Familia, 1979 (Anul 115, nr. 1-12)

1979-01-01 / nr. 1

PRINOSUL PATRIEI Anul pe care l-am încheiat recent a fost poate unul din cei mai tumultuoși și plini de multiple semnificații pe care i-am trăit în perioada de după cel de-al IX-lea Congres al partidului, perioada cea mai plină și mai bogată în înfăptuiri socialiste. în prima lună a anului 1978 toți fiii țării au participat cu fapta și inima la una din cele mai strălucite sărbători ale neamului românesc: 60 de ani de viață și peste 45 de ani de activitate revoluționară a tovarășului Nicolae Ceaușescu, în șirul momentelor de vîrf ale anului trecut, la care am fost cu toții martori, fără îndoială că apariția monumentalului volum OMAGIU Președintelui Nicolae Ceaușescu, are o semnificație cu totul aparte, pentru că el se constituie într-un amplu și nemăsurat elogiu adus spiritului revoluționar, creator, gîndirii teoretice și acțiunii practice militante în slujba socialismului și păcii. în acest admirabil și impresionant poem, închinat marelui bărbat și conducător al nostru întîlnim și retrăim momentele impresionante de la festivitățile în cadrul cărora s-a conferit, pentru a doua oară, înaltul titlu „Erou al Republicii Socialiste România”1 și ordinul „Victoria Socialismului", precum și solemnitatea decernării titlurilor de „Doctor în științe politice" și „Doctor în științe economice". Retrăim totodată, în adevritele ei dimensiuni, marea sărbătoare populară care a pus cu putere în evidență sentimentele de înaltă prețuire, stimă și dragoste cu care toți făurarii noii Românii — români, maghiari, germani și de alte naționalități — îl înconjoară pe ctitorul României socialiste, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Volumul omagial ne readuce în prim plan bogăția de idei din magistralele expuneri, rostite în acele zile, ce au reafirmat același spirit revoluționar, aceeași gîndire cutezătoare, opusă oricărei închistări, dar care izvorăște dintr-o profundă stăpînire a dialecticii revoluționare pe care o aplică creator și constant la condițiile concrete ale României și ale lumii contemporane. In această carte a cărților întîlnim în ipostaze multiple exprimarea bucuriei tuturor celor ce au fost prezenți la marea sărbătoare — de la mesajele înaltelor foruri ale partidului și statului, ale organizațiilor de masă și obștești, ale instituțiilor de știință, învățămînt, cultură și presă, pînă la scrisorile pline de căldură și emoția făuritorului de bunuri materiale și spirituale — relevînd o totală și profundă adeziune la tot ce întreprinde marele conducător, pentru prezentul și viitorul nostru, pentru afirmarea deplină în munca și viața noastră a adevăratului lui umanism, pentru afirmarea plenară și nestingherită a personalității umane, a fiecărui membru al societății noastre pe coordonatele fertile ale progresului și civilizației socialiste și comuniste. Sunt apoi prezente, în această vibrantă carte, numeroasele și alesele prețuiri ale creativității prodigioase, neobosite, puse în slujba unei lumi a păcii și colaborării între toate popoarele și națiunile planetei noastre, cuprinse în mesajele de felicitare ale conducătorilor de partide comuniste și muncitorești, socialiste și social-democrate, șefilor de state și guverne, mișcărilor de eliberare, organizațiilor informaționale, ale unor personalități de frunte a vieții sociale, politice, culturale, ca și ale unor simpli cetățeni. Nu putem să nu adăugăm în această modestă consemnare și alte manifestări ale înaltei prețuiri și aprecieri de care se bucură marea personalitate a tovarășului Nicolae Ceaușescu pe meridianele globului. La 7 decembrie 1978 o delegație de savanți din Marea Britanie, SUA, Iugoslavia și Franța, au înmînat conducătorului României, prima medalie de aur NORBERT WIENER conferită de cel de-al IV-lea Congres de cibernetică și sisteme de la Amsterdam, din august 1978, ca o recunoaștere a acțiunii consecvente în scopul promovării științei și păcii, a sprijinirii progresului social în lume. Prestigiul și înalta considerație de care se bucură activitatea neobosită desfășurată de președintele Nicolae Ceaușescu în slujba cauzei păcii și colaborării internaționale au cunoscut o nouă și valoroasă confirmare prin decernarea premiului „SIMBA" pentru pace pe anul 1978 în preajma celor 61 de ani de viață ai Președintelui țării, dedicați fără șovăire, cu intransigență și fermitate operei de făurire a unei Românii tot mai bogate, mai prospere și mai frumoase, a unei Românii independente și suverane, alături de toți oamenii țării, oamenii Bihorului, fără deosebire de naționalitate, o dată cu urările de ani mulți de viață și multă putere de muncă, își reafirmă totala lor adeziune la politica internă și externă a partidului și statului nostru, angajîndu-se să-și sporească efortul și creativitatea lor la înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XI-lea, ale Conferinței Naționale pentru transpunerea în viață a programului partidului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate ,și înaintarea României spre comunism. Ioan GOLBAN Tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu, în vizită la întreprinderea Chimică „Sinteza", Oradea. OMAGIU începutul acestui an in care am pășit de puțină vreme ne-a prilejuit bucuria și totodată mîndria patriotică de a sărbători ziua de naștere a mult iubitei și stimatei noastre tovarășe acad. dr. ing. Elena Ceaușescu, tovarășa de luptă și de idealuri a iubitului nostru secretar general și președintele Republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Această aniversare ne-a oferit prilejul de a cinsti îndelungata activitate — de mai bine de patru decenii — desfășurată de tovarășa Elena Ceaușescu, in cadrul mișcării revoluționare din patria noastră. Prezența sa activă alături de alți tovarăși din conducerea de partid și de stat, la marile evenimente din viața politică și social-economică a țării, participarea la elaborarea și înfăptuirea politicii partidului și statului nostru, evidențiază spiritul revoluționar și adîncul patriotism ce caracterizează pe Omul — Elena Ceaușescu. In conștiința noastră, secretarul general al partidului și tovarășa Elena Ceaușescu, reprezintă comuniștii trecuți prin multe greutăți, dar neînfricați și în permanență încrezători în marile virtuți ale poporului român, care au năzuit întotdeauna spre libertate și fericire, îmi amintesc cu emoție vizitele de lucru pe care tovarășul secretar general, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu le-au făcut în județul Bihor în care cu multă grijă și căldură, tovarășa Elena Ceaușescu s-a interesat de preocupările și rezultatele obținute de noi in realizarea integrării școlii cu producția, în ridicarea continuă a nivelului de pregătire al elevilor, pentru integrarea socială și economică a absolvenților, dîndu-ne totodată indicații pentru desfășurarea unei activități de o superioară calitate. Vizitînd unitățile economice s-a interesat despre integrarea femeilor în viața socială și economică, despre condițiile create de către factorii de răspundere pentru munca și activitatea femeilor, și în special pentru femeia-mamă. De altfel, doresc să subliniez pe această cale că activitatea socială bogată a tovarășei Elena Ceaușescu este profund marcată de grija față de creșterea rolului femeilor în viața socială, de întărirea familiei, de formarea și educarea copiilor și tineretului în spiritul eticii și echității socialiste. In tot ceea ce a realizat poporul nostru, pentru a da viață hotărîrii de partid și de stat, cu privire la rolul hotărîtor al tuturor resurselor umane, în construcția socialismului pe pămîntul scump al României, femeile muncitoare, țărăncile, intelectualele române și de alte naționalități au avut și au o contribuție de seamă. Exemplul strălucit pe care îl oferă tovarășa Elena Ceaușescu în îndeplinirea celor mai înalte răspunderi în conducerea de partid și de stat, în dezvoltarea cercetării științifice, precum și frumoasa preocupare pentru familie și educarea generațiilor tinere, în spiritul valorilor socialiste, constituie un îndemn mobilizator pentru masele de oameni ai muncii și în primul rînd pentru noi femeile în angajarea cu toate puterile pentru înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XI-lea al Partidului Comunist Român și pentru întîmpinarea cu noi succese în muncă a celei de a 35-a aniversari a insurecției naționale armate antifasciste și antiimperialiste și a Congresul al XII-lea al PCR. In munca noastră de educație, în calitate de cadre didactice și de părinți, avem întotdeauna în față pilduitorul exemplu de înalt patriotism, de cinste, modestie și de muncă neobosită a tovarășului Nicolae Ceaușescu și a tovarășei Elena Ceaușescu. Nu aș putea să închei aceste gînduri fără a sublinia contribuția de seamă adusă de tovarășa Elena Ceaușescu la promovarea politicii externe a Partidului Comunist Român și statului nostru, de dezvoltare a legăturilor și colaborării cu toate țările socialiste, cu toate țările în curs de dezvoltare, cu țările nealiniate, cu toate statele lumii, în vederea participării tuturor popoarelor la soluționarea marilor probleme ale contemporaneității, pentru pace și colaborare între toate statele. Pentru tot și pentru toate, cu prilejul aniversării zilei de naștere a tovarășei Elena Ceaușescu, îi mulțumim din inimă și mai ales dorim să-i mulțumim prin angajamentul nostru de a ne dărui întreaga capacitate de muncă, devotamentul nostru pentru cauza partidului, pentru înflorirea scumpei noastre patrii, Republica Socialistă România, prof. Ana SÂNDULESCU inspector școlar general al județului Bihor \