Femeia, 1975 (Anul 28, nr. 1-12)

1975-01-01 / nr. 1

2 CUM VA INTEGRAT IN COTELE ANULU O punte trainică între azi şi mîine Primele gînduri şi fapte ale anului în care am păşit ne-au adus o încredere sporită în puterea noastră colectivă, de realizare umană şi socială, de perfecţionare şi autodepăşire necontenită. Ele au o puternică legătură de rudenie cu 1974, anul istoric al celei de-a 30-a aniversări a eliberării patriei, al Congresului al XI-lea — marele forum al comuniştilor, care a lansat spre viaţă cutezătorul program de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltare şi înaintare spre comunism a României. Filele de istorie naţională ce se înscriu în aceste zile constituie noi trepte către înfăptuirea aspiraţiilor multiseculare ale poporului şi este o mîndrie să ştii că actul cotidian al muncii tale, amplificat prin cel al milioanelor de constructori ai socialismului, propulsează mersul înainte al societăţii noastre, modelînd geografia de astăzi şi de mîine a României. Am ascultat la cumpăna dintre ani, alături de milioane de compatrioţi, cuvîntul rostit cu prilejul Anului nou de secretarul general al partidului, preşedintele republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cuvînt în care erau sintetizate cu sobrietate şi demnitate realizările muncii entuziaste a minunatei noastre clase muncitoare, a ţărănimii şi intelectualităţii. Chemarea fierbinte, adresată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu întregii naţiuni, a găsit un ecou puternic în mintea şi inima fiecărui cetăţean, bărbat sau femeie, tînăr sau vîrstnic, hotărit să-şi înscrie cu majusculele competenţei şi hărniciei semnătura proprie în «agenda de lucru a ţării», să facă totul pentru a contribui la realizarea cu succes a planului pe anul 1975, a cincinalului înainte de termen, în scopul creării celor mai bune condiţii pentru traducerea în viaţă a documentelor programatice ale celui de-al XI-lea Congres al partidului. O zi, o decadă, o lună, un an se traduc în oţel şi pîine, în bunuri de larg consum şi locuinţe, în spitale şi şcoli. Dubla calitate de producător şi proprietar, concepţia noastră comunistă despre viaţă, spiritul de dreptate ce ne animă ne vor determina să acţionăm şi mai ferm pentru realizarea angajamentelor asumate. Ni se cere mai multă pricepere şi iniţiativă, să învăţăm pentru a ne însuşi o calificare cît mai înaltă, să desfăşurăm o activitate disciplinată şi organizată, corespunzătoare producţiei moderne, ca şi pînă acum, mai mult decît pînă acum. Toate aceste indicaţii ale partidului nostru sunt propriile noastre opţiuni. Pînă acolo încît viaţa noastră nu se justifică decît cu ele şi prin ele. Aş spune că sînt actele noastre de identitate socialistă. A răspunde imperativului prezentului cu toate forţele creatoare devine o datorie civică fundamentală, misiunea de înaltă onoare încredinţată fiecăruia dintre noi, încrisă la loc de frunte în Codul principiilor şi normelor muncii şi vieţii comuniştilor, ale eticii şi echităţii socialiste. Peste două luni vor avea loc alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională şi în consiliile populare, eveniment politic important în viaţa ţării. Votul acordat candidaţilor frontului Unităţii Socialiste va reprezenta încă o expresie puternică a adeziunii depline a milioanelor de cetăţeni — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — la politica internă şi externă a partidului şi statului, a hotărîrii ferme de a înfăptui Programul Partidului Comunist Român. Acum, la început de an, odată cu cele mai călduroase urări de sănătate şi fericire personală, adresăm tuturor cititoarelor noastre îndemnul de a obţine noi succese în muncă, noi realizări, care să confirme, în continuare, înaltele virtuţi şi calităţi care caracterizează femeile din patria noastră. Vom parcurge împreună încă o etapă, marea bătălie a anului 1975. Bătălia unei societăţi preocupată de continua ei prosperitate, de ziua de mîine, de viaţa generaţiilor următoare, cărora, prin munca noastră de astăzi, năzuim să le făurim viitorul luminos al comunismului. MARIA COSTACHE La întrebarea din titlu ne-au răspuns ELVIRA CHIRICĂ, maistră, secretara comitetului de partid al Fabricii de confecţii din Botoşani; MARIA STĂNESCU, profesoară, preşedinta Uniunii sindicatelor din învăţămînt, ştiinţă şi cultură; FILOFTEIA NUŢA şi SANDA FIERBINŢEANU, inginere la Şantierul de construcţii al Platformei petrochimice Piteşti-Sud; STELA BĂEŢICĂ, cooperatoare, membră în consiliul de conducere al C.A.P. Izbiceni, judeţul Olt. Lucrăm în contul anului viitor, să muncim deci la nivelul exigenţelor lui 76 — încă din primele zile ale lunii iunie '73, presa anunţa îndeplinirea cincinalului de către Fabrița de confecţii din Botoşani. Aşadar, cincinalul in 41 de luni, cu un an şi jumătate mai devreme. Permiteţi-mi. F.Kira Chirică, in numele celor care abia au rupt primele zile din '75, să vă întreb cum aţi păşit in noul an ? — Cu conştiinţa faptului că trebuie să lucrăm la nivelul datei la care se află calendarul fabricii noastre, îndeplinindu-ne cincinalul mai devreme, am putut raporta la intrarea în ’75 depăşirea prevederilor planului cu 2 500 000 de confecţii In anul care începe ne vom strădui să muncim astfel încît rezultatele să încununeze angajarea noastră totală în muncă. Indicii de plan s-au însuşit în întregime, întreaga producţie pentru fondul pieţii este nominalizată, cu alte cuvinte, ştim ce avem de făcut. — Se cuvine să rememorăm citeva din acele mijloace care v-au ridicat ştacheta rezultatelor, cu util mai mult cu cit ele vor continua să fie aplicate şi pe mai departe. — Nu sînt altele decît acelea folosite în mai toate fabricile de confecţii din ţară. Bineînţeles, aplicate la condiţiile noastre, îmbunătăţirea tehnologiei printr-o redivizionare a operaţiilor, prin introducerea unor noi dispozitive, care ne-au mărit substanţial calitatea şi productivitatea. De asemenea, folosirea spaţiilor de lucru într-un mod mai raţional, încît s-au mai putut amplasa încă trei formaţii de lucru. ’75 ne confruntă cu una dintre problemele de mare acuitate: îmbunătăţirea gradului de pregătire profesională. Sînt 200 de tinere angajate doar de cîteva luni. Spre ele se îndreaptă atenţia noastră. In acelaşi timp, organizarea reciclării celor 2 000 de muncitoare ale fabricii a devenit o preocupare de bază. Sîntem o fabrică producătoare de modă, în care mobilitatea este un fapt curent Or, aceasta ne obligă în primul rînd, la împrospătarea continuă a cunoştinţelor. Sub semnul unui orizont lărgit de cunoştinţe * * în meserie Aşa cum se arată şi in Caria comunistă a României, de realizarea măsurilor privind ridicarea nivelului general al invăţămîntului.