Flacăra Iaşului, ianuarie 1955 (Anul 11, nr. 2599-2622)

1955-01-04 / nr. 2599

Nr. 25? ! FCA CAR A 12 S PBP1 rin experienţa securilor organizaţiilor de bază - să imbunătăţim intimu munca politică pentru a asigura u nou avînt al producţiei Hotărîrea C.C. al P.M.R. şi a Cosiliului de Miniştri al R.P.R. cu ivire la desfiinţarea sistemului de aprovizionare pe bază de cartel şi raţii pune in faţa organizaţiilor de bază din întreprinderile induse de sarcini deosebit de importante Şederea creşterii continuie a produţiei şi productivităţii muncii, pentru reducerea sistematică a preţului de cost. Dat fiind că fabrica „Ţesăra” este o întreprindere producătoa de bunuri de larg consum, organaţiei noastre de bază ii revin sarai de mare răspundere în lupta pentru consolidarea poziţiilor economice mintale , cîştigate de oamenii mucii şi preconizate in această Hotărî® Chiar din prima zi cind Hrărîrea s-a publicat în presă, biroul rganizaţiei noastre de bază, cu srîjinul comitetului orăşenesc de petiol, a hotărît instruirea colectivului de agitatori în vederea prelucrării întăririi în toate grupele sindicale. Cu acest prilej, am arătat agitatorilor importanţa economică a trecerii la comerţul fără cartele, alinajele acordate de Hotărîre omenilor muncii, sarcinile ce revin agatorilor in munca politică pentru adrenarea tuturor muncitorilor in măcaţa bătălie pentru îndeplinirea şi depăşirea planului de producţie. Printe altele, am arătat că partidul nauv luptă continuu pentru ridicatrea nivelului de trai al poporului muncite, aducînd o serie de exemple edificatare în această direcţie. M-am oprit mai mult asupra hotărârilor plenarei lărgite a C.C. al P.M.R. din august 1953, subliniind faptul că măsurile luate atunci au dus la sporirea investiţiilor în agricultură şi în industria bunurilor de larg consum, la lărgirea activităţii comerţului de stat şi cooperatist, la intensificarea schimbului între oraşe şi sat, la îmbunătăţirea aprovizionării populaţiei. Fabrica noastră, de exemplu, a reuşit în cursul anului trecut să-şi sporească mult producţia,realizînd şi importante economii, care au dus la scăderea preţului de cost al produselor. Aşa de pilda, sectorul filatură a îndeplinit sarcinile planului cincinal încă de la 6 noiembrie a.c., iar pe întreaga fabrică productivitaea muncii a crescuţi cu 1,2 la sută, oe o muncă trebuie să desfăşurăm o intensă agitaţie politică, pentru ca fiecare muncitor să vină la lucru cu regularitate şi să-şi îndeplinească cu cinste normele stabilite. In această direcţie sarcini mari revin organizaţiei noastre de bază P.M.R. şi în ceea ce priveşte îndrumarea organizaţiei U.T.M. Se observă că mulţi dintre cei care lipsesc nemotivat de la lucru sunt tineri şi aceasta trebuie să ne dea de gîndit. Organizaţia de partid nu poate şi nici nu trebuie să fie indiferentă faţă de faptul că organizaţia U.T.M. din întreprinderea noastră nu reuşeşte să-şi îndeplinească satisfăcător sarcinile privind educaţia comunistă a tineretului. De aceea, am trasat ca sarcină agitatorilor să acorde mai mare atenţie convorbirilor cu tineretul, spre a-i ridica nivelul de conştiinţă, pentru a-l determina să privească cu mai mult simţ de răspundere îndeplinirea la timp a planului de producţie. O importanţă deosebită am acordat şi sarcinilor ce revin agitatorilor în lupta pentru ridicarea calificării tuturor muncitorilor. Mai sunt cazuri cînd urmele muncitoare lucrează sub normă, îndeosebi în sectorul de ţesătorie. De aceea, iniţiativa grupei sindicale Nr. 19 de la întreprinderea „21 Decembrie” din Capitală trebuie extinsă cu mai multă consecvenţă spre a ridica pe toţi muncitorii la nivelul celor fruntaşi. Agitatorilor li s-a mai arătat că trebuie să desfăşoare o intensă muncă politică pentru a ridica nivelul întrecerii socialiste. Se mai găsesc încă muncitoare care nefiind îndrumate temeinic îşi iau angajamente formale, cum ar fi de pildă : „Să vin cu regularitate la serviciu, să întreţin maşina în bune condiţiuni” etc., neţinînd seama de faptul că aceste aşa zise „angajamente” sunt sarcini obligatorii ce revin fiecărui muncitor. In vederea desfăşurării cu succes a convorbirilor agitatorilor, membrii Biroului organizaţiei de bază au datoria să controleze şi să îndrume la locul de muncă pe fiecare agitator. Desfăşurarea primelor convorbiri organizate ale agitatorilor a dovedit pe deplin faptul că temeinica cunoaştere a Hotărîrii i-a ajutat să lămurească muncitorilor orice nedumeriri, să arate acestora concret ce le scriu corespondenţii din munca rodnică a unei biblioteci săteşti A trecut mai bine de un an la cinci in satul Dobrovăţ, raionul Cordăieşti, a luat fiinţă o bibliotecă sătească, înzestrată cu 2600 volume, îmbrăţişînd toate sectoarele de activitate. Bibliotecara, tov. Ana Artenie, se străduieşte ca munca cu cartea să se desfăşoare cît mai intens iarna, cind oamenii muncii stau mai mult pe lingă casă. Prin muncă susţinută, ea a reuşit să atragă cititori şi din satele vecine. Pină la începutul trimestrului IV, au fost înregistraţi 318 cititori, iar în cursul trimestrului IV numărul acestora a crescut cu încă 49. Printre ţăranii muncitori care împrumută cu regularitate cărţi, se nu- mără şi Nicolae Bejan, care avînd o mică stupină, citeşte îndeosebi broşuri privind apicultura, ca: „Lucrările din stupina colhozului” de G.V. Taramov; cu acelaşi interes, el citeşte însă şi cărţi de pomicultură, legumiculură, precum şi din celelalte ramuri ale agriculturii. Nu de mult, el a citit „Agricultura cerealelor” de G. Sapovor, precum şi „Legumicultura“, lucrare elaborată de Ministerul Agriculturii şi Silviculturii. Printre cititorii fruntaşi se numără şi Vasile Pogor, care a citit de curînd broşura „Cenuşa, îngrăşanent valoros pentru ridicarea producţiei la plantele agricole”, broşura „întrebări şi răspunsuri“ şi altele. Şi Dumitru Hanganu este un bun prieten al cărţii. Avînd şi o mică livadă în jurul casei, el citeşte foarte multe cărţi de pomicultură. Şi colecţiile de ziare şi reviste care se găsesc la bibliotecă sunt mult cercetate de ţăranii muncitori din comuna Dobrovaţ. In scopul popularizării cărţii şi stimulării gustului pentru citit, în cursul trimestrului IV, s-au organizat în cadrul bibliotecii şi 15 citiri în colectiv, la care au participat de fiecare dată câte 30—40 de cetăţeni. ELENA IBRIAN Mai mult sprijin întovărăşirii din Fintînele întovărăşirea agricolă din Fintînele, raionul Iaşi, a luat fiinţă anul trecut, cu un număr de 14 membri. Ei şi-au unit la un loc 17 hectare teren arabil. Prin muncă unită şi avînd ajutorul S.M.T.-ului Vlădeni, memb obţinut recoltecei care au luat Drept ur[or a crescind la k Zilele td raional de problema cl acest prilej,' tid, prin tovl cre tar, a prei vitate cu pril desfăşurată pi importante aci depinde aprol agro-alimentarl de la oraşe şi] materii prime, r Vorbind destH rul a arătat că partid al raionul« acţiune a constitutrai pentru atinge mobilizate toate raionului. Susţinerea care a pus în faţa corp partid necesitatea aceste forţe pent muncii politice lasviştilor pe teren a deci spre acţiunea ştiinţei politice a ţi în scopul îndeplini datoririlor lor faţă alianţei dintre clas ţărănimea muncitoriiului de democraţii Prin trimiterea U bine instruiţi şi preactivizat şi întărit vî de bază în direcţia susţinute şi vii rrămasă în rindul ţăra sfaturile populare s lectare au primit u creţ sprijin în mum Munca politică deşurată de către cei pri prin întrebuinţa ca 3 adunări, c fcvii la om, gazetele cele Roal