Femeia, 1979 (Anul 32, nr. 1-12)

1979-01-01 / nr. 1

ptimişti, încrezători şi siguri, asemenea bunilor gospodari ce se bucură de belşugul roadelor adunate, am deschis porlile noului an 1979. Şi l-am primit, noi, femeile acestui pămînt, alături de bărbaţii, taţii, fraţii şi de fiii noştri, după datină străbună, cu grîu proaspăt încolţit, dar şi după datină nouă, socialistă, cu minunate realizări, cu sporite ritmuri de dezvoltare, i-am păşit pragul, şi ne-am reînceput activitatea, cu hotărîrea să muncim mai bine, în mai multă ordine şi disciplină, cu pricepere şi pasiune. Cu atît mai mult cu cît anul IV al cincinalului revoluţiei tehnicoştiinţifice marchează o nouă etapă, decisivă, în înfăptuirea istoacelor hotărîri ale Congresului al XI-lea şi ale Conferinţei Naţionale ale partidului, a măreţului program de ridicare a României noastre dragi pe noi culmi de civilizaţie şi progres, de creştere a avuţiei ţării şi prin ea de creştere a propriei noastre bunăstări. Planul naţional unic de dezvoltare economico-socială a României pe 1979 prevede creşteri substanţiale în toate domeniile de activitate, in acelaşi timp, după cum sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu în Mesajul adresat naţiunii cu prilejul Anului nou: «Sarcina centrală in acest an este ridicarea la un nivel tot mai inart a activităţii economico-sociale, realizarea unei calităţi noi, superioare, in întreaga operă de construcţie socialistă». Este sarcina care, în aceeaşi măsură, ne revine şi nouă, milioanelor de femei angrenate în viaţa economico-socială a ţării. Să nu uităm că de la 1 ianuarie s-a trecut la aplicarea generalizată, în întreaga economie, a noului mecanism economicofinanciar, şi implicit a principiilor de autoconducere şi autogestiune muncitorească. Să ne înscriem, deci, la loc central, în noua agendă de lucru a anului, drept înalte răspunderi realizarea unei calităţi superioare a producţiei fizice şi nete, perfecţionarea calificării şi pregătirii noastre profesionale, singura capabilă să ne dea suportul unei competenţe egale, mobilizarea propriului spirit novator in găsirea unor originale soluţii tehnologice şi constructive, in promovarea tehnicii avansate. Sa pledăm cu mai multă îndrăzneală pentru modernizarea con tinuă a producţiei şi înnoirea permanentă a produselor și — ceea ce, acum, în actuala conjunctură mondială a crizei de materii prime, de combustibili și energie devine o necesitate de prim ordin — să apelăm, mai frecvent dectt am făcut-o pînă acum, la recunoscutul nostru spirit gospodăresc în bătălia contra oricărui fel de risipă, în valorificarea, maximă și superioară, a resurselor materiale și umane. Nimănui nu-i poate fi indiferent, cu atît mai mult nouă, cum se cheltuiește fiecare kilogram de materie primă sau combustibil, fiecare kilowatt-oră de energie. Vom dovedi, realizînd pe parcursul lunilor ce vor urma toate aceste complexe obiective noi, că noi, femeile, ştim să întîmpinăm şi să cinstim cum se cuvine cele două mari evenimente ale anului: Congresul al Xll-lea al partidului şi a 35-a aniversare a insurecţiei naţionale armate antifasciste şi antiimperialiste. Vom dovedi, în acelaşi timp, creşterea maturităţii noastre politice, faptul că am înţeles esenţa autoconducerii muncitoreşti, că numai prin îndeplinirea şi depăşirea indicatorilor de creştere a producţiei şi productivităţii muncii putem asigura condiţii materiale pentru înfăptuirea integrală a programului de ridicare a bunăstării noastre în actualul cincinal. Anul 1979 este, după cum se ştie, şi anul în care va începe cea de-a doua etapă de majorare a retribuţiilor, pensiilor şi alocaţiilor pentru copii; este anul în care alte milioane de oameni ai muncii, și în primul rlnd femei (se va ajunge pînă la 50—60 la sută din totalul personalului muncitor), vor beneficia de săptămîna de lucru redusă. Vom demonstra astfel con cret că întreg efortul nostru constructiv, că întreaga zidire comunistă, nu se poate înălţa decit în linişte şi pace, şi că această operă naţională de construcţie socialistă este, de fapt, cel mai bun argument că poporul român, strîns unit în jurul partidului comunist, sub conducerea clarvăzătoare şi înţeleaptă a secretarului său general, doreşte o lume a păcii, fără tensiunea inarmărilor şi suprainsrmanlor absurde, făra teroarea războaielor. Şi cine mai bine ca noi, mamele, poate înţelege că numai în condiţii de pace copiii, şi nu numai cei din România, pot creşte sănătoşi, fizic şi psihic, cine mai bine ca noi, mamele, cunoaşte teama de a fi nevoite să-şi trimită feciorii pe fronturile de luptă? De aceea, păşind în noul an 1979, şi privind spre noile lui orizonturi, să purtăm mereu vii în gînd şi în inimă cuvintele conducătorului nostru iubit, tovarăşul Nicolae Ceauşescu: «Nu există pentru noi nimic mai de preţ decit făurirea socialismului ţi bunăstarea poporului nostru, decit asigurarea independenţei ţi păcii, ata pentru naţiunea noastră cit ţi pentru toate popoarele lumii». Şi să exprimăm secretarului general al partidului recunoştinţa neţărmurită pentru rolul său hotăritor in formularea şi înfăptuirea orientărilor programatice ale partidului, care ridică România pe noi trepte de progres şi civilizaţie, pentru concepţia sa profund umanistă privind viitorul luminos, comunist al patriei, pentru activitatea sa neobosită de stegar al păcii, colaborării şi destinderii internaţionale, pentru afirmarea consecventă a voinţei popoarelor de a trăi libere şi independente într-o lume mai dreaptă şi mai bună. Adresîndu-vă, stimate cititoare, ca de obicei la început de an, urarea tradiţională de sănătate, bunăstare,fericire şi noi succese în muncă, colectivul redacţional al revistei «Femeia» vă mulţumeşte sincer pentru urările primite de la dumneavoastră cu ocazia Anului nou şi vă asigură că va milita, cu o forţă publicistică împrospătată, pentru creşterea, în continuare, a rolului femeii în societatea noastră, pentru mobilizarea maselor de femei die la oraşe şi sate la înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului.