Femeia, 1983 (Anul 36, nr. 1-12)

1983-01-01 / nr. 1

CONDUCĂTORULUI IUBIT ROLUL HOTARITOR AL PARTIDULUI, AL TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU ÎN FĂURIREA NOULUI DESTIN - AL FEMEII în acest ianuarie aniversar, care înscrie in conştiinţa naţiunii una dintre cele mai dragi, cele mai populare şi mai de inimă sărbători, gîndurile de bine, sentimentele fierbinţi de dragoste şi recunoştinţă ale tuturor femeilor de pe plaiurile străbune se îndreaptă, împreună cu întreaga ţară, spre tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, conducătorul iubit, a cărui viaţă reprezintă o pildă strălucită de dăruire, de angajare devotată în slujba idealurilor poporului, a cauzei socialismului şi comunismului. Puternica sa personalitate şi-a pus în mod hotărîtor amprenta asupra cursului dinamic, novator, al edificării societăţii socialiste, secretarul general al partidului impulsionînd abordarea în spirit realist a problemelor strategice şi tactice ale construcţiei socialiste, clarificarea lor necontenită în concordanţă cu mersul procesului revoluţionar. ANA MUREŞAN, preşedinta Consiliului Naţional al Femeilor Gîndirea de mare profunzime şi excepţională forţă de sintetizare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu se află la baza întregii politici a partidului şi statului, se regăseşte în fiecare dintre procesele înnoitoare, în fiecare dintre transformările petrecute în aceşti ani. Promotor curajos al noului, adversar neîmpăcat al oricăror tipare rigide, secretarul general al partidului a elaborat, pe baza aplicării creatoare a adevărurilor universale ale materialismului dialectic şi istoric, idei şi soluţii originale de mare valoare ştiinţifică pentru problemele dezvoltării economico-sociale, înarmînd partidul cu orientări principiale limpezi, aducînd astfel o mare contribuţie la dezvoltarea teoriei revoluţionare. Este o mare fericire pentru partidul nostru, pentru întregul popor român că au în frunte un asemenea conducător de excepţie, care întruchifjează cele mai alese virtuţi ale naţiunii noastre socialiste, ni cunoaşte ca nimeni altul nevoile şi aspiraţiile spre progres şi demnitate şi care îşi dăruieşte fără rezerve, cu pasiune revoluţionară energia clocotitoare, marea sa capacitate de gîndire şi acţiune propăşirii patriei, libertăţii şi independenţei popoarelor, cauzei socialismului şi păcii în lume. Perioada care a trecut de la Congresul al IX-lea al partidului, perioadă inseparabil legată de numele tovarăşului Nicolae Ceauşescu, se caracterizează prin efortul permanent de a da viaţă unei linii politice care să ţină seama de realităţile româneşti şi de cele ale lumii în care trăim, de idealurile şi aspiraţiile întregului popor, reprezintă anii cei mai rodnici şi mai bogaţi în împliniri din întreaga noastră istorie, ani în care dezvoltarea economică şi socială a ţării a cunoscut un dinamism fără precedent, în care au fost obţinute remarcabile realizări in toate domeniile. Aducînd omagiul lor înflăcărat tovarăşului Nicolae Ceauşescu, conducătorul iubit al partidului, al României socialiste, femeile de pe întreg cuprinsul ţării — românce, maghiare, germane şi de alte naţionalităţi — îşi fac o datorie de conştiinţă adresîndu-i, din adîncul inimilor, calde mulţumiri şi profunda lor recunoştinţă pentru încrederea şi preţuirea de care se bucură astăzi, pentru politica umanist-revoluţionară, consecventă, de afirmare a femeilor ca o mare forţă a progresului social, a naţiunii noastre socialiste. Ne amintim cu emoţie faptul că, încă la Congresul al IX-lea, tovarăşul Nicolae Ceauşescu avea să jaloneze un program revoluţionar, clarvăzător şi plin de omenie comunistă privind creşterea rolului şi aportului femeilor în viaţa ţârii. .Femeile — arăta tovarăşul Nicolae Ceauşescu în raportul la congres — constituie un factor de seamă în viaţa economică, politică şi culturală a ţării. Organele şi organizaţiile de partid sunt datoare să se preocupe în mai mare măsură de promovarea femeilor în munci de răspunderea de partid şi de stat, în toate domeniile de activitate, să îmbunătăţească îndrumarea comitetelor şi comisiilor de femei pentru înfăptuirea politicii partidului". Concepţia promovată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, încrederea nestrămutată în capacitatea creatoare a femeilor, înalta apreciere faţă de contribuţia lor în viaţa societăţii îşi află o expresie puternică în toate documentele programatice ale partidului, congresele al X-lea, al Xl-lea şi al Xll-lea, conferinţele naţionale ale partidului, plenarele Comitetului Central, celelalte forumuri politice ale ţării, aducînd orientări şi precizări noi privind creşterea rolului femeii în viaţa economică, social-politică şi spirituală a ţării, cu implicaţii profunde asupra progresului şi prosperităţii patriei. Un moment deosebit în cristalizarea şi transpunerea în viaţă a orientărilor secretarului general al partidului privind participarea femeilor la viaţa societăţii l-a avut Plenara C.C. al P.C.R. din iunie 1973 care, din iniţiativa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a efectuat o amplă analiză asupra ansamblului problemelor pe care le ridică afirmarea plenară a femeii în societate, a stabilit un sistem complex de măsuri care să permită valorificarea uriaşului potenţial de progres social pe care-l reprezintă femeile, programul de măsuri adoptat stînd la baza unei activităţi consecvente de pregătire, perfecţionare şi integrare profesională, de promovare a femeilor. Ca rezultat al preocupării consecvente a partidului, personal a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a crescut necontenit participarea femeilor la construcţia socialistă, în toate marile victorii obţinute de poporul român, în toate transformările revoluţionare din ţara noastră se află încorporată şi munca entuziastă a femeilor, talentul şi priceperea lor, dragostea de patrie, devotamentul lor pentru cauza socialismului. Ele îşi sporesc contribuţia şi fac dovada capacităţii lor creatoare, alături de bărbaţi, în fabrici, pe ogoare, participă la activitatea ştiinţifică şi culturală, la formarea şi educarea tinerei generaţii, la ocrotirea sănătăţii, la gospodărirea satelor şi oraşelor, la întregul efort de ridicare a nivelului general de civilizaţie Femeile sunt prezente în funcţii de conducere, în Comitetul Central al partidului şi în Comitetul Politic Executiv, au fost promovate femei ca prim-secretari şi secretari ai comitetelor judeţene de partid, ca deputate în Marea Adunare Naţională şi în consiliile populare, ca membre în guvern, în conducerea unor ministere, ca directori de mari centrale industriale şi institute de cercetări, directori de întreprinderi, preşedinte ale unor cooperative agricole de producţie. A crescut mult numărul acestora în forurile democraţiei socialiste, în sindicate, în consiliile oamenilor muncii, în organismele Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Un exemplu strălucit pentru toate femeile României socialiste în exercitarea înaltei misiuni care le revine astăzi în societate îl reprezintă viaţa şi activitatea revoluţionară ale tovarăşei Elena Ceauşescu, militant de seamă al partidului şi statului, om de ştiinţă de cel mai înalt prestigiu. Alături de secretarul general al partidu- lui, tovarăşa Elena Ceauşescu aduce o contribuţie de odeosebi