Flacăra Iaşului, februarie 1975 (Anul 31, nr. 8819-8842)

1975-02-01 / nr. 8819

EPIACARA IAŞUIUI La datorie PAŞCANI (de la subredacţie ziarului .Flacăra laţului"), I. Kotu ţi Sh. Hociung »tot doi “tori ofiţeri de miliţie din Paşcani. Ei îndeplinesc cu conştiinciozitate ordinele ţi misiunile Încredinţate, Contribuind la respectarea legalităt- Bi socialiste. Nu de mult, doi Chefin, Gh. Murară şi O. Florea, unchi şi nepot, au produs un scandal der unitate de alimentaţie publică. Imediat ce au fost anunţaţi, cei doi •iţeri au sosit la faţa locului, l-au identificat şi sancţionat pe scandatejr+ C. BMPA ,pa rătăcit cheia ? Gu două toni de urmă, gestiunea bufetului din comuna Oţeleni a fost Inventariată. De atunci, pe uşa unităţii atircă un lacăt ţi este aplicat un sigiliu al comisiei de inventariere. Sătenii, cu gîndul că Intr-o zi bufetul fşi va reîncepe activitatea, trec pe aici, dar constată cu regret că lacătul şi sigiliul sunt Intacte. Se pare dinheta lacătului respectiv... s-a rătăcit pe la cooperativa zonală de consum Tg. Frumos. NINEL STROESCU activist cultural Hoţ descoperit în timp record Mare consternare In Dolheşti In dimineaţa de 29 Ianuarie a.c. casa de bani a cooperativei agricole de producţie fusese spartă, din ea dispărînd suma de 457.006 lei cu care trebuiau remuneraţi membrii cooperatori şi pensionarii. Acţionind cu o operativitate demnă de toată lauda, o grupă operativă condusa de şeful Inspectoratului judeţean Iaşi al Ministerului de Interne, col. D-tru lonescu, a reuşit ca In 45 de ore, să-l descopere pe făptaş El se numeşte Gostica Iordache, domiciliat In Dolheşti, cunoscut cu antecedente penale. Ascunsese banii furaţi In ... cimitir. Infractorul se află sub stare de argor. întreaga sumă a fost recuperată. Vom reveni. O altă farsă? basterul .Flacăra laşului“, ar. 1 80S. a apărut un .Carnet Ieşean“ Intitulat „Farse ?“. Se semnala cu aval prilej despre faptul că unii amatori de farse (dacă se pot numi aţa) schimbau poziţia unor Iikl-eatoare de orientare. Aceiaşi farseuri (sau alţii) au ajuns şi In Gonea, unde au schimbat poziţia bustului tui Crişan. Oare nu pot fi descoperiţi autorii unor astfel de acte de Impietate ? Expoziţie cu vînzare Mitoc, intre orele S şi K, la magazinul alimentar „Unic" din Piaţa Unirii se va organiza o expoziţie şi vinzare a preparatelor din carne, înainte de a-şi cumpăra sortimentul dorit, vizitatorii expoziţiei îi vor putea şi... degusta. Cu acest prilej, se vor prezenta peste 46 de sortimente de preparate din carne. 0 1 . Difuzarea presei la Belceşti După bunul plac al factorilor poştali ln comuna Belceşti" cea mare comună din judeţul nostru (aproape 13.000 de locuitori), cu o bogată viaţa economică, socială, culturală, lumea este însetată de cunoştinţe, de noutăţi. Cunoştinţe şi noutăţi pe care le caută nu numai In cărţi, In emisiunile radio — t.v., ei şi în ziare şi reviste. In ceea ce priveşte gradul de pătrundere a presei, aici a apărut un fenomen curios : în loc să crească, numărul abonamentelor a scăzut simţitor în ultimul timp. Care să fie cauzele ? — Mie îmi este drag ziarul „Flacăra Iaşului“ şi sînt abonat — ne spunea ţăranul cooperator Vlad Căpitanu. Dar factorul, în loc să-mi aducă în fiecare zi cîte un ziar, aşteaptă să se stringă mai multe şi mi le aduce o dată sau de două ori pe săptămînă. Face economie de efort, însă eu ce să fac cu ziarele vechi ? M-am abonat ca să le folosesc doar ca hirtie de ambalaj ? — Factorul poştal D-tru Vatamanu nu-şi face datoria, declară şi Iosif Balaşca, instructor la Casa pionierilor. Aduce cotidienele cînd are chef, cel mult de două ori pe săptămînă. O altă cauză am aflat-o de la D-tru Diaconu, locţiitor al secretarului comitetului comunal de partid . „ Foarte mulţi locuitori s-ar abona bucuroşi la ziarul „Flacăra Iaşului“. Dar factorii poştali au o optică total greşită, condamnabilă chiar. Comuna noastră este întinsă şi, ca să nu fie nevoiţi să umble prea mult pe la casele oamenilor, factorii nu fac abonamente. Se mulţumesc să realizeze cîte-or fi pe la instituţiile din centru. Iar dacă totuşi oamenii insistă, duc ziarele cu multe zile întîrziere, determinîndu-i să nu se aboneze altă dată. Iată citeva dintre explicaţiile scăderii numărului de abonamente. Sper că noul diriginte al oficiului, Oie Andrica, va şti să facă pe factori să-şi schimbe atitudinea faţei de problema difuzării presei. Am aflat de la locuitori că, nu o dată, din aceeaşi comoditate condamnabilă, factorii poştali trec pe la şcoală şi lasă elevilor ziarele la care părinţii lor sunt abonaţi ! Copiii le mai pierd... In faţa acestei situaţii cu totul ieşite din comun, intolerabile, am discutat cu dirigintele oficiului Belceşti, precum şi cu Mircea Mustaţă, şeful biroului de exploatare poştală al Direcţiei judeţene P.Tc., cu puţin timp înaintea adunării generale a oamenilor muncii de la oficiul amintit. Aceştia s-au angajat să dezbată în profunzime cu toţi factorii poştali din comună problemele ridicate de cetăţeni, să ia măsuri pentru satisfacerea dorinţei îndreptăţite a locuitorilor de a se abona şi de a primi cu regularitate abonamentele de ziarul preferat. Aşteptăm revirimentul. GH. MATEI Cursuri pentru apicultori Zilele acestea la Casa agronomului au început cursurile de perfecţionare a apicultorilor de la S.A.P.-uri, ocoalele silvice şi unităţile din cadrul I.J.E.COOP. Din programul acestor cursuri, la care participă 105 apicultori, reţinem teme ca: „Rezultatele obţinute în 1974 şi perspectivele apiculturii în următorii ani", „îngrijirea familiilor de albine in diferite tipuri de stupin, „Selecţia la albine şi creşterea mătcilor în condiţii de stupină“ etc. lecţiile sunt însoţite de aplicaţii practice. —~ ÎNTREPRINDEREA transporturi —— AUTO VASLUI angajează prin transfer în interesul serviciului şi prin concurs : — ingineri de specialitate — economişti — jurisconsult — tehnicieni In specialitate — şefi birou. Condiţii de angajare conform Legii 12/1971. Relaţii suplimentare se pot cere la telefonul 11061 şi la sediul întreprinderii din str. Călugăreai nr. 103 zilnic între orele 7,15,30, organizează concurs pentru ocuparea postului de organizator de concerte te ziua de joi, 6 februarie 1975, ora 10, la sediul instituţiei, strada Guza Vodă nr. 29. Condiţii conform H.G.M. nr 218/ 187®. Relaţii suplimentare la telefon 14342. ---FILARMONICA .MOLDOVA" IAȘI —----- -PAGINA A m AI Depunerile de candidaturi (urmare din pag. contribuie la materializarea acestei forme ample de consultare a maselor, de participare a lor la stabilirea şi înfăptuirea a tot ceea ce priveşte prezentul şi viitorul ţării noastre. întreaga muncă de pregătire şi desfăşurare a alegerilor de la 9 martie se desfăşoară sub conducerea nemijlocită a organelor şi organizaţiilor de partid, elemind în aceste zile chemate să asigure, prin operative şi eficiente măsuri politice şi organizatorice, buna organizare şi desfăşurare a adunărilor de depunere a candidaturilor din partea Frontului linitații Socialiste. Medicul vă sfătuieşte FILOFTEIA BILAUSA Iaşi. Regimul alimentar util bolii dv. este mai larg decit cel întrebuinţat. Astfel, puteţi consuma carne slabă, brînză de vaci, fructe, legume. Este necesară reducerea zaharurilor concentrate (zahăr, dulceaţă etc.) şi a făinoaselor. O cantitate mică de miere de albine nu poate dăuna, în locul zahărului, puteţi întrebuinţa, fără nici un fel de prejudiciu, zaharina. Clorfibratul este un medicament util, dar acesta trebuie luat in doze corespunzătoare — 6—8 capsule pe zi, timp îndelungat (9—12 luni). V.E. — Iaşi: Gerovitalul este un medicament eutrofic care stimulează procesele metabolice generale, deci şi hormonale. Medicamentul nu poate înlocui total tratamentul ce-l folosiţi cu vitamină E şi testosteron. PORUMBESCU ELENA — Iaşi: Laptele „nu taie eficienţa medicamentelor“ aşa cum aţi fost informată. Atunci cînd persoana respectivă suferă de enterită, laptele poate crea o grăbire a tranzitului intestinal şi medicamentele se reabsorb parţial. Laptele nu este interzis atunci cînd se administrează antibiotice, linele din aceste medicamente (de exemplu, streptomicina) îşi îmbunătăţesc chiar acţiunea, după cum altele (de exemplu, tetraciclină) îşi pot diminua într-o măsură eficienţa din cauza alcalinizării pe care o provoacă laptele. SIMIONESCU EUGENIA — Iaşi : Calcemia pe care ne-o comunicaţi este în limite normale. Spasmofilia uşoară poate exista chiar atunci cînd calciul în singe se găseşte în limite normale. IVANESCU D-TRU — Iaşi : Este bine să folosiţi în scopul care vă interesează injecţii cu Fosfobion. 1 fiolă la 3 zile. COSTIN elev — Iaşi : Situaţia pe care ne-aţi expus-o nu cere un tratament medicamentos. Trebuie să duceţi o viaţă ordonată, să dormiţi suficient, să nu consumaţi băuturi alcoolice şi să nu fumaţi. M. BLUM doctor în ştiinţe medicale llow. Fotbaliştii Politehnicii privesc cu încredere returul ■ Programul jocurilor amicale viitoare ■ Antrenamente — zilnic ■ Alţi jucători încercaţi Am intrat în februarie, ceea ce înseamnă că mai este doar o lună pină le reluarea campionatului de fotbal. Ce program de viitor imediat şi-a fixat Politehnica, ce atmosferă există In lot, care e stadiul pregătirilor după reîntoarcerea de la Breaza. Cine dintre noii jucători s-a Integrat mai rapid? La aceste întrebări ne-au răspuns antrenorul emerit Ilie Oană şi prof L. Antohi, antrenor secund, cu care au avut, zilele acestea, o convorbire. Am aflat astfel că, după opinia conducătorilor tehnici, pregătirea de la Breaza a fost foarte utilă, toţi jucătorii lucrînd cu seriozitate. Stadiul antrenamentelor este mulţumitor. Intre timp au început şi jocurile amicale, care vor continua în ritm intens. Duminică, 2 februarie, de pildă, ieşenii vor întâlni, pe terenul Tineretului, de la ora 11, pe C.S.U. Galaţi . Joi, 6 februarie, pe acelaşi teren, la ora 15, Politehnica va primi replica Oţelului Galaţi ; la 9 februarie, ieşenii vor juca la Galaţi, cu G.S.U.. Iar la 12 februarie, la Iaşi, cu Ceahlăul P. Neamţ. De asemenea, întrucît, deocamdată, n-a fost definitivat turneul proiectat în R.P. Bulgaria, ieşenii vor participa, probabil, la Paşcani, pe zilele de 15 şi 16 februarie, pe o competiţie dotată cu “Gupa I1 Februarie“ alături de C.F.R. Cluj-Napoca, C.F.R. Timişoara şi G.F.it. Paşcani. In ene, se duc tratative pentru perfectarea unei Intflniri la ieşi»te 23 ale lunii (înainte cu o săptămînă, deci, de primul joc oficial, cu Olîmpia Satu Mare) cu Rapid Bucureşti. — In paralel continuă antrenamentele 1 — Fireşte, ne-a răspuns prof. B. Antal»). pe fiecare zi, iar marţi şi vineri — cele două pe zi, pe stadionul „28 August“. — Toţi jucătorii sunt în plenitudinea forţelor 7 — Da, cu excepţia lui Incze, care se află un tratament medical. Costaş, un timp accidentat, şi-a reluat antrenamentele, ne-a declarat I. Oană. . . — Care dintre cei noi veniţi promit? — Doru leneseu şi Amarandei, au fost de părere cei doi antrenori. Ei au adăugat că au fost încercaţi şi Chiran fundaş stingă, fost la Vulturii Textila Lugoj, şi Chiriac, tot fundaş, bucureştean. Dacă vor confirma, aceştia vor putea fi legitimaţi, patrueli au formele făcute. In tot domneşte o atmosferă de lucru, optimistă, antrenorii şi jucătorii privind cu încredere returul campionatului, cu hotărîrea de a lopta, pentru a rămîne In prima divizie a ţării. AL. CERBIi ■ .................... Interviul nostru — -------COOPERATIVA „PRESTAŢIUNEA“ IAŞI aduce la cunoştinţă că a deschis un atelier de turnătorie pentru metale neferoase (bronz, alamă, în aluminiu etc.) în incinta staţiei auto din şoseaua la Păcurari nr. 98. Comenzile se primesc la unitate şi la sediul cooperativei din str. Ştefan cel Mare nr. 12—28. \ —_ y----------- ------------GRUPUL ŞCOLAR SPECIAL Nr. 2------------I . I angajează un fochist posesor de autorizaţie pentru cazane de medie presiune. Angajarea se face în baza Legii 12/1971. Remunerarea în baza H.G.M. 2841/1968. -----------------TRUSTUL ENERGOMONTAJ BUCUREŞTI GRUP ŞANTIER MONTAJ BUCUREŞTI LOTUL IAŞI 1 4 Str. Zimbrului nr. 4 (GET Iaşi) angajează de urgenţă — sudori electrici autorizaţi în oţel aliat — sudori electrici de rezistenţă. Condiţii de angajare, conform Legii 12/1971. Relaţii suplimen- t tare, la sediul Lotului Iaşi sau la telefon 11504. I I strada Sălciilor nr. 40, telefon 30874 Legea retribuirii (urmare din pag.I) legi, de a organiza şi asigura aplicarea ei strictă, judicioasă, in fiecare unitate. Un prilej deosebit pentru popularizarea prevederilor legii îl constituie adunările generale ale oamenilor muncii, aflate în plină desfăşurare. Organizaţiile de partid au datoria să acorde totodată o atenţie sporită stimulentelor morale, activităţii educative de ridicare a conştiinţei socialiste a oamenilor muncii, pentru ca toţi să înţeleagă şi să fie pe deplin convinşi că lucrează pentru ei, pentru înfăptuirea Programului partidului de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintare a României spre comunism. —-------- COOPERATIVA „SOLIDARITATEA" IAŞI aduce la cunoştinţă că a deschis un atelier de reparaţii şi comandă încălţăminte, cu specialişti de înaltă calificare, în cartierul Alexandru cel Bun, Piaţa Voievozilor nr. 16 B, bloc 3. — OFICIUL JUDEŢEAN—DE REPRODUCŢIE ŞI SELECŢIE A ANIMALELOR IAŞI şoseaua Iaşi—Roman km. 10 ANGAJEAZĂ în condiţiile Legii nr. 12/1971 şi H.C.M. 914/ 1968 : — tehnicieni zootehnişti ; ■— tehnicieni veterinari; — tehnicieni agronomi. In vederea încadrării la punctele de insămînţări artificiale din judeţul Iaşi. Informaţii se pot lua la sediul unităţii şi la telefon 15853. ✓