Flacăra Iaşului, octombrie 1960 (Anul 16, nr. 4378-4403)

1960-10-01 / nr. 4378

/II. 4378 din viaţa de partid Măsuri concrete pentru îmbunătăţirea activităţii organizaţiilor U.T.M. Biroul comitetului raional de partid — Vaslui a analizat recent două aspecte importante din activitatea organizaţiei raionale UTM: modul în care se munceşte pentru îmbunătăţirea continuă a vieţii interne de organizaţie şi cum se duce munca pentru educarea comunistă a tineretului. Cu acest prilej s-a subliniat că în ultimul timp organizaţiile de bază UTM au obţinut unele rezultate bune privind primirea de noi tineri în rîndurile utemiştilor, că adunările generale ale organizaţiilor de bază UTM, mai bine pregătite, se ţin cu mai multă regularitate şi ceea ce este important — problemele puse în discuţii sînt mai strîns legate de preocupările tineretului. Rezultate bune au fost obţinute şi în munca de educare comunistă a tineretului. Comitetul raional UTM s-a ocupat cu mai multă grijă de organizarea noului an şcolar în sistemul învăţămîntului politic. Biroul comitetului raional de partid a scos în evidenţă totodată şi o seamă de lipsuri care se mai fac simţite în activitatea comitetului raional UTM şi a unor organizaţii de bază. Astfel, munca politică pentru primirea de noi tineri în rîndurile utemiştilor nu se desfăşoară întotdeauna la nivelul cerinţelor actuale. In multe locuri cum ar fi de pildă la Puşcaşi, Teleja, Bogdana şi Curseşti de mai bine de 3 luni nu a fost primit nici un tînăr în rîndurile utemiştilor. De asemenea s-a subliniat faptul că în unele locuri munca de educare comunistă a tineretului este uneori ruptă de sarcinile actuale ale tineretului din unităţile agricole socialiste. Biroul comitetului raional de partid Vaslui a ajuns la convingerea că lipsurile manifestate în activitatea unor organizaţii de bază UTM sînt o urmare a faptului că unele organizaţii de bază PMR nu acordă suficientă atenţie muncii pentru creşterea rîndurilor organizaţiei de tineret, nu se ocupă întotdeauna de îndrumarea atentă a activităţii organizaţiilor de bază UTM privind educarea comunistă a tineretului. In vederea îmbunătăţirii muncii, biroul comitetului raional de partid a adoptat o hotărîre în care se prevăd sarcini concrete pentru organizaţiile de partid care sînt chemate să acorde o mai mare atenţie conducerii şi îndrumării activităţii politice a organizaţiilor de bază UTM. Cînd hotărîrile adunării generale nu sînt aplicate în viaţă Sectorul zootehnic al gospodăriei colective „Flamura Roşie“ din Tîrzii, raionul Huşi se dezvoltă continuu. In prezent colectiviştii stăpînesc 116 vaci cu lapte, 140 tineret, 1200 oi, 350 porci din care 60 scroafe şi 90 boi de muncă. Ţinînd cont de importanţa sectorului zootehnic în sporirea veniturilor gospodăriei, organizaţia de bază şi consiliul de conducere se preocupă mereu de asigurarea unor condiţii din ce în ce mai bune pentru furajarea şi adăpostirea animalelor. In acest sens se poate sublinia ca pozitiv faptul că pentru acest an colectiviştii au cultivat o importantă suprafaţă cu porumb siloz şi au mai construit încă un grajd. Dar pentru ca treburile să meargă tot mai bine este necesar ca şi cadrele care lucrează în sectorul zootehnic să fie temeinic pregătite, să aibă o bogată experienţă şi să muncească cu pasiune pentru obţinerea unor rezultate tot mai bune. In această direcţie însă nici biroul organizaţiei de bază şi nici consiliul de conducere al gospodăriei nu au făcut încă totul. In sectorul zootehnic lucrează vreo 25 de colectivişti. Cei mai mulţi dintre ei cum ar fi de exemplu Vasile Negoiţă, Constantin Botezatu, Vasile Cepoi şi Ion Cernătescu sunt încă lipsiţi de cunoştinţele zootehnice necesare, muncesc încă superficial din care cauză îngrijirea animalelor (respectarea programului de furajare, curăţenia în grajduri, alăptarea viţeilor şi respectarea timpului de păşunat) se face încă la voia întîraplării. Unde duce o astfel de muncă, e lesne de constatat. Planul la producţia de lapte vacă şi oi nu este realizat în întregime. Ce a făcut organizaţia de bază pentru a lichida această stare de lucruri? Problema cadrelor din sectorul zootehnic a fost discutată şi într-o şedinţă de birou şi într-o adunare generală a organizaţiei de bază. Atunci s-a făcut propunerea ca în sectorul zootehnic să fie repartizaţi o parte din membri de partid fruntaşi în muncă, cu o mai bună pregătire în domeniul zootehniei. De asemenea, s-a stabilit ca muncă politică în rîndurile celor care lucrează aici să fie intensificată, să se organizeze un ciclu de conferinţe, discuţii colective cu care prilej să se vorbească oamenilor despre importanţa sectorului zootehnic Biroul organizaţiei de bază a considerat probabil că odată discutată problema în adunarea generală, treburile se vor îndrepta de la sine. Altfel cum se explică faptul că nici pînă acum nu s-a făcut nimic pentru aplicarea în viaţă a hotărîrilor adoptate în adunarea generală a organizaţiei de bază. Munca politică continuă să se desfăşoare sub nivelul cerinţelor şi, cu toate că în gospodărie sînt numeroşi membri de partid pricepuţi în ale zootehniei, aceştia n-au fost îndrumaţi spre a munci în sectorul zootehnic. Socotim că a venit timpul ca biroul organizaţiei de bază să se gîndească că este o obligaţie a sa de a munci pentru aplicarea în viaţă a hotărîrilor adunării generale, de a pune capăt imediat, lipsurilor ce se mai manifestă în activitatea sectorului zootehnic. G. LAURENȚIU SPORT Astăzi şi mâine 2 octombrie, se vor desfăşura la Iaşi întrecerile etapei regionale a „Cupei Moldovei“. Vor participa cîştigătorii etapei interraionale de la Vaslui, Bîrlad şi Paşcani. Printre participanţi se vor afla echipele de fotbal Flacăra Murgeni şi Recolta Pd. Iloaiei, echipa de volei Recolta Piteşti, raionul Bîrlad, echipa de gimnastică din Focuri, raionul Tg. Frumos, echipa de oină din Andrieşeni, raionul Iaşi etc., precum şi cîştigătorii de la atletism şi trîntă. Concurs Se aduce la cunoştinţa celor interesaţi că Centrul Mecanic — Iaşi, cu sediul în strada Pavlov Nr. 14, va ţine concurs la data de 10 octombrie 1960, pentru ocuparea următoarelor posturi: — un post de maistru reparaţii de motoare şi tractoare; — un post de maistru pentru secţia de uzinaj mecanic. Informaţii se pot cere zilnic la sediul întreprinderii. întreprinderea Poligrafică Iaşi organizează un concurs pentru ocuparea unor posturi vacante de maiştri în industria poligrafică. Informaţiile se pot obţine de la întreprinderea Poligrafică Iaşi, str. V. Alecsandri nr. 12. CCL MIXT VASLUI aduce la cunoştinţă că a aprovizionat unităţile sale cu un bogat sortiment de uniforme şcolare pentru băeţi şi fete. ÎNTREPRINDEREA „MUNCITORUL“ cu sediul în oraşul Iaşi str. Dobrogeanu Gherea nr. 15, telefon nr. 1774 EXECUTA prin noua secţie înfiinţată, lucrări de reparaţii de garduri metalice şi de lemn, cît şi vopsitul lor, pentru întreprinderi, instituţii şi populaţie. Lucrăririle pentru populaţie se pot executa cu plata în numerar cît şi cu plata în rate pentru salariaţi. LOTO CENTRAL La tragerea Loto Central din 30 septembrie 1960 au fost extrase din urnă următoarele numere: Extragerea principală: 27 60 33 37 25 24 83 20 63 Extragerea secundară: 10 73 60 89 59 87 10 31 2* Premiul săptămînii: 40 68 36 Fond de premii lei 945.634 ANUNŢ Se aduce la cunoştinţă că la „Institutul Pedagogic de 2 ani“ de pe lingă Complexul Şcolar Bîrlad, se va ţine un nou concurs de admitere începînd cu data de 5 octombrie a.c. Pentru orice informaţii cei interesaţi se vor adresa la secretariatul institutului. OPERA DE STAT IAŞI anunţă concurs pentru ocuparea unui post de corepetitor. Concursul va avea loc în ziua de 20 octombrie a.c. la Opera de Stat din Iași, unde se vor depune şi cererile pînă la data concursului. FL A 8 AR A lAŞBLCll De la Universitatea serală de marxism-leninism Luni 3 octombrie a.c., orele 18, va avea loc în aula bibliotecii centrale universitare „M. Eminescu” deschiderea cursurilor universităţii serale de marxism-leninism pentru anul şcolar 1960-1961. Vor participa toţi studenţii universității serale de marxism-leninism. Au depăşit planul la desfacere Nu de mult s-a construit în comuna Zorleni, raionul Bîrlad, un magazin modern universal. încă de la înfiinţare, conducerea magazinului s-a preocupat ca în permanenţă acesta să fie aprovizionat din abundenţă cu mărfuri specifice sezonului. Aşa se face că lucrătorii acestui magazin au reuşit să îndeplinească cu 3 luni mai devreme planul de desfacere. Şi în acest sezon se găsesc în magazin mărfuri mult cerute de populaţie între care: şoşoni şi cizmuliţe de cauciuc, ţesături şi confecţii din bumbac şi lină, paltoane, pardesie, ş.a In numele păcii (Urmare din pag. 1 a) Muncitoarea Constanţa Joiţoiu a spus: „Propunerile făcute de tovarăşul N. S. Hruşciov, precum şi cele făcute de tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej au avut un puternic răsunet în rîndurile tuturor popoarelor. Noi vom munci cu forţe sporite pentru depăşirea sarcinilor de plan, convinşi fiind că în felul acesta contribuim la întărirea păcii în lume“. Aceeaşi adeziune, aceeaşi dorinţă de a lupta neobosit pentru înflorirea patriei noastre, pentru apărarea cauzei scumpe omenirii, cauza păcii, au afirmat-o în cuvîntul lor şi ajutorul de meşter Aba Kahane şi ing. René Marcu. In încheierea adunării, s-a dat citire unei moţiuni adresate delegaţiei ţării noastre la ONU. indemn spre noi realizări (Urmare din pag. 1-a) rile actualei sesiuni a Adunării Generale a ONU. Cu o mare însufleţire a fost apoi aprobat textul unei moţiuni adresate delegaţiei ţării noastre la cea de a 15-a sesiune a ONU, care cuprinde, printre altele: „Noi, muncitorii, tehnicienii, inginerii şi funcţionarii Direcţiei Regionale şi Complexului CFR Iaşi am luat cunoştinţă cu vie satisfacţie şi deosebit interes de conţinutul cuvîntării ţinute de la tribuna ONU de către cel mai autorizat exponent al poporului nostru, luptător pentru cauza păcii, tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Primiţi de la noi, scumpe tovarăşe Gheorghe Gheorghiu- Dej, şi întreaga delegaţie a ţării noastre, cele mai calde urări de sănătate şi succes în rezolvarea nobilei misiuni de pace pe care v-a încredinţat-o poporul nostru muncitor“. A 11-a aniversare a proclamării R. P. Chineze Astăzi poporul chinez sărbătoreşte 11 ani de la proclamarea Republicii Populare Chineze. In aceşti ani, poporul chinez sub conducerea Partidului Comunist a obţinut succese importante în construirea socialismului. Ajutorul acordat de Uniunea Sovietică şi de celelalte ţări socialiste a permis R. P. Chineze să reducă considerabil durata parcurgerii unor etape ale construcţiei socialiste. „Drumul prieteniei“ Pe calea ferată Landjou-Sintzian care se construieşte în R. P. Chineză a fost inaugurată circulaţia trenurilor pînă la oraşul San San, situat la 250 km de Urumei — centrul regiunii Autonome Sintzian — Uigură. Această cale ferată, lungă de 2.350 km este cea mai mare dintre magistralele feroviare în construcţie. Pînă în prezent pe traseul căii a fost terminată construirea terasamentului de cale ferată, a podurilor şi a altor construcţii. Sînt de asemienea terminate în întregime în tuneluri prin masivul muntos Tian Şan. Inaintînd tot mai departe spre nord-vest pe frontiera sovietico-chineză constructorii acestui „drum al prieteniei“ aşează acum şinele în Regiunea depresiunii Turfan, situată la 170 km de Urumei. Pe un front larg se desfăşoară lucrările de construcţii şi pe ultimul sector al căii ferate Landjou-Sintzian de la Duşantzî pînă la frontion sovietochineză, pe o distanţă de 260 km. Pekinul de azi: Clădiri moderne pe calea care duce spre piața Tienanmon Succes şi spor la muncă in noul an universitar! (Urmare din pag. I-a) şi este necesar ca în noul an universitar, tematica sa să fie axată pe sarcinile trasate de Congresul al IlI-le al PMR iar lucrările ce vor fi realizate să aibă o tot mai mare eficienţă tehnico-economică. Deoarece un număr sporit de tineri se pregătesc să devină cadre de predare în învăţămînt, o importanţă deosebită o prezintă practica didactică. Partidul şi guvernul nostru acordă o atenţie specială pregătirii de noi contigente de intelectuali proveniţi direct din fabrici, de pe şantiere şi ogoare şi care continuă să activeze în cîmpul muncii urmînd totodată învăţămîntul seral şi fără frecvenţă. Numărul acestor tineri este tot mai mare şi necesitatea sprijinirii lor atente de către cadrele didactice prin consultaţii, materiale bibliografice trimise la timp, precum şi crearea condiţiilor bune de învăţătură din partea întreprinderilor sînt absolut necesare în noul an de învăţămînt. Bilanţul anului universitar anterior a dovedit o creştere a interesului majorităţii tinerilor pentru buna pregătire profesională. Este necesar ca organizaţiile UTM să militeze în continuare pentru crearea unei atmosfere de muncă susţinută încă din prima zi a anului universitar, în aşa fel ca pregătirea să se facă în mod ritmic şi nu în asalt, numai în preajma examenelor. Procesul complex al formării tinerei generaţii implică în mod necesar atât însuşirea unor temeinice cunoştinţe profesionale cît şi buna pregătire din punct de vedere ideologic şi politic. Studenţii noştri au obţinut remarcabile succese în această direcţie, conştienţi fiind de faptul că învăţămîntul ideologic îi înarmează cu o concepţie justă despre viaţă, cu o metodă ştiinţifică de cercetare. Iată de ce este foarte important ca pregătirea ideologică şi profesională să se facă şi în acest an nu numai la cursuri şi în cercurile ştiinţifice, ci şi prin cicluri de conferinţe iniţiate de organizaţia UTM, conferinţe care să popularizeze Hotărîrile partidului şi guvernului nostru, politica internă şi externă a statului democrat popular, frumuseţile şi bogăţiile patriei etc. Cultivînd şi în viitor tradiţiile glorioase ale clasei muncitoare, ale partidului nostru, ale UTC-ului, va fi stimulată în rîndurile tinerilor dorinţa fierbinte de a urma exemplul înălţător al înaintaşilor noştri. De asemenea, expuneri privind realizările regimului democrat popular din ţara noastră, ale Uniunii Sovietice şi ale tuturor ţărilor lagărului socialist vor întări sentimentele de justificată mîndrie ale tinerilor noştri, patriotismul lor fierbinte şi internaţionalismul proletar. însufleţiţi de dorinţa de a contribui la înflorirea patriei, care este azi un vast şantier al construcţiei paşnice, studenţii vor trebui antrenaţi şi în viitor de organizaţiile UTAT şi asociaţiile studenţilor la acţiuni patriotice pentru înfrumuseţarea oraşului. Tineretul va primi în dar şi o nouă Casă de cultură, care va permite dezvoltarea şi mai mare a activităţii artistice, sporirea numărului manifestărilor culturale, extinderea acţiunilor educative. Alcătuind noi formaţii artistice şi întărindu-le pe cele existente, studenţii vor trebui să deservească o sferă din ce în ce mai largă de spectatori şi să întreprindă acţiuni comune cu tinerii din întreprinderi. Sarcini importante ce revin în noul an universitar şi cadrelor didactice care sînt chemate să vină cît mai frecvent în mijlocul studenţilor, nu exclusiv la cursuri, ci şi în cămine, la manifestările lor culturale, la reuniunile şi excursiile organizate. Este necesar ca organizaţiile de partid din institutele de învăţămînt superior să se preocupe de conţinutul cursurilor care au menirea să-i înveţe pe tineri să preţuiască tot ce este înaintat în trecutul cultural al poporului nostru şi să militeze totodată pentru combaterea teoriilor retrograde elaborate de ideologii burgheziei. Studenţii trebuie educaţi în spirit combativ şi deprinşi să ia atitudine împotriva concepţiilor idealiste, mistice, împotriva cosmopolitismului, obiectivismului, naţionalismului — arme otrăvite ale ideologiei burgheze. In cursurile universitare trebuie să se vadă o tot mai strînsă legătură cu viaţa, cu realităţile actuale din ţara noastră, cu înfăptuirile statului nostru democrat popular. Sădind în rîndurile tineretului studios dragostea de muncă şi dorinţa de a contribui cu toate forţele la menţinerea şi consolidarea păcii, vom face din noul an universitar care începe astăzi, încă o treaptă spre cucerirea ştiinţei. PUBLICITATE întreprinderea economică raională „Drum nou" Tg. Frumos anunţă, că execută lucrări şi prestaţiuni de: — Dogărie — Tîmplărie — Strungărie — Sudură autogenă — Bifluire tăvălugi de valturi — Fierărie — Rotărie Lucrările se execută în atelierele proprii în condiţiile cerute de clienţi, cu materialul clientului şi al întreprinderii. PRODUSE ELECTRICE ŞI DE UZ CASNIC — doze electrice — axe de bicicletă — împletituri sinn— sobe şi burlane — cuptoare ţărăneşti şi cuptoare aragaz. — stropitori şi jghiaburi — cazane de rufe — bidoane şi găleţi — pompe manuale. Execută ÎNTREPRINDEREA DE INDUSTRIE LOCALA „DRUMUL SOCIALISMULUI“ din Bîrlad. industria ceramică „CRINUL“ O. C. L. ALIMENTARA BÎRLAD Invită publicul consumator să viziteze magazinele cu două setuuriud: — MAGAZINUL nr. 1 — din str. Republicii nr. 19. — MAGAZINUL nr. 18 — din str. Gh. Gheorghiu-Dej nr. 53, care au program de deservire de la orele 6,30 — 21 zilnic, fără întrerupere, și duminica de la orele 7:13. Aceste unităţi sînt aprovizionate cu un variat şi bogat sortiment de mezeluri, brînzeturi, lichioruri, vinuri îmbuteliate, etc. Vizitaţi cu încredere unităţile noastre, asigurîndu-vâ o bună deservire Programul concursului Pronosport nr. 40 (Etapa din 2 oct. 1960) I. C.C.A. — Steagul Roşu (cat. A) II. U.T.A. — Ştiinţa Cluj (cat. A) III. Ştiinţa Timişoara — Progresul (cat. A) IV. CSMS Iaşi — Petrolul (cat. A) V. Minerul — Dinamo Bucureşti (cat. A) VI. Dinamo Bacău — Corvinul (cat. A) VII. C. S. Oradea — Jiul (cat. B) VIII. Gloria Bistriţa — CSM Reşiţa (cat. B) IX. Chimia Govora — Metalul Bucureşti (cat. B) X. Chimia Făgăraş — A. S. Acad. Militară (cat. B) XI. Rulmentul Bîrlad — Dinamo Suceava (cat. B) XII. Flacăra Moreni — Dinamo Galaţi (cat. B) A. Recolta Cărei — AMEFA (cat. B) B. Aurul Brad — Mureşul Tg. Mureş (cat. B) din Timişoara, lansează Radiatorul Ceramic infraroşu neluminos DE TIP CONCAV ŞI DISC Accelerează procesele de uscare în industria textilă, metalurgică, agricultură, industria chimică, a materialelor plastice şi mobile etc. Polimerizează peliculele de lacuri pe piese vopsite în metalurgie şi mobile. Ridică productivitatea muncii şi permite automatizarea instalaţiilor de finisare. Pentru informaţii suplimentare şi detalii adresaţi-vă Industriei Ceramice „Crinul"1 Timişoara II str. Anton Pann nr. 13 (telefon 3044). Pe şantierul nodului hidraulic Sanminsea La nodul hidraulic Sanmînsea, care se construieşte pe fluviul Huanhe, a început umplerea lacului de acumulare. Barajul din beton monolit, construit într-un defileu, va ridica cu 70 m. nivelul apelor fluviului Huanhe şi va forma o mare artificială cu o suprafaţă de 35,4 kmp. In decursul veacurilor, revărsările frecvente ale fluviului Huanhe pricinuiau mari pagube materiale populaţiei provinciilor Henan, Sandun şi Hebei şi secerau mii de vieţi omeneşti. De acum înainte, prin construirea nodului hidraulic de la Sanmînsea, în vastele regiuni de pe cursul inferior al fluviului, cu o populaţie deasă — de aproximativ 80 milioane de locuitori — pericolul de inundaţii va fi complet lichidat. Nodul hidraulic de la Sanmînsea, construit cu ajutorul Uniunii Sovietice, este cel mai mare dintre nodurile hidraulice care sunt în prezent în curs de construcţie în Ghina. El va produce anual 6 miliarde kwh de hidroenergie ieftină, va permite irigarea a 6,4 milioane ha. de pămînt arabile şi va îmbunătăţi considerabil condiţiile de navigaţie. Primul agregat al nodului hidraulic Sanmînsea va fi pus în funcţiune la sfîrşitul anului curent. In afară de nodul de la Sanmînsea, pe Huanhe se construiesc alte şase noduri hidraulice: nodurile Liutziasea şi Iangosea în provincia Gansu, Sansengun în Mongolia Interioară Si Huaiuankou, Veisan şi Vanvan pe cursul inferior al fluviului. Dezvoltarea industriei cimentului In anul record dinaintea eliberării, producţia de ciment în China a fost de numai 2,29 milioane tone. Această cifră a fost depăşită foarte curînd după eliberare. Apoi, în perioada 1953—1957, , producţia de ciment a crescut anual în medie cu 19 la sută. Progrese însemnate au fost realizate în anii 1958 şi 1959 cînd producţia a depăşit două treimi din producţia totală de ciment a primului plan cincinal. Anul trecut au fost produse în Chi'na 15 varietăţi de ciment. Paralel cu creşterea producţiei de ciment, se depun eforturi în vederea obţinerii de noi materiale de construcţie care pot înlocui cimentul obişnuit. Astfel, în prezent se foloseşte deja în multe construcţii aşa-numitul ciment din zgură care se obţine dintr-un amestec de zgură de furnal, gips şi piatră de var. Tot mai mulți muncitori învață La Tiantzin, principalul oraş industrial din China de nord din fiecare cinci muncitori, doi urmează cursurile fără frecvenţă ale învăţămîntului elementar sau mediu. In urmă cu zece ani aproape toţi muncitorii din acest oraş erau analfabeţi. In prezent funcţionează în oraş 1.300 şcoli pentru muncitori care sînt frecventate de peste 800.000 de persoane. Anul acesta numărul muncitorilor din învăţămîntul mediu sau superior aproape s-a triplat. In numeroase fabrici s-au organizat cursuri fără frecvenţă. Astfel, cursurile de construcţii de maşini organizate de Uzina de tractoare din Tiantzin sunt urmate de peste 400 de muncitori. KKHMKlMWKKMHK>tHH»»O0tMM»»<K».»»»0)O(HKKMKHHHHKMHKHKMH>.M»<MMMMMMMXMMHKM~»WHM>óoo0on0o'ct0Ö0«H>0<»Ö,«KKK Oferte de serviciu M.I.P.C. D.G.A.D. Baza nr. 5 Iaşi, str. Zugravi nr. 24 caută spre angajare: — un inginer de orice specialitate pentru postul de şef de serviciu tehnic. Condiţii ce se cer: studii superioare cu diploma de inginer şi vechime în ramură de 4—6 ani. — un revizor contabil principal. Condiţii ce se cer: studii medii cu diploma de maturitate şi vechime de 4 ani în ramura contabilitate financiară. Ofertele vor fi depuse la sediul întreprinderii, Serv. Personal şi Invăţămînt. *** ÎNTREPRINDEREA REGIONALA DE TRANSPORTURI AUTO IASI Primeşte conducători auto detaşaţi de la alte întreprinderi din oraşul Iaşi, şi transferaţi la cerere din alte localităţi. Cererile vor fi depuse la IRTA Iaşi, str. Dobrogeanu Gherea ,nr. 20, între orele 7-15. Spicuiri din programul de RADIO TELEVIZIUNE SIMBATA OCTOMBRIE PROGRAMUL I La orele : 5, 6, 7, 11, 13, 15, 17, 22, 23 52 radiojurnale şi buletine de ştiri ; 11,03 Fragmente din opera „Walkiria“ de Wagner ; 12,20 Album sportiv ; 14,20 Concert simfonic popular ; 15,10 Muzică uşoară ; 15,55 Săptămîna muzicii chineze; 15,50 Actualitatea literară în revistele noastre ; 16,15 Vorbeşte Moscova ; 16,45 Cîntecul săptăipînii : „Partid iubit“ ; 17,45 Ştiinţa în slujba păcii ; I.. .Muzică populară romînească ; 18,20 Pe teme internaţionale ; PROGRAMUL II La orele : 14, 16, 18, xt, îi , radios jurnale şi buletine de ştiri ; 14,97 „Cîntăm tinereţea“, program de cintece ; 15. Concert de muzică populară romînească; 15,35 Suita simfonică „In lunca Siretului“ de Hartulary Darclee ; 17,50 Sfatul medicului : îmbrăcămintea copiilor în anotimpul rece ; 17,35 Cîntă ansamblul de cîntece macedo-bulgar ; 18,25Săptămîna muzicii R.D. Germane ; 19. Din prelucrările de folclor al compozitorilor noștri ; 19,30 Carnet de reporter 19,40 Concert simfonic popular; 20,20 Noapte bună, copii ; 50,30 Muzică de dans ; TELEVIZIUNE 18,30 Transmisie de la studioul de concerte al Radioteleviziunii: „Bucuroşi de oaspeţi“, concert-spectacol ; 20,45 Jurnalul televiziunii ; 21,05 Filmul artistic „Poznaşa“. In încheiere , ultimele ştiri. RADIO IAŞI — Cu gîndul şi fapta alături de solii păcii — Inovaţii în sprijinul reducerii consumului de metal — reportaj de la IMS Roman — Rubrica: Toată atenţia lucrărilor agricole de toamnă " Veşti de pe ogoare; * Ară şi însămînţează de zor; * Brigada de complexă mecanizare la lucru— radioreportaj de la GAS Broşani — Program de romanţe — Pagini literare: * Vitrina cu cărţi; * Din activitatea cercurilor literare; * Tineri prozatori ieşeni la microfon: Manele Auneanu şi Mircea Radu Iacoban — Muzică uşoară şi de dans. SPECTACOLE TEATRUL NAŢIONAL, sîmbâtă l.X, orele 19.30, „Alcabie din Zalameea“; OPERA DE STAT, orele 15, „Don Pasquale“; TEATRUL EVREIESC DE STAT, la grădina Pomul Verde, orele 20, concert spectacol în limba romînă „Hai la minte, hai ţi mare“. CINEMATOGRAFE MAXIM GORKI, ,Răzbunarea“ ILIE PINTILIE „Ivanna“, PUŞKIN — sală — „Povestea tinerilor căsătoriţi“, la grădină „Favoritul 13”| TINERETULUI: „Legea e lege“ CASA DE CULTURA din cartierul dr. C. I. Parhon, filmul „Casa liniștită“. Timpul probabil -11 1960 Vremea în general închisă cu cerul mai mult acoperit. Pe alocuri va ploua temporar. Vint slabia potrivit din sectorul nord. Temperatura în scădere ușoară. Va fi cuprinsă noaptea între 2 şi 6 grade, iar ziua între 6 şi 11 grade. OCL PRODUSE INDUSTRIALE IAŞI anunţă consumatorii că a aprovizionat toate unităţile cu sortimen-te bogate de mărfuri specifice sezonului de toamnă: confecţii bărbăteşti, pentru femei şi copii, uniforme şcolare, ţesături de bumbac şi lînă, tricotaje, încălţăminte, de asemenea şi articole de uz casnic: sobe, maşini de gătit, burlane, plite cu ramă, sobe teracotă, portiţe pentru sobe teracotă etc. Citiţi „Flacăra laşului“ «MMKKKHKlOiKKMIOUOtH»