Flacăra Iaşului, ianuarie 1960 (Anul 16, nr. 4147-4171)

1960-01-03 / nr. 4147

Nf 4147 Mesajul de Anul Nou adresat poporului sovietic de C.C. al P.C.U.S., Prezidiul Sovietului Suprem şi Consiliul de Miniştri al U. R. S. S. MOSCOVA 2 (Agerpres) TASS — Comitetul Central al PCUS, Prezidiul Sovietului Suprem al URSS şi Consiliul de miniştri al URSS au adresat poporului sovietic un mesaj cu prilejul Anului Nou. Anul 1959, se spune în mesaj, va intra în istoria ţării sovietice ca un an de succese remarcabile ale poporului sovietic în lupta pentru comunism. Anul care a trecut s-a caracterizat prin schimbări îmbucurătoare pe arena internaţională. In anul 1960 — cel de al doilea an al septenalului — Uniunea Sovietică păşeşte în condiţiile unei depline înfloriri a forţelor sale, se spune în continuarea mesajului. Planul de stat de dezvoltare a economiei naţionale, aprobat de Sovietul suprem al URSS, deschide perspectiva îmbucurătoare a unei noi creşteri puternice a forţelor de producţie ale ţării, a înfloririi culturii multinaţionale a popoarelor URSS. Plenara din decembrie a CC al PGUS, care a avut loc în ajunul noului an, a elaborat un program larg de dezvoltare continuă a agriculturii socialiste, îndeplinirea sa va face ca viaţa oamenilor sovietici să fie şi mai fericită. In noul an, Partidul Comunist şi guvernul sovietic, se spune în mesaj, vor lupta cu perseverenţă, ca şi pînă acum, pentru obţinerea unor noi succese în dezvoltarea economiei naţionale, pentru ridicarea bunăstării oamenilor sovietici, pentru întărirea păcii și prieteniei între popoare. Toastul rostit de N. S. Hruşciov la tradiţionala recepţie de Anul Nou de la Kremlin MOSCOVA 2 (Agerpres) .TASS anunţă: Luînd cuvîntul în noaptea de 31 decembrie spre 1 ianuarie la tradiţionala recepţie de Anul Nou, organizată de guvernul URSS la Kremlin, Nikita Sergheevici Hruşciov a propus un toast pentru anul ce s-a terminat şi care a demonstrat în mod grăitor posibilităţile pentru micşorarea încordării Internaţionale şi pentru întărirea păcii. Şeful guvernului sovietic şi-a exprimat convingerea că anul 1960 va fi un an şi mai bun. Adresîndu-se diplomaţilor retrăini, Nikita Sergheevici Hruşciov a toastat. Pentru o pace trainică în lumea întreagă, pentru prietenie între toate ţările. El şi-a exprimat urarea ca ambasadorii să facă totul pentru întărirea prieteniei între popoare şi pentru consolidarea păcii în lumea întreagă. Referindu-se la programul dezarmării generale şi totale, prezentat de URSS la Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite, N. S. Hruşciov a spus: Dacă propunerile noastre vor fi acceptate, sîntemi gata în orice moment să desfiinţăm armata noastră şi toţi militarii noştri vor saluta această hotărîre. Dar dacă adepţii „războiului rece” ne vor atrage în labirintele unor dispute nesfirşite trebuie noi oare să mergem pe calea lor, pe calea spre care ei vor să ne împingă ? Nu ar fi mai bine, a remarcat N. S. Hruşciov să ne gîndim noi înşine şi să reducem în mod unilateral forţele noastre armate, dar să amplasăm rachete pentru apărarea frontierelor noastre? La recepţia de la Kremlin, în numele corpului diplomatic, a rostit o alocuţiune decanul corpului, ambasadorul Suediei, Rolf Sohlman. Conferinţa de la Geneva a celor 3 puteri Declaraţia lui Evgheni Feodorov, conducătorul grupului de experţi tehnici sovietici MOSCOVA 2 (Agerpres) - TASS anunţă: In legătură cu informaţiile apărute în presa occidentală, potrivit cărora experţii sovietici la conferinţa de la Geneva în problema încetării experienţelor cu arme nucleare, ar fi refuzat să studieze cu seriozitate datele americane referitoare la metodele seismice de detectare a exploziilor nucleare subterane. Evgheni Feodorov, membru corespondent al Academiei de Ştiinţe a URSS, conducătorul grupului experţilor tehnici sovietici, a declarat printre altele unui corespondent al ziarului „Pravda“ . După cum se ştie, în 1958 conferinţa experţilor tehnici din 8 ţâri a ajuns în unanimitate la concluzia că este deplin posibilă detectarea oricărei explozii nucleare şi că există mijloacele necesare pentru aceasta. Raportul şi recomandările experţilor au fost aprobate de guvernele URSS, SUA şi Marii Britanii. Cu toate acestea, a spus Feodorov în continuare, în cursul tratativelor desfăşurate la conferinţa de la Geneva în problema încetării experiențelor cu arme nucleare, puterile occidentae au cerut în repetate rînduri ca problemele tehnice deja rezolvate să fie reexaminate. Aceste cereri se bazau pe faptul că în urma exploziilor nucleare subterane efectuate de SUA la sfîrșitul anului 1958, iar în ultima vreme — a cîtorva explozii chimice subterane, care imitau pe cele nucleare, au fost culese noi date importante cu privire la metodele seismice de detectare a exploziilor nucleare subterane. In lunile noiembrie-decembrie 1959 la o conferinţă specială de la Geneva a experţilor, specialiştii sovietici s-au documentat amănunţit asupra acestor date americane. Experţii sovietici, arată Feodorov, sunt de părere că observaţiile seismice efectuate în cursul exploziilor subterane vor prezenta fără îndoială o însemnătate pentru funcţionarea sistemului de control. S-a dovedit de pe acum posibil să se propună o serie de perfecţionări ale metodelor şi aparatajului folosite pentru detectarea exploziilor nucleare. Asemenea propuneri prezentate atît de partea americană cit şi de cea sovietică, au fost aprobate în unanimitate de toţi participanţii la conferinţă. In acelaşi timp, după w au analizat cu atenţie întregul material prezentat, experţii sovietici au respins în mod categoric modul în care au fost abordate datele iniţiale în documentul de la 5 ianuarie 1959 şi în rapoartele prezentate la ultima conferinţă de către specialişti americani. După ce au descoperit diferite erori, iar uneori şi afirmaţii vădit greşite cuprinse în declaraţiile şi documentele americane, experţii sovietici au ajuns pe baza aceloraşi materiale faptice într-o serie de cazuri la concluzii diferite. Astfel de pildă, scrie Feodorov, experţii sovietici nu au găsit temeiuri pentru a nega posibilitatea practică de a se deosebi exploziile de cutremurele de pămînt, aşa cum au făcut-o de fapt specialiştii americani. Nu există de asemenea temeiuri serioase pentru a se revizui recomandările conferinţei experţilor din 1958. După părerea lui Feodorov, numai aplicarea în practică a sistemului de control va permite să se aprecieze cît mai bine cu putinţă eficacitatea lui şi să se introducă perfecţionările corespunzătoare în acest sistem. Este evident că sarcina pentru viitorul apropiat nu trebuie să o constituie discuţiile nesfîrşite asupra eventualelor calităţi ale sistemului de control, ci încheierea cît mai grabnică a unui acord cu privire la încetarea experienţelor, instituirea unui sistem de control şi perfecționarea hi pe baza experientei. “-OOO— flACARA IPSULUI »rail soviet va fi fel ce I®é de el teatre succesul Miei la nivel înalt — răspunsul lui M. S. Hi-SUCIOV la scrisorile reprezentanţilor opiniei publice, ale unor agenţii şi ziare japoneze — MOSCOVA 2 (Agerpres) — TASS Ziarele sovietice din 1 ianuarie publică răspunsul preşedintelui Consiliului de Miniştri al URSS, N. S. Hruşciov, la scrisorile reprezentanţilor opiniei publice, ale unor agenţii şi ziare japoneze. In răspunsul său, N.S. Hruşciov declară că Uniunea Sovietică consideră că în cadrul conferinţei la nivel înalt vor fi întreprinse acţiuni comune în căutarea de căi pentru realizarea unui acord cu privire la dezarmare şi cu privire la alte probleme internaţionale urgente. N. S. Hruşciov a adăugat că guvernul sovietic va face tot ce depinde de el pentru ca conferinţa să fie încununată de succes. In actualele condiţii, cînd s-a făcut simţită o destindere a încordării internaţionale, în ajunul importantelor tratative pe marginea problemelor internaţionale urgente sunt deosebit de regretabile şi trebuie condamnate în Unanimitate orice acţiuni care ar putea să îngreuneze tratativele şi să ridice piedici suplimentare în acţiunea de stabilire a unei înţelegeri între state — a declarat şeful guvernului sovietic. După cum a subliniat N.S. Hruşciov, în prezent cea mai importantă sarcină este unificarea eforturilor tuturor statelor în vederea destinderii continue a încordării şi lichidării primejdiei de război. TOKIO 2 (Agerpres) —• TASS La 1 ianuarie toate ziarele principale din Japonia au publicat în primele pagini şi sub titluri mari textul răspunsului lui N. S. Hruşciov. Acest text a fost transmis la posturile de radio şi televiziune japoneze. Anul 1960 este anul speranţelor de pace. Să îmbunătăţim radical relaţiile japono-sovietice, să lărgim legăturile reciproce — sub aceste titluri publică răspunsul lui N.S. Hruşciov cele mai mari ziare japoneze — „Asahi”, „Yorfituri’’ „Mainitzi" — precum şi alte ziare. Ziarele relevă cu satisfacţie că şeful guvernului sovietic a răspuns la scrisorile organizaţiilor japoneze deşi este atît de ocupat. Atenţia ziarelor japoneze este atrasă în deosebi de acea parte a mesajuri în care se vorbeşte despre perspectivele îmbunătăţirii relaţiilor japono-sovietice. Arătînd că este pe deplin de acord cu părerea lui N.S. Hruşciov, preşedintele Consiliului de Miniştri al U.R.S.S., că anul care a trecut s-a caracterizat printr-o încălzire simţitoare a cimatului internaţional, T. Kuga, redactorul şef al Agenţiei Telegrafice Kiodo, şi-a exprimat speranţă că anul 1960 va fi anul începerii dezarmării generale şi totale. Kuga a subliniat că răspunsul lui N.S. Hruşciov deschide o nouă epocă în relaţiile japono-sovietice. Anul 1960, a spus Yasui, preşedintele Consiliului Naţional japonez pentru interzicerea armelor atomice şi cu hidrogen, laureat al premiiui internaţional Lenin „Pentru întărirea păcii între popoare”, într-o convorbire cu un corespondent al Agenţiei Tass, va fi o etapă de cotitură în istoria relaţiilor internaţionale, precum şi în situaţia Japoniei înseşi. Răspunsul dat de premierul Hruşciov poporului japonez are în aceste condiţii o importanţă uriaşă. Consiliul Naţional japonez pentru interzicerea armelor atomice şi cu hidrogen, a subliniat profesorul Yasuf, va departe în anul 1960 toate eforturile pentru a obţine înfăptuirea idealului omenirii — dezarmarea generală şi totală — şi înfăptuirea principiilor coexistenţei paşnice. Inmînarea medaliei „Pentru eroism în muncă“ în U.R.S.S. MOSCOVA 2 (Agerpres) TASSLa 31 decembrie, Kliment Voroşilov, preşedintele Prezidiului Sovietului Suprem al URSS, a remis la Kremlin medalii „Pentru eroism în muncă" lui Nikita Hruşciov, Nikolai Ignatov, Averki Aristov şi Dmitri Poleanski. Medaliile au fost înmînate în conformitate cu decretul Prezidiului Sovietului Suprem al URSS din 25 decembrie 1959, cu privire la decorarea cu ordine şi medalii ale URSS a unor fruntaşi în agricultură şi lucrători ai organelor de partid, sovietice şi agricole. Primind medalia, Nikita Hruşciov a mulţumit din toată inima Partidului Comunist şi Prezidiului Sovietului Suprem al URSS pentru înalta distincţie pe care o va purta cu demnitate. N.S. Hruşciov a declarat că el va continua să-şi consacre toate eforturile slujirii poporului sovietic şi măreţei cauze a construirii comunismului în URSS. Medalii „Pentru eroism în muncă“ au fost înmînate de asemenea lui Vladimir Matkevici, ministrul Agriculturii al URSS, academicianului Trofim Lîsenko şi altor oameni de ştiinţă, lucrători ai organelor de partid, sovietice și agricole. Telegrama de felicitare a lui N. S. Hruşciov adresata membrilor expediţiilor antarctice MOSCOVA 2 (Agerpres) - TASS anunţă: Cu prilejul Anului Nou, N.S. Hruşciov, preşedintele Consiliului de Miniştri al URSS, a adresat o telegramă de felicitare membrilor expediţiilor antarctice ale Angliei, Argentiei, Australiei, Belgiei, statului Ghile, Franţei, Japoniei, Norvegiei, Noii Zeelande, SUA, Uniunii Sovietice şi Uniunii Sud-Africane. In telegrama adresată membrilor expediţiilor din Antarctica, N. 3. Hruşciov îşi exprimă convingerea că eforturile comune îndreptate spre dezlegarea misterelor Antarcticii vor permite să se folosească cu succes forţele naturii spre binele oamenilor. Tratatul cu privire la Antarctică, semnat recent la Washington de către 12 state, se spune în telegramă, va contribui la dezvoltarea continuă a colaborării dintre state în studierea acestei regiuni. Acest tratat, care prevede folosirea Antarcticii exclusiv în scopuri paşnice, poate servi ca un bun exemplu de reglementare a problemelor internaţio siate în interesul păcii generale. Scurte știri externe * Prezidiul Adunării Populare a R.P. Bulgaria a decorat pe academicianul Petre Constan- tinescu-Iaşi, cu ordinul „Chirii şi Metodiu” clasa I-a pentru activitate Însemnată în domeniul stringerii legăturilor dintre popoarele bulgar și român. * Referindu-se la călătoria preşedintelui Eisenhower în U.R.S.S. ca răspuns la vizita lui N.S. Hruşciov în S.U.A., Herter, secretarul de stat al S.U.A. a declarat că această călătorie va avea loc, probabil, în luna iunie, d după cum transmită agenţia Associated Press ministrul Afacerilor Externe al Canadei, Howard Green, referindu-se la refuzul preşedintelui Eisenhower de a prelungi renunţarea la experienţele cu arma nucleară a declarat că Canada se pronunţă în mod hotărît împotriva continuării experienţelor cu armele nucleare de orice tip. * Biroul telegrafic norvegian a anunțat că în Norvegia a sosit primul lot de rachete americane de tipul „Honest John”. Rachetele au fost aduse de o navă americană de tran-: ffiorlife BKIS!: svveglag trombo* r N. S. Hruşciov va vizita Indonezia MOSCOVA 2 (Agerpres) — După cum s-a mai anunţat, Sukarno, preşedintele şi primul ihluistru al Republicii Indonezia, l-a invitat pe N. S. Hruşciov, preşedintele Consiliului de miniştri al URSS, să facă o vizită de prietenie în Indonezia. N. S. Hruşciov a comunicat lui Sukarno că primeşte cu un sentiient de sinceră recunoştinţă această invitaţie, fiind încredinţat că contactele personale între oameni de stat şi politici din diferite ţări constituie un mijloc important de apropiere între popoare şi contribuie la dezvoltarea şi întăriea înţelegerii reciproce. In ultimul timp, îitre N. S. Hruşciov, preşedintele Consiliului de miniştri al URSS, şi Sukarno, preşedintele şi prim - ministru al Republicii Iridorizia, a avrut loc un schimb cu 3 păreri în legătură cu apropiata vizită şi s-a căzut de acoli că N. S. Hrușciov Va Sos! în Indonezia i februarie 1960. Declaraţia agenţiei Tass MOSCOVA 2 (Agerpres) — La 28 decembrie 1959, ora 14,30(ora Moscovei), nava sovietică pentru cercetări hidrografice „Origo“, care se afla în golful est-coreari, în punctul avînd coordonatele 39 grade, 07 minute latitudine nordică şi 12 grade, 35 minute longitudine estica (la o distanţă de 30 de mile de ţărmul R.P.D. Corene şi la o distanţă de 36 de mile nord-est de frontiera Coreei de sud), a fost atacată de o navă militară sudcoreeană de tipul mare vînător, avînd numărul 205. In urmă acestui atac armat pirateresc săvîrşit în larg împotriva unui nave sovietice neînarrtiate sînt semntalate victime omeneşti în rîndurile echipajului, iar nava a avut de suferit avarii serioase. Atacul neprovocat săvîrşit in larg de o navă militară sudcoreeană împotriva unei nave sovietice paşnice este un act pirateresc tipic. Agenţia Tass este imput imicită să declare că întreaga răspundere pentru acest atac armat săvîrşit în largul nări împotriva unei mare sovieie paşnice cade asupra autorităţilor din Coreea de sud şi să avertizeze că pa Viitor, faţă de astfel de provocări de partea navelor care recurg la acţiuni piratereşti vor fi luate fflsurile cuvenite, ajungîndu-se chiar la distrugerea lor, în conformitate cu normele îndeobşte recuri,scute ale dratului internaţional, care obligă toate sttele să ia măsuri pertru lichidarea prateriei în largul mării. Opinia publică internaţională salută înţelegerea cu privire la fixarea datei conferinţei la nivel înalt S. U. A. NEW YORK 2 (Agerpres) După cum anunţă corespondentul din Augusta (Statul Georgia) al agenţiei Associated Press, secretarul Casei Albe pentru problemele presei a declarat că preşedintele Eisenhower „salută realizarea înţelegerii, cu privire la data conferinţei la nivel înalt“. Această declaraţie a fost făcută după ce preşedintele Eisenhower, care se afla în vacanţă la Augusta, a primit scrisoarea preşedintelui Consiliului de Miniştri al URSS, N.S. Hruşciov în care se arată că guvernul sovietic acceptă ca, conferinţa la nivel înalt a celor 4 mari puteri să, înceapă la Paris la 16 mai 1960. Grecia ATENA 2 (Agerpres) TASS anunţă: Răspunsul lui N.S. Hruşciov adresat puterilor occidentale în problema conferinţei la nivel înalt a fost primit în Grecia cu mare satisfacţie. Ziarul „Arghi“ subliniază că popoarele lumii au aflat cu bucurie că în sfîrşit va avea loc conferinţa la nivel înalt. „Anexartitos Typos" scrie că s-a dat o nouă lovitură serioasă planurilor adepţilor războiului rece care îşi puneau speranţele în zădărnicirea conferinţei la nivel înalt. Omenirea păşeşte în noul an 1960 sub semnul păcii şi destinderii încordării, scrie în continuare ziarul. Uniunea Sovietică are un merit uriaş în această privinţă. Ziarul „Ethnos” scrie că anul 1959 transmite anului 1960 ca moştenire speranţa pentru pace şi pentru lichidarea războiului rece. In relaţiile dintre Est şi Vest, subliniază ziarul, s-a înregistrat o , încălzire după întîlnirea lui N.S. Hruşciov cu Eisenhower şi spiritul de la Catp David rămîne la fel de viguros. Afganistan KABUL 2 (Agerpres) — TASS Sub titlul „Guvernul afgan salută asentimentul U.R.S.S. de a lua parte la o conferinţă la nivel înalt”, ziarul „Island” a publicat o declaraţie a purtătorului de cuvînt al ministerului Afacerilor Externe cu privire la apropiata conferinţă a celor 4 puteri la cel mai înalt nivel, care va avea loc la Paris. Purtătorul de cuvînt al ministerului Afacerilor Externe consideră ca un fapt pozitiv realizarea acestui acord între cele 4 mari puteri şi îşi exprimă speranţa că apropiata conferinţă va contribui la reglementarea problemelor litigioase şi la micşorarea încordării internaţionale. „Guvernul Afganistanului, a declarat purtătorul de cuvînt, a sprijinit totdeauna ideea stabilirii şi dezvoltării contactelor dintre şefii de guverne şi consideră că asemenea contacte, mai cu seamă contactele dintre şefii guvernelor marilor puteri, constituie cel mai bun mijloc pentru menţinerea păcii şi reglementarea problemelor internaţionale”. Argentina BUENOS AIRES 2 (Agerpres) -Presa argentiniană acordă o mare atenţie apropiatei întîlniri a şefilor guvernelor celor 4 puteri. Ziarele salută convocarea conferinţei şi exprimă încrederea că ea se va solda cu rezultate pozitive şi va contribui la slăbirea continuă a încordării internaţionale care a început în anul 1959. întîlnirea la nivel înalt a oamenilor de stat ai celor 4 mari puteri, scrie ziarul „La Prensa", va contribui la rezolvarea problemelor pe cale paşnică, spre care năzuiesc toate popoarele. Ziarul scrie că „nu există nici o problema politică externă în care să nu se poată ajunge la o înțelegere reciprocă". Alt ziar burghez influent din Buenos Aires — „La Nación” — într-un articol de fond intitulat „Sfîrşit de an“, îşi exprimă convingerea că apropiata întîlnire la nivel înalt va da rezultate pozitive. Ziarul relevă uriaşa însemnătate a contactelor personale ale oamenilor de stat care, scrie ziarul, „au fost fructuoase în anul care s-a încheiat“. Salutul de Anul Nou extrem de neplăcut adresat de Washington întregii lumi NEW YORK 2 (Agerpres) - TASS anunţă: Comentînd într-un articol redacţional hotărîrea guvernului american de a suspenda moratoriul asupra experienţelor cu arma nucleară, ziarul „New York Post” o caracterizează drept „un salut extrem de neplăcut adresat de Washington întregii lumi”. „Această hotărâre, subliniază „New York Post”, este în spiritul morbid al echilibristicii dullesiste în pragul războiului”. Amintind de asigurările guvernului S.U.A. că „experienţele nu vor fi reluate fără un aviz prealabil”, ziarul continuă: „Din păcate Statele Unite creează impresia că dau temei pentru reluarea curset ■înarmă rilor nucleare într-un moment cînd speranţele omenirii sunt îndreptate spre tratativele diplomatice”. Ziarul consideră că aceste acţiuni al guvernului american sunt „foarte deplasate și inoportune”. og. 3-6 Proclamarea independentei Camerunului YAOUNDE 2 (Agerpres) In noaptea de 31 decembrie spre 1 ianuarie, prin 100 de lovituri de tun, a fost proclamată la Yaounde, capitala Camerunului, independența Camerunului. Steagul francez, care timp de 40 de ani a fluturat deasupra edificiilor guvernamentale, a fost cobortt şi In tocul lui a fost înălţat steagul Camerunului. După cum anunţă agenţia France Presse, ceremonia care a avut loc cu acest prilej şi la care au asistat primul ministru al Camerunului, A. A-Shidjo şi reprezentanţii guvernului francez, a fost scurtă. In ştirile sosite din Yaounde se relevă că festivităţile proiectate în legătură cu proclamarea Independenţei au fost revocate din cauza agravării brusce din ultimele zile a situaţiei din ţară cauzată de divergenţele politice interne existente. * MOSCOVA 2 (Agerpres) - TASS anunţă: La 31 decembrie, cu prilejul proclamării independenţei Camerunului, Kiiment Voroşilov, peşedintele Prezidiului Sovietului Suprem al URSS, i adresat un mesaj de salut lui A. Ahidjo, şeful guvernului Camerunului. In mesaj se arată, printre altele, că URSS declară în mod solemn că recunoaşte Camerunul ca stat intependent şi suveran şi că este gata să stabilească cu acest stat relaţii diplomatice şi să facă schimb de prezentanii diplomatici. —oOo— Adoptarea legii permiţînd activitatea diferitelor partide şi organizaţii în Irak BAGDAD 2 (Agerpres) — TASS anunţă: In seara zilei de 1 ianuarie, primul ministru al Irakului, Kassem, a organizat o conferinţă de presă pentru ziarii locali, în cadrul căreia a dat citire noii legi care permte activitatea în ţară a diferitelor partide şi organizaţii. In aceeaşi zi această lege a fost aprobată de Consiliul revoluţionar suprem şi de Consiliul de Miniştri al Republicii Irak. Legea va intra în vigoare la 5 ianuarie — în ziua Încheieii perioadei de trecere mooo. „STRUŢUL" din fotomontajul alăturat — realizat de agenţia „Zentralbild“ din Berlin — poartă capul ministrului de război de la Bonn, Strauss (în limba germană Strauss înseamnă struţ), unul din principalii organizatori ai înarmării Germaniei occidentale. Purtînd inscripţia: „Distrugeţi ouăle pe care le cloceşte!“, fotomontajul demască producţia de rachete în R.F.G. (la care se referă facsimilul, din stînga jos, al unei ştiri din ziarul „Telegraf"). Demisia guvernului laosian NEW YORK 2 (Agerpres) După cum transmite corespondentul din Vientiane al Agenţiei Associated Press, Sananikone, primul ministru al guvernului din Laos, a demisionat la 31 decembrie. Forţele armate au preluat puterea în ţara. Preşedintele R.A.U., Nasser, a acceptat demisia a 4 miniştri sirieni LONDRA 2 (Agerpres) După cum anunţă Reter, preşedintele RAU, Nasser, a acceptat demisia a 4 miniştri sirieni: Hurani, ministru al Justiţiei şi vicepreşedinte al RAU, Salah Bitar, ministru al Gustuni şi al Orientării Naţionale, Abdelhamim Kannut, ministru al Muncîi şi problemelor sociale în Consiliul Executiv al regiunii siriene a RAI), şi Mustafa Hamdun, ministru pentru problemele reformei agrare în Consiliul Execuitv a al regiunii airiene ( ELA.Ui