Femeia, 1984 (Anul 37, nr. 1-12)

1984-01-01 / nr. 1

OMAGIU DIN INIMĂ CONDUCĂTORULUI IUBIT CTITOR DE ŢARĂ, EROU ÎNTRE EROII NEAMULUI Cu înălţătoare sentimente de ■nindrie patriotică, femeile României socialiste, împreuna cu întregul popor, intr-o atmosfera de puternic entuziasm, cu inimile in sărbătoare, cu devotamentul cel mai statornic, aduc un fierbinte omagiu tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, cel mai iubit fiu al poporului român, la aniversarea zilei sale de naştere şi a peste 50 de ani de activitate revoluţionară. Pentru toţi cei care astăzi făurim pe pâmîntul românesc societatea socialistă şi comunistă, viaţa şi activitatea tovarăşului Nicolae Ceauşescu se constituie în cea mai elocventă dovadă a puterii creatoare, a geniului românesc în tot ce are mai înălţător, înscris pentru totdeauna în cartea de aur a patriei, in rîndurile marilor eroi ai neamului, numele tovarăşului Nicolae Ceauşescu luminează istoria noastră milenară, prin imensul său rol de ctitor al României socialiste în cele aproape două decenii de cînd se află în fruntea partidului, ţara a înaintat impetuos pe drumul făuririi unei vieţi noi, a unei economii moderne, îndreptată spre înfăptuirea ţelului nobil al bunăstării şi fericirii întregului popor. ANA MUREŞAN, preşedinta Consiliului Naţional al Femeilor Omagiem excepţionala personalitate a conducătorului de partid şi de stat, măreaţa sa operă istorică purtînd, în esenţa şi adevărul ei durabil, pecetea unei cutezătoare gîndiri revoluţionare, o viaţă exemplară dăruită împlinirii marilor idealuri ale socialismului şi comunismului pe pâmîntul României, ale păcii şi înţelegerii între toate popoarele lumii. Cu deosebite semnificaţii se îmbogăţeşte acum această aniversare, simbolic împletită cu împlinirea a 125 de ani de la Unirea Moldovei cu Muntenia, într-un moment cînd răsună încă în inimile noastre ecourile sărbătoririi de către întregul nostru popor a 65 de ani de la făurirea statului naţional unitar român, în anul cînd ne pregătim să aniversăm 40 de ani de la victoria revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă. Cele aproape două decenii de cînd Congresul al IX-lea l-a ales pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu în fruntea partidului, deceniul care a trecut de cînd au răsunat cuvintele solemne ale jurămîntului preşedintelui Republicii Socialiste România au constituit perioade de excepţionale victorii pe drumul deschis de revoluţia de la 23 August 1944, de înfăptuire plenară a idealurilor socialismului, de stimulare fără precedent a creaţiei istorice, a poporului român. Sunt anii care se caracterizează prin efortul creator de a da viaţă unei linii politice care să ţină seama de realităţile româneşti, de idealurile şi aspiraţiile întregului popor, anii in care dezvoltarea economica şi socială a ţării a cunoscut un dinamism fără precedent, în care au fost obţinute remarcabile realizări în toate domeniile. Este de-ajuns să străbaţi ţara, să parcurgi meleagurile ei înfloritoare, ca să-ţi dai seama cît de măreţe sînt transformările petrecute de cînd în fruntea ei se află tovarăşul Nicolae Ceauşescu, conducătorul partidului şi statului, care a reuşit să antreneze toate energiile naţiunii, cît de mari sînt paşii făcuţi în urcuşul spre civilizaţie şi demnitate. Marile succese obţinute de poporul român în toate domeniile construcţiei socialiste confirmă cu putere faptul că industrializarea socialistă, amplasarea armonioasă a forţelor de producţie în toate zonele ţării au constituit şi constituie factorul esenţial al victoriei socialismului. Pe baza indicaţiilor ferme ale secretarului general, s-a asigurat, odată cu progresul neîntrerupt al industriei, ridicarea la un nivel şi mai înalt a rolului agriculturii în dezvoltarea echilibrată a economiei naţionale, în întreaga operă de construcţie socialistă Punînd consecvent la baza activităţii de construcţie a socialismului cele mai avansate cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii moderne, din iniţiativa preşedintelui ţarii au luat un puternic avînt ştiinţa, învâţămîntul şi cultura. Pe fundalul trainic al dezvoltării potenţialului nostru economic, în şirul marilor înfăptuiri ale epocii Ceauşescu se înscrie ca o preocupare constantă creşterea continuă a bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor — ţelul suprem al partidului nostru. Partidul, ţara, poporul îl omagiază pe eminentul conducător politic, pe strălucitul gînditor şi om al acţiunii practice, revoluţionare, care prin întreaga sa activitate oferă un înalt exemplu de conducere democratică a societăţii, de consultare nemijlocită cu poporul în luarea deciziilor privind mersul înainte al patriei noastre. Prezenţa permanentă a tovarăşului Nicolae Ceauşescu în mijlocul oamenilor muncii, întîlnirile de lucru şi discutarea concretă a problemelor, la faţa locului, cu muncitorii, ţăranii, specia- liştii, oameni de ştiinţă şi cultură, consultarea sistematică a maselor largi populare, au asigurat şi asigură participarea activă şi efectivă a tuturor oamenilor muncii, bărbaţi şi femei, deopotrivă, la elaborarea şi înfăptuirea politicii de construcţie a socialismului, expresie a profundului democratism al societăţii noastre. Activitatea neobosită a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, gîndirea sa cutezătoare, spiritul său ştiinţific şi elanul său revoluţionar stau la baza tuturor programelor cu care am intrat în acest an al patruzecilea al aniversarii eliberării noastre, al Congresului al Xlll-lea al partidului, programe menite să asigure trecerea ţării într-un nou stadiu de dezvoltare, o nouă calitate in toate domeniile de activitate, progrese hotărîtoare pe drumul dezvoltării intensive a economiei, înfăptuirii independenţei energetice, a unei noi revoluţii în agricultură. Cu îndreptăţită mindrie trebuie să subliniem că femeile României socialiste se află angajate plenar în această măreaţă epopee creatoare, că în uzine şi pe ogoare, în şcoli şi laboratoare, în toate sectoarele de activitate ele sunt prezente activ, aducîndu-şi contribuţia la înflorirea multilaterală a patriei. Adresînd omagiul lor înflăcărat ctitorului României noi, moderne, femeile îşi exprimă devotamentul lor adînc şi profunda recunoştinţă faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu pentru rolul şi locul pe care-l deţin astăzi în structura societăţii româneşti. Condiţiile şi perspectivele de afirmare multilaterală de care se bucură constituie rodul politicii partidului, al preocupării constante cu care tovarăşul Nicolae Ceauşescu personal asigură înfăptuirea reală a egalităţii in drepturi între toţi cetăţenii ţării, fără deosebire de naţionalitate, fiecare dispunînd de posibilităţi nelimitate pentru îndeplinirea celor mai înalte năzuinţe şi pentru participarea, fără nici un fel de îngrădiri, la conducerea societăţii şi înflorirea patriei. Concepţia promovată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, înalta apreciere faţă de contribuţia femeilor în viaţa societăţii îşi află expresie puternică în toate documentele programatice ale partidului, Congresele al IX-lea, al X-lea, al Xl-lea şi al Xll-lea, conferinţele naţionale ale partidului, plenarele Comitetului Central, celelalte forumuri politice ale ţării, aducînd orientări şi precizări noi privind creşterea rolului femeii în viaţa economică, social-politică şi spirituală a ţârii, cu implicaţii profunde asupra progresului şi prosperităţii patriei. Femeile sunt prezente în funcţii de conducere, în Comitetul Politic Executiv, în Comitetul Central al Partidului, în Guvern şi în Consiliul de Stat. Numeroase femei îndeplinesc funcţia de prim-secretari şi secretari ai comitetelor judeţene de partid, sunt deputate în Marea Adunare Naţională şi în consiliile populare, în conducerea unor ministere, directori de mari centrale industriale şi institute de cercetări, directori de întreprinderi, preşedinte ale unor cooperative agricole de producţie. A crescut semnificativ numărul acestora în forurile democraţiei socialiste, în sindicate, în consiliile oamenilor muncii, în organele Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Un exemplu strălucit pentru toate femeile României socialiste in exercitarea înaltelor misiuni care le revin în societate îl reprezintă viaţa şi activitatea revoluţionară a tovarăşei Elena Ceauşescu militant de seamă al partidului şi statului, om de ştiinţă de cel mai înalt prestigiu. Alături de secretarul general al partidului, tovarăşa Elena Ceauşescu aduce o contribuţie de o deosebită valoare la elaborarea şi înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului, la dezvoltarea continuă a ştiinţei şi culturii, la sporirea bunăstării şi asigurarea fericirii poporului. Cel mai profund omagiu pe care-l putem aduce la aniversarea conducătorului iubit şi stimat este de a răspunde chemărilor pe care ni le-a adresat, de a face legâment de slujire nestrămutată a patriei, a socialismului şi a cauzei păcii în lume. Omagiem pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ctitorul României moderne, pe eroul între eroii neamului, muncind cu abnegaţie pentru îndeplinirea exemplara a planului pe 1984, pentru realizarea producţiei fizice, în primul rînd a producţiei pentru export, în condiţii de înaltă calitate, de eficienţă, gospodărind raţional resursele materiale şi energetice. Omagiem pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu muncind cu stăruinţă şi pricepere, într-un climat ferm de ordine şi disciplină, pentru a realiza producţia de 29 milioane tone de cereale în anul 1984, producţiile în legumicultură, zootehnie şi în celelalte sectoare din agricultură, unde femeile au o pondere însemnată. Omagiem pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu militînd pentru traducerea in viaţă a normelor eticii si echităţii socialiste, pentru întărirea familiei, pentru creşterea şi educarea noilor generaţii în spiri(Continuare in pap 14)