul nostru. In lună august se vor ține cursuri de lucru manual la București de cătră 10 institutori din capitală și 3 din Iași, sub președinta d-lui Mo ian. Recensemăntul copiilor in vrăsta de a urma la școală făcut de comuna Iași, dovedindu-se a fi greșit, se va face a doua oară cu incepere de la 15 august. Ia în 13OT13 HnK îi0îraIE ULTIMA ORA TELEGRAME PETERSBURG, 11 iulie.—«Nowoye S Wremia» primește de la corespondentul iei din Sofia o dare de seamă asupra unei întrevederi avută cu Stambuloff. Dacă Stoilow, a spus fostul prim-ministru, ar putea echilibra politica externă cu i-a-și săruta manile. Dar oamenii cabinetului actual sunt incapabili de a-și forma o partidă. Venind vorbă despre Rusia Stambuloff a spus că el nu ie rusofob, ci numai adversar al curentului rus in Bulgaria. El a fost prin urmare un dușman real al Rusiei, pe când guvernul Stoilow voește a duce de nas Rusia, ceea ce ie foarte periculos. In Bulgaria rusofilii formează o putere și a trebuit energia lui ca să-i îmblânzească. Venind vorba de persecuțiunile la cari guvernul ar putea expune, Stambuloff respinse că nu sa teme de nimic. Au voit să mă dee in judecată, de ce n’au făcut-o ? O altă dovadă de complecta mea nepăsare ie și aceea că rămăn in Bulgaria, cu toate că prințul m’a sfătuit, in repetite rânduri, ca să emigrez. «Puțin îmi pasă de acest guvern care va trăi 5 luni» a spus Stambuloff, încheind. TULON 12 iulie.—Un incendiu puternic a distrus arsenalul. ODESA 12 iulie.—Vaporul Vladimir s’a ciocnit cu un vapor italian, Vladimir cufundat 30 persoane inecate. CHICAGO 12 iulie.—Liniștea e restabilită. CONSTANTINOPOL 12 iulie. — S’au simțit niște puternice cutremure de pământ. Populația e înspăimântată. PROCURA Subsemnatul G. C Stihi comerciant domiciliat Iași disp. IV strada Anastasie Panu, împuternicesc pe d-nii Vasile G. Stihi și Jacques Leibovici ambii domiciliați in Iași, a gira comerciul meu, in lipsa mea, a face orice acte de comerciu, de vânzare și cumpărare, a primi bani, a face plăți a subscrie și a gira polițe in locul meu, a mă representa in justiție, a intenta acțiuni debitorilor mei, a face oposiție, apel, recurs, a primi a citații a deferi și referi jurământ, a încheia transacțiuni, a inchide acțiuni, primi bani, a numi avocați la caz de trebuință, cu un cuvânt a mă representa in toate actele mele de comerciu, și tot ce vor face d-lor impreună va fi primit și de mine. Precum și arespunde și a face interogatoriu. Iași in 28 ithiu 1894 G. C. Stihi. Autentificat Trib. Iași Secția III sub No. 1774- Doctorul I. Frey. s’a mutat in strada școala de arte No. 12 peste drum de grădina museului (cabinet.) Consultațiuni de la 10 la 11 oaie și de la 3 la 5 oare. GRATIS de la 3 la 4 oare, pentru sărăci. Petreceri locale In fiecare seară căntă o orchestră civilă la berăria Zimbru, foastă Müller, strada Păcurari, Grădina din nou aranjată, splendit iluminată. In fiecare joie și duminică muzica militară De vânzare Din cauză de plecare O odae de culcare in stejar, un dulap pentru cărți, și o poso pentru contuar. Se poate vedea de la 2 oare p. m. in jos. Str. Universităței 27 etagul de sus. Etagiul acesta e de inchiriet chear de acuma. Perlman. D-na Erila Zohr Obiîevici. Dentista autorizată. Iași, Strada Golieî casele Château aux fleurs. Efectuează orice lucrare în acesta artă după cel mai nou sistem american. Orice operațiune fără durerii. Alinarea durerilor de dinți într’un mod sigur fără necesitatea scoaterii lor. Plombagiuri cu totul durabile. Așezarea dinților într’un mod foatre perfecționat, încât nu se deosebesc de cei naturali. Reparațiuni numai în $ ore. Prețurile moderate. LA FARMACIA CURTEI REGALE A Frații Konya, au sosit tote APELE MINERALE proaspete din 1894 direct de la surse respective și s-au regulat transporturi nouă în scurte intervale. FRAȚII RONYA. C. A. NEGRI licențiat in drept de la facultatea din Paris, fost magistrat șef al serviciului contencios al primăriei Iași, avocat consultațiuni de la 8—10 a. m. Otel Traian. Marele magasin de model in casele dlui. Avocat Dpadann lângă magasin Frații Libel Subsemnata aduc la cunoștința onor. public ieșan că am deschis in str. Lăpușneanu No. 39 un Mare magasin de model asortat cu tot felul de Pălării pentru dame și copii, neîntrecute atăt in eleganța lucrului căt și in fineța lor. Sper că onor, public mă va sprijin in noua mea întreprindere, promițindu-i că vai ști a obține încrederea d-sale servindu-i prompt și eftin. Cu distinsă stimă M-ele DE LOR A Se aduce la cunostința tuturor debitanților de băuturi spirtoase ,cum și particularilor că la fabrica de bere «Zimbru» (foasta Müller) din Iași, s’a aranjat un serviciu pentru a distribui zilnic bere in sticle la domiciliu. Amatorii sunt rugați a se adresa administrațiunei fabricei Strada Păcurari No. 91. Se va distribui bere Lager Salvator și Bock. De arendat Petreșt din județul Iași ca o oră depărtare de la Gara Ungheni și 2 care de la Iași. A se adresa la D. I. Buiucliu in Iași strada Veche 26.