Femeia, 1964 (Anul 17, nr. 1-12)

1964-01-01 / nr. 1

• INSTANTANEE • INSTANTANEE • INSTANTANEE • INSTANTANEE • INSTANTANEE • INSTANTANEE • DE LA ADUNĂRILE DE DĂRI DE SEAMĂ SI ALEGERI Simţ de răspundere (.onstrucţia de uni blocuri la circumscripţia inr. 35. din Brăila a făcut ca unele dintre membrele comisiei femeilor să se mute în alte cartiere. Aici au rămas numai două: Maria Iliţă şi Vangheliţa Ghiriţă. Dar, în scurtă vreme, blocurile s-au construit, şi uşile apartamentelor s-au deschis larg, să-şi primească noii locatari. Atunci cele două gospodine s-au sfătuit. Acum avem destule forţe în circumscripţie. Buna la completarea comisiei cu alte membre, nouă ne revine datoria să le antrenăm pe gospodine în activitatea obştească. Şi aşa au pornit din apartament in apartament să se cunoască cu noile locatare, să stea de vorbă. Iar acum, după 10 luni, la adunarea de dare de seamă şi alegere a comisiei femeilor, bilanţul muncii gospodinelor din circumscripţia nr. 35, de pe bulevardul Cialaşi, a fost rodnic. Ele au efectuat peste 13 000 ore de muncă patriotică, în noile blocuri s-au organizat 3 cercuri de citit; au avut loc întâlniri între gospodine, cadre didactice şi medici, la care s-au discutat probleme de educaţie pedagogică, sanitară etc. Pentru simţul lor de răspundere, Maria Ilie şi VangheliţaIbiriţă au fost realese ca membre ale comisiei. IOANA COSTIN este întotdeauna cu recunoştinţă de ajutorul pe care i l-a dat comisia femeilor.in ajunul adunării de dare de seamă şi alegere a comisiei femeilor din circumscripţia nr. 173 (•a la zi. Angela îi spuse unei vecine. — Ştiu că mîine te duci la adunarea femeilor, tare îmi pare rău că nu pot veni şi eu, deoarece am treburi la serviciu. Am o rugăminte la dumneata. Să spui acolo, la şedinţa, că Angela Popa mulţumeşte din inimă comisiei femeilor pentru ajutorul care i l-a dat. Să nu uiţi cumva, te rog foarte mult. E. DUMITRIU printre primele în întreaga activitate obştească din circumscripţia noastră şi în acelaşi timp a atras alături de dînsa şi alte gospodine. Pentru conştiinciozitatea, ataşamentul şi atitudinea ei cetăţenească, pentru modestia ei, propunem să facă parte din comisia femeilor. Şi gospodinele au ales-o cu toată dragostea şi încrederea. ELENA IVAN - r» ' ' ■ Din partea unei mame Angela Popa avea necazuri cu băiatul ei. Mergea tare greu cu învăţătura,bluza principală era faptul că şi ea şi soţul erau la lucru în timp ce băiatul era acasă. Oricu s-ar fi străduit, nu puteau să-l supravegheze în respectarea programului zilnic. Şi iată că tocmai în acea vreme* a trecut pe la «linsa Hainea (Ionian, membră a comisiei femeilor. ..Am observat că băiatul dumitale e mai mult la joacă. d )e aceea am venit să-ţi fac o propunere, tovarăşă Angela. In fiecare zi, cîte una dintre membrele comisiei va veni şi va supraveghea copilul la lecţii. Am vorbit şi cu tovarăşul diriginte. Băiatul îşi va face lecţiile împreună cu un elev bun la învăţătură". A trecut de la această discuţie mai mult de un an. Băiatul a absolvit cu bine cursul elemental şi acum este elev la şcoala profesională. Şi îmiindu-se la succesele lui, Angela îşi amin t " Modestie Cînd gospodina Sofia Constantinescu, din circumscripţia nr. 245, raionul Benin, a fost propusă să facă parte din comisia femeilor, a privit puţin stânjenită la femeii«* din jurul ei, apoi a rostit emoţionată: ..Eu, eu nu ştiu dacă merit cinstea... dacă pot face faţă". Gospodinele care o propuseseră chibzuiseră insă îndelung. Aurelia Popteanu a cerut cuvîntul. Vreau să vorbesc şi eu despre tovarăşa Sofia. Pe lingă faptul că are o comportare cetăţenească demnă faţă de ceilalţi locatari, pe lingă faptul că are o gospodărie îngrijită de mai mare dragul, dînsa, deşi pînă acum n-a fost membră a comisiei, a fost întotdeauna Cea mai tînără preşedintă Gîndurile i se succedau cu repeziciune. Ii reveneau în minte frînturi de discuţii, chipuri apropiate. Îşi dădea seama câ pusese stăpînire pe ea un simţămînt care îţi umple inima de bucurie, dar şi de puţină teamă: emoţia, ca şi atunci cînd Elena Enculescu, o gospodină dintre cele mai destoinice din circumscripţie, venise în adunarea de dare de seamă cu propunerea : Georgeta noastră-i tinerică de tofci, n-are nici 20 de ani, dar eu, noi ne încredemi tocmai în tinereţea şi energia ei. De aceea o propun ca preşedintă a comisiei femeilor din circumscripţia nr. 108 din Craiova. Georgeta ar fi vrut să spună ceva, dar... — Nu le teme, tovarăşă Georgeta, noi vom fi alături de dumneata cu sfatul şi fapta, ia Nu, nu-i o reîntîlnire după o îndelungată despărţire, nu-i vorba nici de vreo aniversare, ci-i o felicitare sinceră, simplă, dăruită de strungarul Ştefan Liţă soţiei sale, Elena Liţă, mamă grijulie, gospodină destoinică, cu prilejul alegerii ei ca membră a comisiei femeilor din circumscripţia nr. 26-Ploeşti