Flacăra Iaşului, iulie 1962 (Anul 18, nr. 4922-4947)

1962-07-01 / nr. 4922

V r Nr. 4922 Cum îşi petrec muncitorii timpul liber Este aceasta o problemă de care trebuie să se ocupe organizaţiile de bază ? Timpul liber constituie pentru oamenii muncii prilejul de a se recrea şi instrui multilateral, de a-şi lărgi cunoştinţele politice, ideologice şi de cultură generală Toate acestea se răsfrîng apoi în munca de producţie care define măi productivă. Se află problemele educaţiei în atenţia organizaţiilor de partid, au acestea răspunderea principală pentru rezolvarea lor în condiţiile cele mai bune? Răspunsuleste clar şi fără a-l mai formula- De aceea va trebui să ne referim la experienţa organizaţiilor de partid în activitatea politico-educativă desfăşurată în timpul liber________ al muncitorilor, Artalizînd această problemă la fabrica de mobilă din Iaşi, Constatam că organizaţia de bază a avut ............. unele preocupări însemnate, îndrumînd comite-. ,tul sindicatului şi comitetul or-, igartizaţiei U.T.M. să iniţieze diferite manifestări culturalartistice- Statistic aceste mani-,testări pot fi prezentate astfel. Au fost distribuite în luni, fle mai şi iunie 945 bilete la diferite spectacole de teatru sau de estradă, au fost organizate 3 „foi ale tineretului“, uri simpozion pe tema încheierii procesului de colectivizare a agriculturii, două spectacole in întreprindere date de echipa de teatru şi brigada artistică de agitaţie, o excursie la Doftana la care au participat 80 de tineri- întreprinderea are o bibliotecă cu peste 600 volume şi circa 150 cititori, o universitate muncitorească la care sunt înscrişi 135 muncitori. In acest an s-au ţinut 19 conferinţe (II pe teme politice, 5 pe teme economice şi 4 pe teme de cultură generală). La cursurile de calificare care se ţin de două ori pe săptămînă urmează 180 de muncitori. Tot statistic, ne putem referi şi la relativităţi care nu şi-au găsit încă locul cuvenit în fabrică. Nu s-a ţinut nici o recenzie, nimeni nu poate juca o partidă de şah la colţul roşu al fabricii pentru că lipsesc meseie(tocmai într-o fabrică de mobilă?) nimeni nu poate juca tenis de masă (tot masa lipseşte), nimeni nu joacă volei (lipseşte terenul), nu s-a organizat nici o excursie în împrejurimile oraşului. Biroul organizaţiei debază (secretar tov. Petru lacomi) este de părere că aceste lipsuri puteau filichidatedacă exercita un control mai temeinic. Organizaţia de bază a analifcat la sfîrşitul lunii martie desfăşurarea muncii culturale în întreprindere şi a adoptat unele hotărîri pentru lichidarea lipsurilor constatate. Intre altele, organizaţia de bază a hotărit extinderea bibliotecilor izolante în secţii pentru camuncitorii să poată împrumutacărţi în mod mai operativ, intensificarea activităţii brigăziiartistice de agitaţie care să dea cel puţin un spectacol pe lună etc., dar aceste hotărîri nu s-au îndeplinit. Tovarăşul Rozentzweig, membru de partid şi preşedintele sindicatului, care avea sarcina să ducă la îndeplinire aceste hotărîri s-a ocupat mai puţin de munca cultural-educativă, iar biroul organizaţiei de bază nu l-a tras la răspundere. Comitetul sindicatului nu şi-a propus în mod special să analizeze cum îşi petrec muncitorii timpul liber şi să adopte un plan de măsuri în acest scop. Nici comitetul tr.T.M. nu a întreprins prea multe acţiuni. foile tineretului ( intr-un trimestru) sunt prea puţine şi dacă socotim lipsurile existente în popularizarea cărţii (150 de cititori sunt prea puţini. Numai organizaţia UTM are peste 300 membri ) în activitatea sportivă şi turistică observăm că comitetul UTM ca şi comitetul sindicatului s-au întrebat foarte clar cum îşi petrecmuncitorii timpul liber. Tov.iGh. Momiţă, secretarul comitetului U.TJVL, are prahuri foarte frumoase in gînd, ni le-aexpus cu entuziasm (excursii, vizitarea unor G.A.C., manifestări cultural-artistice) dar de ce nu a antrenat comitetul la o activitate practică în această privinţă . Biroul organizaţiei de bază trebuie să îndrume comitetul sindicatului şi comitetul U.T.M. să-şi facă un plan comun, cu răspunderi precise, pentru organizarea activităţiimuncitorilor în timpul liber. îmbinarea activităţii culturale cu cea sportivă şi de excursii trebuie să stea la baza unui astfel de plan. Oraşul nostru oferă multe posibilităţi de culturalizare, împrejurimile sunt pitoreşti, foarte atractive pentru excursii. Cu multă grijă trebuie folosite posibilităţile şi forţele existente în colectivul fabricii. Echipele artistice de amatori trebuie lărgite și activizate. Intr-o convorbire cu noi, tov. Petre Enache, utemist, ne-a mărturisit că In fiecare după a* amiază participă la echipa de teatru de la căminul cultural Bucium, pentru că în fabrică nimeni nu l-a solicitat. O tină*ră muncitoare, tov. Magdalena Olşanschi, ne spunea că mulţi muncitori ar vrea să audieze conferinţe despre muzica simfonică şi muzica de operă ca să poată înţelege şi să participe la cit mai multe concerte şi spectacole de operă. Iată doar cîteva cerinţe de care trebuie să se ţină seama. Biroul organizaţiei de bază are datoria să studieze cu atenţie cum îşi petrec timpul liber cadrele de conducere din fabrică şi, împreună cu directorul întreprinderii, să ia măsurile necesare pentru crearea unor condiţii mai bune de participare a acestora la manifestările cultural-artistice, la excursii etc. Recrearea,după cele opt orede muncă în producţie, trebuie să se facă în mod citiaat variat şi instructiv. Pentru aceas Ifeal organizaţia de bază are o mare răspundere. V. GH. Viaţa de partid  »*••••■= Din poşta săptămînii Concurs „Cine ştie, cîştigl" Zilele trecute la biblioteca comunală Deleni raionul Vaslui a avut loc un concurs „Cine ştie, cîştiga“ cu tema : „Muncind şi învâţînd din cărţi, făurim belşugul în gospodăria noastră colectivă“. Printre cei 9 colectivişti care au dat răspunsurile cele mai bune şi au cîştigat dealtfel concursul se numără Ionaşcu Gheorghe, Patriciu Ioan şi alţii cărora li s-au înmînat premii în obiecte. Apoi corul căminului cultural de aici a prezentat un program rle ctitece. La această manifestare culturală au asistat peste 200 colectivişti. VICTOR VASILIU colectivist Iiaţă şcoală nouă In satul Odaia Bursucani din comuna Griviţa oraşul Birlad se construieşte o şcoală de 3 ani. Această şcoală va avea 4 săli de clasă, un laborator, cancelarie, cameră de materiale şi altele. în prezent se lucrează la ridicarea zidăriei. De asemenea în satul Balerina la anexa ce se construieşte la şcoala de aici lucrările sînt în stadiu de finisare. M. LAZANU funcţionar Noi construcţii în G. A. G. La G.A.C. Borosoaia raionul Hîrlău lucrările de constructţii ce sînt planificate a fi ridicate In acest an se bucură de atenţia cuvenită. Astfel la cele 2 grajduri care vor avea o capacitate de 100 capete fiecare, lucrările sînt într-un stadiu avansat. De asemenea tot aici s-au făcut pregătirile necesare pentru construcţia unui coteţ pentru 1.000 păsări, unei puterniţe, unei maternităţi pentru scroafe, unei magazii cu o capacitate de 50 vagoane şi a unui pătul, pentru care au fost procurate materialele necesare ca : piatră, material lemnos, ciment, balastru etc. Paralel cu aceste construcţii se lucrează de zor la terminarea garajului pentru autocamionul cumpărat de curatul de gospodărie. ALBU I. TOADER AGAVRILOAIE GH. colectivişti Stupina colectivei îndrumaţi de organizaţia de partid, colectiviştii din Sculeni, raionul Iaşi, se preocupă de dezvoltarea tuturor sectoarelor aducătoare de mari venituri. Nu de mult, de exemplu, la această gospodărie a fost cumpărat un număr de 30 de colonii de albine, creîndu-se astfel o stupină. îngrijirea stupinei a fost încredinţată comunistului Anton Ciornei care s-a angajat să nu-şi precupeţească eforturile pentru obţinerea unor cantităţi mari de miere și pentru sporirea numărului de colonii de albine. L CIRCEL muncitor. Vă relatăm despre Lucrările da renovare şi modernizare a băii populare din Iaşi Am vizitat zilele acestea baia populara, cu care prilej am luat cunoştinţă de lucrările de renovare şi modernizare a acesteia. Baia populară se ală în plină transformare. Interioarele ei sînt supuse unor modificări de construcţii. La secţia de baie pentru bărbaţi, bunăoară, au fost executate pînă acum lucrările de faianţară a pereţilor din camerele de abur şi duşuri. In prima cameră, treptele confecţionate din material lemnos au fost înlocuite prin altele din beton. Şi în camera duşurilor s-au făcut modificări asemănătoare, în sensul că s-au turnat bănci mozaicate. De asemenea, tot în această cameră, au fost extinse instalaţiile pentru apă Caldă şi rece, fapt care a permis montarea a încă cinci duşuri noi (camera de abur va dispune acum de 11 duşuri) şi construirea unui mic bazin cu trei robinete de unde va fi luata apa rece pentru masaje. Amenajări importante se fac începînd de la intrarea în bala populară. In primul hol de la intrare, de exemplu, a fost amenajată o încăpere pentru casa de bilete și o arta care va servi ca sală de așteptare. In prezent, se apropie de sfîrşit amenajarea ghişeului garderobelor. In stadiu avansat Sînt şi lucrările de renovare de la secţia de baie pentru femei. Unele lucrări de renovare sînt In Curs de execuţie şi la exteriorul clădirii băii populare. Acoperişul, bunăoară, este aproape complet refăcut. De asemenea, curtea a fost împrejmuită, în întregime, cu gard din plăci de prefabricate din beton, iar interiorul el va fi asfaltat. După cum ne-a Informat conducerea administrativă, secţia de băi pentru bărbaţi, unde lucrările de renovare se apropie de sfîrșit, va putea fi accesibilă publicului cu începere de la 15 iulie a.c. M. ENESCU FLACARA TASOJOS O dimineața însorita pe lacul Brodani din Bîrlad. Foto! D. PĂVĂLAŞCU Preţul de cost nu reflectă posibilităţile întreprinderii (Urmare din pag. 1-a) rlenţeî pozitive Înregistrate în autobazele fruntaşe In vederea extinderii ei în unităţile mal slabe. Şi începutul trebuie făcut cu cele două autobaze despre care am vorbit mai sus. In centrul muncii de partid — problemele de producţie Situaţia unor Indicatori ai planului pe primele 5 luni ne arată că la IRTA Iaşi există posibilităţi pentru a se obţine rezultate progresive, de la o perioadă la alta. Faptul că majoritatea Indicilor au fost depăşiţi în luna mai a permis recuperarea rămîn® rilor în urmă din lunile precedente. Acum situaţia pe cinci luni apare ca îmbunătăţită la unii indici cum ar fi mărfuri transportate, C.U.P. la autobuze, C.U.C. (coeficientul de utilizare a capacităţii) la autocamioane şi cu restanţe la alţi indici cum ar fi călători transportaţi, C.U.P. (autocamioane), C.U.C. (autobuze). Planul producţiei globale pe întreaga întreprindere reprezintă pe cinci luni , 98,3 la sută, îndeplinirea şi depăşirea tuturor Indicilor de plan vor exercita o influenţă pozitivă şi asupra reducerii preţului de cost. Pentru aceasta este Insă necesar ca organizaţiile de partid din autobuze să-şi centreze şi mai mult munca de partid pe analiza principalelor probleme ale producţiei, îndeosebi acelea nerezolvate. In adunări de partid trebuie să se procedeze la analiza pe probleme - deci nu toate odată — îndeosebi a acelora care reclamă luarea unor măsuri urgente. Această indicaţie o cunoaşte şi organizaţia de bază din centrala I.R.T.A. (secretar tov. V. Gavril). In luna mai a.c. biroul organizaţiei de bază a convocat o adunare generală pentru a analiza munca serviciului tehnic şi îndeosebi modul în care este necesar să muncească acest serviciu pentru a obţine încadrarea consumurilor specifice de carburanţi şi lubrefianţi în limitele admise. E bine că s-a procedat şi aşa. Dar oare aceasta era problema esenţială, la ordinea zilei ? Credem că nu. Mult mai important era ca adunarea comuniştilor să fi analizat problema lucrărilor de întreţinere a autovehicolelor sau cauzele depăşirii cheltuielilor secţiilor de producţie şi a cheltuielilor generale la care depăşirile sînt mari. De asemenea organizaţiile de partid din întreprindere şi autobaze trebuie să ia măsuri ca fiecare conducător auto, Inginer, maistru şi tehnician să fie mobilizat să folosească rezervele existente în favoarea producţiei, □ reducerii preţului de cost. Pe fiecare trebuie să-l intereseze preţul de cost şi să lupte pentru reducerea sistematică a lui. Luminile satului (Urmare din pag. 1-a) nouă în sat la noi“. Textul scris frumos se axează pe desfăşurarea muncilor agricole de vară şi realizările obţinute în sectorul zootehnic. Acest text va fi completat de un magazin satiric. Echipa de teatru, după ce a jucat cu mult succes în faţa colectiviştilor piesa „Neamurile“ a lui Teofil Buşecan. In prezent se află in stadiul final al repetiţiilor la piesa lui Teodor Bocşa „Stupii cu pricina“. Cei 12 artişti amatori, tineri colectivişti, dovedesc talent şi seriozitate în interpretarea rolurilor. Dăm exemplu în acest sens pe Burcă Dan, Achiricioaiei Tiţa, Brînză Grigore. în această comună, filmul are mulţi prieteni .In ultima lună s-a depăşit planificarea cu 680 spectatori. Ştafeta agricolă a fost însoţită de şapte filme care au constituit un preţios ajutor în munca colectiviştilor. Printre aceste filme s-au aflat: „Porcumb dublu hibrid“, „Arături de vară“, „Cultură intercalată“, „Combaterea T.B.C. la Vite“, „Prin G.A.C. din regiunea Bucureşti“, „Viaţă nouă in Maramureş“. In pauzele de prînz, la locul de muncă al ţăranilor colectivişti se fac scurte lecturi din cărţile agrotehnice, însoţite de explicaţii şi discuţii. Cercurile de citit care au loc duminică, sînt foarte frecventate. Andone G. Nataliţa, îngrijitoare de pui, Nedelea G. Vasile şi Gachi Constantin, îngrijitori la vite, precum şi alţii, sînt pasionaţi cititori ai cărţilor zootehnice. Pe lingă activităţile culturalartistice care se desfăşoară deobicei în sală, artiştii amatori din comuna Laza sa pregătesc să fie la nivelul aşteptărilor şi in perioada recoltării şi treierişului, desfăşurînd la locul de muncă, în pauze, programe scurte, frumoase şi pline de conţinut. Inexcursie PAŞCANI (De la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului") Zilele acestea, un grup de peste 85 elevi, membri U.C.F.S. al asociaţiei sportive„Ştiinţa" din oraşul Paşcani au făcut o frumoasă excursie de două zile cu autobuzele I.R.T.A. din localitate. Tinerii sportivi păşcăneni au vizitat Casa muzeu „Ion Creangă" din Humuleşti - Tg. Neamţ, oraşul Piatra Neamţ, Hidrocentrala „V. I. Lenin”, barajul şi lacul de acumulare de la Bicaz, Cheile Bicazului, etc. C. ENEA Spicuiri din programul da : RADIO-TELEVIZIUNE MARŢI 3 IULIE LUNI 2 IULIE PROGRAMUL I. La orele 5 ; 7; 11 ( 13 ; 15 ; 17 ; 20 ; 22 ; 23.52 buletine de ştiri şi radiojurnale : 10.30 Muzică de balet de compozitori români şi sovietici : 14.30 Muzică populară romînească din Moldova 15.05 Valsuri 15.25 Fragmente din opera „Mireasa vîndută“ de Smetana ; 16.15 Vorbeşte Moscova ! ; 16.45 Solişti de muzică populară romînească, participanţi la festivalurile mondiale ale tineretului ; 17.30 Prietena noastră cartea ; 13. Muzică uşoară ; 18.30 Pagini alese din muzica de operetă ; 19. Almanah ştiinţific i 19.20 Tineri interpreţi la microfon 20.15 Din cele mai cunoscute cintece populare romineşti de dragostei 20.30 Noapte bună, copii i 20.40 Noi înregistrări primite din partea Radiodifuziunii sovietice ; 21.15 Tribuna radia i 21.25 Concert din folclorul popoarelor ) 22.30 Ciclul „Simfonii de Beethoven", PROGRAMUL II. La orele 12 ; 14) 16 | 18 1 21 | 23 : buletine de ştiri şi radiojurnale ; 14.03 Muzică din opere; 15. Lucrări concertante de tineri compozitori romîni ; 15.30 Muzică populară romînească şi a minorităţilor naţionale ! 16.15 Program interpretat de orchestra de mandoline a Direcţiei navigaţiei maritime din Constanţa ; 16.30 Dansuri din opere 17. Muzică uşoară; 17.30 Sfatul medicului; 18.05 Muzică simfonică cerută de ascultători ! 19. Prelucrări datolclor de compozitori din ţări socialiste ; 19.30 Din activitatea sfaturilor populare ; 20.40 Cîntă Emil Gavriş ; 21.30 „Sonata darului de lună", poem de Iannis Ritsos (montaj literar-muzica!) ; 22. Mari cîntăreţi de operă Serghei Lemeşev ; 23.15-24.00 Concert de noapte. TELEVIZIUNE. 19. Jurnalul televiziunii; 19.20 Emisiune pentru copii ; 19.50 Filmul documentar : „Din nou spre stele“; 20.40 Jean Jacques Rousseauevocare ; 21. Recital vocal-instrumental ! 21.40 Telesport I In incheiere ; Ultimele stiri. PROGRAMUL I. La orele 5 ; 6; 7; 10; 11 ; 13; 15; 17; 20; 22 ; 25.52 , buletine de ştiri şi radiojurnale ; 14.30 Muzica uşoară românească ; 15.05 Muzică simfonică ; 16.15 Vorbeşte Moscova ! ; 16.45 Cintece de luptă antifasciste ; 17.15 Cîntăreţi sovietici de operă ; 18.30 Limba noastră. Vorbeşte acad. prof .Al. Graur ; 19. Revista economică radio ; 19.20 Noi înregistrări de muzică de estradă primite din partea Radiodifuziunii R.D. Germane 19.35 Program muzical pentru fruntaşi în producţie din Industrie şi agricultură ; 20.15 Muzică uşoară sovietică ; 20.30 Noapte bună copii ; 20.40 Concert de seară ; 22.30 Fragmente din opereta „Voevodul ţiganilor“ de Johann Strauss ; 22.55 Simfonia „Fausti" de Liszt. PROGRAMUL II. La orele : 12; 14; 16 ; 18 ; 21 ; 23 , buletine de ştiri şi radiojurnale ; 14.03 Concert distractiv interpretat de orchestre de mandoline ; 14.30 Program de rapsodii ; 15. Muzică populară romînească ; 15.30 Muzică uşoară de compozitori sovietici ; 16.15 Cîntă basul Ayhan Baran, laureat al concursului Internaţional î,George Enescu“ ; 16.30 Muzică de estradă ; 16.50 In pas cu ştiinţă ; 17. Tineri interpreţi de muzică populară romînească ; 17.30 Sfatul medicului ; 18.05 Concert de muzică uşoară ! 18.40 Cintece de compozitorul sovietic Tunkov ; 19. Melodii populare romîneşti ! 19.30 Fragmente din opera lirida“ de Verdi ; 21.15 Muzică de dans ; 21.45 Medalion : Goncearov; 22. Din cîntecele și dansurile popoarelor ; 22.30 Ciclul „George Enescu compozitor". TELEVIZIUNE. 19. Jurnalul televiziunii ; 19.15 Emisiunea pentru pionieri şi şcolari ; 19.45 Emisiune de ştiinţă şi tehnică ; 20.05 Muzeul de artă feudală brîncovenească - Mogoşoaia ; 20.20 Filmul artistic „Pescuitorii de bureţi“ ; 21.50 Sfaturi pentru telespecta-(toils tai încheiere .Ultimele știri. Jhg ^ |nlml a Acelea. SPECTACOLE Opera de Stat, duminică 1 iulie* orele 20 (la Teatrul de vară) : „Rigoletto“ ; Teatrul Naţional , turneul Teatrului Naţional din Cluj , orele 16 : „D-ale carnavalului“, orele 20 : „Cred in tine“; Teatrul Evreiesc de Stat (grădina „Pomul verde“), orele ■20.30 : concertul spectacol „Spilta freilechs“. CINEMATOGRAPH Maxim Gorki „învierea“ (seria T-6t dimineaţa ; seria a ll-a - după amiază); Ilie Pintilie: „Apartamentul“* cinemascop; Tineretului; „Curcanii“ ; Pușkin „Bâtrînul şi marea" ; Ion Creangă ; *,Cer senin" ; Căminul cultural „Nicolina" ; „Post-restant". In regiune , la Birlad, cinema Victoria : „Profesiunea d-nei Warren“ ; Huşi a Rodina ! „Frumoase Lurette“ | Paşcani ş* Casa de cultură I „Intre două iubiri“ ; Hirfan - 1 Mai : „Tot aurul din lume“ ! Negreşti - M. Eminescu ; filmul „Din nou spre stele“. M10» Timptil probabil i VII. 1962 Vreme schimbătoare cu cerul variabil mai mult noros. Local va ploua slab. Vint slab pînă la potrivit din sectorul nord-vest. Temperatura In creștere, va fi cuprinsă noaptea Intre 7 și 11 grade, iar ziua intre 20 Si 24 grade. Dezlegarea jocului apărut în nr. 4921 al ziarului nostru ORIZONTAL : Floare — Roate ; 2. Lăcrămioare ; 3. Uliandrilie ; 4. Te - Ed — Isop - F ; 5. Ulei — Estrade ; 6. Ret - Ol - Eg - Am ; 7. A - Ecran - Aule ; 8. Seras Neon -T li111' 'imn lliiilil.lîii;iii'f «m tii ÎNTREPRINDEREA DE CONSTRUCȚII Nr. 3 INTERRAIGNALĂ CU SEDIUL ÎN IAȘI Str. RÎPA GALBENĂ Nr. 5 Anunță că are vacante următoarele posturi: — 1 post şef serviciu C. T. C. la centrala întreprinderii — 1 post Inginer C. T. C. la centrala întreprinderii — 1 post tehnician II. normator la şantier raion Paşcani — 2 posturi tehnician I. deviza ataşamente la şantier raion Iaşi — 1 post Inginer principal docuitentafic pentru şantier instalaţii Condiţiile de încadrare sînt Cele prevăzute de H.C.M. 1053/1960. Doritorii se vor adresa la serv. personal unde vor depune copii după actele de studii și vechime. UNIUNII RAIONALE ALE COOPERATIVELOR DE CONSUM ________________ DIN REGIUNEA IAŞI, recrutează absolvenţi ai şcolilor medii de cultură generală cu sau fără diplomă de maturitate pentru un curs de specializare în domeniul evidenţei contabile şi merceologiei cu durata de 6 luni. Candidaţii vor primi pe toată durata cursului o indemnizaţie de 700 lei lunar, asigurîndu-li-se repartizarea în producţie la unităţile cooperaţiei de consum din regiune. Informaţii suplimentare se pot lua la sediul uniunilor raionale cit şi la Uniunea Regională a Cooperativelor de Consum Iași, str. Ștefan cel Mare nr. 40, telefon 2727. Examen de verificare profesională Incepînd cu data de 9 iulie a.c. are foc la Bucureşti un nou examen pentru verificarea profesională a următoarelor categorii de artişti liber-profesionişti : - artişti dramatici şi prezentatori - solişti de muzică uşoară clasică (canto şi instrumente) - solişti de muzică populară şi uşoară (canto şi instrumente)- artişti de circ - prestidigitatori a iluzionişti coregrafi (clasic, romînesc, modern). înscrierile se fac de către Oficiul de spectacole şi turnee artistice (OSTA). Pentru înscriere sînt necesare următoarele acte : fe cerere tip pentru înscriere r- memoriu de activitate artistică însoţit de datele personale r- acte doveditoare asupra activităţii artistice f- repertoriu pentru examinare şi dovada de achitare a taxei de înscriere - două fotografii tip legitimaţie. Relaţii detailate pot fi luate de la secţiile de Invăţămînt raionale şi orăşeneşti, de la secţia de învăţămînt a regiunii, precum şi de la OSTA (tel. 15.60.60). CETĂŢENI! Vreţi să vă păstraţi vigoarea ş! sănătatea ! Consumaţi zilnic lapte pasteurizat şi produse lactate proaspete, foarte hrănitoare şi bogate în vitamine. Cooperativa „Prestaţiunea“ Iaşi a înfiinţat activitatea de Instructaj şi Iniţiere a amatorilor care doresc să înveţe conducerea motocicletelor. Instructajul se va face cu motocicletele cooperativei pe un poligon special amenajat, cu Instructor autorizat. Examenul se dă de asemenea cu motocicleta cooperativei. Doritorii se pot adresa la secţia auto-moto - cooperativei „Prestaţiunea“ Iaşi , str. Cuza Vodă nr. 54. STAŢIUNEA EXPERIMENTALĂ PODUL-ILOAIE REGIUNEA IAŞI angajează un electrician de întreţinere autorizat Condiţii de angajare conform H.C.M. 844/1956 pog. 3-0 50 O.C.L. ALIMENTARA IAȘI angajează vânzători cu plată pe bază de remiză, pentru desfacerea produselor de panificație la tonete. Doritorii se vor adresa la sediul O.C.L.-ului din str. Ștefan cel Mare 71. O. C. L. Aprozar - laş! recrutează tineri din raza oraşului Iaşi, avînd virsta între 14-25 ani, pentru funcţia de vînzători de legume şi fructe şi avînd virsta intre 17-25 ani, pentru funcţia de contabili pentru comerţ, la cursurile profesionale comerciale şi tehnice cu durata de şcolarizare de 2 ani. Doritorii se vor prezenta la sediul O.C.L Aprozar-Iaşi, str. Anastasie Panu nr. 71, pentru înscrieri şi informaţii suplimentare. O.C.L Produse Industriale Iaşi recrutează tineri absolvenţi ai şcolilor de cultură generală cu şi fără examen de maturitate, in vîrstă de 17-25 ani pentru următoarele meserii: - vitrinieri cu durata de şcolarizare de 2 ani ; - vînzători pentru produse textile-încălţăminte cu durata de şcolarizare de 1 an; — vânzători pentru produse metalochimice cu durata de şcolarizare de 1 an. Informaţii suplimentare se pot lua la sediul întreprinderii, serviciul planificării, din str. Ştefan cel Mare nr. 2. L G. O. Vaslui strada Gheorghe Racoviţă nr. 23, telefon 433, are servicii organizate şi execută lucrări de vidanjare şi coşerită către populaţie şi sectorul socialist, cu plata în numerar şi prin virament. Execută lucrări în oraş cit şi lit raion. ÎNTREPRINDEREA LTîII IAȘI angajeaza imediat 1 m 2 electricieni auto -s 1 electrician auto pen tru reparat acumulatori: * 10 șoferi cu vechime in meserie de peste 5 la*1. ani 1 1 șofer pentru motocicletă cu ataș. Doritorii se pot adresa la sediul întreprinderii din str . Uzinei nr. 12