Flacăra Iaşului, ianuarie 1968 (Anul 24, nr. 6626-6650)

1968-01-03 / nr. 6626

Pregătirea viitoarei producţii de legume în C.A.P.-urile din raionul Iljj Semnăturile de pe contracte nu obligă? ■ Un plus de 130 de vagoane de legume ü Cum arată un solar ? Sunt bune prefabricatele, dar... nu sunt 8 Neajunsu în privinţa aprovizionării cu materiale Aprovizionarea în bune condiţii a populaţiei cu legume, constituie o sarcină importantă. Pornind de la această necesitate, cooperativele agricole din raionul Iaşi au hotărît să sporească suprafaţa cultivată cu legume şi in acelaşi timp să obţină o producţie sporită la hectar. Pentru anul în curs, unităţile cooperatiste din acest raion au încheiat contracte cu unităţile comerciale pentru valorificarea a 9.895 de tone de legume, în valoare de peste 10 milioane de lei. O parte din legumele contractate au fost însămînţate încă de astă-toamnă. E vorba de 70 de hectare de spanac, salată, ridichi, ceapă, usturoi. Celelalte legume urmează a fi însămînţate în primăvară. Unele cooperative agricole, printre care cele din Prisecani, Bosia, Golăeşti, Popricani, Bivolari au prevăzut să cultive roşii şi varză timpurie, în total pe 29 de hectare, legat de producerea legumelor timpurii, Uniunea raională cooperatistă şi Consiliul agricol au stabilit o serie de măsuri. Printre altele se prevede, bunăoară, să se amenajeze două solare pe 1,5 hectare şi tunete pentru protejarea răsadurilor de cîmp (împotriva îngheţului) pe 10 hectare. De pe acum, la nivelul organelor agricole raionale sunt discuţii pe marginea amenajării acestora. Tov. ing. Sergiu Moruga, preşedintele Consiliului agricol raional, ne spunea : „Nu contestăm eficienţa acestora, însă practic nu ştim cum arată solarele, care tip de solar e mai indicil şi avantajos condiţiilor naestre. Cred că ar fi binevenit vizita în raionul nostru a unui specialist de la Institulii de cercetări pentru legimicultură şi floricultură care împreună cu specialiştii noştri să stabilească unde sunt cele mai nimerite condiţii pentru amenajarea acestor solare, cae tip de solar se pretează in anumite locuri. Poate că i-ar fi rău ca prin Casa agronomului să se organizeze o viață într-una din regiunile unde există asemenea solare pentru ca cei care urmează să amenajeze solare în raionul nostru să vadă practic cum se construiesc acestea şi care suăn avantajele economice". Consiliul agricol regional şi Uniunea regională cooperatistă trebuie să clarifice lucrurile în această privinţă pentru ca unităţile să se poată apuca de treabă. O altă problemă care condiţionează obţinerea la timp a răsadului o constituie tocurile şi ramele pentru răsadniţe. La Uniunea raională cooperatistă, tov. Alexei Gasan ne-a spus că, în primăvară, legumicultorii au nevoie de 67.400 de m.p. de răsadniţe. De anii trecuţi, ei dispun de 25.000 de m.p. Deficitul deci este destul de mare — 42.400 de m.p. de răsadniţe. „Cu materialul lemnos repartizat se poate asigura, din deficit, numai 11.400 de m.p. de răsadniţe", ne spunea ing. Sergiu Moruga. Ia Uniunea raională cooperatistă am aflat că nici materialul repartizat n-a sosit în totalitate. Uniunea regională a cooperativelor agricole trebuie să întreprindă masul urgente pentru rezolvarea acestei probleme. „Lipsa materialului lemnos putea fi foarte bine suplinită, în parte, de focurile din prefabricaţi", ne spunea ing. Sergiu Moruga. Tcv. ing. Romeo Stădacu, detajCooperativa agricolă din Bosia ne spunea că tocurile dinprefabricate dau rezultate foarte bune dacă sunt folosite cum trebuie şi rezistă vreme îndelungată. Interlocutorii noştri au venit cu ideea că asemenea tocuri din prefabricate s-ar putea confecţiona pe plan local, mai ales de cooperativele agricole din raionul Paşcani, care au la îndemînă balast. Poate că la această treabă ar fi nimerit să participe în comun mai multe cooperative păşcănene. Trebuie însă iniţiativă din partea uniunilor cooperatiste, fiindcă despre necesitatea jocurilor de răsadniţe se va vorbi în fiecare campanie de pregătire a lucrărilor în legumicultură. Paralel cu confecţionarea tocurilor şi ramelor noi trebuie reparate cele vechi. Deocamdată această lucrare a început la cooperativele agricole din Bivolari, Trifeşti, Popricani. In altele, ca cele din Bosia, Prisecanî, e linişte. Delăsări există şi în ceea ce priveşte aprovizionarea cu polietilenă (din 8 tone nu s-a ridicat niciuna), geamuri, seminţe. Tărăgănarea pregătirilor, invocîndu-se că mai este timp, nu poate decit să aibă repercusiuni negative asupra producerii la timp a răsadului și în special a celui de legume timpurii, repicatului și protejării acestuia în cîmp. Tov. ing. Romeo Slădaru motiva neînceperea lucrărilor pregătitoa■ , - -.«n „n-avem în plan să ^na 5|e laTTv. Alexei Ga riion^c6î,re!!ledînle ai ralijiie cooperatiste, că cooperia agricolă din Bosia are l’ t plan să cultive 3 hectare„varză timpurie şi 1 hectare groşii timpurii. Contractul cu Jl.VX.F.-ul a şi fost încheiat. Avînd în vedere constatările de mai sus, este necesar ca cei în drept să ia măsuri astfel ca lucrările necesare obţinerii product’s! stabilite să nu sufere cu nimic pe parcursul executării lor. GH. STEJARU Aspect din magazinul cu autoservire din Râsducăneni Condiţii tot mai bune pentru noii născuţi la Maternitatea din Iaşi, a fost dat în folosinţă un, nou pavilion special amenajat pentru îngrijirea diferenţiată a noilor născuţi. Acesta are o capacitate de 30 de spături pentru copii şi 30 de paturi pentru mame. In acest fel, capacitatea de internare a Maternităţii ieșene a ajuns la 385 de paturi, dintre care 200 de paturi pentru serviciile og obstetrică, 60 pei,ntru ginecologie , 128 pentru noii născuţi. II i Croazieră intercontinentală Un avion al întreprinderii de transporturi aeriene române TAROM, care, în baza unui contract al Companiei române de navigaţie cu Societatea de turism „Geisler" — R. F. a Germaniei a efectuat o croazieră intercontinentală de aproape 34.000 km., s-a reîntors în tară. Itinerariul celor două săptămîni, cît a durat cursj. cuprins numeroase țări, tr^,. care Grecia, Liban, , ^eia, Egipt, India, Singapc. , Hwig-Kong. Ca bordul turbopropuls . „TAROM" al cărui corn,” , a fost D. Olaru, se afla* ca 100 de turiști. (A^'î-u-no Fabrica de pîine din Iaşi (urmare din pag. 1) de pildă, transportul şi pregătirea făinii, prelucrarea aluatului, vor fi automatizate. Coacerea plinii se va face pe benzi care vor traversa un tunel lung de 16 m, împărţit pe zone de temperatură. încălzirea şi reglajul temperaturii în tunel se vor face, de asemenea, automat. De la tablourile de comandă, montate la fiecare din cele trei linii tehnologice, muncitorii vor dirija întregul ' proces tehnologic, t''.'o,.ve va desfășura în flux .qvVjituu Mina omului nu vcs.. ' produsele. De mentk, utilajele cu care va,fi do_ tată unitatea sínt f°hr t rate în tară de către intri". , rile M.I.C.M. ipnn0e' Și încă un fapt ini SQnt . noua uniate este Ij,.eva2utâ cu posibilități de rr. „tQre a unei linii tehnologie_ se vor fabrica noi produse după reţete speciale”cu durată mare \ %Krvan, sub forma de bato: _ de.numite „Grisine . i Dezlegarea jocului apărut în nr. 6618 al ziarului nostru ORIZONTAL : 1. Paraşutist, 2. Adevăr — Acu; 3. Pălărie — Or ; 4. Apartament; 5. Raţă — Sorţi ; 6. Aţă — C — To — T; 7. Otrăvită; 8. Taior — Vină; 9. Arvună — Cir 10. Pe — Aeriană. Dezlegarea jocului apărut în or. 6675 al ziarului nostru ! ORIZONTAL: 1. La mulţimi; 2. Aniversare ; 3. B — Nadă — R — P ; 4. Omu — Aşi — Pu; 5. Rolă — Oscart 6. Adevăr — Ate; 7. Tas — U — O — R ; 8. O — Calendar ; 9. Rîu — Actori. COMBINATUL DE CELULOZĂ ŞI HÎRTIE DIN SUCEAVA Recent a intrat în funcţiune noua fabrică de celuloză, unul din principalele obiective în acţiunea de dedublare a capacităţilor de producţie ale combinatului. Fabrica este dotată cu utilaje şi instalaţii de cea mai înaltă tehnicitate, un clişeu . Aspect din secţia de confecţii din hîrtie. Foto : Agerpres SPORT FOTBAL Retrospectivă la o... jumătate de campionat (I) La o recentă plenară a Consiliului regional pentru educaţie fizică şi sport, antrenorul Ioan Zaharia spunea: „Dacă n-am fi pierdut jocul cu Metalul Bucureşti, problema reintrării noastre în divizia „A" era ca şi rezolvată”. Am folosit acest citat pentru a reaminti că scopul final al conducerii tehnice a echipei de fotbal Politehnica şi al jucătorilor era clar : cîştigarea seriei în „B“. In funcţie de acest obiectiv şi-au orientat activitatea toţi factorii care aveau contingenţă cu echipa. Prin urmare, şi noi vom încerca să analizăm anumite aspecte ale evoluţiei Politehnicii în turul campionatului, avînd tot timpul în faţă ideea aceasta. Semnatarul prezentelor rînduri a asistat la 12 din cele 13 partide susţinute în campionat, precum şi la unele jocuri de verificare, conscriuşi* şir de fapte, observaţii, în legătură ,cu evoluţia, foarte comentata de iubitorii ieşeni ai fotbalului, a echipei Politehnica. In prezentul articol, ne vom ocupa de jucători , adică de cei chemaţi să aducă în tribune înaintarea şi satisfacţia. Luate în ansamblu, rezultatele par a fii bune. Din 13 jocuri, Politehnica a cîştigat 9, a pierdut 3 şi a obţinut un rezultat de egalitate, acumulînd 19 puncte. Golaverajul este pozitiv: 20—9. Foarte uşor, însă, formaţia ieşeană putea obţine 22 de puncte şi nu 19, dacă ne gîndim că cele 3 puncte au fost pierdute pe teren propriu ! Vrînd-nevrînd, sîntem obligaţi să facem o delimitare între comportarea avută de echipă în deplasare şi cea de „acasă". Niciodată n-am avut iluzia unei plimbări a Politehnicii prin divizia „B" şi tocmai de aceea privim cu satisfacţie rezultatele obţinute de aceasta în partidele susţinute pe alte terenuri. Din 6 jocuri, ieşenii au cîştigat 4, la Piatra Neamţ, Cîmpina, Bucureşti şi Moreni, în toate acestea avînd o evoluţie care merită sublinită. La eventuala întrebare : „de ce nu a evoluat echipa în aceeaşi măsură şi pe teren propriu?“, răspunsul e destul de simplu. Să ne gîndim că toate echipele care au fost gazde au jucat ofensiv, lucru ce le-a convenit de minune ieșenilor. Maturi, cu o apărare în care a excelat de fiecare dată fanul, aplicînd destul de bine indicaţiile tactice ale antrenorilor, ei au folosit contraatacul cu judiciozitate. Din păcate, pe teren propriu, în fața unor echipe venite să se apere cu disperare, ei n-au știut să se descurce, mai ales că jucau și-n aşezarea 4—3—3, lucru ce nu le crea superioritate numerică în atac. Intervenea nervozitatea, de aici — greşelile copilăreşti şi... fotbalul era uitat. îngrijorător este faptul că, spre sfîrşitul turului, formaţia a dat semne de oboseală evidente (mai puţin de ordin fizic, cît de ordin psihologic). Intenţionînd să facem cîteva observaţii referitoare la orientarea în teren într-un viitor articol, ne vom opri la unele consideraţii care-i privesc direct pe jucători. Cea mai mare lacună ni s-a părut a fi ineficacitatea. N-a fost partidă in care să nu consemnăm nenumărate ratări, din poziţii extrem de favorabile. E drept, nu cunoaştem jucători, oricît de mari sînt ei, care să fructificeabsolut toate ocaziile de gol ivite în 90 de minute. Dar la Politehnica, procentajul ratărilor este îngrijorător de mare. Un clasament l-ar situa în frunte pe Lupulescu. Nu pot fi uitaţi nici Incze, Cuperman, Sălceanu, Gavrilă, Hriţcu. Lucrul acesta dovedeşte, după părerea noastră, dezinteres în exersări la antrenamente. O altă mare lacună, care a adus prejudicii formaţiei, este conducerea exagerată a balonului. Unii jucători sînt aşa de „îndrăgostiţi" de minge, încît uită orice indicaţie, uită că lovesc în interesele formaţiei şi se pierd în driblinguri inutile. Am semnalat acest aspect de nenumărate ori, dar în van. De individualism dau dovadă Cuperman, în special, Sălceanu, Ştefănescu I, chiar şi Vornicu. Nu toţi, însă, stăpînesc arta driblingului şi consecinţele sînt neplăcute pentru echipă. Nu avem nimic împotriva unor acţiuniindividuale. Dar acestea sunt recomandate numai în anumite momente din joc. Retrospectînd evoluţia jucătorilor în partidele din turul campionatului, nu-i putem trece cu vederea pe cîţiva dintre ei, care au dovedit constantă în comportare. După observaţiile noastre, care nu putea să nu coincidă cu aprecierile antrenorilor, se cuvin a fi remarcaţi fanul, Romila, Constantinescu, Incze şi (totuşi) Cuperman. In încheierea acestei prime părţi a analizei noastre, reamintim autorii golurilor: Cuperman 8, Lupulescu 3, Incze 2, Sălceanu 2, Ştefănescu 1, Ianul, Hriţcu, Deleanu. Cel de al 20-lea gol a fost un... autogol (în meciul cu C.F.R. Paşcani). RADU COSTIN In „Orăşelul copiilor" din str. Ştefan cel Mare din Iaşi DE PESTE BEYRUT 1 (Agerpres). Peste 1.000 de spectatori au urmărit la Beyrut meciul internaţional amical de fotbal dintre echipa locală „Homeneimen” şi Farul Constanţa. Fotbaliştii români au dominat majoritatea timpului repurtind victoria cu scorul de 4—1 (2—1). LONDRA 1 (Agerpres). Corespondenţă specială . In runda a 5-a a turneului internaţional masculin de şah de la Hastings, campionul român Florin Gheorghiu l-a învins în 27 de mutări pe Raymond Keene (Anglia). După 5 runde în clasament conduce Gheorghiu cu 3,5 puncte urmat de Suetin si Stein (ambii U.R.S.S.) cu cite 3 puncte etc. In cadrul turneului internaţional de şah pentru juniori de la Groningen, jucătorul român Dan Zara a remizat în runda a 6-a cu olandezul Boresman. In fruntea clasamentului se află maghiarul Jocha cu 4 puncte. Pe locurile 2—6 la egalitate sunt clasaţi Zara (România), Karpov (U.R.S.S.), Lighterink (Olanda), Kostaleţ (Spania) şi Lewi (Polonia). PARIS (Agerpres). Echipele de rugbi Griviţa Roşie şi Dinamo Bucureşti şi-au încheiat turneele întreprinse in Franţa. Aproape 5 000 de spectatori au urmărit jocul dintre La Rochelle şi Dinamo Bucureşti încheiat cu rezultatul de 11—6 (0—3) în favoarea rugbiştilor francezi. Pe un timp frumos, la Foulon echipa locală a dispus cu 15—14 (3—11) de Griviţa Roşie. Dacă în prima parte rugbiştii români au arătat o superioritate evidentă, după pauză ei au părut obosiţi. Gazdele au jucat excelent în ultimul sfert de oră remarcîndu-se în mod special internaţionalul Carrere care şi-a făcut reintrarea cu acest prilej. BORDEAUX 2 (Agerpres). Desfăşurat pe un traseu în lungime de 6 ktm, crosul internaţional de la Bordeaux a fost cîştigat de Jean Wadoux în 16' 14" 2. Cunoscutul atlet francez Michel Jazy a terminat victorios în crosul de la Chambrey. El a acoperit 6.600 km, în 21’ 43". PARIS 2 (Agerpres). — Cunoscutul internațional francez de rugby Guy Boniface a decedat într-un accident de automobil suferit în apropiere de Mont de Marsan. Maşina condusă de colegul său Claude Bercovitz, a derapat, intrînd într-un pom. Guy Boniface, în vîrstă de 30 de ani, a jucat de 32 de ori în echipa Franţei. LIEGE 2 (Agerpres). Turneul internaţional masculin de baschet de la Liege a revenit echipei Standard Liege, care în finală a întrecut cu scorul de 94—82 (48—42) echipa Spartak Brno. Pe locurile următoare s-au clasat Royal IV şi Legia Varşovia. De remarcat că în anii 1966 şi 1967 Spartak cîştigase acest turneu. NEW YORK 2 (Agerpres) Turneul internaţional de hochei pe gheaţă pentru cupa memorială „Walter Brown”, a luat sfîrșit la Colorado Springs cu victoria echipei U.R.S.S. Este pentru a treia oară cînd acest trofeu revine echipei U.R.S.S., campioană mondială și olimpică. In finală, hocheiștii sovietici au învins cu scorul de 11—3 echipa S.U.A. Pe locul trei s-a clasat echipa Finlandei învingătoare cu 13—0 în întîlnirea cu reprezentativa Italiei. După acest turneu echipele U.R.S.S. şi S.U.A. au plecat în Canada la Winnipeg pentru a participa la o competiţie alături de cîteva echipe canadiene. ZURICH 2 (Agerpres). Agenţiile internaţionale de presă transmit că la campionatul mondial de fotbal din anul 1970 şi-au anunţat oficial participarea 72 de ţări. Cu cîteva ore înaintea încheierii termenului de înscriere, au fost primite confirmările de participare din partea Cubei şi Senegalului. Printre cele 72 de echipe înscrise la noua ediţie se numără Anglia, U.R.S.S., Ungaria, Italia, România, Australia, Bolivia, Uruguay, Ecuador, Algeria, Japonia şi altele. Comitetul de organizare al F.I.F.A. în frunte cu preşedintele său, sir Stanley Rous, se va întruni la 1 februarie la Casablanca pentru a stabili preliminariile campionatului. FLACARA IAȘULUI PAGINA 3 — ingineri sau economişti pentru funcţii de conducere în autobaze şi D. R. T. A. — inginer principal constructor — merceolog I—aprovizionare — revizor contabil principal — tehnicieni exploatare — controlori trafic ANGAJEAZĂ: DIRECȚIA REGIONALĂ DE TRANSPORTURI AUTO IAȘI strada Cuza Vodă nr. 56. Relaţii suplimentare se pot lua zilnic de la serviciul personal între orele 7 —15.30 sau la telefon 1910, 1911, 1912. Se angajează pentru Atelierul de proiectare de către TRUSTUL REGIONAL DE CONSTRUCŢII — IAŞI — doi ingineri proiectanţi — un operator principal pentru măsurători terestre — trei proiectanţi I — un tehnician I — normator — un tehnician I — devize — un tehnician II — devize — un dactilograf principal Cei interesaţi se vor adresa la sediul Trustului regional de construcţii, calea 23 August nr. 3, biroul personal, între orele 8—12. — un economist pentru serviciul financiar — un contabil principal I, cu respectarea H.G.M. 1053/1960. — un sudor — un instalator sanitar — un tehnician normator — pictori decoratori angajează de urgență I.P.R.O.F.I.L. „MOBILA“ I/III strada Bucium nr. 34 Relaţii suplimentare se pot lua zilnic de la biroul personal al întreprinderii, telefon 1120—1121, interior 131. - un şef de atelier maistru mecanic -un tehnician agronom I sau II -trei tehnicieni mecanici I sau II -un şef de birou contabilitate - doi planificatori I -doi contabili angajează Staţiunea de maşini şi tractoare Belceşti Condiţii de angajare: conform HCM 1053/1960. Doritorii se vor adresa la sediul S. M. T. Frumuşica, raionul Hîrlău, regiunea Iaşi. Se angajează de urgenţă instalatori autorizaţi în instalaţii de gaz metan. Cei interesaţi se vor adresa întreprinderii comunale apă, canal, gaze, băi, Iaşi. Se angajează un magaziner care să îndeplinească condiţiile cerute de H.G.M. nr. 578 din 3.VIII.1955. Cei interesaţi se vor adresa la Fabrica de confecţii Iaşi, strada Manta Roşie, nr. 12. Se angajează de urgenţă: - un electrician bobinator - zece tîmplari calificaţi - cinci strungari în lemn Cei interesaţi se vor adresa întreprinderii economice de industrie locală Huşi Se angajează pentru Atelierul de proiectare de către cooperativa „Prestaţiunea"—Iaşi — un arhitect proiectant I — un inginer proiectant I (constructor) — un tehnician proiectant I — un tehnician proiectant II.I. — un tehnician I devize — desenatori tehnici Angajarea se face prin concurs, cu respectarea normelor legale în vigoare. Pentru orice informaţii adresaţi-vă la Atelierul de proiectare, strada Bucşinescu nr. 2 Se angajează imediat un mecanic auto categoria a 7-a sau a 8-a Cei interesaţi se vor adresa la I.R. „Combustibilul" Iaşi. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul întreprinderii, strada Păcurari nr. 11. Condiţiile de angajare : domiciliul Iaşi sau comunele subordonate, stabil în SE LIVREAZĂ PE BAZĂ DE COMANDĂ de către Fabrica de geamuri MEDIAŞ regiunea Braşov geam tras şi securizat, curbat pentru autocamioane Bucegi şi Garpaţi geam tras securizat plan pentru orice fel de autovehicul, geamuri laterale, glisante şi rabatabile în grosimi de 5, 6, 7 mm. De asemenea, geamuri trase securizate, plane, cu dimensiuni maxime: 1200x1400 mm. geamuri mare geamuri mousetin și giorate oglinzi asferice pentru cinematografie