Flacăra Iaşului, noiembrie 1964 (Anul 20, nr. 5646-5670)

1964-11-01 / nr. 5646

-V . y Nr. 5646 Organizaţia de bază de la I.R.A. 4 Iaşi, îşi întăreşte rîndurile cu cei mai înaintaţi muncitori, tehnicieni şi ingineri, formînd şi consolidînd trăsăturile moral-pontice ale acestora. Pentru activitatea lor, comuniştii se bucură de un bine meritat prestigiu; ei constituie intr-adevăr sufletul tuturor acţiunilor iniţiate in întreprindere, însufleţiţi cţ£ sfaturile şi faptele comuniştilor, urmindu-Ie cu incredere exemplul, tot mai numeroşi sunt acei care se evidenţiază in întrecerea socialistă şi in activitatea obştească. E semnificativ faptul că în ultimii ani mulţi dintre ei au cerut şi au fost primiţi în partid. In anul curent, spre exemplu, organizaţia de bază a primit în rindurile membrilor de partid 11 candidaţi cărora le-a expirat stagiul şi 17 tovarăşi în rîndurile candidaţilor de partid. Ocupindu-se cu atenţie de întărirea rîndurilor sale, organizaţia de bază manifestă grijă sporită pentru educarea comunistă a candidaţilor şi noilor membri de partid, foloseşte cu pricepere în această importantă activitate formele cele mai eficiente. Una dintre ele, utilizată aici cu bune rezultate, este antrenarea tinerilor comartişti la munca pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor de producţie. Astfel, organizaţia de bază obişnuieşte să studieze cu atenţie posibilităţile pe care le au candidaţii şi noii membri de partid, specificul sectoarelor în care lucrează ei şi, în raport cu ele, le încredinţează sarcini concrete, lată şi cîteva exemple. Spre începutul anului curent se înregistra, contrar aşteptărilor, o creştere a cheltuielilor la lucrările de reparaţie, fapt ce a dus în perioada respectivă la neîndeplinirea indicatorului preţ de cost. Pentru înlăturarea acestui neajuns era necesar să se întreprindă o largă acţiune de recondiţionare a pieselor de motoare. Cunoscîndu-i aptitudinile de bun organizator, temeinica pregătire profesională, organizaţia de bază l-a încredinţat maistrului Hristea Cozianu, candidat de partid, sarcina să se ocupe de problema amintită. Ajutat permanent de comunişti cu experienţă în muncă, el a desfăşurat o susţinută activitate politică, reuşind să antreneze pe muncitori la acţiunea de descoperire şi valorificare a rezervelor interne, iniţiind astfel o susţinută acţiune de recondiţionare a pieselor vechi. Astfel s-a ajuns la realizarea unei economii suplimentare lunare în valoare de circa 40.000 lei. Bune rezultate a obţinut in îndeplinirea sarcinii încredinţate şi candidatul de partid Pavel Ciornei, şef de echipă la sectorul de reparaţie a cutiilor de viteză. Organizaţia de bază i-a cerut să se ocupe îndeosebi de îmbunătăţirea calităţii reparaţiilor. Miliţind pentru îndeplinirea sarcinii, tov. Pavel Ciornei a dat un ajutor substanţial muncitorilor cu mai puţină experienţă, le-a arătat practic cum trebuie să procedeze la efectuarea unor reparaţii de bună calitate. Fiind mereu prezent cu sfatul şi fapta, în mijlocul oamenilor, el a reuşit să se apropie de inimile lor, să le însufleţească activitatea de zi cu zi. In prezent, echipa pe care o conduce el reuşeşte să execute reparaţii de bună calitate la cutiile de viteză, reducînd astfel căderile în termen de garanţie cu 2,4 la sută faţă de coeficientul admis. Asemenea exemple demne de laudă, din munca tinerilor comunişti pentru îndeplinirea exemplară a porcinilor pe linie de producţie, sunt numeroase la I.R.A. 4. Subliniem, de asemenea, faptul că unii dintre noii membri şi candidaţi de partid au fost antrenaţi la rezolvarea diferitelor sarcini politice, în conducerea organizaţiilor U.T.M. şi de sindicat din întreprindere. Spre exemplu, candidatul de partid Mircea Irod este secretar de organizaţie de bază U.T.M., iar tînărul membru de partid Axinte Bogatu munceşte în cadrul colectivului de redacţie al gazetei de perete. „In scopul cunoaşterii modului în care muncesc pentru îndeplinirea sarcinilor ne-a spus tovarăşul Ion Feraru, secretarul organizaţiei de bază al sporirii răspunderii, noi obişnuim să analizăm periodic, în adunările generale, activitatea noilor primiţi în partid. Ajutorul care îl primesc cu acest prilej le este de un real folos în îmbunătăţirea activităţii: tinerii comunişti depun interes sporit in pregătirea lor politica şi profesională, în îndeplinirea sarcinilor încredinţate*. Paralel cu această activitate, organizaţia de bază se ocupă cu grijă de îmbogăţirea cunoştinţelor politice şi ideologice ale tinerilor comunişti, de perfecţionarea măiestriei lor profesionale. In noul an de învăţămînt, spre exemplu, ei au fost cuprinşi potrivit nivelului de pregătire şi preferinţei, la cercul de studiere a Statutului P.M.R. sau la cercul de economie concretă. Odată cu deschiderea cursurilor, propagandiştii au fost îndrumaţi să-i ajute pe tinerii comunişti să aprofundeze cunoştinţele predate la prima lecţie, să conspecteze materialul bibliografic indicat. Tot în vederea ridicării nivelului politic al noilor membri şi candidaţilor de partid, organizaţia de bază obişnuieşte să organizeze periodic expuneri cu conţinut educativ, informări politice pe teme interne şi internaţionale, „înaltul titlu de membru de partid“, „Trăsăturile moral-politice ale comuniştilor“, „Despre comportarea omului în familie şi societate" sunt numai cîteva titluri de expuneri care au fost ascultate, în ultima vreme, cu viu interes de noii membri şi candidaţi de partid. De asemenea, sînt folosite aici cu bune rezultate întîlnirile organizate între comuniştii cu un stadiu mai îndelungat in partid şi candidaţii şi noii membri de partid. Fireşte, asemenea preocupări dau rezultate din ce în ce mai bune. Tinerii comunişti continuă să se evidenţieze in întrecerea socialistă, sunt luptători activi pentru introducerea tehnicii noi şi valorificarea rezervelor interne. Alături de comuniştii cu experienţă in activitate, ci contribuie tot mai din plin la îndeplinirea sarcinilor de plan revenite întreprinderii, la îmbunătăţirea continuă a muncii politice, se bucură de stima şi aprecierea colectivului de muncă. D. ZLATARU VIATA DE PARTID Educarea tinerilor comunişti, preocupare permanentă Constructorii de pe şantierul barajului hidrocentralei ,,16 Februarie“ de pe Argeş au ridicat până acum barajul la o înălţime de peste 70 metri. TN CLIŞEU: vedere a barajului. Foto : Agerpres ( Dumitrescu) Rezlegarea jocului apărut în nr. 5645 al ziarului nostru ORIZONTAL: 1. Aviator - Tabac; 2. Virginia - Golf; 3. Actor - Orient; 4. Tarif — Carton; 5. No — Atașat — Ani; 6. Ara - Olt - As - Ac; 7. Ţigarete _ Ai — O; 8. Jard - Z - Select; 9. O — A - Mărășești 10. No - Ui — LUX _ | _ N; 11. Aromat - Lux - Va; 12. Litoral - A - Si; 13. Eforie - Trabuc. FLACĂRA IAȘULUI Acţiuni patriotice PAŞCANI (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului"). Tinerii din raionul Paşcani, antrenaţi de organizaţiile U.T.M., participă cu entuziasm la acţiunile patriotice de interes obştesc. Astfel, în perioada scursă din acest an, tinerii din raion au colectat peste 2.000 de tone de metale vechi care au şi fost expediate oţelăriilor patriei. De asemenea, tinerii, efectuînd muncă patriotică, au curăţat aproape 10.000 de hectare de islaz şi au amenajat 56 de terenuri pentru sport. La aceste acţiuni s-au evidenţiat tinerii din organizaţiile U.T.M. de la Atelierele de reparat material rulant - Paşcani, S.M.T. - Paşcani, G.A.C. - Brăeşti, G.A.C. Ruginoasa, G.A.C. Motca ş.a. C. LALUCI SPORT Ieri, în sala de la Stadionul Republicii din Capitală s-a desfășurat întîlnirea din turul doi a „Cupei campionilor europeni“ la tenis de masă, dintre echipele masculine C.S.M. Cluj și Standard Liege (Belgia). Victoria a revenit sportivilor români cu scorul de 3-0. * In turul doi al „Cupei campionilor europeni“ la fotbal Dinamo Bucureşti va juca cu renumita echipă Internazionale Milano. S-a stabilit ca primul joc să aibă joc la 11 noiembrie la Milano, iar cel de al doilea la 2 decembrie la Bucureşti. * Astăzi la Braşov meciul de fotbal Steagul roşu - Dinamo Bucureşti va fi urmărit şi de antrenorul echipei Internazionale, Helenio Herrera, care vrea să cunoască în „avanpremieră“ jocul dinamoviştilor. (Agerpres) G. A. C.-urile din raionul Bîrlad In pragul campaniei de plantare An de an, tot mai multe terenuri de coastă slab productive, improprii culturilor cerealiere, sunt plantate cu viţă de vie şi pomi fructiferi. Colectiviştii din raionul Bîrlad posedă, proprietate obştească, peste 3.950 de hectare cu viţă de vie, din care 3.325 de hectare în producţie. Gospodăria colectivă din Iveşti, de exemplu, are 90 de hectare cu viţă de vie nobilă, plantată de colectivişti în ultimii ani. Producţia de struguri rezultată în această toamnă, în medie, la hectar a fost de circa 6.000 kg. Suprafeţe însemnate cu viţă de vie au şi gospodăriile colective din Dragalina, Măluşteni, Blăgeşti şi altele. Acum se fac intense pregătiri pentru sporirea suprafeţelor cultivate cu viţă de vie. Suprafaţa planificată de 670 de hectare este deja desfundată, primele care au încheiat această Lucrare fiind gospodăriile colective din Sîrbi, Iveşti, Mireni, Alexandru Vlahuţă, Avrămeşti etc. Aceasta se datoreşte faptului că Consiliul agricol raional, sub conducerea Comitetului raional de partid, s-a ocupat din vreme de modificarea unui număr însemnat de pluguri pentru desfundat, astfel că la această lucrare au fost folosite din plin 4 tractoare grele și 30 de tractoare cu pluguri modificate. Tractoarele lucrează în continuare la desfundat, la gospodăriile colective din lana, Băcani, Coroiești etc. Alături de mijloacele mecanizate participă la desfundat şi colectiviştii. La G.A.C. Fălciu, de exemplu, din 15 hectare au fost desfundate manual 10 hectare. Materialul săditor este asigurat în bună parte pe plan local. Anul acesta au fost amenajate şcoli de viţe pe 42 de hectare, din care pe 10 hectare la Blăgeşti, pe cîte 3 hectare la Dragalina, Unţeşti, Iveşti etc. Specialiştii din gospodăriile colective posesoare de şcoli de viţe, trebuie să acorde toată atenţia recoltării, clasării şi păstrării viţelor de vie în bune condiţii pînă la plantare. O lucrare căreia trebuie să i se acorde toată atenţia este plantatul din toamnă al pomilor buctiferi. Colectiviştii din multe unităţi s-au convins că în livezile înfiinţate toamna, procentul de prindere a pomilor a fost cu mult mai ridicat decît la plantările de primăvară. In majoritatea gospodăriilor colective din raionul Bîrlad, săpatul gropilor pentru înfiinţarea noilor livezi este pe terminate. Aici pot fi date ca exemplu gospodăriile colective din Şuletea, Lăleşti, Ibăneşti, Schineni etc. Din totalul de 63.760 de gropi necesare pentru înfiinţarea noilor livezi, au fost executate pînă mai zilele trecute 37.300. Consiliul agricol raional, îndrumat de Comitetul raional de partid, a luat măsuri ca săpatul gropilor să fie terminat fără întîrziere. Trebuie avut grijă ca tot acum în toamnă să se completeze și golurile din livezile existente. Cu săpatul gropilor pentru completarea golurilor în livezi sunt rămase în urmă majoritatea gospodăriilor colective. Din totalul de 39.100 de gropi au fost săpate abia 7.978. Iată de ce este necesar ca în aceste zile să fie mobilizate forţe însemnate pentru a se termina grabnic şi această lucrare. In această perioadă trebuie să mai avem în vedere un lucru şi anume protejarea pomilor tineri, pe timp de iarnă, împotriva rozătoarelor. La gospodăriile colective din Iveşti, Dragalina, Epureni, de exemplu, au fost protejate tulpinile a 14.000 de pomi fructiferi şi lucrarea se desfăşoară în continuare. In alte gospodării colective însă, printre care cele din Obîrşeni, Floreşti, Mireni, această lucrare, fie că nu a început, fie că se desfăşoară destul de anevoios. Organizaţiile de partid au datoria să mobilizeze toate forţele pentru înfiinţarea din toamnă a noilor livezi şi pentru terminarea grabnică a lucrărilor de protecţie a livezilor tinere. G. S. Raid cu ajutorul corespondenţilor voluntari Prin unităţile de distribuire a combustibilului Ziarul „Flacăra Iaşului“ a organizat nu de mult, cu ajutorul corespondenţilor voluntari, un raid prin unităţile de desfacere a combustibilului din oraşul Iaşi. Relatările acestora subliniază aprovizionarea mult îmbunătăţită faţă de anii trecuţi, sporirea numărului mijloacelor de transport, munca mai bine organizată în depozite. Totodată însă, corespondenţii scot la iveală şi unele aspecte mai puţin plăcute, pe care le redăm mai jos. Dacă-ţî place, dacă nu... Intîmplarea a făcut ca în ziua de 3 octombrie a. c. să fiu tovarăş la transportul lemnelor de la depozitul nr. 2 din Iaşi spre casă cu o salariată de la Spitalul din Galata. După ieşirea pe poarta depozitului am rămas profund indignat cînd încărcătorii Victor Ţurcanu şi Petru Ionescu, care se aflau cu noi, au oprit autocamionul nr. 26788, solicitîndu-ne, cu multă îndrăzneală, cîte 50 lei în plus faţă de costul legal al transportului. Protestele noastre legitime — la care s-au adăugat şi cele ale şoferului Neculai A ştefanoarei — nu prea au folosit. Ajunşi la destinaţie, încărcătorii au descărcat autocamionul abia după ce li s-a mai dat 25 lei. Amintesc şi faptul că acesta nu este unicul caz (cu toate avertismentele repetate ale conducerii depozitului), cînd Victor Ţurcanu şi Petru Ionescu abuzează mod nepermis de împrejurări (la data de 23 octombrie a. c. au cerut unui cumpărător 140 lei — un loc de 63 lei, cât se cuvenea pentru transportul a 2.100 kg de combustibil). Mai au oare ce căuta aceşti încărcători în rin fiul celor care-şi fac datoria conştiincios ? Cred că nu. IOACHIM BERCAFU forjor „Ieşi afară“ La data de 21 octombrie a. c am fost martorul unei atitudini care m-a surprins. Aflindu-mă printre ceilalţi cumpărători din depozitul nr. 1 Iaşi, în jurul orei 18, atenţia tuturor a fost atrasă de discuţia din biroul acestui depozit de unde se auzea un schimb violent de cuvinte. Din cind în cînd, răzbateau termeni ca: „obraznic, neruşinat ca, în cele din urmă. ..discuţia“ să culmineze cu o uşă trîntită şi cu un căşunător „ieşi afară!“ Despre ce era vorba ? Despre o neînţelegere ivită între şeful depozitului de lemne, tov. Constantin Atanasiu şi salariatul Vasile Focşeneanu de la Uniunea de cultură fizică şi sport din Iaşi. Cel jignit a fost acesta din urmă. Oricum, este bine ca tov. Constantin Atanasiu să Ştie că orice litigiu poate fi rezolvat, şi... în mod civilizat NECULAI CIOBANU, tehnician Cam seamănă a birocratism Ori de cîte ori mi se termină butelia de aragaz obişnuiesc să telefonez la depozitul din str. Chira Vodă nr. 18 şi să solicit o nouă butelie. Menţionez faptul că întotdeauna personalul acestui depozit mi-a respectat ziua programării. Nu de mult însă, trecînd pe lingă acelaşi depozit, m-am adresat, direct vînzătorului să-mi ia comanda. — Prin telefon, tovarășă. Numai prin telefon luăm comenzile. — Bine, dar odată ce sînt aici... — Asta nu contează! A spune că am rămas surprinsă după primirea acestui răspuns p. prea puțin , deci, nu am mai insistat Totuși se pare că acest procedeu cam seamănă a birocratism. FILOFTEIA MARIN ţesătoare N. R. Este necesar ca tovarăşii din conducerea întreprinderii regionale „Combustibilul" şi a Bazei nr. 5 a M.I.P.C. să ia de urgenţă măsuri eficace de eliminare a comportărilor necorespunzătoare. Incărcătorii care deserveau în ziua de 3 octombrie autocamionul nr. 26788 de la Depozitul 2 de lemne din lași, au constrîfts o salariată de la Spitalul Galata să le plătească peste taxa legală. — vă rugăm frumos : punga sau ne... inervăm Desen de St. Miron Publicitate DIZERTAŢIE In ziua ele 11 noiembrie 1964, orele 18, în amfiteatrul P. 2 al Institutului politehnic din Iaşi, tov. ing. Elena Stanciu Stoian îşi va susţine dizertaţia pentru obţinerea titlului de candidat în ştiinţe, intitulată :.Cercetări în domeniul distrucţiei fibrelor poliesterice prin radiaţii nucleare“. Referenţii ştiinţifici oficiali sunt : acad. Eugen Angelescu, de la Universitatea Bucureşti, prof. I. Ionescu-Muscel de la I.S.E. ,,V. I. Lenin“ Bucureşti şi conf. Elena Calistru de la Institutul politehnic din Iaşi. Dizertaţia poate fi consultată la Biblioteca Institutului politehnic din Iaşi, Calea 23 August, nr. 11. FABRICA DE ULEI IAŞI „UNIREA* ara vacante următoarele posturi: - 2 compresorişti - 2 strungari-frezor! - 14 lăcătuşi - 2 sudori electrici şi autogen! - 3 operatori la rafinarea uleiului - 2 transporturi - 2 muncitori întreţinere căi ferate uzinale - 1 şef depozite - 1 distribuitor manipulant - 17 muncitori necalificaţi - bărbaţi - pentru echipele de încărcări, descărcări Condiţiile de angajare: să aibă domiciliul stabil in oraşul Iaşi. ÎNTREPRINDEREA comunala APA-CANAL-GAZE-BAI - IAŞI angajează : - Instalatori gaze - Detectori pierderi gaze - Săpători, informaţii suplimentare, serviciul personal al întreprinderii. ÎNTREPRINDEREA „DRUMUL SOCIALISMULUI" BÎRLAD livrează plase din stuf necesară tencuielii plafoanelor la preţuri de catalog. Doritorii se pot adresa întreprinderii „Drumul socialismului” - Bîrlad. ŞCOALA TEHNICĂ FINANCIARĂ IAŞI * 1 anunţă că absolvenţii cu sau fără examen de maturitate ai şcolilor medii de cultură generală din regiunile Bacău, Iaşi şi Suceava se pot înscrie pentru un al doilea examen de admitere în anul I. Examenul constă din probe scrise şi orale la română şi matematici din materia claselor VIII-XI. Informaţii detaliate se pot obţine la secretariatul şcolii, telefon 2789, str. Sărărie nr. 35 Iaşi. FABRICA DE ANTIBIOTICE IAȘI angajează: - 2 merceologi principali cu studii medii şi 2 ani vechime în funcţii economice. - 1 contabil principal, cu studii medii sau şcoală tehnică financiară şi 2 ani vechime în munca de contabilitate. - 1 contabil cu studii medii sau şcoală tehnică financiară şi 2 ani vechime în munca de contabilitate. - 10 operatori chimişti cu studii medii. Solicitanţii să aibă domiciliul stabil în oraşul Iaşi. Informaţii se pot lua zilnic de serviciul personalnvățămînt între orele 7-8 şi 13-15. I.G.C. PAŞCANI are vacante următoarele posturi: - Pavaturi străzi - Zidari şi Tinichigii - Zugravi - Conducători auto cu 5 ani vechime în funcţie. Condiţiile de angajare să fie absolvenţi ai şcolilor de calificare. Doritorii se vor adresa la sediul întreprinderii din Paşcani, str. Mihail Kogălnîceanu nr. 14. G.A.S. URIGANI are vacante două posturi de gestionari. încadrarea se face conform H. G. M. nr. 1053, ala Direcţia regională C. F. R. Iaşi anunţă că la Grupul şcolar C. F. R. laşi, la 4 noiembrie crt., se va ţine un concurs de admitere in şcoala gr. II. M.C. şefi de manevră. Pentru înscriere se primesc candidaţi din localităţile: laşi, Buhăieşti, Bîrlad, Tecuci, P. Neamţ, Bistriţa Neamţ, Bicaz, lacobeni şi Vatra Dornei. Condiţii : stagiul militar satisfăcut, etatea maximă 35 ani, absolvenţi a 7 clase elementare. Informaţii suplimentare se pot cere la telefon 8080 (interior 447; 454 396). UZINA METALURGICA IAŞI angajează de urgenţă: - Strungari. - Instalatori încălzire, apă şi gaze. - Meseriaşi principali cale ferată - Muncitori întreţinere cale ferată - Muncitori necalificaţi Pag. 3-a RESTAURANTUL „PARCUL TRANDAFIRILOR“ din Vaslui, complet renovat, asigură consumatorilor ore de recreiere plăcute prin condiţiile pe care le oferă: - Bufetul bine asortat cu produse de grătar zilnic proaspete. - Sortiment variat de vinuri şi alte băuturi - Zilnic se serveşte mîncare caldă. UNIUNEA REGIONALA A COOPERATIVELOR DE CONSUM IAŞI aduce la cunoştinţă că în oraşele laşi şi Bîrlad s-a organizat de către Oficiul de legume şi fructe laşi şi Agevacoop Bîrlad, aprovizionarea populaţiei la domiciliu, cu produsele cartofi şi ceapă. Comenzile se pot adresa zilnic. Pentru oraşul Iaşi la telefon nr. 3435 sau direct la depozitul O.L.F. din str. Zugravi nr. 64-63. Pentru oraşul Bîrlad comenzile se pot adresa la telefon nr. 531 sau la sediul depozitului Agevacoop din Piaţa Halei. Comanda minimă este de 100 kilograme sau produse de valoare minimă de 80 lei. Pentru acoperirea cheltuielilor de ambalare şi transport, se va adăuga la preţul de desfacere cîte 0,10 Iei per kg produs plus costul ambalajului. COOPERATIVA „TEHNICA CONFECŢIEI“ IAŞI anunţă deschiderea, în cartierul Avram Iancu-Broşteni (pe malul drept al Bahluiului), a unui centru de croitorie şi lenjerie pentru bărbaţi şi femei. Adresaţi-vă cu încredere la această unitate. .