Flacăra Iaşului, august 1963 (Anul 19, nr. 5257-5282)

1963-08-01 / nr. 5257

5 Hr. 5257 Fiecăruia in parte, ajutorul necesar In ce mâ priveşte, trebuie sa spun că biroul organizaţiei de bază se ocupă de educarea mea, mă ajută sa folosesc cit mai bine stagiul de candidat. In afară de faptul că sint organizatorul unei grupe sindicale, mai primesc şi diverse sarcini politice temporare. Astfel biroul organizaţiei de bază mi-a dat ca sarcină sa ma ocup de educarea şi calificarea unor tineri abia veniţi in secţia noastră. Intre aceştia se afla şi Ion Rusu, utemist. Eu lucrez la armătură (secţia cazangerie — Atelierele Nicotină), un sector care cere multe cunoştinţe profesionale. Tinărul Ion Rusu era nepregătit la inceput. II vedeam insă că vrea sa înveţe şi aceasta mi-a uşurat mult sarcina ce o aveam. Mai întîi i-am explicat importanţa sectorului unde lucrăm pentru asigurarea securităţii circulaţiei locomotivei, apoi detaliile cerute de meseria noastră. Intr-o zi lucra la un cap de regulator. - Vezi că suflă, i-am spus eu, fii mai atent ! - Ei ți ce dacă suflă ? - Pleacă locomotiva din loc fără voia mecanicului. Nu-i destul ! Asta se întîmpla in primele zile. Explicațiile mele au trezit în el răspunderea pentru calitatea lucrului, ţi in acelaşi timp i-au îmbogăţit cunoştinţele profesionale. Acum lucrează binişor ţi am convingerea că va ieşi din el un lucrător bun. Sarcini politice au şi ceilalţi candidaţi de partid: Constantin Paizan, maistru, Vasile Tenea, cazangiu şi alţii. La o adunare generală a organizaţiei de bază s-a analizat cum iţi îndeplineşte sarcinile tov. Alex. Cernat, membru de partid. Noi, candidaţii, am văzut cu cită răspundere a muncit tov. Cernat, cum l-au apreciat tovarăşii lui de muncă, deşi i-au arătat şi unele lipsuri, şi aceasta ne-a ajutat să înţelegem mai bine ce înseamnă să fii comunist şi să îndeplineşti sarcinile încredinţate de partid. Poate că s-ar fi rău ca şi candidaţii de partid să prezinte informări, despre munca lor, măcar într-o şedinţă de birou. Aceasta ne-ar ajuta foarte mult să privim mai critic modul cum folosim stagiul de candidat, cum ne formăm şi ne călim din punct de vedere politic şi ideologic. De asemenea, cred că ar fi bine ca biroul organizaţiei de bază să se ocupe de pregătirea fiecărui candidat în parte, pentru că fiecare are problemele lui proprii. Fac observaţia aceasta pornind de la faptul că nu de mult biroul comitetului orăşenesc de partid a prelungit stagiul de candidat tovarăşului Gh. Rusu, găsindu-l nepregătit să intre în rindurile membrilor de partid. Tov. Gh. Rusu este un muncitor fruntaş, dar din punct de vedere politic şi ideologic a dat dovadă de lipsuri serioase. Biroul organizaţiei de bază n-a sesizat aceste lipsuri şi nu l-a ajutat în mod corespunzător să folosească stagiul de candidat. Din acest caz trebuie sâ tragem toate concluziile, Iată, candidatul de partid Mihai Feraru este un tînâr energie, combativ, ia cuvîntul la diferite adunări, ridică probleme interesante, dar... din cind în cind, în loc să vină la lucru in schimbul de dimineaţă, vine în schimbul de după-amiază, pentru că aşa îi convine lui. Este o formă de abatere de la disciplină. Cred că biroul organizaţiei de bază are datoria să discute cu el foarte serios situaţia aceasta, deoarece un candidat de partid trebuie sa fie exemplu in activitatea de producţie. STELIAN SBIRNU, candidat de partid, secţia cazangerie - Atelierele Nicolina - laţi Sarcini pe măsura puterii noastre de muncă La noi, la Fabrica de mobilă, grupa de partid este aceea care dă sarcini concrete membrilor şi candidaţilor de partid pentru îndeplinirea hotâririlor organizaţiei de bază. Tovarăşul Ion Dobriceanu, organizatorul grupei de partid, stă deseori de vorbă cu noi, candidaţii de partid, se interesează de munca noastră, ne dă îndrumări şi sarcini politice. In sectorul nostru erau doi tineri care nu prea iţi vedeau de treabă, ţineau de vorbă pe alţii in timpul lucrului, aveau comportări nepotrivite pentru un muncitor. Organizaţia de bază tocmai primise candidat de partid pe tov. Dorel Onuţă. Organizatorul grupei de partid i-a propus să se ocupe de cei doi tineri, sâ-i ajute să înţeleagă ce înseamnă disciplina in muncă. La o consfătuire de producţie, cind muncitorii i-au criticat din nou pe cei doi tineri, dar critica nu se prindea de loc de ei, tov. D. Onuţă ţi-a luat angajamentul sâ se ocupe el de educarea lor. După cîtva timp am observat că cei doi tineri, Vasile Butnaru şi Nicolae Bizdiga şi-au schimbat atitudinea faţă de muncă. Nu-i de mirare. Tov. Onuţă este un muncitor capabil, cu spirit de iniţiativă, se bucură de aprecierea tuturor. Dar ţi el este tînâr, în formare ţi uneori se supraapreciază. Aşa se face că într-o zi n-a îndeplinit o sarcină dată de tov. maistru Comănescu. Grupa de partid a luat în discuţie atitudinea lui. A reieşit însă că şi tov. Comânescu, membru de partid, avea ţi e partea lui de vină: ii vorbise pe un ton nepotrivit, în loc să-i explice rostul sarcinii ce trebuia să o îndeplinească. Nu era pentru prima dată cinci tov. Comănescu dădea dovadă de astfel de atitudini faţă de muncitori. Grupa de partid a combătut atit atitudinea lui, cit şi atitudinea tovarăşului Onuţă. In ceea ce priveşte folosirea stagiului de candidat la noi, In grupa de partid, aş vrea sa fac unele observaţii. Unii candidaţi de partid sunt utemiţti şi, fără îndoială, trebuie să participe la viaţa organizaţiei U.T.M. Dar nu întotdeauna comitetul U.T.M. le poate da sarcini pe măsura posibilităţilor lor. Eu, de pildă, răspund de munca postului utemist de control (in organizaţia U.T.M.) şi de mobilizarea muncitorilor la conferinţe (aceasta este sarcina dată de organizatorul grupei de partid). De citva timp am fost numit şef de brigadă. Cred că ar trebui sa se revizuiască sarcinile mele. Şi inainte, dar mai ales, acum, eu pot să îndeplinesc sarcini de partid mai grele. De asemenea şi alţi candidaţi de partid, în sectorul nostru încă nu stăm bine cu ridicarea calificării, încă nu răspundem intrutotul exigenţelor in ceea ce priveşte calitatea lucrărilor. Cred că ar trebui ca organizatorul grupei de partid sa studieze mai bine calităţile fiecăruia dintre noi ţi să ne dea sarcini pe măsura puterii noastre de muncă. La noi se obişnuieşte ca organizatorul grupei de partid să dea ca sarcină de partid candidaţilor sa studieze lunar cite un capitol din Statutul partidului. Noi am studiat Statutul individual, înainte de a fi primiţi in rindul candidaţilor de partid. Acum ar trebui să-l studiem în formă organizată, la invăţămîntul de partid. Desigur nu e rău să ne mai uităm din cind in cind în statutul partidului, dar aceasta este cu totul altceva decit ceea ce se numeşte o sarcină de partid care să-l deprindă pe candidat cu munca politică. ION GRECU, candidat de partid, Fabrica de mobilă - laţi CANDIDAŢII DE PARTID DESPRE STADIUL DE CANDIDAT De curând în oraşul Piatră Neamţ, regiunea Bacău, a fost dată în folosinţă o nouă şi modernă casă de cultură, care, are o sală de spectacole cu 600 locuri, bibliotecă, săli pentru diferite cercuri, etc. IN CLIŞEU. Aspect exterior. Foto: Agerpres (N. BONDOR) JEAGIEX XX51BIl Pentru agenda iubitorilor de fotbal * In campionatul categoriei A, ediţia 1962-1963 C.S.M.S. a susţinut 27 de jocuri, dintre care a ciştigat 8 (4 in tur), a terminat la egalitate 10 partide (dintre care 7 in tur) şi a suferit 9 infringed (dintre care 3 in tur). Echipa a înscris 44 de goluri (dintre care 27 in tur) și a primit 53 (dintre care 28 in tur). * Cel mai mare număr de goluri a fost înscris de Voica : 11 (dintre care 8 in tur). II urmează in „clasament" Milea - 6 (5 in tur), Constantinescu si Pop cite 5, Matei - 4 (toate in retur) s.a.m.d. * Victorii la scor: cu Crişana (3-0), Ştiinţa Timişoara (3-1) - in tur; Minerul şi U.T.A. (3-0 in retur). Infringeri la scor : 0-6 cu Ştiinţa Cluj ■ In tur; 1-6 cu Dinamo Bucureşti; 1-4 cu Ştiinţa Timişoara şi Rapid Bucureşti - In retur. * Din septembrie 1962, plnă In Iulie 1963, C.S.M.S. a susţinut 4 partide internaţionale, Iată rezultatele : cu Omonia (Cipru) 4-4 ; Gwardia (R. P. Polonă) 3-0 ; Cerro (Uruguay) 4-0 ; Zenit (U.R.S.S.) 2-1. Din carnetul corespondentului voluntar Cartea, prieten al colectiviştilor Colectiviştii din Deleni, balonul Vaslui îndrăgesc mult cartea. In orele libere el vizitează cu regularitate biblioteca de unde împrumută cărţi. Aşa, de exemplu, în primele 6 luni ale anului acesta, biblioteca de aici a înregistrat un număr de 773 cititori. In această perioadă au fost Împrumutate cititorilor un număr de 5669 volume, cu conţinut ideologic, agricol, literatură beletristică şi altele. De asemenea in acest timp au fost organizate de către bibliotecă o serie de acţiuni menite să ducă la popularizarea cărţii, cum ar fi: recenzii, seri literare, prezentări de cărţi, consfătuiri cu cititorii, un concurs „Cine ştie câştigă“ şi altele. Printre cititorii fruntaşi amintim pe Mihai Donose, Gh. A. Popa, Mihai Ţimirean şi alţii. Şi-au cumpărat al doilea autocamion Recent gospodăria agricolă colectivă din Deleni și-a cumpărat din fonduri proprii al doilea autocamion. In prezent noul autocamion se află In rodaj. Filme pentru copii Conducerea școlii de 8 ani din Deleni, in colaborare cu operatorul cinematografului sătesc de aici a luat măsura ca vizionarea filmelor de desene animate şi a filmelor artistice cu conţinut educativ pentru, copii să se facă în mod organizat. Aşa, de pildă, nu demult copiii din Deleni după ce au audiat expunerea, făcută pe scurt, a conţinutului filmului de către un cadru didactic, au vizionat filmul „Copilul trupei“. VICTOR VASILTI, funcţionar Xo TE In cele mai multe dintremagazinele săteşti din raionul Iaşi, gestionarii dovedesc solicitudine in deservirea consumatorilor, mai sunt insă unii gestionari care se abat de la regulile comerţului nostru cooperatist. Străind cerinţele îndreptăţite ale consumatorilor, aceştia nu respectă programul de funcţionare al unităţilor. Plectnd cu diferite treburi personale In timpul orelor de serviciu, ei lasă la magasin un „înlocuitor". E drept, cam taciturn el, dar ce poţi cere mai mult de la un biet... lacăt ! Bunăoară, la pagasinul mixt din comuna Pocreaca, gestionarul și-a cumpărat motocicletă. Așadar, omul trebuia să meargă să-și dea examenul de conducător auto. Ce era să facă?... A pus lacătul la magasin pentru două sile și a plecat. După citva timp, alte „treburi“ l-au determinat să plece iar pentru două sile la Iași. E păcat să ai o motocicletă nou-nouţă şi să nu te plimbi cu ea. Dar, de cind a devenit posesorul unei motociclete ştiţi ce operativ serveşte un magazin? Din cauza vitezei uită să facă şi ordine, în untral, iar cfuntî cineva solicită vreun sortiment, el tot rapid o lămureşte. Pantofi cu feţe din priză aveţii... întreabă un, cumpărător. — N-avem Altcineva la vină. Trebuie să recunoaştem, e foarte expeditiv gestionarul nostru. Lucrul acesta l-au remarcat şi sătenii cinci, venind spre seară la magazin găsesc, lacătul pe uşă. Dar, să nu exagerăm! Mai rămâne omul, uneori, la magazin şi plnă la ora închiderii. N-are încotro. Se piai găsesc, ctteodată PUenţilda»ie, schimblnd o vorbă — două, mai servesc cite, un păhărel cu ţuică. O să-mi spuneţi pă băuturile, spirtoase se consumă numai la bufete. Ei, şti... Tovarăşul TeodorMolcovei e om de, treabă, cu dragoste faţă de... consumatori. Nu prea îl interesează lucrurile astea, motocicleta e pasiunea lui. De aceea, n-ar strica să fie ajutat să se specializeze in această direcţie. Nu de alta, dar dacă, ca gestionar e amator, măcar ca motociclist să dea profesie. SM. SIMION Motociclist de meserie și gestionar... amator! In campionatul categoriei A la fotbal Pasionanta întrecere a celor mai bune echipe de fotbal din ţară, întrunite în categoria A, a luat sfîrşit de multe zile. Comentariile continuă însă. Şi ieşenii, comentînd campionatul, nu uită să-şi spună părerea şi despre comportarea echipei lor favorite, C.S.M.S. VASILE TIMOFTE ■ muncitori „Echipa noastră, îndrăgită de zeci de mii de susţinători, a început bine campionatul, făcîndu-ne să credem că nu vom mai avea emoţii în retur. Iată, însă că, in cea de a doua parte a competiţiei, formaţia C.S.M.S. a inceput să cedeze pasul şi să fie ameninţată cu retrogradarea. Eu mi-aş permite să fac cîteva observaţii, nu în ordinea importanţei. La un moment dat, admiram hotărîrea unuia sau altuia dintre antrenori de a introduce în formaţie elemente tinere, talentate. Dar acestea erau folosite intr-un joc-două, nici n-aveau vreme să se „rodeze“ şi îşi preluau locul pe „banca rezervelor“. In legătură cu jocul echipei, aş dori să spun că, după părerea mea, nu apărarea, ci înaintarea a fost factorul care a determinat unele infringed la scoruri de rugbi (0-6 cu Ştiinţa Cluj, 1-6 cu Dinamo Bucureşti ş.a.). Căci o apărare, oricît de bună ar fi, cedează pînă la urmă, dacă înaintaşii nu reuşesc să ţină mai mult balonul. Cred că individualităţile din compartimentul ofensiv trebuie să-şi subordoneze jocul întregii echipe“. ION GAVRILESCU - tehnician: „îndrăgesc mult echipa C.S.M.S. şi de aceea am urmărit aproape toate partidele susţinute, atit pe teren propriu cit şi în deplasare. Părerea mea e că s-a dus o slabă muncă de educare a sportivilor. Pur şi simplu, unii dintre jucători n-au dorinţa de a învinge, alţii manifestă dezinteres faţă de pregătire şi joc iar alţii n-au dragoste pentru culorile clubului. Prea mult se umblă după jutator din alte părţi şi sunt neglijate C. S. M. S. cadrele proprii, talentate: Alexandrescu, Teodosiu, Humă, Tapu. N-a existat o continuitate in pregătirea echipei din punct de vedere tactic. C.S.M.S. putea obţine rezultate mult mai bune, dacă n-ar fi existat o serie de lipsuri dintre care am amintit cîteva“. Ing. AL. FILIOREANU - preşedintele C.S.M.S. „Cu doi ani în urmă, avînd o experienţă timidă de primă categorie, echipa de fotbal a C.S.M.S. revenise in categoria secundă. După o muncă deosebită, fotbaliştii ieşeni au reuşit să ajungă din nou în rîndul echipelor fruntaşe ale ţării. Avînd o pregătire precompetiţională satisfăcătoare, echipa C.S.M.S. a realizat în prima parte a campionatului rezultate valoroase: 2-2 cu Dinamo Bucureşti — la Iaşi, 3-2 cu U.T.A. la Arad, 2-2 şi 3—3 cu Steaua şi respectiv Progresul la Bucureşti etc. In întregul campionat, formaţia ieşeană n-a suferit pe teren propriu decit o înfoingere. In retur, în special, datorită faptului că mulţi dintre jucători au avut examene, potenţialul echipei a scăzut. La aceasta se adaugă şi o altă cauză: deşi conducerea clubului a avut în centrul preocupărilor sale pregătirea la un nivel corespunzător a jucătorilor, nu s-a reuşit intrutotul aceasta, datorită fluctuaţiei de antrenori. Această fluctuaţie a fost determinată, la rîndul ei, de lipsa de dragoste a antrenorilor pentru munca lor. In urma ajutorului primit din partea brigăzii Consiliului general U.C.F.S. şi a analizei făcute, conducerea clubului a hotărit ca antrenor al formaţiei de seniori să fie numit Şerban Justin. Acestuia i-a venit foarte greu ca, in plin campionat, să adopte o tactică şi un stil de joc adecvate cerinţelor categoriei A. In prezent, conducerea tehnică a echipei a fost încredinţată antrenorului C. Teaşcă. Noi suntem convinşi, că, cu experienţa pe care o are, va reuşi să pregătească echipa în aşa fel, incit să obţină rezultate mult mai bune ca în campionatul 1962-1963, răsplătind în felul acesta dragostea cu care echipa este inconjurată de zecile de mii de iubitori ai fotbalului*. Aşadar, ce n-a realizat In 1963 C.S.M.S. a realizat In 1963, păstrarea locului, cucerit cu atîta trudă, în prima categorie a ţării. Nu fără eforturi, nu fără emoţii. Ba, în condiţiile unui retur pasionant, plin de surprize, echipa de fotbal ieşeană a reuşit să se califice în semifinalele „Cupei R.P.R.“. În afara acestora, amintim, ca un lucru demn de reţinut, faptul că C.S.M.S. n-a fost învinsă in nici una din partidele Internaţionale susţinute la Iaşi în acest sezon fotbalistic Fără îndoială că rezultatele amintite trebuie apreciate aşa cum se cuvine. Analizînd insă poziţia in clasament la sfirşitul campionatului categoriei A, ne dăm seama că, faţă de condiţiile create şi de valoarea lotului de jucători, formaţia C.S.M.S. n-a dat randamentul scontat. Locul 10, şi acesta obţinut după mari eforturi, nu reflectă valoarea echipei. Care sunt, după părerea noastră, cîteva dintre cauzele acestei comportări modeste? Lotul de fotbal al C.S.M.S. are individualităţi bine conturate: Matei,, Pop, Milea, Constantinescu, Danileţ, Smărăndescu etc. Aceşti jucători înzestraţi nu au reuşit să dea tot ce pot, n-au reuşit sâ se închege într-o echipă cu o concepţie clară de joc, datorită unor fluctuaţii de antrenori, in doi ani de zile, s-au perindat 5 antrenori principali. Fiecare dintre aceştia avea o anumită concepţie asupra jocului echipei de fotbal. Şi, ca să imprimi stilul şi concepţia de joc unei formaţii, ai nevoie de multă vreme, nu de 2-3 luni. Aşa că, fiecare a încercat pe ceva, iar echipa a continuat să joace fără orizont. Datorită unei orientări greşite în privinţa creşterii şi promovării elemente-lor talentate, în echipă au fost menţinuţi jucători fără perspectivă, greoi, depăşiţi de valoarea generală a coechipierilor lor In acelaşi timp, jucători buni, care, cind au fost introduşi in formaţie s-au dovedit mult mai utili, au fost ţinuţi „pe tuşă“ vreme îndelungată. Conducerea tehnică a echipei a promovat în lot pe unii fotbalişti tineri, cu perspectivă, proveniţi de la juniori. Atit însă. Căci pasul celălalt, hotăritor, n-a fost făcut. Nu li s-a arătat o încredere mai mare acestor tineri, ei fiind puși să joace cite 10-20 de minute odată la cîteva etape. Unii jucători, considerindu-se indispensabili echipei, au privit cu superficialitate pregătirea la antrenamente, nereuşind să-şi îmbunătăţească viteza in execuţie, procedeele tehnice, gîndit posibilităţi nu tactică in funcţie de situaţia de joc. Cum se explică altfel faptul că Voica n-a reuşit, de exemplu, după atîţia ani de cind practică fotbalul, să lovească corect balonul cu piciorul sting sau să execute un dribling? Sau că V. Popescu are deseori intervenţii neregulamentare cind urmăreşte deposedarea adversarului şte balon? Sau că Dragomirescu trimite 10 dese rinduri pasele la adversar? Ş.a.m.d. Se impune o muncă asiduă, conştientă la antrenamente din partea tuturor jucătorilor, repetarea procedeelor pînă la stăpînirea lor perfectă. Privind rezultatele obţinute de echipa ieşeană in campionatul recent încheiat, ne reamintim cîteva înregistrate în deplasare: 0-6 cu Ştiinţa Cluj, 1-6 cu Dinamo Bucureşti, 0-3 cu Dinamo Bacău, 1-4 cu Rapid şi Ştiinţa Timişoara. In retur, din 6 jocuri susţinute în deplasare, C.S.M.S. a realizat un punct, înscriind 4 goluri şi primind ... 20! La prima vedere, s-ar părea că linia de apărare este principala vinovată pentru asemenea infringed la scor. Nu este aşa insă. Cei care au urmărit partidele susţinute în deplasare de către formaţia C.S.M.S. au observat că, cu rare excepţii, linia de înaintare a dat un randament extrem de scăzut, înaintaşii jucau mult sub posibilităţi, rareori reuşeau să închege opţiuni periculoase, păstrau foarte puţin balonul, se angajau în acţiuni individuale sortite eşecului. Tot greul îl ducea apărarea. In asemenea condiţii, aceasta ceda în mod inevitabil. Nu înseamnă însă că apărătorii au jucat fără greşeală. Aici intervine un alt factor, neglijat, se vede, de către tovarăşii din conducerea secţiei de fotbal a C.S.M.S., pregătirea morală şi de voinţă. Nu ne îndoim că tovarăşii din conducerea secţiei de fotbal, împreună cu noul antrenor, C. Teaşcă, vor analiza cu simţ de răspundere toate aspectele reieşite din jocul echipei pe parcursul întregului campionat şi vor lua măsurile cele mai potrivite pentru ridicarea calitativă a nivelului general al formaţiei. , RADU COSTIN a avut o comportare sub tag, S-S Centrul de librării şi difuzarea cărţii, regionala Iaşi ANUNŢA La 1 august 1963 se pun în vinzare manualele şcolare pentru clasele VI-XI la următoarele librării : - Cartea Rusă - Piaţa Unirii - bloc 4 A, Iaşi (se vor aproviziona elevii şcolilor medii nr. 1, 2 şi 6); - Librăria Noastră nr. 3 - str. Palat nr. 106 (lingă Podul Roş), (se vor aproviziona elevii şcolilor medii nr. 5 şi 8) ; - Librăria Noastră nr. 6, str. Tătăraşi nr. 68 laşi, (se vor aproviziona elevii şcolii medii nr. 7) ; - Librăria Noastră nr. 20, str. Lupuşneanu nr. 17 laşi, (se vor aproviziona elevii şcolilor medii nr. 3 şi 4) - Librăria Noastră nr. 1 Birlad ; - Librăria Noastră nr. 1 Paşcani; - Librăria Noastră Vaslui ; - Librăria Noastră Huşi. Manualele pentru clasele I—VII (cursuri de zi) se vor distribui gratuit prin şcoli. Librăriile sunt bogat aprovizionate şi cu un sortiment variat de vechi, liste şcolare. PĂRINŢI ŞI ELEVII Aprovizionaţi-vâ din timp cu cele necesare noului an şcolar. Trustul de Panificaţie al Regiunii laşi recrutează pentru anul 1963-1964 elevi ucenici pentru meseria de brutar şi laboranţi ; Condiţii de înscriere - să aibă 14-16 ani împliniţi la 15 septembrie 1963; - să fie absolvenţi ai şcolilor de 7 ani avînd domiciliul in oraşul laşi, înscrierile la examenul de admitere se fac între 15-30 august 1963 la sediul Şcolii de Meserii din Iaşi, pentru meseria de brutar şi la Centrul Şcolar Galaţi pentru laboranţi pe baza unei cereri însoţită de următoarele acte : - certificat de naştere (copie certificată de şcoala la care se înscrie) ; , - certificat de studii (in original) ; - certificat de sănătate eliberat de policlinică în care se specifică rezultatul analizei sîngelui și al radioscopiei pulmonare ; - avizul întreprinderii pentru care se pregăteşte candidatul. Examenul de admitere se va ţine între 1-10 septembrie după cum urmează : - probele scrisa intre 3-4 septembrie - probele orale intre 6-10 septembrie ; Examenul de admitere constă in următoarele probe t - limba romina = scris si oral - matematica — scris si oral. Toate actele de mai sus vor fi depuse la sediul Trustului de Panificaţie, Serv. Personal şi Invăţâmînt din laşi, str. Sf. Andrei nr. 79, plnă la data de 15 august 1963. Direcţia comerciali regionali — Iaşi str. Ştefan cel Mare nr. 45 recrutează absolvenţi ai şcolilor medii de cultură generală cu examen de maturitate, avînd domiciliul în oraşul Iaşi, pentru a urma şcoala de 2 ani mecanici instalaţii şi maşini frigotehnice, la Grupul şcolar comercial „Neculai Creţulescu“ din Bucureşti. Pe toată durata şcolarizării se acordă bursă iar cazarea şi masa sunt asigurate în mod gratuit BANCA DE INVESTIŢII IAŞI are vacante următoarele posturi: -Inspector tehnic principal (inginer constructor) la Direcţia orăşenească Iaşi -Inspector tehnic şef (Inginer constructor) la filiala Bîrlad. -Inspector principal investiţii (studii economice superioare) la sucursala regională Iaşi. -Dactilograf principal la sucursala regională Iaşi. Condiţii de angajare, conform HCM 1053/1960 şi HCM 12/1962. I. C. R. S. IAŞI are vacante următoarele posturi : — 1 planificator — 2 tehnicieni I utilaje — 1 tehnician I ataşamente — 1 maistru principal — 4 maiştri construcţii montaj — 1 achizitor materiale — 5 şoferi Condiţii de angajare: conform HCM 1053/1960 şi 1061/1961 VIZITAŢI magazinul de prezentare şi desfacere a produselor întreprinderii Ţesătura Iaşi din str. Anastasie Panu nr. 40 Magazinul este bine asortat cu tot felul de tesături de bumbac Anunţ Pentru aplicarea deciziei nr. 565/1963 a Comitetului executiv al Sfatului popular regional Iaşi, înscrierea clinilor se face la circumscripţia veterinară oraş Iaşi, cu sediul în str. Cuza Vodă nr. 53, zilnic între orele 7,30—15,30, Uzina de reparaţi — Iaşi — str. Pavlov nr. 14 are vacante următoarele posturi» — 1 post inginer tehnolog — 1 post tehnician I normator Condiţiile de angajare» conform HCM 1051/1959 I. R. I. C. laşi anunţă vacante următoarele posturi: — Economist plan — 1 electrician auto — Tehnician I mecanic Z — Tehnician I normator — 1 tinichigiu Condiţii de angajare» — ^ mecanic auto conform HCM 1053/1060 (MatSftrU m?*ar _______________________________Condiţii ? conform HCM 1061/1950 prinderii din Iași str. Aurel Vlaicu nr 78 telefon 3110, la serviciul personal sau serviciul plan-organizare. fc