Familia, 1980 (Anul 116, nr. 1-12)

1980-01-01 / nr. 1

PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNITI-VAI L'\ Jla muLtf avii, tommișv Qiia&iae flmuieseiL IflÂRELE FORUM Desfășurat în atmosfera de amplă și put rnică efervescență emulativa, de angajare plenară a turor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, pentru înfăptuirea exemplară a hotărîrilor celui de-al XII-lea Congres al partidului, a Programului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea României spre comunism . Congresul Frontului Democrației și Unității Socialiste este, fără îndoială, primul eveniment politic de ample dimensiuni desfășurat în perioada de după memorabilul forum al comuniștilor români. Congresul a fost precedat de o bogată și laborioasă activitate politică și organizatorică avînd ca suport trainic propunerile secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, privind creșterea rolului Frontului Democrației și Unității Socialiste in viața social-politică a României și îmbunătățirea organizării sale. Aceste propuneri s-au bucurat de aprobarea unanimă a tuturor oamenilor muncii, de adeziunea deplină a milioanelor de cetățeni, ca membri individuali ai organizațiilor proprii ale Frontului Democrației și Unității Socialiste, care văd în ele preocuparea atentă și constantă a secretarului general al partidului pentru crearea unor structuri politico-organizatorice revoluționare, capabile să răspundă cerințelor noii etape de dezvoltare a patriei. In același timp ele reprezintă o contribuție importantă la unirea, sub conducerea p iristîului, a forțelor întregului popor în marea operă de înălțare a României pe noi trepte de progres și civilizație, în deschiderea acestui forum național tovarășul Nicolae Ceaușescu a rostit o amplă și importantă cuvîntare, ce se constituie intr-un vibrant document programatic, de o inestimabilă valoare principială și practică, veritabilă călăuză în drumul nostru ascendent, sigur și hotărît, de edificare a societății socialiste și comuniste pe pămintul românesc. Făcînd o profundă analiză, și subliniind locul și rolul celui mai larg și reprezentativ organism al democrației noastre socialiste, în deplină concordanță cu noua etapă în care pășește societatea românească, a stadiului ei actual de dezvoltare, la propunerea secretarului general al partidului nostru, Frontul Unității Socialiste, de la cel de-al II-lea Congres al său se numește Frontul Democrației și Unității Socialiste. In același timp, în cuvîntare se evidențiază sarcinile ce stau în prezent în fața acestui organism, precum și direcțiile în care va acționa Frontul Democrației și Unității Socialiste în viitor. Ocupînd un rol de cea mai mare însemnătate în cadrul sistemului democrației noastre socialiste — Frontul Democrației și Unității Socialiste se va afirma tot mai mult și în viitor ca o formă superioară de unire și coordonare a eforturilor întregii națiuni, de manifestare, în ample și noi dimensiuni, a voinței și hotărîrii poporului român de a realiza programul construcției socialiste și comuniste, de a-și făuri în mod conștient viitorul luminos, liber și demn. Concomitent cu lucrările Congresului au avut loc și lucrările Conferinței pe țară a Organizației Democrației și Unității Socialiste din cadrul Frontului Democrației și Unității Socialiste, care reunește organizațiile proprii. Constituirea Organizației Democrației și Unității Socialiste reprezintă o nouă și elocventă expresie a forței orînduirii noastre socialiste. Această organizație, așa cum a reieșit și din dezbaterile ei, din angajamentul participanților, va contribui, fără îndoială, la ridicarea pe o treaptă mai înaltă a democrației socialiste, la crearea condițiilor necesare participării și mai intense a maselor largi de oameni ai muncii la întreaga viață politică și economico-socială a țării. Exprimînd voința unanimă a tuturor delegaților la Congres, a întregului popor, realegerea tovarășului Nicolae Ceaușescu în funcția de președinte al Frontului Democrației și Unității Socialiste exprimă în cel mai înalt grad garanția sigură a progresului neîntrerupt al economiei naționale, a perfecționării organizării și conducerii întregii vieți sociale, în scopul creșterii neîncetate a nivelului de civilizație și cultură al tuturor celor ce muncesc, consolidarea unității și independenței naționale. Putem astfel afirma, cu tot temeiul, elocvent ilustrat prin tot ce am făcut și înfăptuit pînă acum, că prin hotărîrile pe care le-a adoptat, Congresul Frontului Democrației și Unității Socialiste va deschide noi și largi orizonturi activității acestui larg și reprezentativ organism politic, va dinamiza și mai puternic energiile poporului român, angajat ferm în edificarea noii societăți, dînd noi linii de forță, și amplitudine progresului și civilizației noastre socialiste. FAMILIA .Acesta este omul. Acesta este conducătorul politic. Acesta este președintele care nu acceptă altă onoare decit aceea de a-și conduce poporul, asemenea lui Moise, către pămintul făgăduit al bunăstării și independenței ... De la copilul din Scornicești la șeful de stat, nimic nu s-a schimbat în caracterul și comportamentul lui. Poate doar înalta conștiință a misiunii sale. Așa cum își îndemna altădată frații la pădure spunîndu-le: „Mergeți cu mine. Nu vă fie frică de nimic . ..", pășește și astăzi în fruntea poporului său pe drumul greu al puterii supreme ..." MICHEL-P. HAMELET O Omagiu de Ion BOGDAN, Lucian COCIUBA, Aurel CORBEA Jocbi cîntec în  iarnă ca un cîntec zodiacal în țară Și ninge din milenii peste conturul pur E ca și cum din nouri mai pogoară în gube albe dacii cu steaguri pe azuri ca și cum pe cetini se năruie tăcere Și Eminescu scrie eternitatea lumii Iar spre înalturi ochiul lui ne cere Din smulgerea înfrigurat-a lumii Căci ne-a făcut pămînt mamă cale Un univers de două mii de ani Ca mieni aburind zăpada moale Și încălziți sub bande de ciobani ianuarie Căci nu-i o chezășie mai aleasă Și pentru viață un mai larg răstimp Decit să ai în trupul tău mireasă Omătul cumpănit de-un anotimp Nici ursitori, nici semne, nici comete N-au fost atunci, în noapte, la ferești. Cerni doar o zăpadă pe-ndelete Pe toate plaiurile românești. Era un fel de limpezire a țării Un nou destin se presimțea ningînd Căci se năștea izbăvitorul țării. Viteazul fiu al țării renăscind. Ion VADAN