Femeia, 1978 (Anul 31, nr. 1-12)

1978-01-01 / nr. 1

NOSTRU DE MUNCĂ! «Mă adresez femeilor, care ocupă un loc tot mai important în întreaga activitate şi viaţă socială, cu chemarea de a fi participante cît mai active la tot ceea ce se înfăptuieşte în ţara noastră, atît în domeniul producţiei materiale şi spirituale, cît şi în domeniul ridicării bunăstării poporului, de a se preocupa necontenit de creşterea şi educarea tinerei generaţii, a copiilor — viitorul patriei noastre —, cărora trebuie să le asigurăm tot ceea ce realizăm mai bun în ţara noastră». NICOLAE CEAUŞESCU (Din Cuvîntarea de închidere rostită la Conferinţa Naţională a partidului) un venit, an nou 1978! Te-am primit, după obiceiul nostru românesc, cu masă întinsă, cu sorcovă şi pluguşor, cu gloduri de viitor. Trăim tot mai intens un sentiment care din aceşti ani, atât de pregnant marcaţi de Congresul al XI-lea şi de recenta Conferinţă Naţională a partidului — l-am putea defini un sentiment al viitorului. Prima coordonată, In ordinea valorică, a acestei stări de conştiinţă este aceea a participării. An de an, In această nouă etapă a istoriei poporului nostru, fiecare dintre noi a resimţit tot mai mult din datele propriei experienţe de viaţă şi ale propriei psihologii — că, mai presus de ceea ce constituie trăsăturile fiecărei identităţi spirituale, este tocmai conştiinţa participării la mersul inainte al societăţii, convingerea, din ce in ce mai clară, că nu putem separa destinul nostru, al familiei, al copiilor noştri, de destinul colectiv. Suntem în această ţară 11 milioane de femei şi ţara, partidul, secretarul său general ne cheamă să ne unim efortul cu soţii, cu fiii, cu fraţi noştri şi să participăm mai activ, mai competent la înfăptuirea marilor programe iniţiate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi aprobate de Conferinţa Naţională a partidului. In strategia construirii viitorului României socialiste se află, într-o legătură indisolubilă, programul de creştere suplimentară a producţiei, de dezvoltare economico-socială mai accentuată a tării în perioada 1978—1980, cu orientările generale pentru elaborarea noului cincinal, cu îndeplinirea Programului de creştere a nivelului de trai în anii 1976-1980 Semnificaţia adoptării acestor programe constă în faptul că toate împreună asigură mobilizarea mai energică a potenţialul creator al societăţii noastre, a tuturor rezervelor din economie, dezvoltarea economico-socială mai accentuată în raport cu prevederile cincinalului. In aceste condiţii, Conferinţa Naţională a deschis perspectiva ca ptnă la mijlocul deceniului viitor România să depăşească stadiul de tară in curs de dezvoltare şi să se înscrie în rindul ţărilor cu un nivel mediu de dezvoltare. Va fi parcursă astfel o etapă hotărttoare in drumul spre măreţul obiectiv stabilit de Programul partidului — apropierea României de ţările industriale dezvoltate ale lumii. In fata noastră au fost puse obiective limpezi, care nu au in vedere doar indici cantitativi, ci, deopotrivă, şi poate chiar într-o măsură şi mai mare decit oriclnd altădată, indici calitativi. Am putea spune că, de fapt sporurile cantitative preconizate plnă ii 1985 se bazează pe adinei prefaceri calitative ale creşterii economice. Transformarea cantităţii intr-o nouă calitate — cerinţă fundamentală a Conferinţei Naţionale a partidului — înseamnă, în primul rind, ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al întregii producţii materiale, afirmarea cu şi mai mare intensitate a revoluţiei tehnico-ştiinţifice, introducerea celor mai noi cuceriri ale cunoaşterii în toate domeniile vieţii economico-sociale, pentru a realiza o economie modernă, de înalt nivel tehnic, de mare productivitate şi eficienţă. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, ori de câte ori ni se adresează, aminteşte, de fiecare dată, de hărnicia şi spiritul gospodăresc, caracteristici dintotdeauna ale femeii românce. Cele aproape două milioane şi jumătate de femei retribuite în diferitele ramuri ale economiei naţionale, milioanele de femei din cooperativele agricole de producţie înţeleg astăzi, mai mult ca oricind, că nu poate exista o dovadă mai vie, mai palpabilă, a sentimentului nostru civic şi patriotic, a ataşamentului fierbinte faţă de partid, fată de secretarul său general, decit rezultatele muncii noastre. Va trebui ca In acest an efortul nostru de gindire, de creaţie, talentul organizatoric să se simtă din plin, la parametrii cei mai inalti. In toate sectoarele unde ne desfăşurăm activitatea. Fără această nouă calitate a muncii noastre nu este posibilă calitatea superioară a vieţii, către care năzuim, pentru noi şi copiii noştri. Din acest an se aplică măsurile privind reducerea duratei săptămânii de lucru, măsuri ce încep cu ramurile şi sectoarele în care lucrează un număr însemnat de femei, dar pentru a realiza programul bunăstării noastre este clar că nu ne putem permite să muncim mai puţin decit dacă muncim mai bine şi de aceea nu putem beneficia de reducerea duratei săptămlnii de lucru decit dacă realizăm creşterea prevăzută a productivităţii muncii, volumul, sortimentele şi calitatea producţiei, incadrindu-ne în toate normele cerute de eficienţă. Tot ceea ce ne propunem să obţinem în acest nou an şi in anii următori se bazează pe contribuţia noastră, a tuturor, şi, în primul rind, a muncitorilor care lucrează nemijlocit in producţie, pentru că ei, mai intîi de toate, sunt purtătorii spiritului revoluţionar, ai disciplinei, combativităţii şi fermităţii proprii modului de glndire şi de acţiune al clasei muncitoare, clasa conducătoare In ţara noastră. Sporirea continuă a rolului femeii In viata economică şi socială — coordonată permanentă a politicii partidului, atlt de stăruitor susţinută de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, — determină o pondere tot mai mare a femeilor in rindul personalului muncitor. In mod deosebit al muncitoarelor. Creşterea rolului conducător al clasei muncitoare în societatea noastră înseamnă astfel o participare mai amplă şi a femeilor la conducere, în diferitele organisme de stat şi obşteşti. In organele colective de conducere din toate domeniile vieţii economice, politice, sociale şi culturale. La încheierea Conferinţei Naţionale a partidului, ca şi cu prilejul Anului nou, tovarăşul Nicolae Ceauşescu ne-a adresat tuturor, întregului popor, felicitări pentru munca depusă şi pentru realizările obţinute în anul pe care l-am încheiat, urări de noi succese, de sănătate şi fericire In anul In care am intrat. Fiecare dintre noi are adînc întipărit In conştiinţă faptul că întreaga politică generatoare de succese a partidului nostru este indisolubil legată de activitatea neobosită a secretarului general al partidului, de spiritul său novator, revoluţionar, de clarviziunea cu care ne conduce pe drumul făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi a comunismului în România, în acest an, în care are loc aniversarea a 60 de ani de viaţă şi 45 de ani de activitate revoluţionară desfăşurată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, aniversare ce se constituie cu adevărat o sărbătoare scumpă fiecărui om al muncii, şi urăm din tot sufletul secretarului general al partidului, preşedintelui republicii, ceea ce însuşi conducătorul mult stimat şi iubit ne urează nouă, din marea lui dragoste pentru oameni, noi succese în slujba înfloririi naţiunii şi a fericirii poporului român, a cauzei comunismului şi păcii în lume, multă sănătate, viaţă lungă şi fericire personală. Acestea sunt gindurile cu care am intrat in noul an, care va fi, fără îndoială, un an de noi și însemnate succese, cu hotărârea nestrămutată a milioanelor de femei de a face totul pentru a răspunde cu cinste chemărilor pe care ni le-au adresat partidul, secretarul său general. MARIA COSTACHE (iWi\ tB 3