Evenimentul, ianuarie-martie 1899 (Anul 7, nr. 1711-1784)

1899-01-14 / nr. 1719

1719 ms-mx mmmmaimm liei sinistre a marelui oraș, mă simt tot atît de părăsit ca in vagonul gol și in singurătatea sufletului meu, simt aceleași degete palide și diafane mîngîndu-mi fruntea infierbîntată. Le voi mai săruta vre-odată degetele albe cari ’mi înseninau imaginația, le voi m’ai simți vre-odată trecînd ușoare prin păru-mi ? Nu știu, dar in fiecare seară cînd trenul pornește spre orășelul ei îndepărtat de provincie, trimit o lungă sărutare șirului de vagoane care se pierde in zarea albăstrie și pîndesc îndurerat nourii albui de fum care rămîn in urma fericitului meu purtător de vești. D. Karr. CRONICĂ ZILEI Dili FĂLTICENI De la corespondentul nostru special Balul de la clubul civilo-militar dri seara a avut loc in localul clubului civilo-militar din localitate obicinuita serată dansantă. Deoarece la ultima serată lume a fost foarte puțină sub pretext că era obosită, acum fiecare repauzându-se și cum de aici se naște in mod natural dorința de noi mișcări, de noi emoțiuni, de aceia de astă dată lume foarte multă și foarte aleasă și-a dat intîlnire in vastul salon al clubului. încă de pe la oarele 9 jum., lucru neobicinuit pe aici, sala prezintă un aspect pitoresc, frumuseța strălucitoare a doamnelor și a domnișoarelor se combina cu reflexul intens al toaletelor elegante intr’un tot de un colorit atrăgător, care-și schimbă nuanțele la fiecare moment fără visă să-și piardă armonia. La parele 10 se dă semnalul de începerea dansului. In sunetul unui vals armonios, esecutat de orchestra reg. 13 Sueava sub conducerea neobositului capelmaistru Moucha, perechile părea a întrista intrucîtva pe frumoasele dansătoare, că nu prea erau cavaleri, căci odată cu sfîrșitul vacanției s’au împrăștiat și ei pe unde datoria și necazurile fi cheamă. Din buchetul destul de mare de domnișoare, răsăreau mai ales d-ra Rossignon care deși debutanta este menită să cucerească un loc de frunte prin farmecul și prin grațiele sale. O escelentă și neobosită dansatoare, capătă un farmec deosebit prin eleganță mișcărilor. Purta o splendidă toaletă albă. D-ra Dubert spirituală și plină de vervă că totdeauna purta o rochie bleu del, o minune de eleganță și de bun gust. D-ra Zozo Dîmboviceanu, o adevărată bombonică, purta cu multă gingășie o rochie de mătasă neagră. D-ra Coca Ghițescu incîntătoare ca de obiceiu, o bostonease neobosită și neîntrecută, apreciază cu atît mai mult că se arată așa rar. D-ra Arthenise Văsescu grațioasă și eminentă bostonease. Era fermecătoare intr’o frumoase toaletă albă. D-rele Anete și Marie Checais două brunete adorabile, una e imagina celeilalte. Numai că purtau amîndouă cîte o toaletă albă la fel, ceia ce punea intr’o prea mare încurcătură pe bieții cavaleri, de altfel dansatoare escelente și neobosite. D-ra Lovinescu bine ca in totdeauna in verde, d-ra Sinescu in bleu. Printre doamne am remarcat : d-na Cleopatra Stamati o dansatoare pasionată, d-ra Cleopatra Milie in negru, d-na Dinuța Stamati dansează cu multa finețe și grație, D-na Rossignon, d na apostofia plăcută și elegantă ca de obiceiu, d-na Guosi in negru dansează cu mult entrain, d-na Rjtnaru,d-na dr. Tatos, d-na M. Ghițescu, d-na Vărescu, d-na Savinescu. Printre domni am remarcat: dl. colonel Gussi, M. Mille, Al. Stamati N. Stamati, T. Saviniscu, G. Mucărescu, care a condus împreună cu M-me Guși un frumos și variat cadril, dr. Rosignon, dr. Tatos, D. Iorgandopol, M. Ghițescu, Major Butnaru, căpitan Sachelaride, căpit. Vasiliu etc. etc. Dintre cavaleri s’au remarcat : din sublocot. Musicescu, tînărul C. Dîmboviceanu, G. Dimbovicean, elev al școalei de aplicație și geniu și cițiva din ofițeri tineri din garnizoană. S’a petrecut admirabil. Pe la oarele 2 jum. s’a servit un supeu. Francois a făcut minuni. Pe la oarele 4 dim. lumea incepe a se retrage obosită de atîta mișcare, de atîta emoțiune, de atîta plăcere. Folticeni 10 Ianuarie Sub Tit Din Dorohoi — Corespondență specială . Sâmbătă 9 Ianuarie a avut loc al șaselea bal dat de Clubul de Lectură din acest oraș. Ca de obicei și acest bal a fost visitat de tot ce Dorohoiul are mai ales. La ora 9 seară toți membrii clubului compus din d-nii : H. Liquornik, Armand Bercovici, H. Klein, G. Haifler, P. Pollak, Cesar Rosen, J. Segall junior, Jos. Weingarten, Ilie Blumenfeld, B. Goldenberg, Cohn, Barthfeld, Rudich și a printr’un careu frumos au deschis balul cu primul vals. Buchetul de Domnișoare era compus din d-rele Pepi Wechsler (Botoșani), d-rele Davidsohn, d-ra Blumer, d-rele Segall, d-rele Bäumer, Rudich Blumer, Cohn, d-ra Weingarten, d-ra Seil, d-ra Wechsler, d-ra Seil, d-rele Tinner, d-ra Bacal, d-ra Schluzingher ș. a. toate in tailete elegante. Dintre domni și doamne am remarcat pe : d-na Zugi Wechsler, d-nu și d-na Cantar, d nu și d-nele Segall dnu și d-na Davidsohn, d-nu și d-na Seil, d-na Blumer, d-nu și d-na Rabinovici, d-na și dl. Weingarten, d-na Cohn ș. a. Balul a avut o reușită deosebită și a durat pănă la oara 4 dimineață, cănd lumea s-a retras ducând cu sine impressiile cele mai bune. De remarcat că balurile clubului de lectură și urmează cursul lor de 2 ori pe lună și mulțumită membrilor acestui club aceste baluri sunt cele mai frumoase. Armandy Monitorul Oficial publică următoarea decisiune : Art. 1. Se institue conferințele didactice pentru profesorii și maeștrii de licee, gimnasii, seminarii, școli normale primare, școli secundare de fete și școli profesionale de fete. Art. 2. Aceste conferințe se vor ține cu profesorii și maeștrii de aceiași specialitate sau de specialități înrudite. Art. 3. In fie care an se vor ține conferințe pentru cel puțin două specialități. Art. 4. Data și locul întrunirei conferințelor precum și specialitățile pentru cari se vor ține ele, se vor fixa de minister cel puțin cu 3 luni înainte și se vor anunța prin Monitorul Oficial și prin Buletinul ministerului. Subiectele și ordinea lucrărilor fiecărei conferințe se vor fixa de minister, în urma avisului unei comisiuni însărcinate de dînsul anume cu prepararea acelor lucrări. Art. 5. In decursul anului curent 1899 vor avea loc trei conferințe, și anume : Cea d ’intăiu pentru profesori de științe fisico-chimice, care se va întruni la Universitatea din București în ziua de 4 Aprilie, la 9 ore dimineața; lucrările ei vor dura de la 4 pănă la 13 Aprilie inculsiv. Cea de a doua pentru profesorii de matematice, care se va întruni în sala Universităței din Iași în ziua de 24 Aprilie, la 9 ore dimineața; lucrările ei vor dura de la 24 pănă la 27 Aprilie inclusiv. Cea de a treia pentru profesori de limbile română, franceză, germană, italiană și engleză, care se va întruni la Universitatea din București în ziua de 27 Maiu, la 9 ore dimineața; lucrările ei vor dura de la 27 pănă la 31 Maiu inclusiv: Art. 6. Se institue trei comisiuni, cu însărcinarea de a fixa natura și ordinea lucrărilor fiecărei conferințe. Ele se compun: Pentru științele fisico-chimice din d-nii C. I. Șonțu, profesor la liceul Mateiu-Basarab și G. C. Atanasiu, profesor la liceul Mihaiu-Viteazul, sub președința d-lui C. Miculescu, inspector general al învățămîntului secundar. Pentru științele matematice, din d-nii St. Stoicescu, profesor la liceul Lazăr, și St. Popescu, director și profesor la gimnasiul din Râmnicu-Sărat, sub pre*■ ****** n Apa minerală naturală, toni-digestivă, reconstituantă anersba—dypepsia —diabetul De 4 secole isvorul Saint-Liger la Pougues este cel mai universal apriciat de către de toni Cea mai bună dintreaapele purgative IHLXTAI.1.XA Cea mai bună pastă de dinți De vernare la toate drogueriile, farmaciele și magazinele de parumerie din țară. De vinzare la toate Farmaciele și Droguerii CEA MAI EFICACE &PAF&mmm&sfc-MmEm In potriva lipsei de singe, Boale de Femei, Boale de Nervi și de piele. EVENIMENTUL 1899 ședenția d-lui I. Otescu, director și profesor la liceul Mihaiu-Viteazu. Pentru limbile : română, francesă, germană, italiană și engleză, din d-nii G. Ionescu-Gion, profesor la liceul «Materni Basarab», și G. Popp, profesor la liceul «Mihai Viteazu», sub președința d-lui I. Bianu, profesor la liceul «S-t. Sava». Art. 7. Aceste comisiuni vor prezenta lucrările lor ministerului pănă la 15 Ianuarie. Ministerul le va imprima și le va comunica pănă la 1 Februarie tuturor profesorilor respectivi. Profesorii care vor dori să comunice lucrări sau să facă vezi o conferință vor face cunoscut președintelui comisiunei respective, pănă la 28 Februarie cel mult, subiectul comunicărei sau conferinței și timpul probabil ce va reclama. Comisiunea, prin președintele său, va comunica conferențiarului hotărîrea sa pănă la 15 Martie cel mult. Art. 8. In timpul conferinței pentru științe fizico-chimice, profesorii cari vor participa la dînsa vor putea executa experiențe de curs în laboratoriile Universităței din București, sub președinția d-lui G. Miculescu. Lista acestor experiențe se anexează la această decisiune. Art. 9. Profesorii cari vor participa la conferințe vor avea gratuit transportul pe calea ferată, dus și întors, de la orașul lor de reședință pănă la București sau Iași, nu însă vre-o altă indemnitate. Art. 10. Lucrările conferințelor se vor imprima în Buletinul ministerului. O In carnetul balului de la Trg. Frumos, publicat în numărul nostru de alaltă ori s’a uitat a se trece numele d-rei Velciu, o incîntătoare brunetă bine cunoscută ieșenilor noștri. O O ESCROCHERIE Se știe că, în județele țării de sus, se face, de timp îndelungat deja, un întins comerciu de ouă cu străinătatea. Intre alții, un anume Iosub Iancovici, din tîrgul Ștefănești, făcea acest comerciu, de mai mult timp, cu mai multe case comerciale din Austria și Germania. El cumpăra de pe la țară cantități mari de ouă, pe cari, așezîndu-le în lădițe, le încărca, la gara Trușești, în cîte un vagon sau două, espectîndu-le pe la acelea case din străinătate, cari, la rîndul lor, le espediau și ele mai departe, mai mult pentru Londra. De un timp încoace însă, Iancovici se dădu la o speculație cu totul lucrativă, falsificînd duplicatele de predare, pănă cînd, în cele din urmă,i se înfunda de tot. Astfel, la 23 Decembrie trecut, numitul Iosub Iancovici, în complicitate cu fiul său Simon, predă, la gara Trușești, cinci lăzi mari de ouă cătră patru case comerciale din Berlin, Hamburg și Frankfurt pe Main; îndată însă după predare, el falsifică duplicatele predării, prefăcînd cifrele din ele, cu multă abilitate, ca pentru 6000 de lăzi cu ouă de fiecare casă, iar duplicatele, astfel prefăcute, le încredința fiului său, parte pentru a le scumpta, parte pentru a primi plata de la representanții diselor case din străinătate, escrocîndu-le astfel cu suma de cîte cel puțin 20 mii lei. Dar escrocheria nu întârzia a fi descoperită de parchetul nostru, pus în curentul acestei afaceri, și Iosub Iancovici se află deja tradus dinaintea judelui instructor. Tînărul Simon fu prins de asemenea la Hamburg, cu banii escrocați asupra sa, și acum se urmează tratări diplomatice cu guvernul german, pentru estradarea lui, spre a fi judecat de justiția romînă, zice „Curierul Român“ din Botoșani. Q Dl. Pechea Alexandrescu, funcționar la creditul Urban, zilele acestea și a dat demisiunea din postul de țiitor de registre serviciul comptabilisței. In locul d-sale a fost numit dl. Alexandru Ciurea. Zilele acestea a apărut un tratat apologetic, asupra Creațiunii Lumei după științele Naturale și biblie, datorit d-lui Nicodem Munteanu, licențiat. O In urma cercetărilor ce s au făcut pentru a prinde banda ca II «MWWBMWI llUU WWWWiWIWW. ro a pradat atitea biserici, hoții s’au astămparat puțin pena li se perde urma,, acum insă încurajați că cea mai mare parte din ei n’au fost descoperiți s’au apucat din nou de jefuit. Am anunțat in numărul precedent pradarea bisericei din Hodova, azi avem de înregistrat nouă pradare și anume acea a bisericei din Lețcani in acelos mod ca și acelor precedente ce ce dovedește că aceiași bandă a făptuit jefuirea. O B1BL80 GRAFIE A apărut, in București, No. 1 din Revista „Amicul Agricultorului“ care intră in al zecilea an de existență. Această Revistă a apărut regulat de 2 ori pe lună, timp de nouă ani ceea ce este destul spre a conchide de importanța ce are pentru țara românească. Ne facem o plăcere a publica sumarul No. 1 de la 1 Ianuarie 1899 . Zece ani Cronica din țară (10 fragmente economice). Cronica din afară (8 fragmente economice). Anii 1898 din punctul de vedere financiar. Grădinile peisagere. Societatea anonimă metalurgică. Carnetul bunului cultivator (mai multe fragmente). Știri. • Diverse. Publicațiuni și anunciuri. O B „ . Mișcarea populației De la 3 pănă la 9 Ianuarie Născuți 65 30 creștini 35 evrei Morți 50 31 ., 19 „ X Din Botoșani (De la corespondentul nostru special) Diverse știri Rugăm administrația comunală să dispue astuparea boltei de vis-a-vis de dl. dr. Politzer, bolta acoperită cu scînduri, cari amenință să cadă și astfel publicul ce circulă pe acolo, să fie expus. * * Lipsa trupei circului Hutteman, din orașul nostru se resimtă foarte mult. Unde, in ultimul timp, lumea mai eșise din plictiseala in care zăcea, avînd unde petrece serile la circul Hutemann, și unde se amula foarte bine acum, trupa lipsind din localitate și circul fiind inchis pănă la 20 a lunei curente, publicul iarăși a căzut in monotonia de mai inainte. Această monotonie insă va fi scurtă, căci in curînd, la 20 Ianuarie, representațiile se reincep. Direcțiunea circului Huteman anunță debuturi noi, pe lîngă artiștii perfecți, și deja cunoscuți in deajuns publicului Botoșinean. * Botoșani Ianuarie 99 Coresp. 308@ caută o bonă pentru un copil in vrrsta de 1 an. A se adresa la administrația ziarului nostru sub inițialele Al. m Cetiți avizul Băncei Populare „Dobrogea“ publicat pe pag. 4. de 10 ani, funcționarii comerciali nu au ințeles că e absolută nevoie să se organizeze, speră insă că acuma se vor organiza, din tot concursul actualului Comitet. Dl Faii. Propune ca să se proclame pe d. deputat V. G. Morțun Președinte onorific, Dl. I. L. Segally, spune că întrunirea de astăzi, are o importanță deosebită, că e vorba de o reorganizare a societăței, pentru a aduce sub un singur steag, tot ce se fune. comer, mai ales și crearea unei casei de ajutor, încetați pentru moment cu protestările dv.că se calcă legea repauzului duminical, cum voiți ca glasul dv. să fie ascultat de cinstiții patroni, cînd pănă astăzi n’ați dovedit că sunteți organizați și însemnați ceva. Strînși uniți sub un singur steag cum veți fi, atunci glasul dv. va pătrunde pănă sus in dealul Mitropoliei, unde s’a făurit legea repausului duminical și astăzi călcată in picioare de cîțiva cinstiți patroni. Dacă nu ne-am organizat pănă astăzi, trebuie să mulțumim la cîțiva colegi, care au găsit de cuviință de a lovi in colegii lor evrei și a impedica desvoltarea acestei societăți. Nu tot astfel s’a purtat colegii noștrii evrei din Moldova, ei au sacrificat o zi întreagă de Sîmbătă pentru o jumătate zi de Duminică, numai ca să fie solidari cu colegii lor de aci. N’am venit aci zice autorul eu să mă cert cu cei cîțiva care au impedicat desvoltarea societăței, ci din contra, am venit să ridic steagul alb al păcei intre toți funcționarii Comerciali. întrunirea s’a terminat la ora 12. Cu aceasta ocasiune s’au înscris vre-o 150 de membrii noi. A apărut Ne. revista LeOM X REP. Vărsatul negru bîntue in Galați La spitalul holeric de acolo se afla acum 26 convalescenți. Pe fiecare zi sunt 3—4 cazuri mortale. Comitetul național studențesc din Capitală s’a întrunit aseară la Ligă. S’a decis de a se strînge fonduri pentru ajutorarea lui Lucian Boleaș, prin emitere de liste de subscripții, serbări și concerte. Cu strîngerea fondului a fost însărcinat d. C. Mușescu, membru in comitet. Listele de subscripții pentru ajutorarea energicului student din Orada- Mare, se lansează chiar de astăzi. Listele de suscripție vor trebui să poarte semnătura membrului delegat și fiecare scriitor să însemneze suma ce subscrie. 1. 31e Concursul pentru ocuparea postului de medic primar la serviciul de boale interne de la spitalul Colentina, cu care s’a comis atîtea ingerințe aflăm că s’a casat azi. Duminica 17 Ianuarie curent, d. AD. Xenopol va ține in sala teatrului Lupescu din Focșani o conferință in folosul societăței literare „Milcovul“. D-sa va vorbi despre „Industria“ și comercial in timpurile moderne“. Revista de la penitenciarul din Galați Aflăm că arestații penitenciarului din Galați s'au revoltat ieri și au bătut crunt pe doi soldați și doi gardieni, umplîndu-i de sînge. Motivul răscoalei este directorul penitenciarului a interzis arestaților de a mai vinde obiectele ce le lucrează in atelierile acestui penitenciar. Directorul penitenciarului văzînd că răscoala e generală și ia proporții îngrijitoare, a cerut ajutor de la comandantul garnizoanei locale. Imediat un pluton de soldați din batalionul 3 vinători a plecat in marș forțat la penitenciar ca să potolească răscoala. X de la mai 1899 din monde moderne Roman en supplement: L'imposture, par Camille Bruno. Gillette d’Etiolles, par Paul Cher vier.—12 compositions de M-me Bertrand. Oxford, par Jacques Baron. 14 illustrations. Au pays X X Intrun. funcționarilor ,Comerciali“ Secția „București“ Joi 7 Ianuarie funcționarii comerciali din Cpitală au ținut o intrunire publică in sala Dacia. Sala era complectamente plină, întrunirea s’a deschis la oara 10 a. m. sub preșidenția d-lui Wexler funcționar comercial, care acordă cuvîntul d-lui Gabriel. Dl. Gabrilă, spune că nu e orator ca să pronunțe fraze frumoase, dar va vorbi cu sincer tovarăș de suferință. Arată că dacă funcționarii Comerciali nu s’au organizat pănă astăzi cauza e că pănă astăzi, n’am avut oameni in comitete ca să se ocupe de nevoile funcționarilor comerciali. Arată că sub actualul Comitet care e presidat de d. Iancu Constantinescu s’a hotărît crearea unei case de ajutor pentru a ajuta pe funcționarii Corner, in caz de boală s’au lipsă de ocupațiune, sfîrșina și rugînd a da tot concursul actualului Comitet sub președenția d-lui Iancu Constantinescu. L. Piorkovsky. Regretă că in timp CORPUL 4 ARMATA Publicație Serv. Intendenței Se face cunoscut că in ziua de 1 Februarie 1899 ora 10 dimineața se va ține licitație publică in localul comandamentului corpului 4 de armată Iași serviciul intendenței pentru darea in întreprindere a furnisărei a 3,865,000 klg. lemne de foc pentru corpuri necesare in exercițiul 1899 - 900 in localitățile următoare : a) . A se preda la deposit și corpurile din garnizoana Iași 3,456,000 klg. b) . A se preda la pichetele Reglui 13 Infanterie de la Bădărău la punctul Ungheni 400,000 „ cf. A se preda la batalionul miliții dîn T. Frumos 9,000 ,, In total : 3,865,000 „ Osebit mai este necesară incă cantitatea de 1,500,000 klg. lemne de foc pentru ofițeri predabile inr garnisona Iași. Concurenții se vor presenta cu ofertele sigilate și cu garanție de 10% din valoarea cantităților ce au ofertat. Licitația se va ține in conformitate cu art. 68-79 din legea asupra comptabilităței publice a statului. Se mai face cunoscut că in cele zece zile după licitație comandamentul corpului 4 armată va primi supraoferte cu un scăzămînt in preț de cel puțin 5% însoțite de garanție, iar in ziua de 10 Februar 1899 se va precede la o readjudecare intre supraofertanți și primul adjudecator. Nu se va ține in seamă ofertele și supra-ofertelele ce vor fi adresate altor autorități decît comandamentului corpului 4 armată. Concurenții vor avea grijă ca in ofertele și supra-ofertele ce ce vor da să arate osebit cantitatea lemnelor ce doresc a preda pentru corpuri și osebit cantitatea lemnelor ce doresc a preda pentru ofițeri. Caetul de sarcine care prevede detailat condițiunile acestei antreprinderi se poate vedea de amatori in biuroul intendenței in toate zilele de lucru de la orele 9 12 a. m. și de la 25 p. m. p. Șeful Serviciului Intendenței. Adj. 1 J. Andreescu Iulvestiu și nou mobilat Gh. I. Botez din Huși. Doritorii sunt rugați a se adresa proprietarului. No. 41.704 1898 Decembrie 25 De Inchirie. REDESCHIDEREA Hotelului Metropol* Din Bucuresci Calea Victoriei (Vis-a-vis de Palatul Regal) Va avea loc la 10 Noem. Hotelul mărit la triplu, reorganisat și mobilat cu tot confortul marelor hoteluri moderne BUI, TELEFON, etc. Ascensorii. Electricitate Saloane de Lectură Restaurant de primul ordin ©&a isîjcsbtăria Franceza și lUniana SALONAȘE PARTICULARE Pensiune și aranjamente cu luna foarte convenabile. Mende Dentist % Medalie de Argint. Str. Primăriei vis-a-vis de Teatru Național Consultații de la 9-12 a. m. și 2-5 p. m. Este prevăzut cu de Corneill: Au Petit-Couronne, par Leon Berthaut.—10 illustrations A Rouen, par Jules Adeline.—3 dessins de Vauteur. La Pierre qui chente, poesie de Marc Legrand. — l composition de P. Renaudot. Une journee de Chasse a courre, par Marcel Luguet. — 9 croquis de R. de la Neziere. Holbein a Cale, par Paul Gsell. -15 illustrations Au pays des Paludiers, par Ch. Brillaud-Laujardiere 11 illustrations. Wee Willie WinJcie, par Rudyard Kipling.- 3 compositions de D. Etcheverry. Les Coulisses des Coulisses, par Maurice Vaucaire. 7 croquis de Lourdey. Le Mouvement litteraire, par L. Claretie.Causerie scientifique, par G. Mareschal Chronique theätrale, par Maurice Lefevre. 2 illustrations. La Musique, par Guillaume Danyers. La Burgonde de Paul Vidal. 5 illustrations. Evenements geographiques et coloniaux, par Gaston Rouvier. 5 illustrations. Tableaux de statistique. Villa de bains de mer. Mode du mois. — Memento encyclopedique Le Monde et les Sports. Questions financieres. - La Caricature - La Cuisine. Vie pratique.-Bibliographie. & Dl judecător Emandi insoțit de dl ajutorul de grefă Thamis s’a transportat la casele d-lui A. Negruzi in str. Arcu pentru a face o constatare locală in procesul dintre acest din urmă și Ministerul cultelor pentru daune derivate din locațiunea acelei care pentru școala Normală de insstitutori. O Procesul de șantaj intentat de dl. banker Daniel contra soților Iacobsohn s’a amînat ori înaintea Gurței de Apel secția II procedura nefiind complectă față cu cei din urmă. O Comisia III a invitat parchetului pe indivizii Filaret și I. Jalbă precum și pe fata Natalia Marinescu autorii unui furt comis in prejudiciul d-lui Octav Sofian. O Comandantul jandarmeriei rurale din localitate a înaintat parchetului pe individul C. Bunduc care a lovit și atentată cu viață brigadirului Matei Ghisa. Locuitorii I. Ligneanu și Gh. Grăbănescu din comuna Ginești luînduse la ceartă s’au rănit grav cu cuțitele și ciomegile. Ambii intr’o stare foarte gravă au fost transportați in spitalul din Podul-Iloaei. O Prefectura de județ a inaintat ministrului dosarul alegerilor din Cotnari cari au fost contestate. n Dl. P. Ionescu a fost numit casier comunal la Hermeziu acest județ. IC X Rubrica Călătorilor Sosiți in Iași HOTEL TRAIAN, I. Tanoviceanu profesor Bucuresci, I. Gross inginer idem, R. Klein voiajor id., R. Samitca voiajor Bucuresci. HOTEL BINDER. Dr. Enacovici medic Botoșani, Maior Bogdan Tecuciu, M-me Moscovici bancheră Botoșani, loan Alexandrescu avocat Folticeni, Emil Irgl inginer Rădăutzi, M-me Grazzi Galimachi Gatargi propr. Roman. HOTEL EUROPA. A. Candel comerciant Bucuresci, G. Bohoreanu proprietar Botoșani, D. Horovitz comer.. Roman, Al. Munteanu prop. Bacău, A. Schlomka voiajor Botoșani, Fritz Vogel voiajor idem, Carp Siicelschi propr.. Pașcani, Ion Rein propr. Vaslui. Bazarul,, Evenimentului“^ Se primește in deposit și comission orice fel de mărfuri. Avis la Fabricanții și Engrosiști. PUBLICAȚIUNE Se aduce la cunoștința generală și in special acelor interesați in causa că s’au perdut următoarele polițe in ordinul mau și anume: Lei 400 scadența la 17 Ianuarie a. c. acceptată de dl Iosif Herscovici Rosnov. 314.05 scadența la ^Februarie a. c. acceptată de dl. Iosef Herscovici Rosnov. 142.80 scadență la 17 Februarie? a. c. acceptă de d-na Sura Bercovici Piatra N. 130 scadența la 1 Martie a. acceptată de dl Rubin Grinberg Piatra N. Se declar prin urmare ca nule și fără de valoare observând tot odată că aceste cambii n’au girul meu și nici stampila mea de inregistrare. A. VENIRER, ZÂRCÎRNE, SATRIl și alte maladii ale Palei Capului Căderea Perului Vindecate răpede cu POMMADA DESSAURIERS Deslauriers,Phiranaiuu-Chimist, Si. T.deClérjr, PARIS, și la toți pharmaciști și parfumori * J -d exige pe etiquetă semnătura Deslaubers și timbrul guvernului frances