Flacăra Iaşului, mai 1959 (Anul 15, nr. 3940-3964)

1959-05-03 / nr. 3940

Pag. 4-a -----------— ....•» • -1 - 1 -■ —■"—**^"*-■1 ■ ..... j' ■— Oamenii muncii din lumea întreagă au sărbătorit ziua de 1 Mai i5ÄÄs::i:!:;;Ä::;^ÄS!Ä2««Ä?5ÄÄ£ÄÄi^^ Parada militară şi demonstraţia oamenilor muncii din Capitala Uniunii Sovietice ; imCPrtTTAO /A nCAi.nr.AH \ . _________*19_ . ............................... . . MOSCOVA 2 (Agerpres,) i— TASS anunţă: Cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai, in Piaţa Roşie din Moscova a avut loc tradiţionala paradă militară şi demonstraţia oamenilor muncii din Capitala Uniunii Sovietice. Parada militară, care a durat 40 de minute, a început la ora 10 dimineaţa (ora Moscovei). Pînă la această oră mii de cetăţeni ai Moscovei, inovatori în industrie şi agricultură, oameni de cultură, oameni de stat şi fruntaşi ai vieţii publice şi ofiţeri superiori ai forţelor armate ale URSS au luat loc în tribunele din Piaţa Roşie. Tot aici se aflau oaspeţi din 50 de ţări străine. Sunt de asemenea de faţă membri ai corpului diplomatic, ataşaţi militari străini. Cei prezenţi au salutat prin Poporul sovietic, a spus mareşalul Malinovski, năzuieşte ferbinte spre menţinerea şi întărirea păcii generale. In ultimul timp URSS a prezentat o serie întreagă de propuneri importante în scopul reglementării celor mai arzătoare probleme internaţionale. Ministrul Apărării al URSS a arătat că cercurile guvernante ale puterilor occidentale încearcă prin toate mijloacele să se opună iniţiativelor paşnice ale URSS şi slăbirii încordării internaţionale. Ele fac mari eforturi pentru a împiedica crearea unei atmosfere prielnice apropiatelor conerinţe dintre Est şi Vest. Mareşalul‘Malinovski a subliniat în cuvîntarea sa că acordurile militare bilaterale încheiate de SUA cu Iranul, Turcia, Pakistanul, crearea unor noi baze militare in jurul URSS şi celorlalte ţări ale lagărului socialist, militarizarea intensă a Germaniei occidentale — toate acestea urmăresc încordarea relaţiilor internaţionale şi agiţarea istoriei războinice. Nu există Insă forţe in lume, a declarat in cuvîntarea sa mareşalul Malinovski, care ar putea învinge lagărul socialist. Forţele armate sovietice sunt gata să dea in orice moment o ripostă zdrobitoare agresorului, dacă el va cuteza să tulbure munca paşnică a poporului sovietic. Mareşalul Malinovski a subliniat că poporul sovietic sărbătoreşte ziua de 1 Mai intr-o perioadă in care ţara a trecut la construcţia desfăşurată a aplauze furtunoase apariţia la tribuna Mausoleului a conducătorilor Partidului Comunist şi guvernului sovietic ! A.B. Aristov, L.I. Brejnev, E.A. Furţeva, N.S. Hruşciov, N.G. Ignatov, A.I. Kiricenko, F.R. Kozlov, A.I. Mikoian, M.I. Suslov, N.M. Svernik, K.E. Voroşilov, D. Spoleanski. Parada a fost primită de mareşalul R.I. Malinovski, ministrul Apărării al URSS, însoţit de comandantul parăzii, mareşalul Moskalenko, el a trecut in revistă trupele aliniate în Piaţa Roşie şi străzile învecinate, a felicitat pe ostaşi cu prilejul sărbătorii. După aceea, mareşalul Malinovski a adresat soldaţilor, matrozilor, ofiţerilor, oamenilor muncii din Uniunea Sovietică şi oaspeţilor de peste hotare tradiţionala cuvîntare de 1 Mai, societăţii comuniste. După Congresul al XXI-lea al PCUS construirea comunismului a devenit o chestiune concretă a milioanelor de oameni sovietici, îndeplinirea cu succes a planului pe primul trimestru al acestui an, desfăşurarea iniţiativei creatoare a oamenilor muncii, a spus R.I. Malinovski, sădesc încrederea deplină că septenalul va fi nu numai îndeplinit, dar şi depăşit. Mareşalul Malinovski a arătat că popoarele marii Chine, ale tuturor ţărilor de democraţie populară păşesc intr-o familie unită spre viitorul luminos al omenirii — comunismul. Se lărgeşte lupta popoarelor coloniale pentru eliberarea şi independenţa lor naţională. ★ In acordurile fanfarei, alcătuită din mii de persoane, parada a fost deschisă de ofiţerii elevi ai Academiilor militare. După ofiţerii elevi ai Academiilor militare au urmat marinarii şi grănicerii. Cei prezenţi în Piaţa Roşie au salutat cu multă căldură pe cei mai tineri participanţi la paradă — elevii liceelor militare „Suvorov“ şi „Nahimov“. După o clipă uruitul motoarelor a umplut piaţa. Au fost întîmpinaţi cu aplauze puternice ostaşii diviziei de blindate „Taman”, care s-a acoperit de glorie în luptele din timpul celui de al doilea război mondial. Au urmat apoi trupe de desant în autocamioane şi tanchete. Parada a fost încheiată de artilerie. Prin faţa tribunelor au trecut baterii de artilerie A.A. Cu tunuri cuplate, tunuri de diferite calibre, aruncătoare de mine şi alte tipuri de armament reactiv, puternice tunuri cu bătaie lungă. După terminarea parăzii a început demonstraţia reprezentanţilor oamenilor muncii din Moscova. Potrivit tradiţiei, in capul coloanei au defilat sportivii — 11.000 de tineri şi tinere îmbrăcaţi în costume de culori vii de primăvară. Au trecut în goană motociclişti purtînd flamuri înfăţişînd cei trei sateliţi sovietici ai pămîntului şi racheta cosmică. Sportivii au făcut apoi loc unui grup de copii care au trecut spre Mausoleu. Micii cetăţeni ai Moscovei s-au urcat in tribună şi în ropotul aplauzelor au înmînat buchete de flori conducătorilor Partidului Comunist şi guvernului sovietic. Manifestanţii purtau portrete ale conducătorilor Partidului Comunist şi guvernului Uniunii Sovietice. Un panou uriaş purtat de una din coloane are inscripţia „Comunismul va învinge!“. Printre sutele de steaguri purpurii s-a repetat de mai multe ori cifra „7“. Ea aminteşte despre septenalul în care a păşit poporul sovietic. Pe multe panouri sunt inscripţiile „Vom îndeplini înainte de termen planul septenal!“. De 1 Mai, aceste cuvinte au răsunat ca un jurămînt solemn. Prin piaţă au trecut apoi membrii brigăzilor de muncă comunistă. Cei din tribune au salutat cu căldură pe oamenii de ştiinţă şi constructorii sovietici. Ei sunt cei care au realizat sincrofazotronul de 10 miliarde electrovolţi — cel mai mare din lume, generatorul molecular — o minune a tehnicii moderne, admirabilele maşini de calcul. In Piaţa Roşie au răsunat apoi cu o nouă vigoare cîntece vesele, s-au auzit glasuri pline de bucurie. A trecut tineretul. Pentru cîteva minute întreaga piaţă s-a transformat întrun uriaş unduitor de cereale Apoi au defilat lucrătorii sovhozurilor şi colhozurilor din împrejurimile Moscovei. Pe steaguri, panouri, drapele s-au repetat de mai multe ori cuvintele „Pace! ”, „Prietenie” Aceste cuvinte de salut locuitorii Moscovei le-au adresat tuturor popoarelor care luptă pentru pace, democraţie şi socialism In piaţă fîlfîiau drapele tuturor ţărilor lagărului socialist, răsunau saluturile adresate oamenilor muncii din marea Chină şi celorlalte ţări de democraţie populară. Oamenii sovietici îşi exprimă solidaritatea cu popoarele Orientului arab care luptă împotriva uneltirilor imperialiste. Poporul sovietic şi-a manifestat din nou năzuinţa neclintită de a trăi în prietenie şi de a colabora cu popoarele Angliei, Franţei, S.U.A. şi tuturor celorlalte ţări. Demonstraţia de la Moscova consacrată zilei de 1 Mai, ziua internaţională a solidarităţii oamenilor muncii a durat peste 2 ore. Sute de mii de oameni au trecut prin Piaţa Roşie demonstrînd unitatea de nezdruncinat dintre Partidul Comunist şi poporul sovietic, care construiește comunismul. Cuvîntul mareşalului R. I. Malinovski 1»VIIV R. D. Germană BERLIN 2 (Agerpres) — Populaţia din R.D.G. a sărbătorit ziua de 1 Mai, ziua solidarităţii internaţionale a oamenilor muncii, printr-o grandioasă manifestaţie la care au participt sute de mii de oameni ai muncii. Manifestaţia de 1 Mai s-a deschis printr-o paradă militară. Apoi prin piaţă au început să defileze coloane de oameni ai muncii, fruntaşi în producţie, eroi ai muncii, laureaţi ai premiilor naţionale. Printre participanţii la manifestaţie au fost mii de oameni ai muncii din Berlinul occidental, împreună cu populaţia din Berlinul democrat, ei au cerut lichidarea primejdiei din Berlinul occidental şi şi-au exprimat protestul împotriva mitingului provocator organizat de reacţionarii vest berlinezi în faţa Reichstagului. Cuvintările de salut au fost rostite de Paul Werner, membru supleant al Biroului Politic al CC al PSUG şi Louis Saillant, secretar general al FSM. Au avut loc de asemenea manifestaţii de 1 Mai în oraşele Leipzig, Dresda, Halle, Frankfurt pe Oder, Jena, Erfurt şi alte oraşe din RDG. ooo- R. D. Vietnam HANOI 2 (Agerpres) -La 1 Mai a avut loc o manifestaţie a oamenilor muncii, la care au luat parte aproximativ 200.000 persoane. Preşedintele Ho Şi Min a adresat participanţilor la manifestaţie o cuvîntare de salut. Măreaţa manifestaţie a oamenilor muncii din capitală a durat peste două ore. Ea a reprezentat o expresie a succeselor reputate de poporul vietnamez în construirea socialismului, a hotărîrii sale neclintite de a lupta pentru pace și unificarea țării. R. P. Albania TIRANA 2 (Agerpres) — La 1 Mai, Tirana, capitala Republicii Populare Albania, fremăta de sărbătoare. Cu toată vremea ploioasă, mii de locuitori ai oraşului s-au îndreptat încolonaţi spre bulevardul Stalin şi străzile din apropiere. Ei au salutat cu căldură apariţia la tribuna centrală a lui Enver Hodja, prim secretar al C.C. al Partidului Muncii din Albania, Mehmet Selu, preşedintele Consiliului de Miniştri, Hedji Lleski, preşedintele Prezidiului Adunării Populare, şi a altor conducători ai partidului şi statului, Gogo Hushi, membru al Biroului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Albania, preşedinte al Consiliului Central al Sindicatelor, a felicitat cu căldură poporul albanez cu prilejul sărbătorii internaţionale a oamenilor muncii. La demonstraţia de 1 Mai au luat parte zeci de mii de locuitori ai capitalei. Mari manifestaţii sărbătoreşti au avut loc de asemenea la Korcea, Durres, Skodra şi în alte oraşe din Albania. R. P. Mongolă ULAN BATOR 2 (Agerpres) - La 1 Mai la Ulan Bator au avut loc parada militară şi manifestaţia oamenilor muncii la care au participat peste 100.000 de persoane. La tribuna guvernamentală au luat loc J. Jedenbal, prim secretar al C.C. al PPRM, preşedinte al Consiliului de Miniştri al R.P. Mongole, şi alţi conducători ai partidului şi statului. In faţa celor prezenţi a luat cuvîritul J. Sambu, preşedintele marelui Hural Popular al R.P. Mongole. Redacţia şi Administraţia: Palatul Culturii, str. Mareşal Maiovschi nr.1, telefon: 1209 PLACARĂ TA $~0Ttw R. P. Chineză PEKIN 2 (Agerpres) Poporul chinez de 650.000.000 a sărbătorit într-un cadru festiv şi cu mar© bucurie ziua de 1 Mai, ziua solidarităţii oamenilor muncii din toate ţările. De dimineaţă în Piaţa Tiananmin din Pekin s-au adunat mii de oameni — fruntaşi în producţie, maeştri ai recoltelor bogate, oameni de ştiinţă şi tehnicieni, delegaţii din diferite provincii şi regiuni autonome. La tribună au luat loc de asemenea numeroşi oaspeţi din străinătate. Cei prezenţi au întîmpinat în aplauze prelungite apariţia la tribună a lui Mao Tze dun, preşedintele CC al PC Chinez, Liu Sao Tzi, preşedintele Republicii Populare Chineze, Dun Tzin Lin, Dun Bi U, vicepreşedinţi ai R.P. Chineze, Ciu De, preşedintele comitetului permanent al Adunării Reprezentanţilor populari din întreaga Chină, Cju En Lai, premierul Consiliului de Stat, membrii Biroului Politic al CC al PC Chinez, conducători ai partidelor democratice şi organizaţiilor obşteşti din ţară. Defilarea de 1 Mai a oamenilor muncii din Capitala ChiSOFIA 2 (Agerpres) — Capitala Republicii Populare Bulgaria a întîmpinat ziua de 1 Mai într-un cadru festiv şi cu bucurie. Piaţa 9 Septembrie pavoazată de sărbătoare a constituit centrul festivităţilor populare. De la tribuna mausoleului lui Gheorghi Dimitrov, oamenii muncii din Sofia au fost salutaţi de Dimitar Ganev, preşedintele Prezidiului Adunării Populare Bulgaria, Todor Jivkov, prim secretar al C.C. al Partidului Comunist Bulgar, Anton Iugov, președintele Dornei a fost deschisă de o coloană de steaguri. Pe panouri erau înscrise cu hieroglife mari lozincile: „Trăiască marxism-leninismul!“ „Trăiască R.P. Chineză!“, „Trăiască P.C. Chinez! “, „Trăiască lagărul socialist în frunte cu Uniunea Sovietică!“ „Trăiască pacea în întreaga lume!“. Apoi au defilat pionierii, urmaţi de coloana muncitorilor. Prin faţa tribunelor au defilat peste 100.000 constructori de maşini, textilişti, lucrători din multe întreprinderi din Pekin. Avînd în frunte o fanfară alcătuită din artişti amatori din instituţiile de învăţămînt din Pekin, a defilat apoi coloana elevilor şi studenţilor — viitorii ingineri, medici, metalurgişti, profesori. Manifestaţia sărbătorească s-a încheiat prin defilarea coloanei de 14.000 de sportivi. In total la manifestaţia de 1 Mai au luat parte peste 500.000 persoane. Manifestaţii de 1 Mai au avut loc de asemenea la Sanhai, Tientzzin, Sennan, Uhan, Guangijan, Sian şi în celelalte oraşe din R. P. Chineză, siliului de Miniştri, şi alţi conducători ai partidului şi guvernului. Manifestanţii au defilat în coloane purtînd flori, drapele purpurii, pancarte şi lozinci. Demonstraţia sărbătorească din Sofia a durat cîteva ore şi a constituit o expresie a devotamentului neclintit al oamenilor muncii din Bulgaria faţă de opera de construire a socialismului şi comunismului, faţă de cauza internaţionalismului proletar, a păcii şi colaborării între popoare. R. P. Bulgaria R. P. Polonă VARŞOVIA 2 (Agerpres) - Varşovia a îmbrăcat straie de sărbătoare. Străzile şi pieţele erau pavoazate cu drapele roşii şi albe-roşii, pretutindeni se vedeau portrete ale lui Marx, Engels, Lenin, lozinci de 1 Mai, parouri. La ora 10 la tribuna centrală, instalată în piaţa din faţa Palatului Ştiinţei şi Culturii, au urcat W. Gomulka, prim secretar al C.C. al PMUP, A. Zawadzki, preşedintele Consiliului de stat al R.P. Polone, J. Cyrankiewicz, preşedintele Consiliului de Miniştri, membrii Biroului Politic al C.C. al PMUP, membrii guvernului, conducători ai partidelor politice şi ai sindicatelor, precum şi preşedintele Republicii Indonezia, Sukarno, care vizitează Polonia. In numele Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Unit Polonez, W. Gomulka a felicitat pe oamenii muncii din Polonia cu prilejul sărbătorii internaţionale a oamenilor muncii. Manifestaţia sărbătorească a oamenilor muncii din Varşovia a durat cîteva ore. R. P. Ungară BUDAPESTA 2 (Agerpres) — De la ora 7 dimineaţa, pe străzile oraşului răsunau fanfarele, iar locuitorii oraşului începuseră să se adune pentru a păşi încolonaţi către bulevardul „György Dózsa”, locul festivităţii de 1 Mai. La ora 10 în tribuna centrală au luat loc Janos Kadar, prim secretar al CC al PMSU, István Dobi, preşedintele Consiliului prezidenţial al R.P. Ungare şi Miclos Somogy, preşedintele Consiliului Sindical din R. P. Ungară. György Marosan, membru al Biroului Politic şi secretar al CC al PMSU, a rostit un cuvînt de salut. Coloanele de manifestanţi treceau într-un şuvoi continuu. După oamenii muncii a defilat tineretul Budapestei. Puternica manifestaţie a oamenilor muncii din Budapesta, la care au participat peste 500.000 de persoane a durat mai mult de 4 ore încheindu-se cu o frumoasă paradă sportivă. R. Cehoslovacă tanţii au început să se adune în Piaţa Vaclav. La tribuna guvernamentală au luat loc Antonii Novotny, prim secretar al C.C. al P.C. din Cehoslovacia, preşedintele Republicii Cehoslovace, Viliam Siroky, preşedintele guvernului, Zdenek Fierlinger, preşedintele Adunării Naţionale, Vaclav Kopecky, vicepreşedinte al guvernului, membrii Biroului Politic al Comitetului Central al P.C. din Cehoslovacia, secretari ai C.C. al P.C. din Cehoslovacia, activişti de seamă ai Frontului Naţional, miniştri, precum şi Tzoi En Ghen, preşedintele Prezidiului Adunării Populare Supreme a RPD Coreene. Antonin Novotny a rostit o scurtă cuvintare îi care a felicitat pe cei prezenţi cu prilejul zilei de 1 Mai - sărbătoarea internaţională a oamenilor muncii. Apoi a început defilarea sărbătorească. Manifestanţii au purtat numeroase panouri care ilustrau realizările Cehoslovaciei în construirea socialismului, succesele dobindite de oamenii muncii din Praga în cadrul întrecerii în cinstea zilei de 1 Mai. Manifestaţii ale oamenilor muncii, mitinguri şi serbări de mase au avut loc de asemenea şi în celelalte oraşe, precum şi în satele din republică. PRAGA 2 (Agerpres) — Razele soarelui de primăvară s-au revărsat de dimineaţă asupra oraşului Praga care a îmbrăcat haină de sărbătoare. In jurul orei 8 dimineaţa manifes Nr. 3940 Decernarea premiilor internaţionale Lenin „Pentru întărirea păcii între popoare“ pe anul 1958 — N. S. Hruşciov - laureat al premiului internaţional Lenin — MOSCOVA 2 (Agerpres)— TASS anunţă: Comitetul pentru premiile internaţionale Lenin a decernat premii internaţionale Lenin „Pentru întărirea păcii între popoare“ pe anul 1958 pentru merite deosebite în lupta pentru menţinerea şi întărirea păcii lui N.S. HRUŞCIOV — om de stat şi fruntaş al vieţii publice din URSS, care în întreaga sa activitate în favoarea păcii a întruchipat pe deplin şi în mod strălucit politica de pace a statului sovietic socialist, a Partidului Comunist, care şi-au propus întotdeauna şi îşi propun drept sarcină principală menţinerea şi întărirea păcii; lui WILLIAM DUBOIS — om de ştiinţă american, scriitor şi fruntaş al vieţii publice, a cărui activitate multilaterală în domeniul pedagogiei şi publicisticii este indisolubil legată de lupta pentru pace, de mişcarea pentru eliberarea naţională a popoarelor asuprite lui OTTO BUCHWITZ — activist al mişcării muncitoreşti germane (R.D.G.), care luptă neobosit şi consecvent pentrtj crearea unei Germanii unite pe bază democratică şi paşnică.! Iuli KOSTAS VERNALIS |=î scriitor grec a cărui creaţiei este pătrunsă de înalte idealuri şi este strins legată dfl cauza nobilă a întăririi păcii, de ideile progresului social; lui IVOR MONTAGU s-î piblicist englez membru al Biroului Consiliului Mondial al Păcii, unul dintre activiştii din frunte, deosebit de populari ai mişcării partizanilor păcii. Şedinţele Comitetului pentru premiile internaţionale Lenin au avut loc în zilele de 25—27 aprilie, sub preşedinţia acad. Dmitri Skobelţin . Hotărîrea cu privire la decernarea premiilor a fost semnată de Dmitri Skobelţin, preşedinte, Go Mo Jo şi Louis Ahragon, vicepreşedinţi ai Comitetului, Grigore Aleksandrov, John Bernal, Jan Dembowsky, Anna Seghers, Pablo Neruda, Mihai Sadoveanu, Sahib Sing Sokhei și Iiya Ehrenburg, membri ai Comitetului. încheierea tratativelor de la Paris ale miniştrilor Afacerilor Externe ai Franţei, Angliei, R. F. Germane şi S. U. A. PARIS 2 (Agerpres) — TASS anunţă: La 30 aprilie s-au încheiat tratativele de la Paris ale miniştrilor Afacerilor Externe ai Franţei, Angliei, R.F. Germane şi SUA care au căzut de acord asupra poziţiei puterilor occidentale la apropiata conferinţă de la Geneva a miniştrilor Afacerilor Externe ai URSS, Angliei, Franţei şi SUA. In comunicatul dat publicităţii miniştrii de externe au reafirmat printre altele intenţia puterilor occidentale de a menţine actuală situaţia anormală creată în Berlinul occidental, declarînd că confirmă „hotărîrea exprimată deja la conferinţă din decembrie 1958 de la Paris, iar apoi la cea de la Washington, de a asigura libertatea populaţiei din Berlinul occiden-t tal şi respectarea drepturilor şi obligaţiilor puterilor occiden-* tale în Berlin“. In comunicat se spune în continuare că miniştrii „şi-au re- afirmat hotărîrea de a încerce tratativele cu Uniunea Son vietică în scopul stabilirii unei păci juste şi trainice in Europa“. Această declaraţia este însă examinată cu rezerivă în cercurile ziaristice pro-gresiste din occident. Pactul de la „Bagdad şi-a mutat sediul la Ankara ANKARA 2 (Agerpres) . După cum anunţă agenţia France Presse, Consiliul Supleanţilor miniştrilor de externe ai ţărilor membre ale pactului de la Bagdad au hotărît miercuri să stabilească definitiv la Ankara noul sediu al acestui pact. După cum se ştie vechiul sediu permanent a fost la Bagdad dar guvernul irakian a anunţat recent că părăseş- te acest bloc agresiv consti- tuit acum din Turcia, Pakistan şi Anglia şi a cărui politică dominată de SUA slujeşte direct scopurilor imperialiste în Orientul Mijlociu. In ţările capitaliste Franţa PARIS 2 (Agerpres) In ciuda interzicerii de către guvern a manifestaţiilor de 1 Mai ale oamenilor muncii din Paris proletariatul Franţei a sărbătorit ziua de 1 Mai prin numeroase adunări, mitinguri şi manifestaţii în cartierele muncitoreşti. Răspunzînd chemării Partidului Comunist Francez, oamenii muncii din Franţa au sărbătorit ziua de 1 Mai conştienţi că „principala chezăşie a succeselor luptei păturilor muncitoare ale populaţiei din Franţa pentru satisfacerea revendicărilor lor legitime este unirea tuturor forţelor oamenilor muncii, unitatea clasei muncitoare". La chemarea conducerii Uniunii Sindicale a Confederaţiei Generale a Muncii din departamentul Sena în faţa clădirii camerei de muncă din Paris a avut loc un mare miting. Mitingul a fost deschis de Benoit Frachon, secretar general al Confederaţiei Generale a Muncii. Apoi au luat cuvîntul Eugene Henaff, secretar al Uniunii Sindicatelor din arondismentul Paris, Edouard Ehin, secretar al Federaţiei lucrătorilor tipografi şi Leon Mauvais, secretar general al Federaţiei Metalurgiştilor, care au vorbit despre lupta intensă a oamenilor muncii francezi şi a întregului popor pentru drepturile lor. Mitinguri, manifestaţii şi adunări ale oamenilor muncii au avut loc de asemenea la Marsilia, Strasbourg, Bordeaux şi în multe oraşe din Franţa, Italia ROMA 2 (Agerpres) — Răspunzînd chemării organizaţiilor democratice, milioane de oameni ai muncii italieni s-au adunat în pieţele oraşelor şi satelor din ţară organizînd mitinguri în cinstea zilei de 1 Mai. Cele mai mari mitinguri au avut loc la Roma, Milano, Torino, Bologna şi în alte oraşe mari din Italia. Luînd cuvîntul în faţa oamenilor muncii din Roma, Scheda, secretar al Confederaţiei Generale a Muncii din Italia, a aratat că anul acesta sărbătorirea zilei de 1 Mai se desfăşoară în Italia în atmosfera unui puternic avînt al mişcării pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi de viaţă. In acelaşi timp se extinde lupta împotriva amplasării de baze pentru arme rachetă americane pe teritoriul Italiei. Presa democratică italiană acordă o deosebită atenţie sărbătoririi zilei solidarităţii internaţionale a oamenilor muncii. Ediţia specială a ziarului „Unita“, consacrată zilei de 1 Mai, a fost difuzată într-un tiraj de 1.000.000 exemplare. Austria VIENA 2 (Agerpres) TASS — anunţă: Oamenii muncii din Austria au sărbătorit prin demonstraţii ziua solidarităţii internaţionale a clasei muncitoare. La Viena au avut loc 2 demonstraţii separate organizate de partidul comunist şi de partidul socialist. Comuniştii au demonstrat pentru pace şi socialism, împotriva concesiilor faţă de capitalul străin care urmăreşte să pună mina pe petrolul Austriei, împotriva creşterii scumpetei şi şomajului, împotriva amplasării de baze pentru rachete ale NATO la frontierele cu Austria neutră. Tineretul vienez a manifestat sub lozinci în sprijinul celui de-al 7-lea festival Mondial al Tineretului care va avea loc în curînd în capitala Austriei. Demonstraţia s-a terminat cu un miting organizat în faţa clădirii parlamentului, la care a rostit o cuvintare J. Koplenig, preşedintele Partidului Comunist din Austria. Japonia TOKIO 2 (Agerpres) Oamenii muncii din Japonia au sărbătorit ziua de 1 Mai în condiţiile luptei pentru pace şi independenţa patriei. In această zi pesta 4.000.000 de oameni ai muncii au ieşit pe străzile oraşului, manifestindu-şi forţa şi unitatea Cu toată ploaia torenţială, în parcul ,,Meidzi" din Tokio s-au adunat peste 300 000 de oameni. La mitingul care a avut loc cu acest prilej au luat cuvîntul Ota, preşedintele Consiliului General al Sindicatelor din Japonia, Nosaka, preşedintele C.C. al PC din Japonia, Kono, reprezentant al conducerii Partidului Socialist, şi alţii. Participanţii la miting au defilat pe străzile oraşului, purtind drapele roşii şi panouri. Manifestaţia a durat a-aproximativ 5 ore- Ceylon COLOMBO 2 (Agerpres) TASS Capitala Ceylonului avea în ziua de 1 Mai o înfăţişare festivă. Numeroase străzi şi pieţe ale oraşului Colombo au fost pavoazate cu lozinci, pancarte şi steaguri. Anul acesta, ca şi în anii trecuţi, au avut loc 3 demonstraţii de masă diferite, conduse de Partidul Frontului Popular Unit, de Partidul Comunist şi de partidul de opoziţie Nava Lanka Sama Samay. Participanţii la cele 3 manifestaţii au defilat pe străzile oraşului purtînd drapele roşii şi pancarte şi apoi au ţinut 3 mitinguri separate. La mitingul oraganizat de frontul popular unit au participat primul ministru, miniştri şi deputați. .Tiparul : întreprinderea Poligrafică Iași, str. Vaille Alecsandri nr. 12 Telefon 1210