Femeia, 1982 (Anul 35, nr. 1-12)

1982-01-01 / nr. 1

1982 - UN AN AL MUNCII EFICIENTE, AL UNOR NOI ÎMPLINIRI SOCIALISTE Bată-ne, aşadar, alături de fraţii de soţii şi de copiii noştri, intraţi Intr-un an nou, in 1962! Şi am trăit cu toţi marea bucurie şi satisfacţie de a asculta, la cumpăna dintre ani, cuvintele avînd ecouri profunde şi unire în inimile noastre, cuprinse în Mesajul pe care ni l-a adresat tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele republicii, cel mai iubit fiu al poporului, chezăşia înaintării ferme a României pe calea socialismului şi comunismului, veritabilă întruchipare a contopirii strălucite a spiritului revoluţionar cu cele mai nobile şi vrednice virtuţi ale poporului nostru. Urîndu-ne, după tradiţie, multă sănătate şi fericire, putere de muncă şi împlinirea dorinţelor de mai bine, secretarul general al partidului ne-a chemat, pe fiecare cetăţean al ţării, să facem tot ce depinde de noi pentru a dovedi un mai înalt grad de înţelegere a rolului fiecărui om al muncii în ansamblul colectivităţii din care face parte. In anul care s-a încheiat, am obţinut prin munca şi eforturile susţinute ale întregului popor rezultate importante în toate sectoarele de activitate, ele constituind o bază trainică pentru îndeplinirea în bune condiţii a întregului cincinal. A fost — prilej de justificată mîndrie patriotică — un an de înfăptuiri deosebite şi de reconfirmat prestigiu internaţional. Iniţiativele de pace ale secretarului general al partidului, preşedintele României socialiste, au străbătut, purtătoare de mesaj luminos şi de îndemn la raţiune şi luciditate, toate meridianele pămîntului, trezind un puternic ecou prin umanismul lor şi analiza pătrunzătoare a realităţilor lumii de azi. Odată cu 1 ianuarie 1982 am păşit în al doilea an al cincinalului calităţii şi eficienţei, in care viitorul devine prezent prin eforturile noastre ale tuturor, prin materializarea unui vast program de edificare şi transformare, de uriaşe investiţii morale şi de inteligenţă creativă. Aceasta este esenţa chemării adresate de preşedintele Nicolae Ceauşescu în favoarea afirmării puternice a patriotismului nostru, a spiritului gospodăresc şi a inteligenţei fiecăruia dintre noi în acţiunile de zi cu zi consacrate dezvoltării multilaterale a ţării, lată de ce este necesar ca din prima pînă în ultima zi a anului să manifestăm aceeaşi vie preocupare pentru infăurarea unei atitudini cu adevărat responsabile faţă de muncă, faţă de uriaşul fond de mijloace de producţie pe care ni l-am creat de-a lungul anilor, prin munca fără preget a milioane de cetăţeni ai României socialiste In acest sens, înaptuind hotărîrile Plenarei comune a Comitetului Central al partidului şi a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale din luna noiembrie, milioanele de femeie şi disciplină în toate colectivele de muncă. Avem trează în conştiinţă convingerea că anul în care am păşit va fi un an al noii calităţi în toate sectoarele vieţii economice şi sociale Marile obiective ale planului pe 1982, în primul rînd cele privind dezvoltarea şi utilizarea raţională a resurselor de materii prime şi energie, perfecţionarea continuă a tehnologiilor, creşterea productivităţii muncii şi reducerea cheltuielilor materiale, vor fi probleme prioritare în întreaga viaţă social-economică a ţării, mobilizîndu-ne, indiferent de domeniu, la acel plus de competenţă, angajare, ordine şi disciplină, a căror importanţă a fost reliefată de noile legi votate de Marea Adunare Naţională, coordonate ferme în aplicarea cu succes a noului mecanism economicofinanciar. Prevederi la fel de importante girează, prin stăruinţă şi cointeresare crescîndă, ridicarea pe o treaptă superioară a activităţii din agricultură şi, implicit, înfăptuirea — obiectiv de primă mărime — a unei profunde revoluţii agrare, materializată în recolte superioare şi în dezvoltări zootehnice în stare să contribuie direct la ridicarea bunăstării materiale a întregului nostru popor. în acest sens, sîntem conştiente de marile răspunderi ce revin tuturor femeilor din agricultura în Traducerea în viaţă a decretelor Consiliului de Stat privind un şir de măsuri stimulatorii ale producţiei agricole vegetale şi animale prin perfecţionarea activităţii de contractări şi achiziţii a produselor agricole vegetale şi animale şi crearea unui cadru juridic unitar pentru desfăşurarea acestora. Este o înaltă îndatorire patriotică ca toate femeile din mediul sătesc să se ocupe mult mai intens de creşterea animalelor, să contracteze şi să livreze la fondul de stat cît mai multe animale şi păsări, cantităţi sporite de lapte, produse lactate şi alte produse animale, să contribuie la realizarea Programului privind autoconducerea şi autoaprovizionarea teritorială. Şi nu în cel din urmă rînd ne vom reaminti că păşim în această nouă etapă a înălţării patriei în condiţiile în care datorită statornicirii în viaţa patriei a principiilor politicii partidului nostru de deplină echitate socială, politică iniţiată şi stimulată în permanenţă de secretarul general al partidului, femeile, prezenţe active în întreaga viaţă economică, politică şi socială a ţării, deplin angajate în efortul constructiv al întregului popor, îşi afirmă întreaga lor capacitate de muncă, spirit de dăruire şi abnegaţie comunistă. Şi acum, la început de nou an, dorim să dăm glas înaltei stime şi profundei recunoştinţe pe care le purtăm tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, a căror expresie o reprezintă faptele noastre de fiecare zi, participarea noastră activă şi responsabilă la înfăptuirea Planului naţional unic de dezvoltare economică şi socială a ţârii pe anul 1982. Activitatea pilduitoare a tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu, eminentă personalitate a vieţii politice a ţării, savant de prestigiu internaţional, faţă de care nutrim un profund respect, stimă şi aleasă preţuire, reprezintă un luminos şi un mobilizator exemplu care ne însufleţeşte în întreaga noastră muncă şi viaţă. în acţiunea noastră, în munca noastră devotată, găsim temeiuri în cuvintele secretarului general al partidului: «Dispunem de baza materială necesară, avem toate condiţiile ca, în anul 1982, sa parcurgem încă un drum important pe calea trecerii patriei noastre la un nou stadiu de dezvoltare — de la cel de ţară in curs de dezvoltare. Io ţară socialistă mediu dezvoltată — de a înfăptui neabătut sarcina fundamentală pusă de Congresul al Xll-lea al partidului cu privire la realizarea unei noi calităţi a vieţii şi muncii poporului». Construcţia noii societăţi înseamnă un drum complex, cu implicări şi dăruiri exemplare, cu stăruinţe şi eforturi pe măsura idealului însuşi pe care ni-l propunem: destinul măreţ al României socialiste, bunăstarea şi civilizaţia poporului, făurirea neabătută a celei mai drepte şi mai umane societăţi. Pentru acest ideal major, pentru progres şi construcţie ne stau limpezi în faţă zilele anului în care am păşit. Vă urăm, dragi cititoare, acum, la început de an, sănătate şi putere de muncă, deopotrivă cu îndemnul de a munci mai bine, cu roade şi mai bogate, de a dobîndi noi şi însemnate împliniri în toate domeniile, spre binele nostru al tuturor şi al înălţării patriei noastre socialiste! femeia