Femeia, 1989 (Anul 42, nr. 1-11)

1989-01-01 / nr. 1

femeia 1989. TREAPTĂ SPRE NOI ORIZONTURI DE CIVILIZAŢIE ŞI PROGRES Am încheiat, de curînd, un an rodnic in înfăptuiri: am intrat in Noul An cu hotarirea ferma de a îndeplini integral, strins uniţi in jurul partidului, al secretarului sau general, tovarăşul Nicolae Cauşescu. Istoricele hotaririile Congresului al XII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, care vor situa patria noastre într-un stadiu nou, superior de dezvoltare. Imbold spre aceste noi împliniri ne sunt, din primele momente ale acestui an, mobilizatoarele chemări din Mesajul adresat naţiunii de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, urmărit cu deosebita atenţie şi profund respect de întregul nostru popor. Aşa cum sublinia în Mesajul de Anul Nou ilustrul conducător al partidului şi statului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, va trebui să tăcem din anul 1989 — anul celei de-a 45-a aniversari a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascista şi antiimperialistă şi al Congresului al XIV-lea al partidului — un an care sa însemne un viguros pas înainte pe drumul ridicarii întregii noastre activităţi la noi cote de calitate şi eficientă Anul pe care l-am încheiat s-a înscris în conştiința noastră ca un an bun, marcat de împliniri şi evenimente capabile să-i confere un loc de frunte în cronica devenirii noastre Pe drept cuvint se poate spune că la baza înfăptuirilor socialiste viitoare stau realizările de pina acum, atit de magistral puse in valoare de strălucită Expunere prezentata în cadrul şedinţei comune a Plenarei Comitetului Central al partidului, a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti, devenita program de munca şi activitate al întregului nostru popor. Simbioza perfecta dintre obiectivele stabilite de partid şi idealurile poporului, unitatea întregii naţiuni în jurul Partidului Comunist Român, al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, forţă a orinduirii noastre, certitudinea mersului ferm înainte, s-au manifestat din plin cu prilejul urărilor adresate, cu alese sentimente de dragoste şi recunoştinţa, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, de miile de colindători, tineri şi copii, care au venit la sediul Comitetului Central al partidului şi au adus omagiul fierbinte al tinerei generaţii, al întregii tari, împreună cu urarea din inima de multă fericire, sănătate şi putere de muncă, spre binele patriei noastre, pentru triumful idealurilor de pace şi progres ale poporului român A 41-a aniversare a proclamării Republicii a fost sărbătorită de întregul nostru popor prin exemplare fapte de munca, prin manifestări politico-eductive şi cultural-artistice, prin care şi-a exprimat mindria patriotica fata de remarcabilele realizari obţinute de ţara noastra, sub conducerea partidului, cu deosebire in ultimii 24 de ani, toate acestea demonstrind forţa oamenilor muncii liberi, stapini să-şi făurească prezentul şi viitorul socialist. Am păşit intr-un nou an de muncă, in care va avea loc Congresul al XlV-lea al partidului, care urmeaza sa adopte cel de-al 9-lea plan cincinal, orientările generale ale dezvoltării României pina in anul 2000 şi chiar — în unele domenii — pina in primul deceniu al secolului XXI. Dupa cum menţiona tovarăşul Nicolae Ceauşescu in Mesajul de Anul Nou, este necesar sa se faca totul pentru ca sarcinile de plan ale actualului cincinal sa fie realizate in cele mai bune condiţii, pentru a asigura astfel înfăptuirea integrala a prevederilor cincinalului, a hotarîrilor Congresului al Xlll-lea si Conferinţei Nationale ale partidului, in anul 1989 va trebui ca printr-o muncă entuziasta, plină de răspundere şi înaltă conştiinţa patriotica, poporul nostru sa obţină cele mai bune rezultate în industrie, cea mai mare producţie agricola, să realizeze în bune condiţii investiţiile şi progresul tuturor sectoarelor de activitate In acelaşi timp, în acest an, ca rezultat al activităţii însufleţite depuse de oamenii muncii din tara noastra pentru realizarea neabătuta a planurilor şi programelor din toate domeniile de activitate, pina în luna august se va încheia majorarea retribuţiilor şi pensiilor tuturor oamenilor muncii, realizîndu-se astfel o creştere importanta a veniturilor generale, ridicarea nivelului de trai material şi spiritual al poporului. In luna ianuarie, naţiunea sărbătoreşte, cu fierbinte dragoste, neţărmurită stima şi recunoştinţe aniversarea zilei de naştere şi a îndelungatei activităţi revoluţionare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, moment de suprem omagiu adus ilustrului conducător al partidului şi statului nostru, înflăcărat patriot, încercat revoluţionar, personalitate proeminenta a lumii contemporane. Femeile, întregul popor, aduc, de asemenea un cald omagiu tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu, militant de frunte al partidului şi statului, savant de largă recunoaştere internaţionala, cu prilejul sărbătoririi zilei sale de naştere si a îndelungatei activităţi revoluţionare, relevind un profund respect şi neţărmurită admiraţie pentru exemplarul eforsin, dăruirea şi patosul revoluţionar cu care şi-a pus întreaga capacitate creatoare şi putere de munca în slujba înfăptuirii politicii partidului, înfloririi scumpei noastre patrii, fericirii poporului, împreună cu întreaga naţiune, milioanele de femei de la oraşe şi sate, urmind luminosul exemplu de munca şi viaţa revoluţionară al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, al tovarăşei Elena Ceauşescu, vor face din anul 1989, anul Congresului al XIV-lea al partidului, un an al muncii şi succeselor record, al intaririi ordinii și disciplinei, al respectării hotarîrilor de partid și legilor ţării, contribuind astfel la îndeplinirea neabătuta a planurilor pe acest an și perfecţionarea activitatii în toate domeniile vieții economico-sociale. începem noul an cu urarea ca 1989 sa fie un an de noi si strălucite împliniri in dezvoltarea economiei nationale, un an de pace si prosperitate