Flacăra Iaşului, mai 1980 (Anul 36, nr. 10443-10468)

1980-05-01 / nr. 10443

Proletari din toate ţările, uniţi-vă! Organ al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean Anul XXXVI — Nr. 10 443-Joi, 1 Mai 1980 4 pagini — 30 bani Trăiască Hm solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, ziua frăţiei muncitorilor Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au participat la marea adunare din Capitală , de pretutindeni! Adunarea festivă de la Iaşi Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general alPartidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au participat, miercuri, la marea adunare din Capitală, consacrată zilei de 1 Mai, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc — eveniment omagiat astăzi sub semnul împlinirii a 90 de ani de la sărbătorirea pentru prima dată în România a acestei zile cu profunde semnificaţii în conştiinţa oamenilor muncii din ţara noastră. Adunarea a avut loc la Palatul sporturilor şi culturii. Atmosfera sărbătorească, plină de entuziasm şi optimism, specifică întîiului de mai, a atins intensitatea maximă în momentul sosirii in Parcul Tineretului a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, căruia miile de cetăţeni aflaţi aici i-au făcut o călduroasă primire. Veselia cîntecului şi jocului, emoţionantele urări care l-au însoţit pe secretarul general al partidului pînă la Palatul sporturilor şi culturii, unde a avut loc adunarea populară organizată de Comitetul municipal Bucureşti al P.C.R., s-au constituit într-o vibrantă expresie a sentimentelor de dragoste şi preţuire ale întregii naţiuni faţă de cel mai iubit fiu al său, conducătorul stimat al partidului şi al ţării. Grupuri de pionieri şi şoimi ai patriei, de tineri şi tinere oferă, la sosire, în faţa sălii palatului, tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu buchete de flori. Coruri reunite intonează cunoscutul cîntec „Partidul — Ceauşescu — România“. La intrarea în sală, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului sunt salutaţi cu nesfârşite aplauze şi puternice urale. Cei prezenţi în sală scandează îndelung numele partidului şi secretarului său general, nume cu valoare de simbol în conştiinţa întregului nostru popor. Ora 16, împreună cu secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în prezidiul adunării iau loc tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat. Iau loc, de asemenea, în prezidiu vechi militanţi ai mişcării comuniste şi muncitoreşti din ţara noastră, reprezentanţi ai conducerii unor organizaţii de masă şi obşteşti, muncitori, alţi reprezentanţi ai colectivelor unor mari întreprinderi din Capitală, personalităţi ale vieţii noastre ştiinţifice şi culturale. In sală sunt prezenţi membri ai C.C. al P.C.R. ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, membri de partid cu stagiu din ilegalitate, conducători de instituţii centrale, organizaţii de masă şi obşteşti, generali şi ofiţeri, activişti de partid şi de stat, oameni ai muncii din întreprinderi şi instituţii bucureştene. Sunt de faţă delegaţi şi reprezentanţi ai unor foruri sindicale internaţionale, ai unor organizaţii sindicale din ţări socialiste, din state în curs de dezvoltare, din alte ţări de pe diferite meridiane ale globului. Iau parte şefi de misiuni diplomatice acreditaţi la Bucureşti, alţi membri ai Corpului diplomatic, precum şi corespondenţi ai presei străine. Sala este împodobită sărbătoreşte. Se intonează Imnul de stat al Republicii Socialiste România. Adunarea este deschisă de tovarăşul Gheorghe Pană, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R., primarul general al Capitalei. Despre semnificaţia sărbătoririi în ţara noastră, în acest an, a zilei de 1 Mai a vorbit tovarăşul Ilie Verdeţ, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-ministru al guvernului. Adunarea se încheie într-o atmosferă înălţătoare, de vibrant patriotism. Participanţii ovaţionează neîntrerupt pentru partid şi secretarul său general, pentru eroica noastră clasă munci(continuare în pag. a 2-a) . Se împlinesc 90 de ani de cînd, numărîndu-se printre primele ţări din lume, în România se sărbătorea, pentru prima dată, ziua de 1 Mai ca Zi a solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. Sub semnul acestui jubileu, a avut loc ieri, la Casa de cultură a tineretului şi studenţilor, adunarea festivă a oamenilor muncii din Iaşi. Sala prezintă un aspect sărbătoresc. Pe fundalul tribunei, încadrată de drapele roşii şi tricolore, este înscrisă urarea „Trăiască 1 Mai, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, ziua frăţiei muncitorilor de pretutindeni“. In prezidiul adunării au luat parte tovarăşii : Petru Enache, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R, prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, preşedintele Consiliului popular al judeţului Iaşi, Florica Toma, secretar al Comitetului judeţean de partid, preşedintele Consiliului judeţean al F.D.U.S., Alecu Floareş, secretar al Comitetului judeţean de partid, vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean, Eugen Nechifor, prim-secretar al Comitetului municipal de partid, primarul municipiului Iaşi. In prezidiu şi in sală se mai aflau, de asemenea, membri ai birourilor comitetelor judeţean şi municipal de partid, ai consiliilor judeţean şi municipal ale sindicatelor, membri de TELEGRAMĂ COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU "» Participanţii la adunarea festivă ,consacrată sărbătoririi zilei de 1 Mai — Ziua primăverii şi a muncii,, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc — îşi exprimă, în numele comuniştilor, al tuturor locuitorilor judeţului Iaşi, deplina satisfacţie faţă de realizările uriaşe obţinute de poporul nostru in măreaţa operă de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. Prilej de reafirmare a sentimentelor de neţărmurită încredere şi totală adeziune la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, al cărui ctitor sunteţi dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, adunarea festivă a evidenţiat tradiţiile glorioase ale muncitorimii române pentru afirmarea progresului şi a păcii, pentru unitatea forţelor revoluţionare, succesele dobîndite în anii socialismului în toate domeniile vieţii economicosociale, preocupările comuniştilor, ale tuturor oamenilor muncii ieşeni pentru a înfăptui la un nivel calitativ superior sarcinile ce le revin din hotărârile adoptate de Congresul al XII-lea al Partidului Comunist Român Vă raportăm, iubite tovarăşe secretar general, cu deplină satisfacţie şi îndreptăţită mîndrie patriotică, că, la primele patru luni ale anului am obţinut importante succese în toate domeniile vieţii materiale şi spirituale , producţia netă a fost depăşită cu 110 milioane lei. productivitatea muncii este mai mare cu 3,5 la sută faţă de preve-PARTICIPANŢII LA ADUNAREA FESTIVA CONSACRATĂ SĂRBĂTORIRII ZILEI DE 1 MAI (continuare în pag. a 2-a) (continuare in pag. a 2-a) • • 'în judeţul nostru s-au încheiat—; A *** *'*' JL ® E 3 însămînţările de primăvară , Hotărîţi Să transpună in viaţă îndemnurile secretarului general al partidu lui de a executa la timp lucrările agricole de pri măvară, mecanizatorii, cooperatorii, ceilalţi oameni ai muncii de pe ogoarele ieşene au depus 1 zi de zi eforturi susţinu- 1 te pentru a recupera în 1 tîrzierile cauzate de vieţ mea ploioasă şi a se în- cadra în epoca optimă cu | toate acţiunile şi în pri- mul rînd cu însămînţări rile. Ca urmare a măsurilor iniţiate de Comite- I tul judeţean de partid, în spiritul indicaţiilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la Consfătuirea de lucru de la C.C. al P.C.R. din 25 —26 februarie a.c., organele agricole, conducerile consiliilor unice agroindustriale şi unităţilor agricole au acţionat pentru organizarea temeinică a muncii în scopul folosirii cit mai depline a forţelor şi timpului de lucru. Ultimele zile au fost în întreaga agricultură ieșeană zile de muncă-record în care tot mai multe unităţi şi consilii unice agroindustriale au raportat încheierea însămînţărilor. Prin redistribuirea forţelor în restul zonelor, ritmulde lucru a crescut şi mai mult, reuşindu-se ca în cursul zilei de ieri să se încheie în linii ge- J nerale însămînţările în întreg judeţul. N-au mai rămas, practic, de însă- ? mînţat decit suprafeţele inundate sau cu exces de umiditate, pe care se va intra la lucru deîndată ce se vor zvînta primele porţiuni. în aceste zile, agricultorii ieșenii conti- î nuă cu toate forţele cele-r lalte lucrări de sezon , atît în cîmp, cît şi în res- t tul sectoarelor. \