Flacăra Iaşului, mai 1954 (Anul 10, nr. 2392-2416)

1954-05-03 / nr. 2392

rt r( iJaE).l ’Proletari 'din toate ţările, unifi-văi. QRGAfl. flb COMITETULUI REGIONAL P.M.R. IAŞI ŞI AL SFATULUI POPULAR REGIONAL ANUL X, Nr. 2392 LUNI 3 MAI 1954 4 PAGINI 20 BANI In interiorul ziarului: Pe întinsul regiunii noastre : — Au îndeplinit planul înainte de termen In raionul Negreşti au fost terminate însămînţările pag. 2-a — Noi unităţi comerciale. pag. 2-a — înfiinţarea „Camerei deputatului” la Iaşi. pag. 2-a — Momente în timpul însămînţărilor de primăvară. pag. 2-a Din experienţa P.C.U.S. : — Activitatea unui instructor al unui comitet raional de partid pag. 3-a — Creşte bunăstarea colectiviştilor din Rîşcani pag. 3-a O producţie sporită de bună capag. 3-a — Muncitorii din Direcţia Regiională C.F.R. Iaşi şi-au depăşit planul pag. 3-a — Problema coreeană: Declaraţia] lui V. M. Molotov la conferinţa de la Geneva a Miniştrilor Afacerilor Externe ( pag. 4-a! — Ordinul de zi al Ministrului Apărării al U.R.S.S. cu prilejul zileî de 1 Mai. (pag. 4-a) — Şedinţa din 30 aprilie a Conferinţei de la Geneva. (pag. 4-a)' litate Entuziasta demonstraţie de 1 Mai a din oraşul Iaşi In zorii zilei, sirena Atelierelor C.F.R. „Ilie Pintilie“ a sunat prelung începutul minunatei sărbători a zilei de 1 Mai, ziua solidarităţii internaţionale a oamenilor muncii, ziua înfrăţirii muncitorilor din toate ţărileSunetul sirenei Atelierelor C.F.R. „Die Pintilie“ a fost însoţit de chemările a zeci de alte sirene ale întreprinderilor din Iaşi, de fluierul prelungeal locomotivelor. Cerul, care pînă în zilele trecute fusese acoperit de nori grei, şi a limpezit apele albastre în această minunată zi de primăvară. Oamenii erau mai veseli în această dimineaţă, pe feţele lor se citea bucuria de a-şi putea manifesta cu prilejul zilei de 1 Mai solidaritatea cu oamenii muncii din toate ţările, de a-şi arăta încă odată hotărîrea de a lupta neobosit pentru apărarea păcii în lume. Ei erau fericiţi că vor putea demonstra din nou unitatea de nezdruncinat dintre partid, guvern şi popor, pentru prietenia cu Uniunea Sovietică, marea ţară a socialismului victorios, bastionul păcii, socialismului şi democraţiei. Odată cu sunetul sirenelor, dinspre toate cartierele oraşului, dinspre Nicolina şi Păcurari, dinspre Copou şi Tatăraşi, au început să se îndrepte spre centrul oraşului, mii şi mii de oameni ai muncii, participanţi la marea sărbătoare a lui 1 Mai. In Piaţa Republicii In tribuna oficială, drapată în roşu şi străjuită de portretele marilor dascăli ai proletariatului mondial Marx- Engels-Lenin-Stalin, au început să sosească invitaţii. Sînt de faţă activişti ai organizaţiilor de partid, reprezentanţi ai organizaţiilor de masă şi de stat, cadre de conducere ale economiei locale, fruntaşi pe tărîmul ştiinţei, artei şi literaturii, printre care profesorii universitari Jules Niţulescu şi Mendel Haimovich membri corespondenţi ai Academiei R.P.R., Jean Livescu, rectorul Universităţii „Al. I. Cuza“, poetul Mihai Codreanu, compozitorul Achim Stoia, directorul Filarmonicii de Stat „Moldova“, Gică Popovici, artist emerit al Republicii Populare Române, Izo Şapira, directorul Teatrului Evreesc de Stat, şi mulţi alţii. Se află, de asemenea, ca invitaţi, cunoscuţi fruntaşi ai întrecerii socialiste, printre care Isarie Zenobia, filatoare la fabrica „Ţesătura“, Maria Derevenschi, textilistă la întreprinderea „Victoria“, Ana Albu, de la fabrica „Textila Roşie”, Vasile Bot-Deschizînd mitingul, tov. C. copreşedintele Consiliului sindiciungcal regional, a dat cuvîntul tov. Gheorghe Chitic, prim secretar al Comitetului regional de partid, care a felicitat pe oamenii muncii din oraşul şi regiunea noastră cu prilejul marii sărbători a celor ce muncesc. Anul acesta, — a spus vorbitorul, — ziua de 1 Mai este sărbătorită sub semnul creşterii neîntrerupte a mişcării muncitoreşti internaţionale în lupta pentru pace, democraţie şi socialism. Drapelul invincibil al internaţionalismului proletar este purtat din succese în succese de prima brigadă de şoc. Partidul comunist al Uniunii Sovietice, de noile brigăzi de şoc, ţările de democraţie populară, de clasa muncitoare din ţările în care mai domneşte capitalul. Uriaşa mişcare pentru pace din lumea întreagă a înscris însemnate succese. Un important rezultat al luptei active a popoarelor pentru pace este, fără îndoială, slăbirea încordării în relaţiile internaţionale, fapt care caracterizează actuala situaţie politică internaţională. Năzuinţa popoarelor spre pace a devenit o puternică forţă motrice a zilelor noastre. Conferinţă de la Geneva, la care participă cele cinci mari puteri: UniuneaSovietică, Republica Populară Chineză, Statele Unite ale Americii, Anglia şi Franţa, precum şi alte ţări, este o dovadă grăitoare a succeselor obţinute de forţele iubitoare de pace, care luptă pentru triumful spiritului tratativelor în rezolvarea problemelor litigioase. • Poporul muncitordin Republica Populară Romînă preţuieşte pacea, urăşte războiul. Construindu-şi o Viaţă nouă, fericită, poporul nostru este hotărît să-şi apere cu energie munca paşnică constructivă, să lupte din toate puterile pentru a împiedica un nou măcel mondial. Cea mai preţioasă contribuţie la cauza apărării păcii este întărirea prin toate mijloacele a Statului de democraţie populară. Toţi oamenii muncii sunt ferm convinşi că între cauza consolidării şi întăririi păcii în lume şi lupta pentru construirea socialismului în patria noastră este o strînsă legătură. In prezent se desfăşoară cu succes lupta pentru traducerea în viaţă a programului de măsuri elaborat de partid în vederea continuei ridicări a dei ani, tehnician de la secţia II-a a Atelierelor C.F.R. „Ilia Pintilie“. Pe piepturile multora dintre ei strălucesc, în bătaia soarelui, diferite ordine şi distincţii dobîndite în lupta pentru îndeplinirea planului. La sosirea în tribună a tovarăşilor Gheorghe Chitic, prim secretar al Comitetului regional de partid, Emil Mazilu, preşedintele Comitetului executiv al sfatului popular regional, Ion Niculi preşedintele Comitetului executiv al sfatului popular orăşenesc, a numeroşi membri ai comitetelor regional şi orăşenesc de partid, şi conducători ai organizaţiilor de masă, mulţimea de participanţi au ovaţionat puternic pentru partid şi guvern. Sosirea membrilor consulatului U.R.S.S. la Iaşi, în frunte cu V. I. Civiliov, consulul U.R.S.S. la Iaşi, este întîmpinată cu îndelungi aplauze şi urale pentru marele Partid Comunist al Uniunii Sovietice şi Guvernul U.R.S.S., pentru prietenia de nezdruncinat dintre popoarele român şi sovietic, pentru minunaţii oameni sovietici, constructori ai comunismului, nivelului de trai material şi cultural al oamenilor muncii. Hotărîrea plenarei C.C. al P.M.R. din august 1953 ca şi măsurile luate ulterior de partid şi guvern, pe baza sarcinilor trasate de plenară, au fost primite cu entuziasm de masele de oameni ai muncii, constituind un stimulent în lupta pentru creşterea producţiei şi productivităţii muncii, pentru folosirea rezervelor interne ale întreprinderilor, pentru ridicarea producţiei în agricultură, pentru lărgirea schimbului de mărfuri dintre oraş şi sat. Partidul şi guvernul au creat condiţiile necesare pentru realizarea cu succes a programului de măsuri în vederea ridicării neîncetate a nivelului de viaţă al oamenilor muncii. Depinde de noi ,de munca organizată, plină de avînt a tuturor celor ce muncesc de la oraşe şi sate, ca acest program să fie tradus în întregime în viaţă, ca toate greutăţile care ne mai stau în cale să fie definitiv înfrînte. Garanţia succeselor noastre este conducerea de către partid a maselor muncitoare. Numai întărirea unităţii de monolit a partidului poate asigura mobilizarea celor mai largi mase în jurul politicii partidului, în opera de construire a socialismului. Poporul nostru muncitor are o încredere profundă în partid, el urmează cu încredere politica partidului. Oamenii muncii știu că legea de bază a partidului este slujirea poporului, grija faţă de nevoile poporului. De aceea ei răspund grijii arătate de partid prin intensificarea luptei pentru creşterea producţiei, pentru îndeplinirea tuturor sarcinilor ce le stau în faţă. Tov. Gh.Chitic a trecut apoi în revistă realizările cu care oamenii muncii din regiunea noastră au întîmpinat ziua de 1 Mai. In cinstea zilei de 1 Mai, — a spus printre altele vorbitorul — muncitorii de la fabrica „Ţesătura“ Iaşi au realizat — conform angajamentului luat — noi sortimente de produse textile şi au obţinut o îmbunătăţire a calităţii produselor. Muncitorii de la secţia filatură a acestei fabrici şi-au depăşit sarcinile lor de producţie pe luna aprilie. De asemenea, muncitorii de la fabrica de tricotaje „Moldova“ lucrează de la 28 aprilie în contul lunii mai, succese asemănătoare fiind obţinute şi de muncitorii de la fabrica de zahăr Roman şi alte întreprinderi din regiunea noastră. La Vaslui, în cinstea zilei de 1 Mai s-a inaugurat o fabrică de pîine dotată d instalaţii moderne. Mari şi însemnate succese au obţinut în întîmpinarea acestui 1 Mai oamenii muncii de pe ogoarele regiunii noastre. Datorită muncii pline de abnegaţie dusă de muncitorii din gospodăriile de stat şi S.M.T.-uri, de colectivişti şi întovărăşiţi, precum şi de ţăranii muncitori cu gospodării individuale, regiunea noastră a realizat pînă în seara zilei de 29 aprilie 89,98 la sută din totalul suprafeţei de însămînţat, situîndu-se printre regiunile fruntaşe ale ţării în campania agricolă de primăvară. In raionul Negreşti — raion fruntaş în campania de însăminţări, urmat de raioanele Huşi şi Codăieşti se însămînţează ultimele suprafeţe de teren planificate în actuala campanie. Un rol important în lupta pentru creşterea producţiei bunurilor de larg consum l-au avut oamenii de ştiinţă din regiunea Iaşi. Studiind procesele producţiei, oamenii de ştiinţă din institutele de învăţămînt superior, au contribuit la creşterea sortimentelor şi la îmbunătăţirea calităţii produselor din întreprinderile noastre textile. Din merit deosebit l-au avut oanonii de ştiinţă de la Institutul Agronomic din Iaşi, care au contribuit activ la explicarea şi aplicarea pe scară tot mai largă a metodelor agrotehnice înaintate. In continuare tov. Chitic a subliniat faptul că succesele obţinute pînă în prezent nu trebuie să ne facă să uităm că mai avem multe de făcut pentru ridicarea nivelului de viaţă al celor ce muncesc. El a chemat oamenii muncii din regiunea noastră să-şi inviaţa Republicii, în care flutură suta de steaguri roşii şi tricolore purtate de oamenii muncii, răsună de urale, de nenumărate lozinci, care arată hotărîrea oamenilor muncii din oraşul nostru de a-şi întări eforturile în lupta pentru înflorirea patriei, pentru apărarea invincibilei cauze a păcii. Ei manifestă pentru prietenia de nezdruncinat cu Uniunea Sovietică, eliberatoarea noastră, pentru prietenia strînsă cu marea Republică Populară Chineză, cu Republica Democrată Germană şi cu toate ţările de democraţie populară. Ei îşi manifestă solidaritatea frăţească cu clasa muncitoare şi cu toţi oamenii muncii din ţările capiMareademonstraţie este deschisă de coloanele de pionieri. Dinspre strada Cuza Vodă se aud trompetele şi tobele lor. In pas vioi, coloanele de pionieri se îndreaptă către tribune. Ei poartă cu cinste şi mîndrie portretele marilor dascăli ai proletariatului, portretele conducătorilor partidului şi guvernului nostru. Pionierii îşi arată şi cu acest prilej marea lor dragoste şi recunoştinţă faţă de partid şi guvern, care se ocupă părinteşte de creşterea lor, asigurîndu-le tot mai bune condiţii de învăţătură, o copilărie fericită. In continuare, trec prin dreptul tribunelor sute de pionieri sportivi. Pe platforma unui camion drapat în roşu şi împodobit cu ghirlande de brad pionierii arată activitatea duelă în diferitele cercuri de la Casa pionierilor din Iaşi. Pionierii din oraşul nostru au întîmpinat cu entuziasm ziua de 30 aprilie, data aniversării a cinci ani de la înfiinţarea organizaţiei de pionieri din Republica noastră. Ei au întîmpinat, de asemenea, cu frumoase succese la învăţătură ziua de 1 Mai. Pionierele din detaşamentul Nr. 3, de la şcoala Pedagogică Nr. 1 de Fete, care trec prin dreptul tribunelor, se mîndresc cu faptul că în toate cele tensifice eforturile în lupta pentru traducerea in viaţă a hotărîrilor partidului şi guvernului, să-şi ascută vigilenţa revoluţionară împotriva tuturor uneltirilor duşmanului de clasă. Este necesar — a arătat vorbitorul — să ridicăm la un nivel tot mai înalt lupta pentru creşterea productivităţii muncii, pentru scăderea preţului de cost al produselor, pentru îmbunătăţirea calităţii acestora, pentru descoperirea rezervelor interne ale întreprinderilor, pentru extinderea metodelor înaintate de muncă, fiind convinși că aceasta este calea justă pentru continua ridicare a nivelului de trai al poporului nostru. Datoria oamenilor muncii de pe ogoare este să ridice la un nivel tot mai înalt lupta pentru sporirea producţiei medii la hectar la culturile agricole, în special la grîu, porumb, cartofi, sfeclă de zahăr, floarea soarelui, legume, prin folosirea metodelor agrotehnice înaintate, pentru a contribui la crearea unui belşug de produse de larg cosisum. Manifestîndu-ne solidaritatea cu oamenii muncii de pretutindeni — a arătat vorbitorul în încheiere — trimitem un salut fierbinte marelui popor sovietic, constructor al comunismului, marelui popor chinez, popoarelor din ţările de democraţie populară, oamenilor muncii care luptă pentru eliberarea de sub jugul robiei capitaliste. Trăiască 1 Mai, ziua solidarităţii internaţionale a oamenilor muncii, ziua frăţiei muncitorilor din toate ţările. Trăiască scumpa noastră Patrie, Republica Populară Romînă. Trăiască Partidul Muncitoresc Român, forţa conducătoare în Republica Populară Romînă, inspiratorul şi organizatorul victoriilor poporului muncitor, tariste, care luptă împotrivaexploatării, împotriva mizeriei şi şomajului, împotriva terorii fascisto-reacţionare. Oamenii muncii din oraşul nostru au transformat ziua de 1 Mai într-o puternică demonstraţie a dragostei şi ataşamentului oamenilor muncii faţă de partid şi statul democratpopular, a hotărîrii lor de a întări alianţa dintre clasa muncitoare şi ţărănimea muncitoare, a voinţei nestrămutate a poporului muncitorde a infringe, sub înţeleaptă conducere a partidului, toate greutăţile ce-i stau în cale şi a asigura continua ridicare a bunăstării oamenilor muncii de la oraşe şi sate, trei pătrate ale anului şcolar au obţinut rezultate bune la învăţătură, ca urmare a muncii intense depuse de colectivul de conducere, în frunte cu instructoarea Rotaru Valeria. La fel ca ele, rezultate frumoase au obţinut şi ceilalţi pionieri din oraşul nostru, care trec cu mîndrie prin faţa tribunelor, înflorind Piaţa Republicii cu roşul aprins al miilor de cravate pioniereşti. După coloana pionierilor, urmează coloana elevilor şcolilor profesionale ale rezervelor de muncă. Schimbul de mîine al clasei noastre muncitoare trece într-o ordine desăvîrşită, umplînd de bucurie şi admiraţie inimile miilor de oameni ai muncii, prezenţi în Piaţa Republicii. Simţi o mare mîndrie văzînd minunatul tineret al patriei noastre, viitorii constructori ai socialismului şi comunismului. Elevii şcolilor profesionale ale rezervelor de muncă învaţă temeinic, spre a fi cît mai folositori în munca şi lupta poporului nostru pentru făurirea noii orînduiri. Trecînd prin faţa tribunelor, ei manifestă cu însufleţire pentru 1 Mai, ziua solidarităţii internaţionale a oamenilor muncii, ziua frăţiei muncitorilor din toate ţările. Dinspre strada Cuza Vodă şi dinspre strada Ştefan cel Mare, încep sa sosească, în acelaş timp, coloanele textilistelor. In coloana muncitorilor de la fabrica „Ţesătura” înaintează un car alegoric, care reprezintă noile sortimente ale produselor de larg consum pe care harnicele ţesătoare le fabrică pentru oamenii muncii. Pe platforma acestui car alegoric distingem cu uşurinţă pe tovarăşele Spătaru Maria şi Schwartz Silvia ale căror mîini harnice au contribuit la obţinerea de splendide sortimente noi, ale căror culori strălucesc în bătaia soarelui şi îţi incintă ochiul. In coloanele textiliştilor trece şi colectivul fabricii „Victoria”, care, de asemenea în cinstea zilei de 1 Mai a realizat 5 noi sortimente de produse de larg consum, destinate oamenilor numci. întregul colectiv al fabricii se mîndreşte cu fruntaşele în întrecerea socialistă Dărăbăneanu Maria, Panait Valeria şi Moscovici Betty, de la ţesătorie, Radu Maria şi Constanţa Moraru, de la filatură Cu îndelungate aplauze sînt primiţi de către muncitorii oraşului Iaşi oamenii muncii din agricultură. Demonstraţia oamenilor muncii din agricultură se transformă într-o puternică manifestaţie pentru întărirea alianţei dintre clasa muncitoare şi ţărănimea muncitoare. Oamenii muncii din agricultură raportează cu cinste partidului şi guvernului succesele dobîndite în actuala campanie agricolă de primăvară în lupta lor neobosită pentru asigurarea plinii poporului muncitor. Sînt mîndri în această zi ţăranii muncitori din comunele Vînători şi Aroneanu, care poartă cu ei placarde în care arată că trec în continuare funcţionarii din instituţiile de stat, lucrătorii din comerţ şi cooperaţie şi membrii sindicatului alimentar. Odată cu ei, dinspre Teatrul Naţional, încep să sosească coloanele compacte ale miilor şi miilor de studenţi ai Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” şi ai celorlalte institute de învăţămînt superior din oraşul nostru. Porţile institutelor şi facultăţilor sînt larg deschise fiilor oamenilor muncii, dornici de a-şi însuşi ştiinţa şi cultura înaintată. Prin grija partidului şi guvernului, studenţii au cele mai bune condiţii de învăţătură, au la dispoziţie săli spaţioase şi laboratoare bine utilate, iar de educarea lor se ocupă cadre cu o înaltă pregătire. Mii şi mii de studenţi din oraşul nostru, răspunzînd grijii partidului, învaţă cu conştiinciozitate, pregătindu-se a deveni cadre de nădejde în toate domeniile economiei naţionale, ştiinţei şi culturii. In acelaş timp, în Piaţa Republicii sosesc şi multe altele, care trec prin faţ£ tribunelor în coloane deasupra cărora graficele arată minunatele realizări dobîndite în lupta pentru ridicarea nivelului de trai al poporului muncitor. Muncitoarele de la fabrică de tricotaje „Moldova” printre care fruntaşele în întrecerea socialistă Caraiman Aurelia, Marcu Slova şi multe altele, au dat în ziua schimbului de onoare tricotaje peste plan şi lucrează din ziua de 30 aprilie în contul zilei de 5 mai. „Tot mai multe produse de larg consum destinate oamenilor muncii produse mai ieftine şi mai bune” acestea au fost gîndurile şi angajamentele traduse în fapte, cu care lcrătorii din industria textilă a oraşului nostru au întîmpinat sărbătoreşte ziua de 1 Mai. Rind pe rînd, trec prin faţa tribunelor lucrătorii din construcţii şi salariaţii întreprinderilor E.T.A.C.S., a căror coloană este deschisă de art numeros grup de trompetişti, au terminat muncile agricole de primăvară. Colectiviştii din Cîrpiţi, muncitorii de la gospodăriile de stat din Popricani şi Bucium şi tractoriştii de la S.M.T. Holboca, poartă, de asemeni, cu ei placarde ce oglindesc în mod viu succesele obţinute în lupta pentru terminarea la timp şi în cele mai bune condiţii agrotehnice a campaniei agricole de primăvară. Este îndreptăţită mîndria lucrătorilor din agricultură : regiunea noastră este fruntaşă pe ţară în actuala campanie agricolă, însămînţînd pînă la 1 Mai circa 90 la sută din întreaga suprafaţă planificată, muncitorii de la fabrica de ţigarete, de la moara 1 Mai şi de la Trustul de panificaţie. Ei sînt urmaţi de lucrătorii din cooperaţia meşteşugărească şi cooperaţia de consum. Şi lucrătorii din cooperaţie poartă numeroase grafice, care arată în mod concludent importantele succese dobîndite în lupta pentru crearea a cît mai multor bunuri de larg consum, destinate oamenilor muncii. In Piaţa Republicii, scăldată de razele calde ale soarelui şi împurpurată de mii de drapele, sosesc oamenii de ştiinţă şi artă, cei care lucrează în domeniul poligrafiei şi presei. Urmează apoi lucrătorii din instituţiile sanitare şi membrii sindicatului de învăţămînt. Defilează elevii şcolilor mediide muzică şi artă plastică, metalurgică, sanitară, veterinară, energie electrică, de drumuri şi poduri, care alături de toţi oamenii muncii, manifestă entuziast pentru, pace şi spo«afljS8&/ Cuvîntarea tovarăşului Gheorghe Chitic prim secretar al Comitetului regional de partid Iaşi Incepe demonstraţia Pionierii, primăvara ţării Tot mai multe bunuri de larg consum pentru oamenii muncii Ne mîndrim cu succesele obţinute în campania agricolă Zi de trecere în revistă a victoriilor oamenilor muncii Trec ceferiştii In coloane compacte, purtînd nenumărate steaguri şi lozinci îşi fac intrarea în Piaţa Republicii venind dinspre Teatrul Naţional muncitorii, inginerii, tehnicienii şi funcţionarii de la Atelierele C.F.R. „Ilie Pintilie”. In acelaş timp, dinspre strada Ştefan cel Mare sosec harnicii mecanici de la depoul C.F.R. Iaşi şi salariaţii Direcţiei Regionale C.F.R. Ceferiştii poartă portretele marilor dascăli ai proletariatului, portretele conducătorilor iubiţi ai partidului şi guvernului, nostru. Coloanele ceferiştilor sînt întîmpinate cu un mare entuziasm, cu ovaţii şi aplauze îndelungate, de către miile şi miile de oameni ai muncii care umplu pînă la refuz tribunele, larga Piaţă a Republicii şi străzile învecinate. Ceferiştii poartă numeroase grafice şi panouri care arată succesele dobîndite în producţie în cinstea zilei de 1 Mai. In cadrul Atelierelor C.F.R. „Ilie Pintilie” există o serie de secţii care şi-au îndeplinit cu mult înainte de termen, angajamentele luate în întîmpinarea zilei de 1 Mai. Aşa, de exemplu, secţia de fierărie şi-a realizat planul de producţie încă de la data de18 aprilie, iar secţia de cazangerie a început, să lucreze în contul lunii mai din ziua de 22 aprilie. In ziua schimbului de onoare în cinstea lui 1 Mai, întrecerea dintre echipele secţiei de fierărie a fost cîştigată de echipa condusă de tov. D. Macovei, care şi-a depăşit planul cu 122 la sută. Au dobîndit însemnate depăşiri de normă muncitorii Ion Manolache, N. Ignat, M. Afanase şi Constantin Buzic, de la secţia cazangerie, Constantin Gheorghiu, Gh. Meden, Teodor Iordache şi Adrian Ciubotaru, de la secţia Il-a vagoane, strungarii Gheorghe Mazur, Ion Sănduleanu, Albert Balint, Alexandru Gheorghiu şi mulţi alţi muncitori. „ Mare sărbătoare pentru clasa muncitoare“ ...scandează miile de ceferişti care manifestează pentru ziua solidarităţii internaţionale a oamenilor muncii. Continuă, să treacă în şiruri compacte coloanele ceferiştilor. Trec mecanicii şi fochiştii depoului C.F.R. Iaşi. Ei sînt mîndri că acesta e al doilea an de cînd deţin steagul de fruntaşi pe întreaga regională. In cinstea zilei de 1 Mai, numeroşi mecanici ca : Gheorghe Popovici, Constantin Grădinaru, Ştefan Cozma şi mulţi alţii, folosind pe scară largă metodele avansate de muncă ale stahanoviştilor sovietici Lunin şi Pa- pavin, precum şi metoda economistei sovietice Clavdia Baranovscaia, au obţinut importante economii de combustibil şi au întreţinut locomotivele în cele mai bune condiţii. Trece des asemenea personalul staţiei C.F.R. Iaşi, care la fel este fruntaş pe regională. In Piaţa Republicii sosesc fără încetare coloanele muncitoreşti. Cu lozinci şi urale trec muncitorii, tehnicienii şi funcţionarii de la Atelierele Auto şi P.T.T.R.