Femeia, 1977 (Anul 30, nr. 1-12)

1977-01-01 / nr. 1

femeia UN GÎND DIN INIMĂ PENTRU NOUL AN I ată-ne, aşadar, dragi cititoare, în cel de-al doilea an al cincinalului revoluţiei tehnico-ştiinţifice, menit să ne înalţe ţara pe noi culmi de împliniri, de strălucite izbînzi. An cu roade bogate, an de creaţie şi de pace, aşa ni-l dorim, aşa sîntem hotărîte a-l parcurge pînă la ultima clipă a trecerii sale. Anul 1977 îşi găseşte în noi, încă din prima sa zi, făgaşul unor înfăptuiri ce se adaugă la succesele de pînă acum ale poporului nostru. Am ascultat, la cumpăna dintre ani, împreună cu toţi cei dragi nouă, Mesajul de Anul Nou, rostit de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, urările sale înflăcărate adresate întregii naţiuni. Odată cu angajamentul nostru ferm, ca din primele zile ale anului 1977 să trecem cu hotărîre la îndeplinirea măreţelor sarcini ce ne revin, femeile patriei, într-o voinţă unanimă a celor ce trăiesc pe aceste meleaguri, urează din toată inima tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, ani mulţi şi neobosiţi în rodnica sa activitate pusă în slujba scumpei noastre patrii. Republica Socialistă România, a creşterii continue a prestigiului ei în lume. Ştim bine că primele semne ale anului 1977 au înainte de toate o puternică legătură de rudenie şi de continuitate cu tot ce a izbîndit poporul nostru pînă acum. Este anul în care toată simţirea românească sărbătoreşte 100 de ani de la dobîndirea independenţei de stat, moment istoric al împlinirii noastre, al înscrierii României între naţiunile independente ale lumii, dornice de libertate. Partidul comunist ne-a învăţat în aceşti ani să îngemănăm năzuinţele noastre dintotdeauna cu posibilitatea realizării lor, idealurile cele mai îndrăzneţe şi pline de bogate sensuri umane cu realităţile înaintării în istorie, cu fiecare zi pe care o trăim. Toate aceste gînduri, la început de an, ne ajută să ne înţelegem mai bine menirea şi ne întăresc fapta noastră creatoare. Anul în care am intrat înseamnă extrem de mult pentru fiecare fiică şi fiu ce trăiesc pe plaiurile noastre strămoşeşti, ridicaţi la o viaţă demnă, tot mai bună, în anii socialismului. Va creşte venitul naţional, vom avea o producţie industrială mai mare, vor spori roadele ogoarelor. Aşa cum sublinia secretarul general al partidului, în centrul întregii activităţi va trebui pusă ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al producţiei, creşterea puternică a eficienţei economice, în primul rînd prin înfăptuirea măsurilor de reducere a consumurilor de materiale şi materii prime, ieftinirea investiţiilor şi reducerea cheltuielilor de producţie, pentru creşterea susţinută a productivităţii muncii. Vom munci mai bine, vom trăi mai bine. Va spori retribuţia medie lunară, ca şi veniturile populaţiei de la sate, în magazine vom avea mai multe mărfuri, sute de mii de oameni se vor muta în noi apartamente, se va trece la reducerea treptată a săptămînii de lucru, vom beneficia de cheltuieli suplimentare ale statului pentru finanţarea acţiunilor social-culturale. Iar această perspectivă înaintează spre noi, odată cu eforturile izvorîte din conştiinţa noastră comunistă, din strădaniile exemplare, dintr-o înaltă responsabilitate cetăţenească. Necontenit se lărgeşte cadrul participării oamenilor muncii la conducerea vieţii social-politice şi productive a ţării. In cadrul înfăptuirii hotărîrilor Congresului al XI-lea al partidului, anul acesta vom fi prezente la importante evenimente: va avea loc primul festival al muncii şi creaţiei poporului nostru, «Cîntarea României», se va desfăşura Congresul cooperativelor agricole de producţie, Congresul consiliilor oamenilor muncii şi Conferinţa Naţională a partidului. Sînt însemne ale noului nostru destin socialist. Şi în 1977 se va continua aplicarea prevederilor Hotărîrii Plenarei C.C al P.C.R. din iunie 1973 privind munca şi viaţa femeii, readusă din nou în atenţia tuturor factorilor de răspundere prin măsurile adoptate de Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R. la sfîrşitul anului trecut, a fost elaborată o importantă hotărîre cu privire la promovarea unui număr mai mare de femei în conducerea organelor şi organizaţiilor de partid. Gîndurile milioanelor de femei din ţara noastră se îndreaptă cu profundă recunoştinţă către partid, către secretarul său general, pentru înalta preţuire ce se acordă astăzi activităţii şi capacităţii lor de creaţie, hărniciei şi priceperii dovedite, contribuţiei ce o aduc la înfăptuirea politicii de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Noile măsuri adoptate de conducerea de partid sînt tot atîtea direcţii menite să stimuleze, deopotrivă, preocuparea comitetelor şi comisiilor femeilor de a-şi intensifica munca politico-educativă în rîndul maselor de femei, pentru dezvoltarea conştiinţei lor socialiste, revoluţionare. Urmînd exemplul înaintat al minunatelor noastre femei, a căror muncă eroică ne inspiră continuu activitatea publicistică, revista «Femeia» îşi face un titlu de onoare din a milita cu perseverenţă şi cu toată răspunderea pentru creşterea rolului femeii în viaţa economică, politică şi socială a ţării, pentru mobilizarea femeilor de la oraşe şi sate la înfăptuirea politicii partidului. Întregul nostru efort îl vom consacra educaţiei multilaterale a femeii — făuritoare de bunuri materiale şi spirituale, a femeiimamă, educatoare a tinerei generaţii, pentru obţinerea unor noi realizări care să confirme, în continuare, înaltele virtuţi şi calităţi care caracterizează femeile din România socialistă. Vom parcurge împreună, dragi cititoare, încă o etapă, marea bătălie a anului 1977. Este o bătălie a noastră, a fiecărui cetăţean al societăţii socialiste româneşti, preocupată de continua ei prosperitate, de ziua de azi şi de mîine a patriei.