Flacăra Iaşului, martie 1954 (Anul 10, nr. 2340-2365)

1954-03-02 / nr. 2340

( 4 ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL P. M. R. IAŞI ŞI AL SFATULUI POPULAR REGIONAL ANUL X, Nr. 2340 MARŢI 2 MARTIE 1954 4 PAGINI 20 BANI Pentru traducerea în viaţă a propunerilor făcute de cetateni Cu ocazia campaniei electoraledin anul trecut, în întîlnirile ţinute între alegători şi candidaţi, participanţii au supus unei analize critice activitatea dusă de sfaturile populare, scoţînd la iveală o seamă de lipsuri manifestate în acţiunea de gospodărire a regiunii. Cu acest prilej, cetăţenii au venit cu o serie de propuneri şi sugestii preţioase menite să ridice pe o treaptă superioară dezvoltarea oraşelor şi satelor regiunii. Totodată, ei s-au angajat să lupte cu elan pentru a da viaţă hotărîrilor Plenarei lărgite a C.C. al P.M.R. din august 1953, în vederea creşterii necontenite a nivelului de trai al celor ce muncesc. Propunerile şi sugestiile creatoare pe care le fac oamenii muncii pentru îmbunătăţirea activităţii în diferite sectoare constituie, fără îndoială, un izvor nesecat de învăţăminte pentru organele locale ale puterii de stat, un ghid în munca pe care trebuie s-o desfăşoare în vederea creşterii neîncetate a nivelului de trai material şi cultural al maselor. In majoritatea lor, propunerile şi sugestiile cetăţenilor au fost ascultate cu atenţie şi trecute în planurile locale de măsuri economice, cele mai multe sfaturi populare creind condiţiile necesare pentru traducerea lor în viaţă, antrenînd în acest sens deputaţii şi active largi de oamenii ai muncii. Comitetul executiv al sfatului popular al comunei Şipote, raionul Iaşi, de pildă, ţinînd cont de propunerile ţăranilor muncitori şi antrenîndu-l, în acelaş timp în muncă, a reamenajat casa de naştere, a luat măsuri pentru extinderea reţelei electrice. In fruntea acestei acţiuni au fost deputati ca V. Popovici, Dumitru Amarandei şi alţii. Deputaţii, aleşi a poporului muncitor, sînt datori să sprijine orice acţiune creatoare a maselor, să dea dovadă de pricepere şi devotament faţă de alegători. Nu de mult, muncitorii gospodăriei agricole de stat Dagîţa, raionul Negreşti, au hotărît să extindă iluminatul electric în diferite secţii. Ei au cerut în acest sens sprijinul deputatului lor regional, Neculai Popa. Animat de dorinţa de a răsplăti încrederea ce i-a fost acordată, deputatul a luat legătura cu organele în drept pentru procurarea unui dinam, ajutînd apoi la instalarea acestuia. In acest fel, iniţiativa muncitorilor de la gospodăria de stat Dagîţa a fost tradusă în viaţă; reţeaua electrică a fost instalată. Un alt exemplu. Ţăranii muncitori ’din raionul Roman au propus deputaţilor lor, cu care s-au întîlnit recent, construirea în anul acesta a unor noi cămine culturale, şcoli, repararea de poduri şi drumuri. Pentru realizarea acestor obiective s-a subliniatnecesitatea folosirii la maximum a resurselor locale care se găsesc în locurile acestea. Deputaţii, înţelegîndu-şi menirea lor, şi-au notat cu grijă toate aceste lucruri, aducînd la cunoştinţă sfatului popular al raionului cerinţele şi sugestiile cetate- nilor. Comitetul executiv al sfatului popular al raionului Roman a înţeles să respecte propunerile juste ale celor ce muncesc, trecîndu-le în planul economic de dezvoltare a raionului, angajîndu-se să antreneze cetăţenii la realizarea obiectivelor propuse. Cu toate realizările obţinute, din păcate mai există însă şi linele comitete executive ale sfaturilor populare care nu se străduiesc să lupte pentru înfăptuirea propunerilor făcute de alegători. Chiar unii activişti cu munci de răspundere în aparatul de stat, nesocotesc propunerile şi sugestiile cetăţenilor, tărăgănează vreme îndelungată rezolvarea lor. Alţii dau dovadă de nepăsare şi birocratism.Cu ocazia întîlnirii cu candidatul lor în timpul campaniei electorale, un grup de cetăţeni din cartierul Ada Marinescu au propus instalarea unor becuri pe o serie de străzi îin care locuiesc ei. Cererea a fost transmisă de candidat Secţiunii gospodăriei comunale a sfatului popular orăşenesc. De aici propunerea a fost trimisă apoi către Secţiunea secretariat care, la rîndul ei, a trimis-o întreprinderii E.T.A.C.S. A trecut însă vreme îndelungată şi propunerea cetăţenilor nu a fost încă rezolvată. Acest lucru dovedeşte că secţia de gospodărie comunală şi industrie locală a sfatului popular orăşenesc Iaşi neglijează să traducă în fapt propunerile oamenilor muncii. Un alt caz care ilustrează în mod vădit lipsă de răspundere şi o complectă pasivitate faţă de sugestiile cetăţenilor, este şi acela petrecut în raionul Vaslui. Numeroşi „cetăţeni au propus deputatului lor efectuarea canalizării şi extinderea reţelei electrice pe o serie de străzi. Deputatul din circumscripţia electorală respectivă, făcind demersuri la forurile centrale, a obţinut unele materiale destinate în acest scop. Materialele sosite din Bucureşti au zăcut însă în gara Vaslui, sfatul popular neîngrijindu se de transportarea şi utilizarea lor imediată. Este inadmisibil şi faptul că unele sfaturi populare raionale cu acelea din Codăeşi sau Hîrlău, nu dau atenţia cuvenită propunerilor oamenilor muncii, de dezvoltare a industriei locale. Unii deputaţi nu se interesează îndeaproape încă de propunerile care vin de la cetăţeni, nu înţeleg că ele constitue un mijloc foarte însemnat pentru ridicarea nivelului muncii organelor de stat, a întregii noastre activităţi, nu urmăresc felul cum sînt ele rezolvate. A nu da ascultare cererilor venite de la cetăţeni înseamnă a ignora în mod condamnabil ajutorul eficace şi preţios pe care aceştia îl pot oferi. Este deci de datoria sfaturilor populare din regiunea Iaşi să lupte cu toată hotărîrea pentru lichidarea lipsurilor care mai continuă să persiste în această direcţie. Trebuie traşi la răspundere acei activişti ai organelor de stat care dau dovadă de birocratism şi indolenţă faţă de propunerile şi sesizările oamenilor muncii. Deputaţii au datoria să fie înainte de toate oameni politici de tip nou, să răsplătească prin fapte încrederea şi cinstea ce le-a fost acordată, luptînd cu toată abnegaţia pentru înfăptuirea tuturor iniţiativelor venite din partea cetăţenilor. Toate propunerile cetăţenilor prvitoare la continua dezvoltare a regiunii noastre, pentru creşterea nivelului de trai al celor ce muncesc, trebuie studiate în şedinţele, de comitet executiv, în cadrul comisiunilor permanente şi puse în practică de către sfaturile populare. In felul acesta ele vor strînge şi mai mult legăturile cu masele, vor obţine noi şi frumoase succese în muncă. A apărut în limbile: rusă, romînă,franceză, germană, engleză şi spaniolă „Pentru pace trainică, pentru democraţie populară“ Bucureşti. Organul Biroului Informativ al Partidelor comuniste şi muncitoreşti Nr. 9 (277) Cuprinde " Articol de fond: Pentru slăbirea continuă a încordării internaţionale. * * *: Declaraţia lui V. M. Molotov la şedinţa de închidere a conferinţei de la Berlin a miniştrilor afacerilor externe ai celor patru puteri din 18 februarie 1954. * * * : A 4-a Plenară a C.C. al Partidului Comunist Chinezi.» -Yvonne Dumont: După conferinţa de lit Berlin. * * * : Proiectul de program al Partidului Comunist din Brazilia. Lina Fibbi: In întîmpinarea Zilei internaţionale a femeii. John Smith: Cuvinte interzise (foileton). Informaţii de vînzare la toate librăriile,chioşcurile şi debitele O. C. L. Preţul 40 bani In înterioruî ziarul - Să se acorde toată atenţia educării comuniste a tineretului în raionul Roman pag. 2-a — 200 de ani de la naşterea lui Gh. Şincai pag. 2-a — Calitatea produselor poate fî îmbunătăţită la fabrica „Ţesătura“ * pag. 2-a — Pentru o temeinică instruire a birourilor organizaţiilor de bază pag. 3-a — Comuna Vetrişoaia, fruntaşă în pregătirea insămînţărilor. pag. 3-a — Căminul cultural din comuna Todireşti sprijină campania agricolă, de primăvară pag. 3-a — In scopulunei bune aprovizionări cu legume şi zarzavaturi — In grădinile noastre pag 3-a — In Uniunea Sovietică# continuă desemnarea candidaţilor pentru locurile de deputaţi în Sovietul Suprem al U.R.S.S. , pag. 4-a U II — Lucrările celui de al 6-lea Congres al Partidului Comunist Bulgar, pag. 4-a — Palmiro Togliatti despre rezultatele Conferinţei de la Berlin pag. 4-a — Scrisoarea adresată de C.C. al Partidului Socialist Unit din Germania, conducerii și tuturor membrilor Partidului Social Democrat din Germania pag. 4-a — Semnarea unui acord comercial între R.P. Bulgaria și R.D. Germană. pag. 41 Comitetul Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice Hotănirea C. C. al P. C. U. S. Cu privire la Ziua internaţională a femeii — 8 martie MOSCOVA 27 (Agerpres). TASS transmite Hotărîrea C.C. al P.C.U.S. cu privire la Ziua internaţională a femeii— 8 martie. Anul acesta poporul sovietic sărbătoreşte 8 martie — Ziua internaţională a femeii — în ajunul alegerilor pentru Sovietul Suprem al URSS, intr-o atmosferă de puternic avint politic şi în muncă, de luptă a întregului popor pentru înflorirea continuă a patriei noastre, în condiţiile luptei active a Uniunii Sovietice pentru slăbirea încordării internaţionale şi preîntîmpinarea unui nou război, pentru pace între toate popoarele. Sub conducerea Partidului Comunist, oamenii muncii din Uniunea Sovietică îndeplinesc cu succes programul măreţ al construcţiei comuniste. Bizuindu-se pe succesele obţinute în dezvoltarea industriei socialiste şi făcînd-o să progreseze continuu, poporul sovietic prin munca sa creatoare, plină de abnegaţie, traduce în viaţă măsurile partidului şi guvernului avînd ca ţel un avînt considerabil al tuturor ramurilor agriculturii şi producţiei obiectelor de consum popular, ridicarea bunei stări materiale şi a nivelului cultural al tuturor oamenilor sovietici. O uriaşă contribuţie la cauza comună a intaririi forţei Statului Sovietic, la cauza luptei pentru comunism, o aduc femeile sovietice. Milioane de femei sovietice participă activ la construcţia comunistă, dau dovadă de o energie nesecată, de iniţiativă creatoare, de aptitudin şi talente organizatorice. Ingrijindu-se permanent deeducaţia politică şi de creşterea culturala a femeilor sovietice, de crearea condiţiilor necesare pentru participarea lor conştientă şi activă la conducerea ţării, la construcţia economică şi culturală. Partidul Comunist le-a scos pe drumul larg al activităţii social-politice Femeile sovietice participă activ la conducerea statului, sute de mii dintre ele s-au dovedit a fi activiste de stat capabile. Dintre deputaţii Sovietului Suprem al U.R.S.S. 280 sînt femei, dintre deputaţii în Sovietele Supreme ale republicilor unionale şi autonome 2.209 sînt femei şi peste jumătate de milion de femei sînt deputaţi în sovietele locale. Cele mai bune fiice ale poporului sovietic au fost desemnate la apropiatele alegeri drept candidate pentru locurile de deputaţi în Sovietul Suprem al U.R.S.S. Educate de Partidul Comunist, femeile sovietice s-au manifestat ca patriote demne în lupta pentru dezvoltarea industriei, agriculturii, ştiinţei şi culturii. Mare este rolul femeilor în industria socialistă. In uzine şi fabrici, în transporturi, femeile îşi însuşesc, cu succes tehnica înaintată, realizează o înaltă productivitate a muncii şi o calitate excelentă a producţiei, luptă pentru folosirea deplină a rezervelor şi ,a posibilităţilor întreprinderilor ; numeroase femei sînt iniţiatoare ale unor noi metode de muncă în producţie. Orînduirea colhoznică a ridicat masele de multe miloane de ţărănci la munca creatoare. Glorioasele noastre colhoznice, muncitoare de la S.M.T. şi sovhozuri păşesc în primele rînduri ale întrecerii socialiste pentru obţinerea de recolte bogate şi constante, pentru sporirea prin toate mijloacele a şeptelului şi a productivităţii în domeniul creşterii amirrtalelor-proprietate obştească. Zeci de mii de femei colhoznice au fost promovate în posturi de preşedinţi de colhozuri, şefe de brigăzi de cîmp, responsabile de ferme pentru creşterea animalelor. Multe mii de femei, însuşindu-şi cu succes calificarea de mecanizatori, conduc tractoare, combine, lucrează cu maşini agricole complexe. In toate ramurile economiei naţionale socialiste, ale ştiinţei şi culturii, în aparatul de stat la fel cu bărbaţii munceşte rodnic armata numeroasă a femeilor-specialişti. Femeile sovietice ocupă un loc de vază in ştiinţă şi artă. In instituţiile ştiinţifice, de învăţămînt şi cultural-educative din ţara noastră lucrează peste 2.700.000 de femei. Prin cercetările, invenţiile şi descoperirile lor, femeile colaboratori ştiinţifici, ingineri şi tehnicieni, agronomi şi zootehnicieni îmbogăţesc ştiinţa sovietică. Femeile scriitoare artişti plastici, activiste pe tărîmul teatrului şi al cinematografiei aduc o importantă contribuţie la dezvoltarea artei sovietice. Peste un milon de femei-invăţătoare îşi consacră forţele educării şi instruirii tinerei generaţii în spiritul înflăcăratului patriotism sovietic şi al prieteniei între popoare, în spiritul devotamentului faţă de cauza construirii comunismului. Peste două milioane de femei lucrează în instituţiile de ocrotire a sănătăţii şi ale culturii fizice, îndeplinind un rol nobil în ocrotirea sănătăţii oamenilor muncii. Femeilor sovietice le-au fost puse la dispoziţie toate posibilităţile pentru a-şi însuşi ştiinţa şi cultura. Peste 1.300.000 de femei învaţă în şcoli superioare şi în şcoli medii. Statul Sovietic dă o înaltă preţuire muncii creatoare, pline de abnegaţie, a femeilor patriote. Pentru merite remarcabile faţă de patrie, 2.346 de femei au fost distinse cu titlurile de Erou al Uniunii Sovietice şi Erou al Muncii Socialiste. Pentru lucrări remarcabile în domeniul ştiinţei, invenţiilor, literaturii şi artei, 741 de femei au fost distinse cu Premiul Stalin. Aproximativ 900.000 de femei activiste pe tărîmul ştiinţei şi culturii, fruntaşe in muncă şi inovatoare în producţia industrială, cunoscute tractoriste, agricultoare, cultivatoare de bumbac, cultivatoare de sfeclă şi crescătoare de animale au fost decorate cu ordine şi medalii ale U.R.S.S. In Ţara Sovietică, femeia-mamă se bucură de un adine respect. Ea îndeplineşte o sarcină importantă şi de onoare : educarea copiilor — viitori constructori ai comunismului. In U.R.S.S. este în vigoare cea mai înaintată legislaţie din lume, care asigură protecţia mamei şi a copilului, ocrotirea muncii femeilor. Înaltul titlu de „Mamă-eroină“ a fost conferit unui număr de 41.000 de mame cu mulţi copii. Peste 4.000.000 de femei au fost decorate cu ordinele „Gloria maternă“ şi „Medalia maternităţii“. Statul Sovietic manifestă o grijă permanentă faţă de mamele cu mulţi copii şi mamele singure, acordîndu-le ajutor maternal; numai în 1953 s-au cheltuit în acest scop peste 6,5 miliarderuble. Statul Sovietic se îngrijeşte permanent de femeia-mamă, îi creează posibilitatea să participe activ la viaţa socială şi în producţie, o ajută în educarea copiilor. An de an cresc cheltuielile pentru construcţia de şcoli, grădiniţe de copii şi creşe, pentru tabere de pionieri şi sanatorii pentru copii. Din experienţa Uniunii Sovietice, femeile din întreaga lume se conving că numai victoria socialismului asigură dezrobirea deplină a femeilor şi le dă posibilitatea să se afirme în toate domeniile vieţii, să-şi dezvăluie capacităţile şi talentele. Urmînd exemplul femeilor sovietice, femeile din Republica Populară Chineză, din Polonia, Cehoslovacia, Ungaria, Romînia, Bulgaria, Albania, Republica Populară Democrată Coreeană, Republica Populară Mongolă, Republica Democrată Germană participă activ la construirea vieţii noi. Femeile din ţările de democraţie populară sărbătoresc ziua de 8 martie prin noi succese în construirea socialismului, în ridicarea bunei stări a poporului şi în dezvoltarea culturii. Femeile muncitoare din ţările capitaliste întîmpînă 8 martie — Ziua internaţională a femeii— în condiţiile exploatării crescînde şi ale scăderii nivelului de trai al oamenilor muncii. Goana înarmărilor, creşterea preţurilor la produsele alimentare şi la obiectele de larg consum, majorarea impozitelor şi şomajul constituie o grea povară pe umerii femeilor. Mizeria, foamea, bolile bat tot mai des la uşile familiilor lor. Femeile muncitoare din ţările capitaliste continuă să rămînă intr-o situaţie de inegalitate faţă de bărbaţi. In multe ţări ale lumii femeile n-au dreptul de a alege şi de a fi alese în organele puterii de stat. Femeile sînt în primul rînd acelea care sînt lipsite de lucru, iar pentru muncă egală ele primesc urt salariu mai mic decît bărbaţii. Se intensifică tot mai mult ofensiva împotriva drepturilor democratice ale oamenilor muncii, se iau tot mai multe măsuri, represive împotriva organizaţiilor democratice care apără drepturile femeilor. Femeile din ţările capitalismului nu mai vor să se împace cu această situaţie, nu vor să trăiască într-o permanentă nelinişte pentru viaţa copiilor lor, pentru fericirea familiilor lor. Femeile luptă tot mai activ pentru drepturi egale cu bărbaţii, în toate domeniile vieţii, cer ocrotirea de către stat a maternităţii, drepturi politice şi cetăţeneşti — indiferent de rasă, naţionalitate, limbă, religie — dreptul la învăţămînt şi dreptul la constituirea de organizaţii democrate ale femeilor. Femeile din întreaga lume cer slăbirea încordării internaţionale reglementarea paşnică a problemelor litigioase, realizarea colaborării între popoare, renunţarea la folosirea armei atomice, a armei cu hidrogen şi a celorlalte tipuri de arme de exterminare în masă a oamenilor. In cel de al doilea război mondial, milioane de femei au pierdut pe cei mai apropiaţi ai lor — soţi, fii, fraţi. In numele vieţii copiilor, înnumele viitorului omenirii, femeile din toate ţările se unesc, îşi ridică glasul în apărarea păcii, împotriva unui nou război. O mare forţă în mişcarea democratică a femeilor o constituie Federaţia Democrată Internaţională a Femeilor, care grupează 140.000.000 de femei din 66 de ţări. In avangarda mişcării internaţionale a femeilor păşesc femeile sovietice. In numele victoriei cauzei păcii şi democraţiei, femeile sovietice dezvoltă legăturile internaţionale de prietenie cu femeile din ţările de democraţie populară, cu femeile muncitoare din ţările capitaliste şi din colonii. Femeile muncitoare din întreaga lume văd în femeile sovietice prietenele lor credincioase în lupta activă pentru pace, pentru interesele lor vitale, pentru năzuinţele şi aspiraţiile lor. Comitetul Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice felicită călduros femeile sovietice cu prilejul Zilei internaţionale a femeii .8 martie. Comitetul Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice îşi exprimă convingerea fermă că femeile din Uniunea Sovietică — muncitoare şi colhoznice, activiste pe tărîmul ştiinţei şi culturii, specialiste în industrie şi agricultură, lucrătoare din comerţ, funcţionare sovietice — prin munca lor activă, creatoare, vor face să crească şi de acum înainte gloria şi bogăţia patriei noastre, forţa şi tăria ei, vor fi in primele rînduri ale luptătorilor pentru construirea comunismului în ţara noastră. Comitetul Central al Partidului Comunist adresează tuturor femeilor muncitoare în industrie, construcţii, transporturi, agricultură chemarea de a lupta cu perseverenţă pentru obţinerea de noi şi noi succese în întrecerea socialistă pentru îndeplinirea şi depăşirea celui de al 5-lea plan cincinal de dezvoltare a U.R.S.S., pentru folosirea deplină a tuturor posibilităţilor şi rezervelor economiei socialiste. C.C. al P.C.U.S. cheamă femeile muncitoare, ingineri, tehnicieni şi maiştri să lupte şi mai energic pentru ridicarea productivităţii muncii, reducerea preţului de cost şi îmbunătăţirea calităţii produselor, pentru sporirea producţiei la fiecare metru de suprafaţă de producţie, pentru folosirea mai raţională a utilajului, le cheamă să studieze şi să aplice pe scară largă experienţa fruntaşilor şi inovatorilor în producţie, cuceririle ştiinţei şi tehnicii. C.C. al P.C.U.S. speră că femeile care lucrează în industria uşoară şi alimentară vor depune toate eforturile pentru realizarea, cu succes a sarcinii întregului popor , creşterea considerabilă a producţiei mărfurilor de consum popular, vor da dovadă de iniţiativă creatoare şi inventivitate pentru a obţine o calitate superioară şi varietatea sortimentului de mărfuri. C.C. al P.C.U.S. cheamă femeile colhoznice, muncitoare de la S.M.T.-uri şi sovhozuri, specialiste în agricultură să lupte pentru biruirea rapidă a rămînerii în urmă în dezvoltarea creşterii animalelor, în producţia de cartofi, legume şi zarzavaturi, pentru dezvoltarea continuă a producţiei de cereale şi a tuturor celorlalte ramuri ale agriculturii, să introducă mai larg în producţia colhozurilor şi sovhozurilor cuceririle ştiinţei şi experienţa înaintată în domeniul ridicării producţiei la hectar a culturilor cerealiere, legumicole şi tehnice, în domeniul productivităţii creşterii animalelor, să lupte cu perseverenţă pentru dezvoltarea gospodăriei obşteşti a colhozurilor, pentru îmbunătăţirea activităţii S.M.T.-urilor şi sovhozurilor, pentru crearea în ţara noastră a unui belşug de alimente pentru populaţie şi de materii prime pentru industria uşoară. C.C. al P.C.U.S. cheamă femeile lucrătoare pe tărîmul culturii să-şi îndrepte toate forţele şi aptitudinile creatoare spre dezvoltarea continuă a ştiinţei, literaturii şi artei sovietice, a învăţămîntului public şi ocrotirii sănătăţii, iar femeile funcţionare — spre îmbunătăţirea prin toate mijloacele a muncii aparatului de stat. In calea mersului nostru înainte, spre comunism, există destule greutăţi; la noi mai există întreprinderi şi unele ramuri ale industriei care rămîn în urmă, care nu îndeplinesc planurile, mai există multe colhozuri, S.M.T.-uri şi sovhozuri care rămîn în urmă. C.C. al P.C.U.S. îşi exprimă convingerea că femeile sovietice îşi vor îndrepta eforturile şi energia spre biruirea acestor dificultăţi şi lipsuri în munca noastră. Sarcinile arzătoare ale construcţiei comuniste din ţara noastră impun organizaţiilor de partid să continue să atragă femeile la muncă în industrie, transporturi, construcţii, agricultură, să intensifice munca politică de mase şi culturaleducativă în rîndurile femeilor, să se preocupe permanent de ridicareacalificării lor profesionale şi a nivelului lor cultural şi tehnic, să promoveze cu curaj femeile în munci de conducere în aparatul de partid, sovietic, în economie, sindicate, Comsomol, C.C. al P.C.U.S. propune organizaţiilor de partid, sovietice, economice, sindicale şi comsomoliste să se preocupe şi mai mult de îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi de trai alefemeilor, manifesting o grijă deosebită pentru femeilemame, să le ajute in educarea copiilor. Este necesară instituirea unui control zilnic asupra respectării riguroase a legilor sovietice privitoare la protecţia muncii femeilor şi a măsurilor luate de stat In ce priveşte grija permanentă faţă de femei şi copii, trebuie îmbunătăţită activitatea şcolilor, grădiniţelor de copii, creşelor, taberelor de pionieri, ospătăriilor publice, spălătoriilor, atelierelor de croitorie,şi a celorlalte întreprinderi menite să deservească nevoile de trai ale populaţiei. Trebuie întărit controlul asupra îndeplinirii planurilor privind construirea de şcoli, grădiniţe de copii, creşe, instituţii medicale şi pentru deservirea nevoilor de trai ale populaţiei. Recunoscînd rolul deosebit al femeilor în educarea copiilor, C.C. al P.C.U.S. este convins că femeile sovietice vor depune toate eforturile pentru a educa o tînără generaţie harnică, curajoasă, capabilă să biruie orice greutăţi, credincioasă, poporului său şi patriei sovietice. Femeile din Uniunea Sovietică trebuie să fie şi pe viitor în avangarda luptei pentru pace între toate popoarele şi pentru preîntîmpinarea unui nou război, trebuie să întărească legăturile lor internaţionale cu femeile muncitoare din toate ţările. Comitetul Central a! Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, salutînd femeile sovietice cu prilejul Zilei internaţionale a femeii — 8 martie — re urează fierbinte noi succese în munta în trucifo railurile economiei naţionsîe tei şi culturii, pentru binele şi fericirea poporului sovietic care păşeşte cu încredere înainte, spre comunism.