Femeia, 1987 (Anul 40, nr. 1-12)

1987-01-01 / nr. 1

UN NOU AN DE MUNCĂ RODNICĂ ŞI ACŢIUNE REVOLUŢIONARĂ DEDICATE PATRIEI Păşim in noul an avînd conştiinţa vie a continuităţii unei minunate opere savîrşite de poporul nostru, sub conducerea partidului, a edificării noii vieţi tot mai bune şi tot mai îmbelşugate pe meleagurile strămoşeşti, întreaga ţara este o imensa inima, raspunzînd viu şi puternic îndemnurilor secretarului general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cuprinse în vibrantul Mesaj de Anul Nou, moment înălţător, de profunde satisfacţii şi simţăminte patriotice, pe care l-a ascultat cu deosebit interes si deplina adeziune. Am păşit în cel de-al doilea an al acestui cincinal cutezător si de mare perspectiva, an hotarîtor in îndeplinirea obiectivelor Congresului al Xlll-lea al partidului, potrivit cărora Romania va trece in rîndul tarilor cu un stadiu mediu de dezvoltare economica si sociala Mesajul de Anul Nou a umplut inimile milioanelor de femei şi bărbaţi ai patriei de bucurie şi încredere în viitorul nostru luminos dînd temei năzuinţelor noastre şi îndemnindu-ne la o activitate cu eficienta superioara în toate domeniile Direcţiile de dezvoltare economco-sociala pe anul 1987 au fost fundamentate de orientările cuprinse in cuvîntarile rostite de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, la înaltele forumuri ale democraţiei noastre muncitoreşti revoluţionare, ele reprezentînd o contribuție remarcabila la perfecţionarea amplului proces de edificare a unei economii de mare randament şi competitivitate, de ridicare a întregii activităţi productive la nivelul cerinţelor şi exigenţelor noii etape a revoluţiei tehnico-ştiinţifice ale noii revoluţii agrare? Cu profunda emoţie, femeile de pe tot cuprinsul ţarii au luat cunoştinţa de aprecierile pline de căldură şi generozitate făcute de preşedintele Nicolae Ceauşescu în cuvîntarea rostită cu prilejul tradiţionalei sarbatori a Pluguşorului, la adresa contribuţiei şi rolului femeilor în realizările societaţii romaneşti contemporane pentru care îi adreseaza cele mai fierbinţi mulţumiri, din adîncul inimilor, şi care le mobilizează mai puternic in îndeplinirea cu fermitate şi spirit revoluţionar a sarcinilor de mare răspundere încredinţate de partid Anul care se încheie a îmbogăţit patria noastra cu noi şi minunate opere monumentale ale societăţii, care vor dăinui peste veacuri, ca măreţe ctitorii ale „Epocii Nicolae Ceauşescu Puternic mobilizate şi însufleţite de îndemnurile şi chemările exprimate în vibrantul Mesaj de Anul Nou, femeile îşi reafirma hotarîrea ferma de a acţiona cu înalt spirit d de angajare şi răspundere pentru înfăptuirea exemplara a sarcinilor pe anul 1987 şi pe întregul cincinal, pentru traducerea in viaţa a minunatelor obiective ale noului proces revoluționar în care este angajata patria noastra O atenție deosebita vor acorda factorilor de dezvoltare intensiva, producției pentru export, realizării exemplare a obiectivelor privind accentuarea puternica a laturilor calitative ale creşterii economice, promovarea rapida in toate sectoarele a cuceririlor ştiinţei şi tehnicii. Ele vor acţiona printr o organizare exemplara a întregii activităţi economice, pentru întărirea în toate compartimentele a ordinii și disciplinei de plan, pentru asimilarea cu rapiditate a noului şi pregătirea, la cele mai mare cote, a punerii în execuţie a obiectivelor stabilite, in condiţii de calitate şi maxima eficienţa in spiritul orientărilor şi sarcinilor cuprinse în cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la Pienara lărgită a Consiliului Naţional al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Gospodăririi Apelor, comitetele şi comisiile femeilor de la sate vor acţiona, cu exigenţa revoluţionara şi devotament patriotic, pentru înfăptuirea obiectivelor noii revoluţii agrare, pentru obţinerea in noul an agricol de producţii record, pe măsură marilor posibilităţi ale agriculturii noastre socialiste, vor desfăşură ample acţiuni politico-organizatorice în vederea mobilizării tuturor femeilor la munca tot mai eficienta, prin aplicarea de noi tehnologii şi generalizarea experienţei înaintate Din inimile femeilor, ale întregului popor, pornesc, în aceste momente de hotar de timp, urările cele mai calde, sentimentele de aleasa dragoste şi stima către secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ctitorul celei mai încărcate de glorie epoci din existenţa noastra multimilenara, către tovaraşa Elena Ceauşescu, întruchipare de legenda a celor mai înalte virtuţi ale femeii române. Cuvintele înflăcărate ale miilor de tineri şi copii de pe întreg cuprinsul patriei, veniţi sa ureze, după datina străbună conducătorului iubit şi respectat al partidului şi statului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, tradiţionalul . La mulţi ani", viaţa lunga, multa sanatate, fericire, nesecata putere de munca, pentru progresul necontenit al ţarii, pentru binele şi prosperitatea întregului popor roman, pentru înfăptuirea aspiraţiilor de libertate şi pace reprezintă expresia sentimentelor şi a gînduilor de bine ale tuturor cetăţenilor patriei, prinosul de recunoştinţa al naţiunii faţa de genialul nostru conducător, pentru viaţa noua, libera şi demna pe care o trăim, pentru certitudinea viitorului luminos pe care-l construim. Puternic însufleţite de chemările şi îndemnurile secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pătrunse de cea mai mare responsabilitate faţa de viitorul poporului nostru, femeile României socialiste se angajeaza sa-şi îndeplinească suprema misiune patriotica de a da viaţa şi a creşte un număr cit mai mare de copii, de a-i educa, pentru a fi cetăţeni de nadejde ai ţarii, devotaţi cauzei partidului, înfloririi patriei noastre socialiste. Prima luna a anului prilejuieşte naţiunii noastre aniversarea, cu sentimente de profunda stima şi dragoste, a zilei de naştere şi a peste 50 de ani de activitate revoluţionara a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, moment de suprem omagiu adus conducătorului partidului şi statului nostru, luminat şi înflacarat patriot, a cărui acţiune revoluţionara se afla la temelia tuturor victoriilor şi nazuinţelor noastre, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii. Femeile, întregul nostru popor aduc un cald omagiu tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu cu prilejul sărbătoririi zilei de naştere, relevînd, cu profund respect şi neţărmurită admiraţie, dăruirea şi patosul revoluţionar cu care şi-a pus viaţa, întreaga capacitate creatoare şi putere de munca în slujba înfăptuirii politicii partidului, înfloririi scumpei noastre patrii, fericirii poporului Scrisoarea Comitetului Politic Executiv al C C. al P.C.R. adresata cu acest prilej tovarăşei Elena Ceauşescu exprima suprema preţuire şi stima a întregului partid si popor faţa de luminoasa sa personalitate, militant comunist, patriot înflacarat şi eminent om de ştiinţa, care aduce o contribuţie de excepţionala Însemnătate la opera de făurire a socialismului şi comunismului în România. Trecerea înspre noul an este însoţita de dorinţa de pace şi linişte, atît de scumpe femeilor ţarii noastre, întregului popor român, care ştiu ca numai în tihna şi siguranţa pot clădi viitorul socialist şi comunist, atît de luminos prefigurat de partid. Trecind în revista în Mesajul de Anul Nou principalele probleme ale situaţiei internaţionale, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a apreciat ca exista, in ciuda primejdiilor mari cu care se confrunta omenirea, premise de speranţa şi încredere într-un viitor de pace al întregii planete Salvgardarea bunului cel mai de preţ al omenirii — pacea — este unul dintre dezideratele cele mai arzătoare cu care păşim in noul an de viaţa şi de istorie femeia