Flacăra Iaşului, ianuarie 1981 (Anul 37, nr. 10652-10676)

1981-01-03 / nr. 10652

Incurii Insului Organ al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean Anul XXXVII — Nr. 10 652 Sîmbătă, 3 ianuarie 1981 4 pagini — 30 bani Proletari din toate ţările, uniţi-vă! MESAJUL DE ANUL NOU ADRESAT INTREGULUI NOSTRU POPOR, LA POSTURILE DE RADIO ŞI TELEVIZIUNE, DE TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1980 şi, totodată, cincinalul 1976— 1980 cu noi şi remarcabile realizări în toate domeniile de activitate, în cadrul dezbaterilor largi purtate ,zilele trecute în plenara Comitetului Central al partidului, în Marea Adunare Naţională, în cadrul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste s-a făcut bilanţul realizărilor noastre pe acest an şi pe întregul cincinal. Şi în acest an industria noastră socialistă a continuat să se dezvolte, prevederile cincinalului realizîndu-se cu o depăşire de cîteva zeci de miliarde de lei. S-a dezvoltat, de asemenea, agricultura, au crescut produsul social şi venitul naţional, s-a ridicat nivelul de trai material şi spiritual al celor ce muncesc. Cu un legitim sentiment de mîndrie şi satisfacţie constatăm că, în această perioadă, am parcurs un drum important în dezvoltarea economico-socială a patriei, în edificarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate în România. S-au afirmat tot mai puternic forţa şi superioritatea orînduirii noastre noi, hotărîrea întregului popor, mai unit ca oricînd, în cadrul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, sub conducerea partidului, de a-şi făuri o viaţă liberă şi demnă, viitorul socialist şi comunist. Pentru măreţele înfăptuiri obţinute în cursul acestui an şi al întregului cincinal, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi guvernului, precum şi al meu personal, adresez clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii fără deosebire de naţionalitate, organelor şi organizaţiilor de partid, organizaţiilor de masă şi obşteşti, întregului nostru popor cele mai calde felicitări şi urări de noi şi tot mai mari succese în activitatea viitoare. Vom intra, peste cîteva minute, în noul an — 1981 — primul an al celui de-al şaptelea cincinal care asigură transpunerea în viaţă a istoricelor hotărîri ale Congresului al XII-lea al partidului, parcurgerea unei noi şi deosebit de importante etape în realizarea Programului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Noul cincinal prevede continuarea dezvoltării în ritm înalt a forţelor de producţie ale ţării şi, totodată, realizarea unei calităţi noi, superioare, în întreaga activitate economică şi socială. Aceasta impune să asigurăm organizarea superioară a producţiei şi muncii în toate sectoarele, afirmarea largă a revoluţiei tehnico-ştiinţifice, creşterea susţinută a productivităţii muncii — izvorul principal al sporirii bogăţiei noastre naţionale —, aplicarea riguroasă a noului mecanism economico-financiar, creşterea puternică a eficienţei întregii activităţi economice. Este necesar să realizăm o adevărată revoluţie în agricultură, valorificind mai bine fiecare metru de pămînt pentru a asigura producţii agricole sporite care să satisfacă în condiţii tot mai bune cerinţele de consum ale întregii populaţii. Să ridicăm, în continuare, nivelul gîndirii şi creaţiei ştiinţifice, al învăţământului, culturii şi artei, să intensificăm activitatea de educare patriotică, revoluţionară a maselor, de formare a omului nou cu o conştiinţă înaintată. Să perfecţionăm formele şi metodele colective de organizare şi conducere a producţiei, să întărim democraţia muncitorească, autocon(continuare în pag. a 4-a)  Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu s-au întîlnit cu tovarăşul Santiago Carrillo Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Roman, şi tovarăşa Elena Ceauşescu s-au inulnit, vineri, 2 ianuarie, la Predeal, cu tovarăşul Santiago Carrillo, secretar general al Partidului Comunist din Spania, care, împreună cu soţia, tovarăşa Carmen Carmilo-Se află Vizită de prietenie în ţara noastră. Intilnirea s-a desfăşurat intr-o atmosferă de caldă prietenie ce caracterizează relaţiile tradiţionale dintre Partidul Comunist Roman şi Partidul Comunist din Spania, dintre conducerile celor două partide comuniste. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au reţinut, în continuare, pe oaspeţi la dejun. • • Început de an şi de cincinal Primele piese prelucrate la cald Ieri, colectivele de oameni ai muncii din două sectoare calde ale Combinatului de utilaj greu au produs 12 tone de piese forjate şi 30 de tone de lingotiere şi alte piese turnate din fontă. Iată şi cîţiva dintre oamenii care au contribuit la realizarea primelor tone de produse din acest an pe platforma combinatului: ing. Ion Goldan, şeful atelierului forjă, împreună cu fruntaşii Gh. Maxim, Const. Morariu, D-tru Tăbuîtoc şi subiag. Ion Caşcaval, turnătorii Const. Stavarache şi Mihai Grădinaru, prim. tocitorul Octavian Tănase şi alţii, sub conducerea maistrului Bernard Mare. Pentru o aprovizionare ritmică a pieţei , la întreprinderea de industrializare a laptelui, ziua de ieri s-a constituit într-o zi obişnuită de lucru, atît aprovizionarea cu materie primă, cit şi producţia şi livrarea către fondul pieţei a laptelui şi produselor lactate fiind asigurate. Astfel, Întreprinderea a livrat ieri magazinelor de desfacere 35 000 de litri de lapte, 2 tone de smîntînă, 3 tone de unt, 2 tone de brînză de vaci, precum şi 4 000 de cutii de produse preambalate. Pentru a asigura ritmul normal de lucru, în secţiile de bază ale unităţii au lucrat ieri formaţiile conduse de tehnicienii Maria Viţa şi Titus Coruţiu. • La întreprinderea de ulei „Unirea" sectoarele de rafinărie şi de solidificare, precum şi activităţile de aprovizionare, depozitare şi livrare au funcţionat un flux continuu. La rândul lor, au fost prezenţi la lucru şi mecanicii de întreţinere, care au folosit zilele de întrerupere a activităţii din linele sectoare pentru a efectua lucrările de revizie, de întreţinere şi reparaţii la unele utilaje. Rezultatele obţinute ieri de colectivele aflate la locurile de muncă au înregistrat şi o primă depăşire a planului — 2 tone de ulei rafinat. La acest succes au contribuit muncitorii Costache Lupu, Gh. Ispir, Gh. Chelaru, Ion Andreucă, Vasile Ciolan, Vasile Filip, Constantin Dumbravă şi alţii. Pregătiri intense Pentru a asigura funcţionarea în plin a sectoarelor calde încă din dimineaţa zilei de 4 ianuarie 1981, mecanicii de întreţinere de la secţia I a întreprinderii metalurgice, în frunte cu maistrul Petru Arşinel şi ing. Mihai Vraciu, şeful secţiei sculărie-reparaţii, au fost încă de ieri prezenţi la lucru. Astfel, în timp ce s-a asigurat funcţionarea în regim de întreţinere a sectoarelor calde, la alte utilaje s-au efectuat lucrări de întreţinere şi reparaţii, precum şi celelalte pregătiri tehnologice şi materiale. _____în paginile 2—3_________ Revelion 1981 Sărbătoare a unui bilanț strălucit a unui viitor ctf^zMor!