Flacăra Iaşului, mai 1972 (Anul 28, nr. 7968-7992)

1972-05-03 / nr. 7968

. r FLACĂRA IASULUI volei, dv. a O asistentă record a urmărit Marele derbi al campionatului Penicilina — Rapid 3-2 Metre derbi duminică. In Sala sporturilor din Iaşi ! Peste 2 000 de spectatori (record absolut la Iaşi) au fost prezenţi la o partidă memorabili. Două vechi rivale, Penicilina şi Papid, ne-au oferit un volei autentic, de Înaltă ţinută, demonstrând că sunt, la ora actuală, cele mai bune din ţară. Mărturisim că ne cam Înşelasem In privinţa valorii rapidistelor. Nevăzîndu-le in acest an la lucru, eu ne-am putut da seama de marele salt calitativ realizat de „vechea gardă" a Giuleştilor, revitalizată uluitor de antrenorul Davila Floron. Rebac, Székely, Baga, Bălăşoiu, Tudora. Mateş, prin evoluţia lor de la Iaşi, ne-au făcut să înţelegem că au îndreptăţite pretenţii la titlul naţional. Penicilina a învins duminică. A învins pentru că s-a dovedit cu un moral mai ridicat decât Rapid, susţinut cu frenezie de miile de glasuri din sală, pentru că a avut rezerve la nivelul titularelor, pentru că a ştiut să folosească scăderile de ritm ale echipei adverse. Am fi vrut o victorie mai uşoară, eventual cu 3-0, dar aceasta nu se putea realiza, în faţa unor jucătoare cu atacuri necruţătoare, peste blocaj, cu un bloc prompt şi o mişcare în teren de invidiat, voleibalistele ieşene s-au văzut nevoite să apeleze la toate resursele şi cunoştinţele lor spre a învinge. Stă mărturie evoluţia scorului: 1—4, 5—4, 12— 5, 13—10 (1), 14—12, 15—12 , 0—3, 2—6, 4—8, 8—9, 9—13, 10—15 , 0—4, 5—5, 7—5, 9—9, 11—10, 11—15, 0—1, 3—1, 5—2, 11—4, 11—10 (1), 14—10, 15—12 , 2—0, 2—2, 5—5, 13— 5 (1), 15—7. Că ieşencele nu se mai află la acel nivel ridicat datorită căruia spulberau orice rezistenţă, asta e alt,ceva. Duminică, au dat tot ce le-au permis forţele. Ei trebuie apreciate eforturile tuturor jucătoarelor folosite, menţiuni deosebite meritînd, după părerea noastră, Adriană Albiş şi Aurelia Ichim. V. Ranghel, din Ploieşti, arbitrul principal al Intîlnirii, a avut o sarcină foarte dificilă. El şi-a îndeplinit-o, în general, bine. A comis însă cîteva greşeli în unele momentecheie, greşeli ce n-au putut fi trecute cu vederea, publicul manifestîndu-şi dezaprobarea. In plus, n-a atenţionat formaţia rapidistă şi pe antrenorul său asupra manifestărilor nesportive ale unor jucătoare (Baga şi Bălăşoiu). Campionatul s-a încheiat. Doar primele patru formaţii din clasament n-au intrat în vacanţă, ele urmînd să susţină turneul final pentru desemnarea campioanei. Va reuşi Penicilina să-şi adjudece al treilea titlu . Greu de spus. Obiectiv vorbind, Rapid are mai multe şanse , un punct avans, un setaveraj mai bun şi două echipe bucureştene ca adversare în turneul final. De aceea ne abţinem, aşteptînd ultimul act al competiţiei. Silviu COSTINESCU Aurelia Ichim finalizează un atac al Penicilinei. fszfi 11 Pe scurt BELGRAD 2 (Agerpres). In ,,Cupa Naţiunilor" — FIRA la rugbi, la Split s-au Intîlnit reprezentativele Iugoslaviei şi Spaniei. Rugbiştii spanioli au terminat învingători cu scorul de 21—7 (13—0). Acesta a fost meciul retur. In primul joc spaniolii cîştigaseră cu scorul de 28—24. Pe stadionul Dinamo a luat sfîrşit marţi turneul internaţional feminin de fotbal. Cupa a revenit echipei oraşului Bucureşti. In ultimul meci, jucătoare bucureştene au terminat la egalitate : 1—1 (1—0) cu echipa oraşului Belgrad. Ele au intrat in prosesia trofeului, deoarece au transformat mai multe lovituri de la 11 m (8 contra 7). Pe locul trei s-a casat echipa secundă a Bucurfiştiului, care a învins cu 3—0 (2—0) echipă Budapestei. (Agerpres). ROMA 2 (Agerpres). Finala probei de simplu masculin din cadrul campionatelor internaţionale de tenis ale Italiei, care au loc la Roma, a fost marcat* da o mare surprinză. Titlul a revenit jucătorului spaniol Orantes, care a reuşit să-l încingă cu 4—6, 6—1, 7—5, 6—2 pe Rodes (Cehoslovacia). ROMA 2 (Agerpres). — Marţi dupăamiază, la Roma au luat sfîrşit campionatele internaţionala da Seni* ala Italiei. In ultima prob* — cea de dublu masculin — s-au Intîlnit perechii* Năstase, Ţiriac și Hoad (Australia), Mc Millan (R.S.A.). Victori* a fost atribuit* lui Năstase și Ţirlâie, învingători tiu 2—6, 3—6, 6—4, 6—3, 8—3 (latrtrup* din cauza întunericului). .și v&AdbfieaMLWt. au acceptat ca ultimul set să fie continuat a doua zi, juriul i-a proclamat Învingători pe Năstase şi Ţiriac. BUDAPESTA 2 (Agerpres). — La Astesfehervar s-a disputat intîlnirea internaţională de fotbal dintre reprezentativa secundă a Ungariei şi selecţionata de tineret a R. F. a Germaniei. Partida s a încheiat la egalitate : 2—2; (1—1). I Astăzi, etapă in divizia A la fotbal Astăzi are loc etapa a 23-a a divizifii A la fotbal. Iată programul I Universitatea Craiova — A.S.A. Tg. Mureş, U.T.A. — Steagul roşu, Petrolul — F. C. Argeş, Jiul — Politehnica, Rapid — Steaua, Universitatea Cluj — C.F.R., Dinamo — Farul, Crişul — Sport Club Bacău, - Competiţii în cinstea zilei de 1 Mai tn «Hei* da 39— 30 «prilia a.c., la poligonul da tir Medicina * «a desfăşurat probele de arme cu glonţ in cadrul „Cupei Voinţa" la tir, ediţia 1972. In acelaşi timp, la poligonul de tir al Asociaţiei Voinţa, s-au desfăşurat probele de arme cu aer comprimat, tot în cadrul aceleiaşi cupe. La competiţie au participat peste 50 de trăgători din Focşani (Asociaţiile Viitorul şi Constructorul) şi Iaşi (Voinţa, Medicina şi Nicolina). La probele de arme cu glonţ, pe locul I echipe s-a clasat , Medicina, urmată de reprezentativa municipiului Focşani şi Voinţa. La probele de arme cu aer comprimat, trăgătorii Asociaţiei Voinţa au dominat întrecerea clasîndu-se pe locul I. Pe locurile următoare : Medicina şi reprezentativa municipiului Focşani. In clasamentul general la ambele grupe de arme s-a clasat reprezentativa Asociaţiei Voinţa, care a totalizat 264 puncte, urmată de Medicina (216 puncte) şi reprezentativa municipiului Focşani cu 161 puncte. In mod special s-au evidenţiat juniorii Grosaru Silviu şi Lucache Dan (Medicina) şi maestrul sportului Traian Cogut, Titus Ceia, Adrian Gîrlea, Ipimâhi Iuliu, Măriana Dascălu şi Anca Tibincu — toţi de la Voinţa. De la Nicolina, Geta Şerban. C. ADUMITRESEI I coresp. HANDBAL, DIV. B A 5-a victorie consecutivă Agronomia Iaşi—Belonul Săvineşti 18-17 (12-10) Un meci de mai* luptă, în care atît Agronomia cît şi Belonul au intrat pe teren cu gîndul să-şi adjudece victoria. Au învins însă ieşenii la diferenţă de un punct, înregistrînd astfel cea de-a 5-a victorie consecutivă, din actualul sezon. Cele mai multe puncte au fost înscrise de Goia (6), Popovici (5), Gherman (5) pentru Agronomia și Samson (6), Ciuncan (6) pentru Belonul. I BOX O utilă verificare „Lume nouă“ în Sala sporturilor din Iaşi. După amatorii handbalului, baschetului, voleiului şi gimnasticii, s-au reunit în tribunele modernului edificiu şi pasionaţii boxului care, pe parcursul a două zile, au avut prilejul să asiste la dubla întîlnire dintre pugiliştii Nicolinei şi cei din selecţionata oraşului Ploieşti. Rînd pe rînd, au intrat între corzile ringului, pentru a susţine meciuri de verificare (principalul scop al acestor două gale) cei mai valoroşi boxeri (juniori şi seniori) de care dispune în prezent clubul ieşean. Semnele de întrebare asupra scorului general n-au existat însă decît în cea de a doua reuniune, reprezentanţii Nicolinei reuşind să se impună destul de clar : 14—6 în prima seară şi 10—8 în cea de a doua. Evident, nu acest amănunt cifric, în primul rînd, interesează, ci felul cum s-au comportat în ring boxerii ieșeni, mai ales că drept obiectiv principal pentru acest an Nicolina și-a propus participarea in campionatul republican pe echipe. In perspectivă, așadar, întîlniri de anvergură, care vor face să crească cota interesului spectatorilor pentru scrima pugilistică. Comportarea, în ansamblu, a .gggitijtilo® ghear*, l-au secundat L Mathias, N. Florescu şi L Gheorghiu însă n-a satisfăcut, ei dovedind, cu unele excepţii, că n-au atins încă nivelul pretins de importanta competiţie în care vor debuta. In afara unei insuficiente condiţii fizice, ieșenii au arătat că nu stăpânesc procedee tehnice clare, că nu sunt suficient de combativi. Nu pretindem, din primul an, boxerilor Nicolinei să aducă titlul naţional la Iaşi. Dar, pentru prestigiul oraşului, al clubului, al lor personal, credem că trebuie să privească foarte serios programul de pregătire pe care îl au In faţă, să depună eforturi înzecite pentru a se putea prezentă cît mai onorabil la startul viitorului campionat naţional. Intre excepţiile amintite, în primul rînd, trebuie să-l menţionăm pe Ion Nicolau. In formă deosebită, el l-a învins clar, în ambele gale, pe tenacele T. Tîrziu (Ploieşti), furnizînd, totodată, şi cele mai spectaculoase meciuri (ultimele dinaintea confruntărilor pe care le va susţine cu prilejul unui turneu în Danemarcă, intre 10 si 14 mai). Apoi, s-au mai evidenţiat Agapi, Călinescu și Soroceanu. JR. SILVESTRA | Irii ! ! I Institutul politehnic Iaşi angajează de urgenţă prin concurs sau transfer: — un Inginer sau tehnician-diriginte de şantier la lucrările de investiţii — un inginer constructor ln catedra de beton armat. Condiţii: conform prevederilor Legii nr. 12/1971. I.C.R.M. IAŞI B-dul 30 Decembrie nr. 22 angajează imediat şefi de depozite Condiţii de angajare: — absolvent şcoală medie — 18 luni în activitate comercială — absolvent şcoală profesională comercială — 30 luni stagiu în activitate comercială — absolvent şcoală generală — 48 luni în activitate comercială, precum și condițiile prevăzute de Legea nr. 22/969. - un post de inginer (principal) proiectant S.D.V. are vacant Uzina mecanică „Nicolina“ laşi Relaţii suplimentare, la sediul uzinei — serviciul personal, strada 13 Decembrie nr. 54. Opera de stat Iași prezintă : opereta Rose Marie-premieră sîmbătă, 6 mai, ora 19.30 opereta Rose Marie duminică, 7 mai,ora 19.30 întreprinderea utilaj transport Iaşi str. Rampei nr. 9 A telef. 16758 angajează initiatoarele categorii de salariaţi : — mecanici excavatorişti cu autorizaţie de macaragii pentru excavatoare cu capacitatea de 0,6—1 mc. — mecanici exploatare macarale turn. Pentru meseriile de mai sus se acordă locuinţă— un şef serviciu producţie (inginer constructor) — un şef serviciu financiar — tehnician principal constructor — tehnician principal mecanic. Condiţiile de angajare sunt cele prevăzute în Legea nr. 12/1971. Posturile tehnico-administrative se ocupă prin concurs, examen sau transfer în interesul producției. Concursul (examenul) va avea loc în ziua de 13 mai 1972, ora 7 dimineața, la sediul I.U.T. Relații suplimentare la biroul personal. Întreprinderea teritorială de aprovizionare laşi str. Păcurari nr. 11 angajează de urgenţă , — un sef serviciu plan organizare şi birou informatică. Condiţii : conform Legii 12/1971 şi H.G.M. 914/1968. Asigurarea elevilor Prevederea, ca orice lucru bun, se învaţă din copilărie. Urmărind îndeosebi acest Scop, ADAS a introdus o formă specială de asigurare a elevilor. Pot încheia asemenea asigurări elevii care urmează cursurile de zi ale unei şcoli sau ale unui liceu. încheierea contractului de asigurare se face : — pentru elevii pină la 14 ani, în baza unei declaraţii tip semnată de unul din părinţi sau tutore ; — pentru elevii de la 14 la 16 ani (dacă nu realizează venituri proprii) în baza unei încuviinţări tip, semnată de unul din părinţi sau tutore ; — pentru elevii peste 16 ani şi cei între 14—16 ani, care realizează venituri din muncă proprie (cum sunt cei de la şcolile profesionale) prin semnarea contractului de către aceştia. Asigurarea acoperă riscul de accidente în limita următoarelor sume : — 10.000 lei pentru invaliditate permanentă totală; 15.000 lei pentru deces. Prima de asigurare pe durata de 11 luni este de 12 lei pentru elevii şcolilor profesionale, de maiştri, postliceale şi ai liceelor cu profil tehnic. Pentru ceilalţi elevi, prima este de numai 11 lei. La durata de 1 an, prima de asigurare este dublă. Asigurarea elevilor este utilă și ieftină și nu trebuie să lipsească din ghiozdanul nici unui elev. PAGINA A Universitatea „Al. I. Cuza" lași are vacanta următoarele posturi : — inginer electronist sau electromecanic — conservator principal—muzeu ; — tehnician electronist; — electrician categoria VI/B ; — strungar categoria III/1 ; — operator maşini multiplicat; — legător manual cărți; — instalator sanitarist; — peisagist. (candițiileda angajare ) conform Legii nr. 12/ 1971. întreprinderea economică de industrie locală Huşi, judeţul Vaslui angajează imediat: - un şef serviciu contabilitate - patru strungari în lemn - zece strungari în fier - cincisprezece lăcătuşi - patru tinichigii - zece tîmplari mobilă - zece tîmplari binale - cincisprezece fierari-forjeri Cererile se depun la sediul întreprinderii, din str. Al. I. Cuza nr. 99 Huși, telefon 549 sau 129. — un tehnician constructor pentru funcţia de diriginte de şantier angajează urgent Trustul judeţean al I.A.S. Iaşi Angajarea se face conform H.C.M. 914/1968 şi Legii nr. 12/1971. — un Inginer - diriginte de şantier angajează Fabrica de tricotaje „Moldova“ Condiţii de angajare, conform Legii 12/1971 şi H.C.M. 914/1968. Cei interesaţi se pot adresa zilnic la serviciul personal între orele 7-15 sau telefon 30420, interior 231. Se primesc pentru calificare prin practică la locul de muncă, în meseria de tîmplari mecanici, tineri între 18—20 ani. Condiţii : ~~ Studii : absolvent de şcoală generală şi cu domiciliul in municipiul Iaşi sau in comunele apropiate. Doritorii se vor adresa la COOPERATIVA «MOBILA ŞI TAPIŢERIE" .Iași, str. Bradului nr. 5. OFICIUL JUDEŢEAN DE TURISM IAŞI angajează de urgenţă — şefi unităţi ; — barmani ; — bufetieri; — ospătari. De asemenea, se angajează absolvenţi ai liceelor de cultură generală în vederea calificării la locul de muncă pentru meseriile de ospătari, barmani, bufetieri. Condiţii de angajare , conform Legii nr. 12/1971, iar salarizare conform H.C.M. 914/1968. Relații suplimentare se pot lua de la biroul personal intre orele 8—14 in fiecare zi. ÎNTREPRINDEREA DE REŢELE ELECTRICE IAŞI angajează : — un şef laborator psihotehnic — un psiholog principal sau psiholog — un sociolog principal sau sociolog — doi ingineri proiectanţi. Condiţii de angajare: conform Legii nr. 12/1972. Cei interesaţi se vor adresa la IRE Iaşi, telefon 13709. N. L. .PROLETARUL" IAȘI str. Cloşca 28 angajează de urgentă — magaziner — pentru magazia centrală. Condiţii de angajare : conform Legii 22/970. Informaţii se pot obţine la biroul personal al întreprinderii şi la telefon 13139, 15245, 17138. ■ -mim Fabrica de ulei „Unirea“ Iaşi angajează de urgenţă , — un mecanic de locomotivă Diesel de manevră uzinală. Se pot angaja mecanici de locomotivă pensionari, care au dreptul la efectuarea celor 4 luni de serviciu pe an. Salarizarea conform H.C.M. nr. 914/1968. Relaţii suplimentare se pot lua la Compartimentul de personal al Fabricii de ulei. Mica publicitate Decese • Bala, soră, mama, tata şi rudele apropiate anunţă Încetarea fulgerătoare din viaţă a scumpului lor ŞTEFAN PLĂCINTĂ 19 ani elev la Liceul „M. Sadoveanu Inmormîntarea are Ioc Joi, 4 mai 1972, ora 14. Cortegiul va pleca din str. prof. Cujbă nr. 3, spre cimitirul Eternitatea. • Florica, mamă, Monica, soră, Cornel, cumnat, Viorel, nepot, şi rudele apropiate anunţă cu durere încetarea din viaţă a scumpului lor SORIN ADAM In virstă de 44 ani Inmormîntarea are loc joi, 4 mai, la cimitirul Eternitatea. Cortegiul porneşte de la biserica Sf. Teodor, la ora 16. .