Flacăra Iaşului, august 1953 (Anul 9, nr. 2161-2186)

1953-08-01 / nr. 2161

Pag. 2 FAPTA IRSULY! Şedinţa activului consacrată MOSCOVA 31 (Agerpres ) TASS transmite: S'au împlinit 50 de ani dela deschiderea Congresului al 11-lea al Partidului Muncitoresc Social-Democrat din Rusia, istoricul congres, la care s'aupus bazele Partidului marxist revoluţionar de luptă al clasei muncitoare, partid de tip nou. Adunarea activului organizaţiei de partid a oraşului Moscova, care a avut loc la 30 iulie în Sala Coloanelor a Casei Sindicatelor, a fost consacrată acestei date importante. Adunarea a fost deschisă de Mihailov, secretar al Comitetului de Moscova al P.C.U.S. ' S'a dat cuvântul apoi lui P. Pospelov, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, care a prezentat un raport. Pospelov a arătat că poporul sovietic sărbătorește cu mare dragoste și mândrie a 50-a aniversare a scumpului său Partid Comunist — dată glorioasă şi remarcabilă în viaţa Partidului Comunist, în viaţa popoarelor ţării sovietice, în istoria întregii mişcări revoluţionare internaţionale. Sub conducerea înţeleaptă şi neînfricată a Partidului Comunist, a spus Pospelov, în Octombrie 1917 in ţara noastră a fost înfăptuită cea mai mare revoluţie din istorie. Marea Revoluţie Socialistă din Octombrie a deschis o eră nouă în istoria mondială a omenirii, era prăbuşirii capitalismului şi a triumfului socialismului şi comunismului. In prezent Partidul numără în rândurile sale aproximativ 7.000.000 de membri şi candidaţi. Călit în lupte sub conducerea genialului Lenin, a marelui Stalin, discipol şi continuator al operei lui Lenin, şi a tovarăşilor lor de luptă, Partidul nostru Comunist este astăzi forţa conducătoare, călăuzitoare şi îndrumătoare a societăţii sovietice care construeşte comunismul. * Pospelov a scos în evidenţă însemnătatea istorică a Congresului al 2-lea al P.M.S.D.R., rolul marelui Lenin în crearea Partidului marxist de tip nou şi glorioasa cale străbătută în decurs de jumătate de secol de Partidul Comunist al Uniunii Sovietice. In cadrul discuţiilor, primul a luat cuvântul Marcenco, secretar al comitetului de Partid din raionul Sovietschi. Fiecare comunist este foarte mândru de partidul său, a spus el. Nu există nimic mai presus de titlul de membru al Partidului al cărui întemeitor a fost marele Lenin. Este datoria sfântă a fiecărui comunist să îndeplinească indicaţiile date de Vladimir Ilici la Congresul al 2-lea al P.M.S.D.R. — să păzească fermitatea, principialitatea, puritatea Partidului nostru, să se străduiască să ridice titlul de membru, de partid şi importanţa lui mi sus, tot mai sus. Călăuzindu-se după hotărîrile Congresului al 19-lea al P.C.U.S. organizaţia de Partid din raionul Sovietschi a sporit atenţia acordată propagandei teoriei marxist-leniniste. In acest domeniu există însă lipsuri esenţiale. Intr'o serie de seminarii şi cercuri studierea hotărîrilor Congresului al 19-lea al Partidului a fost ruptă de sarcinile concrete ale construcţiei comuniste, au avut loc cazuri de tratare bucherească, dogmatică, a studiului marxism-leninismului. Organizaţia de Partid ia măsuri pentru a ridica munca ideologică în raion la un nivel mai înalt. Şi ceilalţi participanţi la dezbateri au acordat multă atenţie problemelor legate de munca ideologică a organizaţiilor de Partid. Furţeva, secretară a Comitetului de Partid al oraşului Moscova, a subliniat în cuvântarea sa că după Congresul al 19-lea al P.C.U.S. organizaţia de Partid din Moscova şi-a îmbunătăţit într'o oarecare măsură munca ideologică, dar într'o serie de organizaţii raionale şi de bază nivelul ei continuă să rămână în urmă faţă de cerinţele sporite. Organizaţia de Partid din Moscova trebue să lichideze lipsurile în munca ideologică. Mitronov, rectorul şcolii superioare de Partid de pe lângă C.C. al PCUS şi Nicolaev, secretar al Organizaţiei de Partid a Academiei de Ştiinţe sociale de pe lângă C.C. al P.C.U.S., au arătat, citând exemple din activitatea acestor instituţii de învăţământ, cât de uriaşă este importanţa pe care o acordă Partidul pregătirii cadrelor sale. La secţiile principale şi prin corespondenţă ale şcolii superioare de Partid, la cursurile de un an şi la cursurile leniniste de pe lângă C.C. al P.C.U.S. învaţă în prezent mii de cadre, conducătoare de Partid şi din aparatul sovietic. Despre avântul în muncă al colectivelor din uzine, fabrici şi instituţii în zilele pregătirilor pentru cea de a 50-a aniversare a convocării Congresului al 2-lea al P.M.S.D.R. au vorbit Bezancov, secretar al Comitetului de Partid din raionul Crasnaia Presina, Solovioxţ, directorul combinatului de aliaje dure şi alţii. I In rezoluţia adoptată în unanimitate, adunarea activului de Partid a asigurat Comitetul Central al PCUS că organizaţia de Partid din Moscova şi toţi oamenii muncii din capitala Uniunii Sovietice îşi vor consacra forţele măreţei cauze a slujirii patriei. Adunarea activului s-a încheiat prin intonarea imnului Partidului „Internaţionala“, organizaţiei de Partid a oraşului Moscova celei de a 50-a aniversări a P.C.U.S. Ce sa citim Miron Constantinescu Despre producţia de mărfuri şi acţiunea legii valorii in condiţiile regimului de democraţie populară Editura pentru literatură politică In lumina învăţăturii marxist-leniniste şi a operei lui I. V. Stalin „Problemele economice ale socialismului în U.R.S.S.“, tovarăşul Miron Constantinescu analizează acţiunea legii valorii în condiţiile regimului de democraţie populară. In primul capitol al lucrării autorul expune pe scurt învăţătura marxistleninistă despre producţia de mărfuri şi legea valorii. Pe baza acestei învăţături, autorul prezintă în capitolele următoare acţiunea legii valorii şi locul pe care-l ocupă producţia de mărfuri în condiţiile concrete ale regimului democrat-popular din ţara noastră. Lucrarea tovarăşului Miron Constantinescu ajută cadrele de partid, economice şi de stat în cunoaşterea acţiunii legilor economice ale perioadei de trecere de la capitalism la socialism şi a felului în care aceste legi sunt folosite în procesul construirii bazei economice a socialismului în ţara noastră. A. MUNTEANU — Cu toate forţele pentru îndeplinirea planului de colectări, ed. II-a 32 pag. 30 bani JACQUES DUCLOS — Rânduri din închisoare 136 pag. 1,90 lei — Politica partidului, izvorul victoriilor poporului muncitor, 16 pag. 20 bani — Legătura strânsă cu massele, izvorul forţei partidului Ştefan Iureş. „AŞA VA FI LA FESTIVAL“ ŞTEFAN IUREŞ Un reportaj despre felul în care se va desfăşura măreaţa sărbătoare a tineretului din lumea întreagă, aşteptată cu atâta nerăbdare şi bucurie. Ziua minunată a deschiderii Festivalului, întâlnirile prieteneşti ale delegaţilor, marile serbări populare şi reprezentaţii artistice, jocurile şi întrecerile sportive, noaptea de neuitat a Carnavalului şi multe alte clipe pe care le vom petrece în curând, se perindă prin faţa ochilor cititorului în imaginile vii pe care i le crează lectura reportajului lui Ştefan Iureş. O după amiază caldă de Iulie. In zilele acestea se îndreaptă spre Oraşul Festivalului zeci de mii de mesagii şi gânduri, purtate de tinerii, muncitori ţărani muncitori, studenţi, elevi din patria noastră. Din toate colţurile lumii, sosesc în oraşul Festivalului solii tinereţii, păcii şi prieteniei. Numeroase steaguri arborate în centrul oraşului nostru amintesc oricărui trecător că peste două zile, se va desfăşura la Bucureşti una din acele mai grandioase manifestaţii ale păcii şi prieteniei. In Piaţa Republicii s-au adunat sute şi mii de tineri, muncitori, elevi, studenţi, militari, funcţionari şi pionieri dornici de a transmite un fierbinte salut Festivalului Mondial al Tineretului. In piaţă îşi fac apariţia primele ştafete, venite din raioanele Roman şi Tg. Frumos. Tineretul din oraşul nostru a întâmpinat purtătorii ştafetelor cu Imnul F.M.T.D. Din toate şi părţile răsună cântece care slăvesc pacea şi prietenia intre popoarele lumii. Sosesc apoi motociclişti participanţi la ştafeta din raionul Huşi. După ei, işi fac apariţia călăreţii din raioanele Negreşti şi Codăeşti. In acordurile trompetelor şi în aplauzele participanţilor, meetingul este deschis de profesorul universitar Jean Livescu, membru în Comitetul Permanent pentru Apărarea Păcii din RPR, la apoi cuvântul tov. Constantin Hociung, preşedintele Consiliului sindical regional care a m pus salutul oamenilor muncii din Iaşi, adresat sărbătorii tinereţii. „însemnatele succese obţinute de formaţiunile noastre culturale şi sportive, de tinerii poeţi şi cântăreţi, a spus vorbitorul, dovedesc că în patria noastră democrat-populară sunt asigurate cele mai bune condiţii de desvoltare şi de înflorire a culturii şi sportului. Să fim demni de minunatul nostru popor apărător al păcii, dornic de a strânge tot mai mult legăturile de prietenie cu toate popoarele lumii. Dorim din toată inima ca pacea şi prietenia să triumfe în lumea întreagă. Urăm succes deplin Festivalului Mondial al Tineretului şi Studenţilor pentru Pace şi Prietenie". Tineretul regiunii noastre a trimis apoi un mesagiu de salut sărbătorii tinerei generaţii a lumii, în care au arătat participanţilor la Festival, marile realizări obţinute până acum şi angajamentul hotărît de a întări continuu pacea şi prietenia în lume. Tinerii alergători din colectivul sportiv „Locomotiva" şi „Ştiinţa“ au primit sarcina de onoare de a face parte din primul schimb al ştafetei. In sunetele imnului tinereţii care a izbucnit năvalnic din piepturile sutelor de participanţi la meeting, a plecat din centrul oraşului un frumos car alegoric cu noi tineri trompetişti îmbrăcaţi în costume albastre, care va anunţa pe întregul traseu că ştafeta păcii se îndreaptă spre Bacău, de unde va fi dusă mai departe spre oraşul Festivalului. In urma alergătorilor au pornit cicliştii. Ei au fost urmaţi de motociclişti şi călăreţi, care au părăsit piaţa Republicii în aplauzele entuziaste ale tuturor celor prezenţi la meeting. DIIV.AUS Din Iaşi a pornit Ştafeta păcii şi prieteniei — Meetingul din Piaţa Republicii — Oraşul Iaşi este punctul de trecere multor delegaţii de tineret care din iferitele colţuri ale lumii se îndreapă spre capitala patriei noastre, acol unde toţi tinerii cinstiţi şi-au trimis ca soli ai păcii şi prieteniei pe şi mai buni dintre ei. Pe peronul gării din Iaşi sute de omeni ai muncii au ieşit în intaminarea delegaţiilor sovietică şi indoeziană. Muncitori, tehnicieni, funcţinari de la căile ferate, E.T.A.C.S., era sfaturile populare regional şi răşenesc, studenţi şi elevi, pioleri,au aşteptat cu nerăbdare sosiea trenului care aducea pe tinerii ovietici şi indonezieni,cărora voiauă le spună din toată inima, tovăşeşte:„Bine aţi venit. Poporul român ste foarte bucuros de oaspeţi. Vrem s ne cunoaştem îndeaproape şi să egăm cu voi cea mai trainică prieenie, o prietenie care să nu fie scrminată de nimeni şi nimic“ Dinspre gara Nicolina, a apărut a o cotitură trenul cu cele două delegaţii. Pe întreg peronul gării tomneşte acum un freamăt, o insufleire de nedescris. Din piepturile suteor de participanţi au început să răsune cântece dragi tuturor tinerilor vnstiţi din lumea întreagă. Corul Direcţiei Regionale C.F.R , fanfara Atelierelor C.F.R. „Iile Pintiie“, mpreună cu cei aflaţi pe peron, stonează imnul Federaţiei Mondiale a Tineretului Democrat. Izbucnesc urale puternice, aplauze venetice. Văzduhul vibrează de infuziasm. Dinspre cotitură trenul se îndoaie ca un şarpe, se întinde în linie dreaptă, apoi se aşează liniştit, nemişcat pe prima linie din faţa peronului. La ferestre au apărut chipurile delegaţilor, chipuri pe care poţi citi uşor bucuria ce o simt de a veni în mijlocul poporului român, de a se întâlni în inima ţării noastre cu tineri din lumea întreagă, dârzi luptători pentru cauza nobilă a păcii. Ei întind frăţeşte mâinile spre acei care-i întâmpină cu cuvinte de „Bun sosit", care le înmânează frumoase buchete de flori. Din Uniunea Sovietică au sosit 238 tineri, sportivi de frunte, mulţi dintre ei campioni mondiali cum ar fi execelentul gimnast V. Ciucarin, atleţii Ponomariova - Romascova, Scerbacov, Anufriev Denisenco. In uşa unui vagon a apărut tânărul indonezian Denisy Damarajaja. E mic de statură, dar bine legat, cu ochi vii, care privesc cu o deosebită simpatie pe cei care au venit să-i întâmpine. Din pieptul lui răsună deodată deosebit de puternic cuvintele : —Pace şi Prietenie ! Liraaa ! Toţi delegaţii, împreună cu tinerii oraşului nostru prezenţi pe peron, izbucnesc în urale, scandând cuvintele sub semnul cărora se desfăşoară Festivalul, cea mai mare sărbătoare a tinereţii din acest an : —Pace şi Prietenie ! Delegaţii sovietici şi indonezieni sunt înconjuraţi cu o deosebită dragoste de tineretul ieşan. Muzica execută un program de dansuri naţionale româneşti. Tineri români, sovietici şi indonezieni, încing voiniceşte o horă în care intră alţii, mereu alţii, tot mai mulţi tineri. Iata-l în horă, pe studentul indonezian Djalius Djalil dela facultatea de Drept din Djacarta sau pe studentul Amirrulah Rezak dela facultatea de Economie, tot din Djacarta, care s-a prins de mult în horă şi acum dansează cu tânăra Felicia Herţescu, profesoară la şcoala medie de construcţii edilitare din Iaşi. Delegaţia indoneziana este compusă din artişti, studenţi şi doi pictori renumiţi: Djoni Trisno şi Yap Yan Lee. Drumul a fost lung. Ei au plecat din Indonezia tocmai de la 4 iulie. —Nimic nu-i prea greu, atunci când este vorba să participi la o sărbătoare atât de mare ca aceea a Festivalului Mondial al Tineretului şi Studenţilor, în cadrul căruia trebue să întărim legăturile de prietenie cu tineretul iubitor de pace din lumea intrigă, să ne manifestăm cu hotărîre dorinţa de a apăra pacea, de a spune un Nu ! categoric tuturora acelora care urzesc un nou război mondial " —spune cu multă însufeţire un tânăr cu care am reuşit, să ne înţelegem în limba rusă. Tinerii delegaţi din Uniunea Sovietică şi Indonezia, au dat autografe tinerilor din Iaşi, au dansat, au discutat atât cât s-au putut înţelege cu tinerii români, au strâns cu căldură mâinile aceluia care au întâmpinat cu atâta entuziasm în gara Iaşi. Cu un tren special vor călători mai departe până la Bucureşti. Lângă scara unui vagon sunt tinerii aspiranţi sovietici Gorşcov Alexei şi Sahmavalov Costea, care au îndrăgit foarte mult sportul şi s-au hotărît să devină profesori de cultură fizică şi sport. Primul este un excelent aruncător de suliţă (69 de metri), iar al doilea a obţinut frumoase rezultate la proba triplu salt. Au rămas deosebit de impresionanţi de primirea călduroasă care li s-a făcut. Cu câteva minute înainte de a se pune trenul în mişcare, ţin să ne spună : „Am venit in ţara dumneavoastră la Festival, pentru ca împreună cu delegaţii tuturor tinerilor cinstiţi din lumea întreagă să ne manifestăm hotărîrea noastră de a lupta pentru victoria păcii pe tot globul, pentru prietenia de nesdruncinat între popoare. Pace şi prietenie! Iată cele două lucruri pe care tinerii din toate ţările trebue să le cucerească şi să le apere, pentru ca viaţa noastră să fie liniştită, fericită, plină de rod". ...Trenul s-a deslipit încet de peron şi a început să alunece fără sgomot prin faţa sutelor de tineri din Iaşi, care fluturau batistele, sau făceau semne cu mâna tinerilor delegaţi sovietici şi indonezieni, semne care nu puteau avea decât o singură tălmăcire: —Ia revedere, dragi tovarăşi. Să apărăm şi să com-pliciăm Pacea şi Prietenia pe care au legato timi ,enstiţi din lama Întreagă , ION MAI IEFI Iaşi, gara prieteniei.. Nr. 2161 Solii tineretului din regiunea Iaşi la marea adunare a păcii şi prieteniei In entuziaste adunări mii şi mii de tineri muncitori, ţărani muncitori, studenţi şi elevi din regiunea Iaşi şi-au ales delegaţii care vor participa la cel de-al IV-lea Festival Mondial al Tineretului şi Studenţilor pentru Pace şi Prietenie, îmbrăcaţi în frumoase costume naţionale, cu bondiţe şi iţari, specifice regiunii, solii tinerilor din oraşul şi regiunea Iaşi vor transmite la marea adunare a păcii şi prieteniei de la Bucureşti voinţa nestrămutată a celor care i-au ales de a lupta pentru fericirea zilelor noastre, pentru ca pacea să triumfe în lume. In fiecare colţ al regiunii Iaşi s-a răspândit în urmă cu câteva luni, vestea că ţara noastră are cinstea de a găzdui Festivalul Mondial al Tineretului. Pentru tinerii din satele aşezate în şesul Hârlăului, pentru tinerii viticultori din satele de pe dealurile Huşului, până la harnicii muncitori de la Atelierele C.F.R. Paşcani care au reparat în cinstea "Festivalului 4 vagoane-marfă şi 2 vagoane clasă, marea sărbătoare de la Bucureşti a constituit un prilej de intensificare a muncii, de a-şi uni şi mai mult forţele lor creatoare în lupta mare pentru menţinerea şi consolidarea păcii. Printre delegaţii permanenţi ai regiunii Iaşi la Festivalul Mondial de la Bucureşti se află şi Maria Beşleagă, stahanovîstă responsabila brigăzii a I V-a II.T.M. de la filatura fabricii „Ţesătura“, care şi-a depăşit sarcinile de plan pe luna iunie şi pe prima jumătate a lunii iulie împreună cu întreaga brigadă cu 17%, elevul fruntaş la învăţătură Guzgă Lace de la Liceul de băieţi Nr. 2 Iaşi, care a obţinut note de bine şi foarte bine la examenele de sfârşit de an, Constantin Panaite de la cospodăria agricolă de stat din Popricani raionul Iaşi, ce şi-a întrecut cu mult normele de lucru în cinstea Festivalului în actuala campanie agricolă de vară. Aceştia, ca şi ceilalţi delegaţi, sunt tineri iubiţi şi stimaţi de întregul tineret din regiunea Iaşi pentru hărnicia lor în muncă, în lupta lor dârză pentru apărarea viitorului, a păcii. Dragostea tinerilor din regiunea Iaşi pentru grandioasa sărbătoare din Capitala patriei noastre este reflectată foarte bine şi în cele peste 5000 de daruri confecţionate şi trimise oaspeţilor de peste hotare. Broderii, feţe de mese cu frumoase motive naţionale, costume populare specifice regiunii, executate de tinerii învăţători din raionul Hârlău, albumele bogate ale studenţilor de la Universitatea Al. I. Cuză în care se arată viaţa nouă ce înfloreşte în regiunea Iaşi ca şi în întreaga ţară, cutiile de şah, port ţigaretele, casetele, remorci şi tractoare lucrate în miniatură, cu o deosebită măiestrie artistică, reprezintă cu prisosinţă elanul, înflăcărarea de care sunt animaţi vlăstarele tinere din regiunea Iaşi pentru Festivalul de la Bucureşti. Deasemeni, în cinstea Festivalului, peste 40.000 de tineri şi alături de ei vârstnicii, au lucrat in cadrul a peste 50.000 ore de muncă voluntară diferite acţiuni pentru înfrumusţarea oraşelor şi satelor. Astfel, în oraşul Iaşi, a fost complect amenajat ştrandul iar în celelalte raioane s'au construit 247 terenuri sportive, 98 de poduri, s'au amenajat 82 spaţii verzi, s'au reparat 140 km. şosea, curăţindu-se în acelaş timp 1358 metri de şanţ. Oraşul şi regiunea Iaşi au întâmpinat cu cinste Festivalul Mondial al Tineretului şi Studenţilor pentru Pace şi Prietenie de la Bucureşti. Marele Partid Comunist al Uniunii Sovietice (Urmare din pag. la gărului păcii, democraţiei şi socialismului, Partidul Comunist al Uniunii Sovietice aplică consecvent în întreaga sa politică externă indicaţia leninistă a posibilităţii coexistenţei paşnice îndelungate a sistemelor socialist şi a celui capitalist. Numai orbirea datorită istoriei războinice poate să ducă la ignorarea faptului tot mai evident că interesele arzătoare ale statelor capitaliste cer renunţarea la„„politica, de forţă" a cercurilor imperialiste agresive şi revenirea la politica relaţiilor politice şi economice normale între state. P.C.U.S., Uniunea Sovietică au avut un rol însemnat în închegarea şi întărirea uriaşului lagăr al păcii, democraţiei şi socialismului, cea mai mare cucerire a popoarelor. Iniţiativele repetate de pace ale Uniunii Sovietice au un ecou nemaivăzut în lumea întreagă şi au contribuit considerabil la destinderea încordării internaţionale. întreaga omenire iubitoare de pace vede în aceste iniţiative expresia intereselor ei celor mai vitale şi le sprijină cu crescândă hotărîre, cerând insistent ca toate guvernele să facă paşi în direcţia realizării destinderii internaţionale. Semnarea acordului de armistiţiu în Coreea constitue o demonstraţie puternică a posibilităţii rezolvării chestiunilor litigioase pe calea tratativelor. Ducând o politică consecventă de pace Partidul Comunist al Uniunii Sovietice nu uită nicio clipă existenţa înconjurării capitaliste şi intensificarea acţiunilor provocatoare a forţelor reacţionare. P.C.U.S. ne învaţă să educăm pe membrii de partid şi pe toţi oamenii muncii în spiritul ridicării necontenite a vigilenţei revoluţionare, încă de la începutul existenţei sale partidul nostru şi-a desfăşurat activitatea sub steagul glorios al leninismului, s-a străduit şi se strădueşte să introducă în viaţa sa principiile ideologice şi organizatorice leniniste, urmează necontenit înaltul exemplu al P.C.U.S. Toate victoriile partidului clasei muncitoare din ţara noastră, ale poporului nostru, în lupta pentru doborîrea claselor exploatatoare de la putere şi pentru instaurarea şi consolidarea regimului democrat-popular, pentru construirea socialismului şi ridicarea nivelului de trai al oamenilor muncii, pentru pace, se datoresc aplicării consecvente şi creatoare a experienţei P.C.U.S. Experienţa P.C.U.S. ne învaţă că în lupta grea pentru victoria socialismului poate să învingă numai un partid înarmat cu teoria marxistleninistă, călăuzit de cunoaşterea ştiinţifică a legilor economice obiective, şi a cărui politică oglindeşte dezvoltarea vieţii materiale a societăţii, interesele esenţiale ale poporului. Istoria P.C.U.S. este marxism leninism în acţiune. Bizuindu-se pe experienţa P.C.U.S., partidul nostru a acordat şi acordă cea mai mare însemnătate înarmării membrilor săi, a clasei muncitoare şi a tuturor oamenilor muncii cu teoria marxist leninistă; partidul cere membrilor săi să lupte în vederea combaterii şi lichidării tuturor denaturărilor marxismului, a tendinţelor, de desconsiderare a teoriei. {\ Partidul nostru subliniază cu tărie faptul că marxismul nu este o dogmă, ci o călăuză în acţiune şi cere membrilor săi să înţeleagă caracterul creator al marxism-leninismului, le cere sa stârpească din munca de propagandă bucherismul şi dogmatismul şi să-şi însuşească esenţa vie a ştiinţei lui Marx-Engels-Lenin-Stalin. Studierea temeinică a recentului document al P.C.U.S., „Cincizeci de ani de existenţă a Partidului Comunist al Uniunii Sovietice", aplicarea învăţăturilor lui, vor duce la întărirea ideologică a organizaţiilor partidului nostru. Experienţa P.C.U.S. ne învaţă că forţa partidului constă în legătura lui indisolubilă cu poporul, că forţa poporului constă în unirea lui strânsă în jurul partidului. Călăuzindu-se după experienţa P.C.U.S. după învăţătura lui Lenin, care a arătat că „va învinge şi va păstra puterea numai acela care crede în popor, care se va cufunda în izvorul creaţiei populare vii", partidul nostru îi educă pe membrii săi în spiritul legăturii permanente şi strânse cu massele, le cere şi-i învaţă să fie adevăraţi conducători, să câştige încrederea masselor, să plece urechea la cerinţele şi propunerile acestora. Experienţa P.C.U.S. a dovedit însemnătatea imensă a principiilor conducerii de partid şi a normelor vieţii de partid elaborate de Lenin. Ea ne învaţă să respectăm cu stricteţe principiul suprem al conducerii de partid — principiul conducerii colective — să combatem şi să lichidăm rămăşiţele în propaganda de partid a teoriei antileniniste, idealiste, a cultului personalităţii. Partidul nostru luptă pentru respectarea principiului conducerii colective în întreaga muncă de partid, pentru dezvoltarea autocriticii şi îndeosebi a criticii de jos, mijloc puternic de întărire a democraţiei interne de partid şi al stimulării iniţiativei comuniştilor şi oamenilor muncii, îndeplinirea cu sfinţenie a învăţăturilor istorice ce decurg din experienţa extrem de bogată a P.C.U.S. reprezintă chezăşia obţinerii de noi succese în lupta pentru construirea şi întărirea statului democrat-popular, pentru ridicarea continuă a nivelului de trai al poporului, pentru apărarea păcii. Alături de întreaga omenire muncitoare, oamenii muncii din ţara noastră privesc cu mândrie izbânzile P.C.U.S. ca pe propriile lor izbânzi; ei îşi îndreaptă cele mai înaripate gânduri către Marele Partid, organizatorul şi însufleţitorul luptei pentru comunism, pentru fericirea omului. Întreaga istorie a P.C.U.S. reprezintă un triumf al măreţei învăţături marxist-leniniste. Bogata lui experienţă de luptă este o pildă însufleţitoare pentru toate partidele comuniste şi muncitoreşti în lupta lor pentru transformarea revoluţionară a societăţii. Astăzi, la împlinirea a cincizeci de ani de existenţă a P.C.U.S., oamenii muncii din lumea întreagă văd în Partidul Comunist al Uniunii Sovietice reazimul sigur al luptei lor pentru victoria cauzei păcii, democraţiei şi socialismului.