Flacăra Iaşului, mai 1963 (Anul 19, nr. 5180-5204)

1963-05-03 / nr. 5180

Nr. 51 PO FBXM1MC TI 50EÜT Cuvîntarea tovarăşului Simion Unguraşu (Urmare din pag. 1 a) cese sa se bucure de o viaţă meri bună, de un nivel de civilizaţie tot mai înalt“. In continuarea măsurilor luate Inanii din urmă, au fost sporite salariile mai multor categorii de oameni ai muncii, au avut loc reduceri ale impozitului pe salarii, majorarea pensiilor, introducerea alocatei de stat pentru copii, reduceri de preţuri. Ridicarea puterii de cumpărare a populaţiei este ilustrată de creşterea volumului mărfurilor vândute prin comerţ cu peste 50 la sută, In 1962 faţă de anul 1959. A luat o amploare din ce In ce mai mare construcţia de locuinţe, după Congresul al lll-lea al partidului, dindu-se in folosinţa oamenilor muncii 112.000 apartamente, de două ori mai multe decit în cei 3 ani precedenţi. Fondurile destinate Invăţămîntului, culturii, ocrotirii sănătăţii, prevederilor şî asigurărilor sociale se ridică în acest an la 20 miliarde lei. Trecind în revistă marile sale înfăptuiri, poporul nostru are de ce să se bucure şi cu ce se mîndri. România, menţinută veacuri de-a rîndul în înapoiere economică, înaintează rapid pe calea progresului. Omul muncitor, un trecut jefuit şi asuprit de clasele exploatatoare, azi stăpîn pe soarta sa, se află în centrul atenţiei şi grijii partidului şi guvernului. Toate aceste înfăptuiri se datorase faptului că poporul român are în fruntea sa un asemenea conducător ferm şi încercat cum este Partidul Muncitoresc Român, care îşi consacră toate forţele înaltei misiuni - făurirea unei vieţi fericite a celor ce muncesc, ridicarea patriei noastre pe culmile civilizaţiei. TOVARĂŞI, Alături de întregul nostru popor, oamenii muncii din regiunea Iaşi întîmpină ziua de 1 Mai muncind cu civînt sporit pentru traducerea In viaţă a Hotărîrilor partidului şi guvernului. In primele 3 luni ale acestui an planul producţiei industriale globale al întreprinderilor din regiunea noastră a fost îndeplinit în proporţie de 103,2 la sută, iar cel al producţiei marfă înproporţie de 101,6 la sută, dindu-se peste plan însemnate cantităţi de produse şi economii în valoare de 5 milioane lei. Se traduce cu succes în viaţă măreţul program de dezvoltareeconomică şi social-culturală expus de tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej la adunarea activului de partid din regiunea laşi, In septembrie 1961. In acest an vor Intra In producţie noi obiective Industriale şi va începe construirea unor noi întreprinderi. îndeplinirea sarcinilor mari şi de răspundere ale planului de stat pe ţinut in curs cere din partea muncitorilor, inginerilor şi tehnicienilor eforturi susţinute in vederea unei organizări mai bune a procesului de producţie, creşterii continue a productivităţii muncii, reducerii preţului de cost, îmbunătăţirii calităţii produselor, realizării unui volum cit mai mare de economii. „ Oamenii muncii din agricultură, lucrătorii din G. A. S.-uri, mecanizatorii, ţăranii colectivişti, specialiştii, sub conducerea organizaţiilor de partid, intimpină măreaţa sărbătoare muncind cu însufleţire pentru terminarea Insămînţărilor de primăvară, hotărîţi ca In acest an să obţină recolte şi mai bogate. Deşi actuala campanie agricolă a început mai tîrziu, există toate condiţiile ca ea să fie terminată in timpul optim şi la un nivel agrotehnic ridicat. Totodată eforturile colectiviştilor şi ale Inginerilor sînt îndreptate spre întărirea economico-organizatorică a gospodăriilor agricole colective, folosirea cit mai eficientă a pămîntului, pentru sporirea producţiei agricole vegetale şi animale.' ' 14 * * Intelectualitatea noastră, oamenii de ştiinţă, artă şi cultură, călăuziţi de politica Partidului Muncitoresc Român, pun întreaga lor capacitate creatoare în slujba dezvoltării şi perfecţionării tehnicii, a înfloririi ştiinţei şi culturii. In lupta pentru înfăptuirea politicii partidului se întăreşte continuu statul nostru socialist, creşte şi se întăreşte neîncetat coeziunea moral-politica a întregului popor. TOVARĂŞI, In epoca contemporană - al cărei conţinut principal constituie trecerea de la capitalism la socialism - Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc se sărbătoreşte in întreaga lume sub semnul luptei dintre cele două sisteme sociale opuse, al marşului triumfal al socialismului şi comunismului, al prăbuşirii imperialismului, al luptei pentru pace, democraţie şi progres. I In zilele noastre, cea mai măreaţă întruchipare a solidarităţii Internaţionale a celor ce muncesc, a internaţionalismului proletar, o constituie sistemul mondial socialist - bastionul păcii, libertăţii, independenţei şi suveranităţii tuturor popoarelor , care a păşit într-o nouă etapă a dezvoltării sale. Omenirea muncitoare sărbătoreşte anul acesta ziua de 1 Mai în condiţiile afirmării continue a superiorităţii moral-politice, economice şi tehnicoştiinţifice a sistemului mondial socialist, in întrecerea paşnică cu sistemul mondial capitalist. Poporul sovietic înfăptuieşte măreţul program de construire desfăşurată a comunismului, iar celelalte ţări ale lagărului socialist construiesc cu succes bazele socialismului. Ritmul inall de creştere economică constituie una dintre trăsăturile superiorităţii socialismului asupra capitalismului. Principalul izvor al victoriilor obţinute de ţările care alcătuiesc sistemul mondial al socialismului II constituie relaţiile economice de tip nou, bazate pe colaborarea şi ajutorul reciproc, egalitate deplină in drepturi, respectarea independenţei şi suveranităţii naţionale, unitatea lor indestructibilă, sub steagul marxismleninismului. Aceste relaţii noi, necunoscute încă în istorie, exercită o puternică influenţă asupra luptei popoarelor din lumea nesocialistă, pentru apărarea drepturilor vitale, pentru pace, democraţie şi socialism. Succesele obţinute de ţările sistemului mondial socialist fac să apară mai evidentă superioritatea socialismului, faţă de sistemul capitalist care a intrat intr-o nouă etapă a crizei sale generale. Nici o încercare a ideologilor burghezi de a camufla realitatea lumii capitaliste contemporane nu poate ascunde racilele ei profunde - concentrarea puterii economice şi politice în mina monopolurilor, exploatarea accentuată a oamenilor muncii, şomajul, foametea, mizeria, dezmăţul reacţiunii imperialiste. In pofida lozincilor burgheze cu privire la „unitatea atlantică“, la „era Impăcării“, care s-ar realiza, chipurile, cu ajutorul „integrării“, al Pieţei Comune, faptele demonstrează convingător ascuţirea continuă a contradicţiilor dintre ţările membre ale blocurilor militare imperialiste. In ţările capitaliste, mase populare tot mai largi, în frunte cu clasa muncitoare, condusă de partidele comuniste, duc uriaşe bătălii de clasă impotriva politicii reacţionare a monopolurilor, a uniunilor monopoliste interstatale - unelte ale reacţiunii împotriva exploatării, pentru drepturi democratice, pentru pace şi socialism. Evenimentele internaţionale din zilele noastre, cînd din deşertările Africii pînă la ţărmurile Mării Caraibilor, 1,6 miliarde de locuitori s-au eliberat de sub jugul colonial, demonstrează încă odată prăbuşirea monstruosului sistem colonialist, sub loviturile mişcării de eliberare a popoarelor. Mai mult ca oricune, anul acesta ziua de 1 Mai prilejuieşte o grandioasă demonstraţie a voinţei de pace a popoarelor din lumea întreagă. In lume s-a creat un nou raport de forţe caracterizat prin precumpănirea crescindă a forţelor socialismului asupra forţelor imperialismului, a forţelor păcii asupra forţelor războiului. Prin eforturile unite ale puternicului lagăr socialist, ale celorlalte state iubitoare de pace, ale clasei muncitoare internaţionale şi ale tuturor forţelor care apără cauza păcii, războiul mondial poate fi preîntîmpinat. Ţările lagărului socialist luptă cu hotărire pentru triumful nobilei cauze a păcii. R. P. Romina promovează cu consecvenţă o politică externă de pace, întăreşte necontenit prietenia şi alianţa frăţească cu Uniunea Sovietică şi celelalte ţări ale comunităţii socialiste, dezvoltă relaţiile de colaborare cu toate ţările, indiferent de orinduirea lor socială. R. P. Romina se manifestă ca un factor activ in viaţa internaţională, militează perseverent pentru înfăptuirea dezarmării generale şi totale, lichidarea rămăşiţelor celui de al doilea război mondial, desfiinţarea oricărei forme de colonialism şi asigurarea independenţei naţionale a tuturor popoarelor, pentru promovarea relaţiilor comerciale şi culturale cu toate ţările. Aducîndu-şi contribuţia activă la lupta pentru triumful principiului coexistenţei paşnice, ţara noastră, ca şi celelalte ţări socialiste, manifestă o neslăbită vigilenţă faţă de acţiunile agresive ale cercurilor imperialiste, se îngrijeşte de întărirea securităţii şi capacităţii ei de apărare, TOVARĂŞI, însufleţit de victoriile obţinute, strins unit in jurul Partidului Munciterese Romín, a Comitetului său Central în frunte cu tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej, poporul nostru păşeşte neabătut înainte sub steagul victorios al marxism,leninismului, înfăptuind cu fermitate programul desâvîrşirii construcţiei socialiste în scumpa noastră patrie, Republica Populară Romînă. Trăiască 1 MAI, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, ziua frăţiei muncitorilor de pretutindeni ! Slavă PARTIDULUI MUNCITORESC ROMÂN, conducătorul încercat al poporului, inspiratorul şi organizatorul tuturor victoriilor noastre. Trăiască puternicul şi Invincibilul lagăr al socialismului. Trăiască unitatea şi coeziunea mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale. Trăiască pacea şi prietenia între popoare. Sărbătorirea zilei de 1 Mai în regiune Bârlad Paşcani In tribuna amenajată în faţa grădinii Teatrului de stat, străjuită de steaguri, lozinci şi flori, se află membrii biroului Comitetului orăşenesc de partid, membrii Comitetului executiv al Sfatului popular orăşenesc, reprezentanţi ai organizaţiilor de masă, fconducatori de întreprinderi şi instituţii, muncitori fruntaşi şi intelectuali. E ora 9. Tovarăşul Ion Grădinaru, secretar al Comitetului orăşenesc de partid, vorbeşte în faţa participanţilor la miting despre însemnătatea zilei de 1 Mai, subliniind cu acest prilej realizările obţinute de oamenii muncii bîrlădeni in cinstea acestei sărbători. Are Ioc apoi demonstraţia oamenilor muncii. In acordurile trompetelor, în răpăitul tobelor, trec prin faţa tribunei cei mai tineri participanţi la demonstraţie, pionierii, primăvara patriei noastre. Privim desfăşurarea coloanei care ne apare ca o grădină înflorită. Pionierii îşi manifestă recunoştinţa faţă de partid şi guvern pentru viaţa nouă, fericită, pentru viitorul luminos ce li se deschide in faţă. Prin faţa tribunei trec acum metalurgiştii, făuritorii de rulmenţi, oamenii care în urmă cu zece ani au dat naştere la Bîrlad primului rulment. Printre ei se află Dobre Sava, proiectantul primului rulment, Marin Mifiţa, montatorul primului rulment, Dumitru Dulgheru, Cozma Chiriac, Teodor Macari şi alţii, pe pieptul cărora, drept rezultat al muncii neobosite, strălucesc diferite ordine şi medalii. Feţele vesele, luminoase ale metalurgiştilor, uralele lor puternice, izvorite din adîncul inimii sunt expresia vremurilor noi pe care le trăieşte poporul nostru muncitor sub conducerea înţeleaptă a partidului. Făuritorii rulmenţilor păşesc cu încredere, mîndri că pot raporta, în cinstea zilei de 1 Mai, realizarea a 236.000 lei economii la preţul de cost peste sarcina planificată, pe primul trimestru al anului, şi producerea in primele patru luni ale anului a 7.100 bucăţi rulmenţi peste plan. Prin faţa tribunei trec mereu sute şi sute de oameni ai muncii. De tribună se apropie coloana constructorilor, a celor ce au ridicat in acest oraş zeci de blocuri moderne, cu apartamente confortabile. Coloana demonstranţilor continuă cu colectivele de muncă de la întreprinderea economică „Drumul socialismului“, de la întreprinderea comunală, de la întreprinderea de electricitate. In faţa tribunei s-a oprit o echipă de dansuri de la Fabrica de confecţii. Prinşi de miini, membrii echipei execută un dans popular moldovenesc. ro Cu steguleţe roşii şi tricolore, cu buchete de flori, prin faţa tribunei trec cadrele didactice şi elevii de la Complexul şcolar, lucrătorii sanitari, actorii Teatrului de stat „Victor Ion Popa", lucrătorii din comerţul de Stat şi cooperatist şi mulţi alţi oameni ai muncii. Demonstranţii au manifestat pentru Partidul Muncitoresc Romert, pentru victoria forţelor păcii şi Socialismului. P. AGACHI PAŞCANI (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului“), încă din primele ore ale dimineţii. In grupuri, purtînd drapele roşii şi tricolore, portretele marilor dascăli ai proletariatului şi ale conducătorilor partidului nostru, pancarte şi grafice, mii de oameni ai muncii din Paşcani s-au îndreptat spre stadionul din localitate, pentru a participa la mitingul organizat cu prilejul zilei de 1 Mai. Despre semnificaţia zilei de 1 Mai a vorbit tov. Adrian Nechifor, secretar al Comitetului orăşenesc de partid Paşcani. Vorbitorul a subliniat, totodată, realizările cu care au intimpinat oamenii muncii din raion Ziua Solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. Colectivul Atelierelor a realizat in primul trimestru a.c., planul producţiei globale în proporţie de 101,81 la sută, a sporit cu 2,57 la sută Indicele planificat de productivitate a muncii, a redus cu 0,24 procente preţul da cost planificat. Succese deosebite au obţinut şi muncitorii feroviari din cadrul Complexului C.F.R. Paşcani. Totodată, colectiviştii din raion, in intîmpinarea zilei de 1 Mai, au desfăşurat larg întrecerea pentru terminarea cit mai grabnică a însâminţărilor de primăvară. In după amiezele zilelor de 1 şi 2 Mai, pe scena amenajată pe stadion, formaţiile de artişti amatori ale Casei raionale de cultură, Clubului muncitoresc şi ale unor cămine culturale fruntaşe din raion, au prezentat, In faţa oamenilor muncii, frumoase programe artistice. C. ENEA N. BOBOC Prin fata tribunei trec metalurgiştii, fotoD. PAVALAŞCL Negreşti NEGREŞTI (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului“). Mitingul de 1 Mai al oamenilor muncii din Negreşti a avut loc in sala Casei raionale de cultură. Despre însemnătatea Zilei de 1 Mai a vorbit tov. Leon Cojocaru, secretar al Comitetului raional de partid - Negreşti. Vorbitorul a subliniat, de asemenea, că colectiviştii din raion au desfăşurat entuziast întrecerea în cinstea zilei de 1 Mai, pentru a termina cut mai grabnic muncile din campania agricolă de primăvară. Fruntaşi pe raion sunt colectiviştii din Negreşti, Pinceşti, Ţibăneşti, Draxeni ş. a. O serie de realizări au fost obţinute in raionul Negreşti şi în ceea ce priveşte buna gospodărire şi înfrumuseţare a satelor. In intîmpinarea zilei de 1 Mai, prin munca patriotică efectuată de cetăţeni, la lucrări de îmbunătăţiri funciare, curăţiri de izlazuri, construcţii de poduri şi podeţe etc. s-au obţinut economii de aproape 600.000 lei. Formaţii de artişti arrtator! din Negreşti au prezentat, după miting, interesante programe. * C. COJOCEA C. LALUCI 4 Toate forţele pentru terminarea grabnică a însâmînţărilor! Au încheiat însămînțările Cu sprijinul mecanizatorilor In campania agricolă de primăvară, colectiviştii din comuna Micleşti, raionul Vaslui, au ajutoare de nădejde in membrii brigăzii a 5-a de tractoare de la S. M. T. Codăieşti. Intre mecanizatori şi colectivişti există o strînsă colaborare la însămînţatul culturilor deprimăvară. Acest lucru, ca şi buna organizare a muncii, au dat posibilitatea ca însămînţatul culturilor să se termine la timpul optim. Pînă la data de 30 aprilie, în cadrul gospodăriei agricole colective Micleşti s-a terminat şi însămînţatul porumbului. Pe întreaga gospodărie au fost însămînţate 630 ha. cu porumb pentru boabe, din soiul H. D. 203. La obţinerea acestui frumos succes au contribuit deopotrivă brigadierii de cîmp Hriscu Evdochim şi Ion David, mecanizatorii C-tin Luca şi Vasile Başa, conducătorii de atelaje Ştefan Densuc, Gheorghe Ciubotă, Vasile Dascălu, Constantin Mazăre, Gheorghe Damian, Ion Ungureanu şi alţii. Prin buna organizare a muncii NEGREŞTI (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului“). Membrii gospodăriei colective din Negreşti, raionul Negreşti folosesc din plin forţele existente şi fiecare oră de lucru pentru executarea la timp a lucrărilor agricole. Organizîndu-şi temeinic munca, colectiviştii au reuşit să însămînţeze pînă ieri, cu sprijinul mecanizatorilor, toate cele 889 ha. destinate culturilor de primăvară din care aproape 500 ha. cu porumb boabe. Colectiviştii din satul Parpaniţa, comuna Negreşti, seamănă in prezent ultimele hectare cu porumb. C. COJOCEA In aceste zile, colectiviştii din comunele din raza oraşului Iaşi depun eforturi sporite pentru terminarea insămînţării culturilor de primăvară. La Corneşti, Rediu Tătar, Uricani şi in alte părţi s-a terminat însămînţatul culturilor din prima epocă şi s-a trecut din plin la însămînţatul porumbului. In alte G.A.C.-uri însă ca de pildă cele din Vînători, Aroneanu, Birnova, Tomeşti, Ciurea, acţiunea de insămînţare a porumbului se desfăşoară mai anevoios. Iată citeva aspecte constatate cu prilejul unui raid anchetă efectuat în ziua de 1 Mai. Roadele bunei organizări a muncii încă din zorii zilei, la G.A.C. Corneşti toate tractoarele şi atelajele ieşiseră la lucru. Pamfil Stoianovici, secretarul Comitetului de partid din gospodărie, ne-a spus următoarele: „ La noi, în fiecare seară are loc o scurtă şedinţă de analiză a muncii unde constatăm ce anume s-a lucrat în ziua respectivă şi luăm apoi măsuri pentru ziua următoare. Cele 7 tractoare cit şi cele 50 atelaje pornesc la lucru la ora 5 dimineaţa. Au fost luate măsuri pentru aprovizionarea la locul de munca a maşinilor agricole cu sămânţă, carburanţi, lubrifianţi şi piese de schimb. Tractoriştii primesc hrana caldă la locul de muncă. Colindînd tarlalele colectiviştilor din Corneşti te convingi şi mai bine că aici intr-adevăr munca e bine organizată. Folosirea judicioasă a maşinilor agricole şi a tuturor atelajelor a făcut ca în ultimele zile viteza zilnică planificată la însămînţatul porumbului să fie depăşită. Faţă de 40,2 ha. (viteza zilnică planificată la însăminţat) s-a însămînţat în ziua de 29 aprilie 50 ha, iar pe 30 aprilie 45 ha. Tot aici însă aflăm că s-a terminat plantatul celor 4.400 pomi şi că de 10 zile în urmă au fost redate agriculturii prin defrişări de mărăcini şi arboraţi 22 ha care au şi fost însămînţate cu mazăre şi porumb boabe. Ce se întîmplă la Vînători? Iată acum şi o dovadă de slabă organizare a muncii. Deşi la Vînători există 8 tractoare şi 4 semănători mecanice în afară de 55 de atelaje, totuşi pînă-n seara zilei de 1 Mai nu erau însămînţate decit 76 ha cu porumb din 542 ha destinate acestei culturi. De ce? In primul rînd unele tractoare ies tîrziu pe tarlale (uneori şi la ora 8). O parte din tractoare se întorc cale de 4-8 km. de pe tarlale pînă la sediul brigăzii pentru a se aproviziona cu carburanţi şi lubrifianţi. In al doilea rînd atelajele nu lucrează din plin. In loc ca zilnic să fie arate 15 hectare numai cu atelajele, (cit este planificat) aici s-au arat între zilele de 20—27 aprilie 10-13 ha, iar in ziua de 28 aprilie numai 3 ha. Nefolosirea cu chibzuinţă a maşinilor şi atelajelor pentru pregătirea terenului duce şi la neindeplinirea vitezei zilnice planificată pentru insaminţări. Astfel, pe ziua de 27 aprilie s-au însămînţat 18 ha., pe 28 aprilie 13 ha, iar pe 29 aprilie 18 ha faţă de 50 de ha, viteza zilnică de lucru planificată. Vinovaţi pentru slaba organizare a muncii se fac in primul rînd tovarăşii Spiridon Aioanei, preşedintele G.A.C. şi Constantin Rusu, preşedintele comitetului executiv al sfatului popular comunal. Alo, S. M. T. Holboca ? Telefonul 2295 de la S.M.T. Holboca este foarte des solicitat în această campanie agricolă. Convorbi-, rile decurg cam în felul acesta... - Alo, la Vînători cele 3 semănători 2 S.P.C. 2 nu merg deloc... Sau: *- Alo, la Aroneanu ne-aţi trimis semănători nepuse la punct. Și telefonul zbîrnîie mereu. Zbîrnîie nu să aducă felicitări celor din conducerea S.M.T.-ului care nu s-au îngrijit să ia măsurile necesare ca toate maşinile agricole să funcţioneze din plin. In gospodăriile colective din raza oraşului Iaşi, S.M.T. Holboca a repartizat 83 tractoare. Datorită însă reparaţiilor de proastă calitate, unele tractoare se defectează, lată şi cauza pentru care în ziua de 25 aprilie au funcţionat 74 tractoare, iar în 26 aprilie, 69 tractoare. Nici in zilele următoare nu au funcţionat toate cele 83 tractoare. Astfel în zilele de 27 şi 28 aprilie au lucrat mai puţin cite 10 tractoare, pe 29 aprilie numărul tractoarelor defecte este de 4, iar pe 30 aprilie numărul creşte la 12. Tot din neglijența tovarăşilor din conducerea S.M.T.-ului Holboca la unele gospodării au fost trimise semănători 2 S.P.C. 2 nerodate sau fără să fie puse la punct. La Vînători, de pilda, semănătorile nu aveau şaibe de etanşare, lipseau furtunurile de presiune pentru ulei şi nu funcţiona cilindrul de forţă. A fost nevoie să vina un mecanic de la S.M.T. şi să facă reparaţii timp de 4 zile. ! Iată doar citeva aspecte. Le cunoaşteţi, tovarăşe director Ştefan Hartingher? Şi dacă le cunoaşteţi, de ce nu luaţi măsuri? ! i * v Consiliul agricol orăşenesc (preşegdinte ing. Claudiu Ghebea) are datoria să ia cele mai urgente măsuri pentru a se trece din plin la Insă, mînţatul porumbului in toate gospo- dariile colective. Acest lucru este cu atit mai necesar cu cit în raza oraşului Iaşi însămînţatul porumbului a rămas mult în urmă faţă de restul regiunii. Pînă în seara zilei de 1 Mai nu se însămînţaseră în cele 10 gospodarii colective decit 1.590 ha. porumb boabe din cele 5.726 ha destinate acestei culturi. De aceea întreaga atenţie trebuie îndreptată spre impulsionarea ritmului de lucru în unităţile cu rezultate mai slabe. TRAIAN CRAESCU La G. A. C.-urile din raza oraşului Iaşi Să fie intensificat ritmul de insămînţare a porumbului Huşi HUŞI (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului“). La mitingul care a avut loc la Huşi, au participat oamenii muncii din întreprinderi şi instituţiile oraşului, elevi şi pionieri. Cu acest prilej tov. Mihai Vîrnă, secretar al Comitetului orăşenesc de partid, a vorbit despre însemnătatea Zilei solidarităţii internaţionale a oamenilor muncii. De asemenea, vorbitorul a subliniat o serie de realizări obţinute in raion, în cinstea marii sărbători. Astfel, producţia globală a întreprinderilor şi unităţilor economice ale raionului a fost îndeplinită, în primul trimestru al anului, în proporţie de 101,6 la sută, iar planul producţiei marfă a fost depăşit cu 12,8 la sută. S-au obţinut economii la cheltuieli de circulaţie în valoare de 148.000 lei şi beneficii peste plan însumînd 549.000 lei. In intîmpinarea zilei de 1 Mai, oamenii muncii din agricultura raionului au desfăşurat o susţinută muncă pentru terminarea însămînţărilor de primăvară. Printre colectiviştii care au terminat in întregime însămînţarile de primăvară se află cei din Oţeleni, Grumezoiu, Hoceni, Vutcani, Pogoneşti, Tîrzii şi Moşna. După miting, in parcul „1 Mai“ şi la stadionul din Huşi au fost prezentate programe artistice şi competiţii sportive. M. GRANIŞTEANU Vaslui VASLUI (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului“). In dimineaţa zilei de 1 Mai, oamenii muncii din Vaslui s-au îndreptat, in grupuri, spre Piaţa „1907“ pentru a participa la mitingul închinat Zilei solidarităţii oamenilor muncii de pretutindeni. Luînd cuvintul in cadrul mitingului tov. Neculai Mihăilă, secretarul Comitetului raional de partid Vaslui, a vorbit despre însemnătatea zilei de 1 Mai, subliniind totodată realizările cu care au întimpinat marea sărbătoare, oamenii muncii din raionul Vaslui. Printre bitele, vorbitorul a arătat că, muncind cu însufleţire, colectiviştii din Micleşti au terminat, in cinstea zilei de 1 Mai, însămînţările de primăvara. De asemenea, fruntaşi în actuala campanie agricolă sunt colectiviştii din Lipovăţ, Pribeşti ş.a. După miting, formaţii de artişti amatori din oraş au prezentat frumoase programe artistice. TR. LUNGU Hîrlău HIRLAU (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului“). La Hirlău, mitingul închinat sârbătoririi Zilei solidarităţii internaţionale a oamenilor muncii a avut loc în sala cinematografului „1 Mai“. In faţa sutelor de participanţi la miting a vorbit, despre însemnătatea zilei de 1 Mai, tov Vasile Dumbravă, secretar al Comitetului reienel de partid. Vorbitorul a subliniat cu acest prilej realizările înfăptuite de oamenii muncii în cuprinsul raionului în lupta pentru îndeplinirea sarcinilor trasate de partid, munca însufleţită a colectiviştilor pentru a termina cit mai curînd lucrările agricole din companid de primăvară. Participanţii la miting au vizionat apoi un program artistic prezentat de artiştii afrtetoni din localitate. ŞT. DAVID lKng *■* De „Ziua tineretului“ Sărbătorirea Zilei tineretului a constituit o adevărată manifestare a bucuriei, elanului şi prospeţimii , caracteristici fireşti ale unei generaţii căreia partidul i-a creat minunate condiţii de muncă şi învăţătură, de afirmare a capacităţii sale creatoare. Fie că-i vorba de Iaşi, Bîrlad, Vaslui, Paşcani sau de alte localităţi din regiune, în ziua de 2 Mai au răsunat glasurile fierbinţi şi puternice ale celor tineri intonînd cîntece pline de voioşie, recitind versuri închinate partidului şi poltriei noastre socialiste, s-au înteţit jocurile sprinţare ale dansatorilor, iar pe terenurile de sport s-au întrecut în cadrul competiţiilor măiestria şi voinţa. La centrele de raioane, sălile de spectacole ale lăcaşurilor de cultură, frumos împodobite, au găzduit întrecerile formaţiilor artistice ale pionierilor şi şcolarilor, iar parcurile şi pădurile din împrejurimi - minunate serbări cîmpeneşti. In Iaşul nostru întinerit, principalele manifestări consacrate sărbătorii Zilei tineretului din R. P. R., au avut loc la Casa tineretului, în piaţa din faţa Palatului Culturii, pe terenuri de sport. Ascultînd cîntecele revoluţionare, cîntecele tinereşti înălţate de cele citeva sute de pionieri şi şcolari, minunatele melodii interpretate de solişti vocali, recitările micilor interpreţi care s-au întrecut în concurs, la Casa tineretului, sau privind cu nesaţ cele 12 formaţii de dansatori, simţi că glasurile acelea cristaline se împletesc intr-un grandios imn închinat primăverii, că mişcările graţioase ale dansatorilor exprimă întregul avînt al tinereţii lor, voinţa de a învăţa cu sîrguinnţă răsplătind astfel grija părintească ce le-o poartă partidul. Apoi, odată cu înserarea, a început la Iaşi tradiţionalul carnaval. Cită veselie ! Tineri muncitori, elevi şi studenţi îmbrăcaţi în costume de carnaval - un convoi parcă nesfîrşit - pornesc de la Casa tineretului spre Palatul Culturii — locul de desfăşurare a carnavalului. In cintecul fanfarelor, irn ritmul săltăreţ al dansului, in explozii de veselie, coloana tinereţii Inundă întregul traseu, avînd în frunte carul alegoric — simbol al cuceririi Cosmosului, cu cei 20 de pionieri in costume de cosmonauţi..."Sărbătorirea Zilei tineretului a constituit pentru tinerii din oraşul şi regiunea Iaşi, ca pentru toţi tinerii din patria noastră, un minunat prilej de manifestare a devotamentului neiV.Ttit şl a dragostei fierbinţi faţă de Partidul Muncitoresc Român. - D. ZLATARU SPECTACOLE TEATRUL NAŢIONAL, vineri 3 mai, orele 19,30 : „Furtuna“ ; FILARMONICA DE STAT, orele 20 : Concert simfonic. CINEMATOGRAFE : MAXIM GORKI (orele 9 ; 11;15 ; 14,30; 16,45; 19,10; 21,30): „A fost prietenul meu“ ; ILIE PINTILIE (orele 9 ; 11 ; 15 ; 17 ; 19 , 21) : „Pescăruşul TINERETULUI (orele 9 ; 11 ; 19 ; 21) ; „Mirajul“ ; PUSKIN 11 ; 15 ; 17 ; 19 ; 21) ; „Post ION CREANGA (orele 16 ; „Misterul celor doi domni ““; CĂMINUL CULTURAL - NICOLINA lorele 16 ; 18; 20) ; „Pedro pleacă în negru“ 15 ; 17 (orele 9 restant“ 18 ; 20) Sierra“. In regiune, la BIRLAD, cinema Victoria : „Permisie pe ţărm* ; VASLUI — I. C. Frimu : „Vals pentru un milion“ ; PAŞCANI — Casa de cultură : „Povestiri vesele“ ; HUŞI - Rodina : „Balada husarilor". 1 oOo- Timpul probabil dinS-V Vreme in general frumoasă cu cerul senin pînă la noros. Vint slab pîîlă ia potrivit din setcorul sud. Temperatura ușor variabilă , va fi cuprinsă noaptea între 4 și 8 grade, iar ziua între 20 si 25 grades