Familia, 1985 (Anul 121, nr. 1-12)

1985-01-01 / nr. 1

ts 2967. BEKB&fflSS&SBBiffBH ODĂ MARELUI EROU O mândră națiune și-al ei viteaz popor Azi își cinstesc eroul cu dragoste fierbinte, Cel ce-n amiaza Țării e nesfirșit izvor De slavă și iubire în suflet și-n cuvinte! El este focul tînăr în piepturi de bărbați Cu inima cu Țara in flăcările coapte, Stejarul cel mai falnic al Munților Carpați Și genialul ctitor de comuniste fapte! El s-a născut din vremea istoriei supremă Ca fiu al Revoluției la ceas hotărîtor, Eternizîndu-și viața pe-a libertății stemă Slujind orezul dreptății răsfirnt de tricolor! El e vizionarul neliniștit și trează vîlvătaie-n arcul voievodal din noi, Și e bărbatul vremii cel Mare și Viteaz Eroica-ntrupare din viță de eroi! Numele lui înseamnă Partidul, România O trinitate-n unic destin nemuritor, O primăvară caldă îi este omenia Și gîndul lui e-al Țării întinerind de dor!... E Ceaușescu-n lume curajul înțelept De-a fi o torță-n crezul de Pace pe pămînt, Cu soarele frăției și-al libertății-n piept Sub flamurile luptei dezlănțuite-n vint! De-aceea îl iubim ca pe un scump părinte Climaci al unei nații de oameni suverani. Să fie veșnic tînăr ca floarea care simte Acum, iubirea noastră ce-i spune: „La mulți ani“!... Alexandru SFÎRLEA PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNIȚI-Ie1 fondator IOSIF VULCAN seria a V-a ianuarie 1985 anul 21 (121) • nr. 1 (233) 20 pagini • 5 lei Cu Austin MtuĂ".Horestii " DRAGOSTEA UNUI POPOR... Ziarele și revistele, posturile de radio și televiziune aduc zilnic dovezi ale dragostei întregului nostru popor pentru tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, Președintele Republicii Socialiste România. Iată o pagină de ziar cu un cuprins emoționant. Ea cuprinde mai multe scrisori adresate celui mai iubit și stimat fiu al poporului nostru, tovarășului Nicolae Ceaușescu. Socotindu-l „un om între oameni, un om pentru oameni", o mamă, dintr-o comună moldovenească, îi mulțumește „cu sufletul plin de bucurie și recunoștință" că printr-un gest de noblețe sufletească a ajutat-o să salveze viața copilului ei. Foarte emoționante sunt și cuvintele bătrînului Toader Dragoșa, legendarul ghid de la Monumentul de la Țebea, fost participant la marea sărbătoare a Unirii de la 1 Decembrie 1918, de la Alba Iulia, care-i dorește președintelui țării să trăiască mulți ani — precum gorunul pe care domnia sa l-a plantat la Țebea, alături de mormîntul lui Avram Iancu, — pentru ca să rămînă, „pe mai departe cîrmaciul drept și neînfricat al destinelor noastre". La sfîrșit de ianuarie, an de an, dragostea întregului nostru popor se revarsă, din plin, asupra tovarășului Nicolae Ceaușescu, cu prilejul sărbătoririi zilei sale de naștere. Acum iese la iveală, în totală evidență, sublima idee Ceaușescu și Poporul. Momentul aniversar este pentru noi — de aproape 20 de ani — zi cu adinci semnificații politice. Ziua de naștere a tovarășului Nicolae Ceaușescu este prilej fericit de sărbătorire a patriotului înflăcărat și a omului politic de largă viziune revoluționară, care întruchipează cele mai de seamă virtuți și aspirații ale poporului, constructor al socialismului. De cînd partidul și poporul l-au ales pe tovarășul Nicolae Ceaușescu să conducă destinele României — perioadă rămasă de acum în istorie sub denumirea „Epoca Ceaușescu" — socialismul a dat, pe pămîntul României, întreaga măsură a valorilor sale. La 26 ianuarie sărbătorim pe omul care se bucură — pe toate meridianele globului — de un prestigiu excepțional, pe omul pe care străinătatea îl admiră ca om al păcii, al luptei pentru înțelegerea între popoarele lumii. Datorită tovarășului Nicolae Ceaușescu inițiativele României pe plan mondial pentru dezarmare, securitate și pace, pentru realizarea unei noi ordini economice și politice în întreaga lume trezesc un interes imens, primind o înaltă apreciere din partea forțelor democratice și progresiste de pretutindeni. Dar ziua de naștere a conducătorului nostru nu este doar o zi în care ne exprimăm recunoștința și dragostea, ci și o zi de angajament solemn. Acum întregul popor face dovada unei hotărîri ferme de a urma neabătut drumul pe care ne conduce tovarășul Nicolae Ceaușescu. Transpunerea în practică a hotărîrilor celui de al XIII-lea Congres al partidului constituie obiectivul principal al luptei întregului nostru popor, realizarea acestor hotărîri însemnînd pași înainte spre realizarea înaltelor idealuri de civilizație și progres ale întregului popor. Alăturîndu-se sentimentelor de dragoste și recunoștință cu care întregul popor înconjoară pe tovarășul Nicolae Ceaușescu și pe tovarășa sa de viață și luptă, tovarășa Elena Ceaușescu — a cărei zi de naștere am sărbătorit-o la începutul acestei luni — colectivul redacțional al revistei „Familia" le urează viață îmbelșugată și putere de muncă! Să trăiți mulți ani pentru gloria și înflorirea scumpei noastre Românii. La mulți ani cu sănătate! UNITATEA NAȚIONALĂ ÎN OPERA TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU î Istoriografia din țara noastră dezvoltată îndeosebi în ultimele două decenii poartă amprenta uriașei deschideri marcată de opera teoretică a secretarului general al partdului, președintele Republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Opera secretarululi general al Partidului întruchipează cea mai profunda, mai reprezentativă considerare și semnificație a valențelor unitații în multiplele sale exprimări: unitatea de neam; unitatea civilizației și culturii; permanența luptei pentru unitate și independență națională; unitatea forțelor înaintate, a maselor largi — în frunte cu clasa muncitoare — ca factorul polarizării și dinamicii poporului în apărarea ființei și libertății sale naționale, ca promotorul dezvoltării sociale, a idealurilor de dreptate și libertate; unitatea și coeziunea moral-politică a tuturor fiilor patriei în jurul Partidului Comunist Român, baza de nezdruncinat a orînduirii socialiste, a mersului treptat spre comunism. Aceste coordonate sînt înfățișate pe temeiul analizei științifice în mod magistral în opera teoretică a tovarășului Nicolae Ceaușescu care s-a aplecat asupra istoriei glorioase a poporului român, a procesului de făurire a națiunii române și a statului național unitar, a rolului acestora în dezvoltarea societății românești. In întreaga sa operă teoretică se află pregnant ilustrate trăsăturile care l-au impus pe tovarășul Nicolae Ceaușescu în conștiința întregii țări, ca și a lumii, ca pe un mare și original gînditor: puterea impresionantă de a descifra esența fenomenelor, capacitatea de sinteză, deschiderea spre nou, rigoarea științifică, respingerea închistării și osificării în gîndire. Asemenea însușirii își relevă marea lor valoare cu atît mai mult cu cit sînt în permanență dublate în persoana tovarășului Nicolae Ceaușescu de o vastă activitate politică, acțiune practică de organizare și mobilizare a energiilor poporului, de unire a marilor sale puteri creatoare pentru continua înflorire a națiunii noastre socialiste, pentru cimentarea unității sale, pentru înălțarea țării pe noi culmi de progres și civilizație. Aprecierile secretarului general al partidului asupra genezei națiunii și a statului național, a rolului acestora in epoca modernă sunt întemeiate pe analiza realităților istorice ale țării noastre, in lumina principiilor socialismului științific. Evoluția istorică a poporului nostru evidențiază componența deosebită a rolului statului în viața poporului nostru, lupta sa hotărîtă pentru crearea cadrului național unitar al existenței sale în rîndul statelor lumii. Această componentă fundamentală a istoriei românilor este evidențiată în opera teoretică a tovarășului Nicolae Ceaușescu din cele mai îndepărtate timpuri subliniindu-se etapa etnogenezei poporului nostru, a formațiunilor sale statale în condițiile valurilor Ion ARDELEANU (Continuare în pag. 11) In pridvorul casei părintești din Scornicești