Flacăra Iaşului, septembrie 1981 (Anul 37, nr. 10857-10882)

1981-09-15 / nr. 10869

■ţfi. Proletari din toate ţările, uniţi-vă! Organ al Comitetului judeţean Iaşi al F.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ] Anul XXXVIII — Nr. 10 869 | Marţi, 15 septembrie 1981 | 4 pagini — 30 bani Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a început ieri o vizită de lucru în judeţul Dolj Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a început, luni, 14 septembrie, o vizită de lucru în judeţul Dolj. Împreună cu secretarul general al partidului se află tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşii Ilie Verdeţ, alţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu va participa, de asemenea, la deschiderea oficială a anului de invăţămint 1981—1992, pe care o găzduieşte municipiul Craiova. Noua vizită de lucru pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu o întreprinde în judeţul Dolj ilustrează, încă o dată, cu elocvenţă, rolul determinant al secretarului general al partidului în mobilizarea şi stimularea oamenilor muncii din întreaga ţară în înfăptuirea politicii partidului. Totodată,ea pune pregnant în lumină preocuparea statornică a tovarăşului Nicolae Ceauşescu de a se afla mereu in mijlocul făuritorilor de bunuri materiale, pentru a le cunoaşte mai bine viaţa, împlinirile, preocupările, a-i consulta in toate problemele construcţiei socialiste. Există un adevăr profund pe care îl ştim cu toţii, iar locuitorii acestei părţi de ţară îi reafirmă astăzi cu mîndrie şi anume că tot ce s-a înfăptuit in, ultimele cincinale pe întinsul judeţului lor, pe tot cuprinsul patriei este nemijlocit legat de numele şi personalitatea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, de gândirea şi acţiunea cutezătoare, de activitatea sa neobosită pusă în slujba dezvoltării multilaterale a României socialiste, la coborârea din avion, pe aeroportul municipiului Craiova, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu sunt salutaţi cu cordialitate de tovarăşul Miu Dobrescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Dolj al P.C.R., preşedintele Consiliului popular judeţean, de alţi reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat. In uralele miilor de craioveni, coloana oficială de maşini se îndreaptă de la aeroport spre Întreprinderea de avioane din Craiova, unitate care deschide programul vizitei de lucru în judeţul Dolj. Secretarul general al partidului revine pentru a treia oară în această modernă unitate realizată, la indicaţia sa, în urmă cu un deceniu. In secţia sculărie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi conducători de partid şi de stat sunt informaţi de către directorul întreprinderii, Constantin Rovenţa, că, în primele opt luni ale actualului cincinal, planul producţiei nete a fost depăşit cu 9,2 la sută, iar productivitatea muncii cu 8 la sută, în condiţiile în care angajamentele la export au fost onorate la nivelul întregului an. Secretarul general al partidului s-a oprit în continuare în secţia de subansamble, unde este informat asupra programului de integrare din întreprindere şi în unităţile cu care cooperează, a produselor, a diferitelor materiale, piese şi subansamble. Felicitină colectivul unităţii pentru realizările obţinute, secretarul general al partidului a cerut să se ia măsuri pentru creşterea gradului de integrare a produselor, pentru ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al acestora. Vîzîta de lucru continuă la zona industrială de est a Graiovei unde, în ultimii ani, au fost construite puternice unităţi industriale din ramura constructoare de maşini, înfiinţată în urmă cu şase ani, la iniţiativa secretarului general al partidului, întreprinderea de utilaj greu urmează să producă, in momentul intrării în funcţiune a tuturor capacităţilor de producţie prevăzute in plan, o importantă gamă de maşini-unelte de mari dimensiuni, precum și utilaje tehnologice complete destinate industriei metalurgice. de prelucrare a lemnului și a hîrtiei, continuare în pag. a 2-a)  Astăzi, la posturile noastre \ \ de radio şi televiziune j \ ' 1 Cu prilejul vizitei de lucru a tovarăşului \ 1 Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului l \ Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, în judeţul Dolj, şi al deschiderii nou- lui an şcolar şi universitar, astăzi va avea loc în Ij , municipiul Craiova o mare adunare populară. | \ Manifestarea va fi transmisă direct de postu- ' ^ rile noastre de radio și televiziune in jurul orei 11,30. ^ Rifm susţinut la toate lucrările agricole! ■ IN TOIUL INSAMlNŢARII ORZULUI. Şi pe ogoarele cooperativei agricole din Gîrbeşti s-a trecut din plin la semănatul orzului. După cum ne informează tov. Traian Dăscăliţa, preşedintele unităţii, mai bine de o treime din suprafaţa destinată acestei culturi a şi fost însămînţată. Paralel cu semănatul, membrii secţiei de mecanizare, condusă de I. Ilaşcu, dau zor, cu executarea arăturilor şi lucrărilor de pregătire a patului germinativ. ■ LA CULESUL STRUGURILOR, în cursul zilei de ieri, la cooperativa agricolă din Leţcani, a fost început culesul strugurilor. Lucrarea a fost declanşată în ferma de la centru condusă de inginera Elena Isache. Apoi vor trece la executarea acestei lucrări şi cooperatorii din Cogeasca. Aici se află grosul plantaţiilor viticole ale C.A.P. * SPORESC REZERVELE DE FURAJE PENTRU IARNA. Lucrătorii fermei de la Scînteia a I.A.S. Miroslava sporesc rezervele de furaje necesare hrănirii animalelor în perioada de iarnă. Pe lingă cantităţile de linuri, adunate şi depozitate cu grijă, ei au însîiozat şi 4 000 de tone de porumb şi alte plante de nutreţ. In zilele următoare va fi recoltată şi sfecla furajeră de pe cele 30 de hectare. In felul acesta, necesarul de suculente va fi depăşit. 1 • • In pagina a 4-a • Beijing — Schimb de mesaje între tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Hu Yaobang. * • Rezoluţie adoptată de Adunarea Generală a O.N.U. în problema Namibiei . • Conferinţa O.N.U. privind ţările cel mai puţin dezvoltate şi-a încheiat lucrările » * A XXXVI-a sesiune a Adunării Generale I a O.N.U. „ , _________________ «*»~~*0~.** încheierea vizitei oficiale de prietenie în ţara noastră a emirului statului Kuweit, Alteţa Sa şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah Continuarea convorbirilor oficiale Duminică dimineaţa au continuat, la Palatul Consiliului de Stat, convorbirile oficiale dintre preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi Alteţa Sa şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, emirul statului Kuweit. In cadrul noii runde de convorbiri, cei doi şefi de stat au reluat examinarea problemelor privind dezvoltarea relaţiilor româno-kuweitiene, posibilităţile existente în direcţia promovării unei cooperări fructuoase reciproc avantajoasă între România şi Kuweit în diferite domenii. A fost subliniată importanţa constituirii unei comisii mixte de colaborare tehnico-ştiinţifică, a româno-kuweitiene preciindu-se că acest lucru va servi dezvoltării celor două ţări, cauzei cooperării şi înţelegerii internaţionale. In timpul convorbirilor preşedintele Nicolae Ceauşescu şi emirul statului Kuweit, şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, au continuat schimbul de vederi privind unele probleme internaționale actuale. Duminică seara, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, s-a reintîlnit, în cadrul unui dineu, cu emirul statului Kuweit, şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah. In timpul dineului, desfă Dineu şurat într-o atmosferă de caldă prietenie, cei doi şefi de stat au continuat schimbul de păreri în probleme bilaterale şi internaţionale de interes comun. Preşedintele României şi emirul Kuweitului au exprimat deplina satisfacţie pentru rezultatele fructuoase ale convorbirilor pe care le-au avut, dorinţa de a dezvolta colaborarea românokuweitiană atît pe plan bilateral, cit şi pe plan internaţional, în folosul ambelor ţări şi popoare, al cauzei păcii şi cooperării în lume. Ceremonia plecării de pe aeroportul Otopeni luni, s-a încheiat vizita oficială de prietenie în ţara noastră, întreprinsă, la invitaţia preşedintelui Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de Alteţa Sa şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, emirul statului Kuweit. Ceremonia plecării şefului statului kuweitian a avut loc pe aeroportul Otopeni. Cei doi şefi de stat au sosit împreună la aeroport. O gardă militară a prezentat onorul. S-au intonat imnurile de stat ale Kuweitului şi României, la timp ce in semn de salut erau trase 21 de salve de artilerie. Preşedintele României şi emirul statului Kuweit au trecut în revistă garda de onoare. In continuarea ceremoniei, Alteţa Sa şeicul Jaber Al- Ahmad Al-Jaber Al-Sabah şi-a luat rămas bun de la persoanele oficiale române venite să-l salute la aeroport Pe aeroport se aflau numeroşi bucureşteni care au salutat cu căldură pe cei doi şefi de stat, manifestîndu-şi deplina satisfacţie faţă de rezultatele noului dialog lanivel înalt româno-kuweitian ce deschide noi perspective colaborării dintre România şi Kuweit. La scara avionului, preşedintele Nicolae Ceauşescu şi emirul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah şi-au luat un călduros rămas bun, stringindu-şi mîinile, îmbrăţişîndu-se cu prietenie. La ora 10, aeronava cu care călătoreşte emirul Kuweitului a decolat. i an de învăţămînt, sub semnul permanentei modernizări începe astăzi un nou an şcolar, prilej de bilanţ asupra realizărilor obţinute în activitatea de instruire şi educare a elevilor şi, in acelaşi timp, de analiză exigentă, în spirit critic şi autocritic, a lipsurilor şi de stabilire, pe această bază, a unui sistem de măsuri eficiente, pentru ca în anul de învăţămînt 1981—1982 să ne înscriem cu rezultate superioare. In anul şcolar precedent, Inspectoratul şcolar, sub directa îndrumare a Comitetului judeţean de partid, a întreprins un ansamblu de măsuri care a asigurat înfăptuirea la un nivel calitativ superior a sarcinilor stabilite pentru învăţămînt de Congresul al Xll-lea al partidului, precum şi a indicaţiilor şi orientărilor date de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Cu sprijinul tuturor factorilor învestiţi cu răspundere în domeniul educativ, învăţămintul preuniversitar din judeţul nostru a beneficiat de condiţii substanţial îmbunătăţite, care au permis obţinerea de rezultate bune la principalii indicatori. Astfel, faţă de anul şcolar 1979—1980, reţeaua de învăţămînt existentă în judeţul nostru s-a îmbunătăţit prin înfiinţarea a 5 noi unităţi (două grădiniţe cu program prelungit, 3 şcoli cu clasele I—VIII) şi reprofilarea a 44 de şcoli cu treapta I de liceu, cit şi înfiinţarea de noi unităţi cu clasele IX—X în alte 12 localităţi. Concomitent, s-a dezvoltat şi modernizat baza didactică cu materiale în valoare de 7,5 milioane lei, marea lor majoritate reprezentând mijloace tehnice moderne de învăţămînt, beneficiari ai acestora fiind copiii din grădiniţe, şcoli generale şi licee. Mobilizate de hotărîrea plenarei Comitetului judeţean de partid din noiembrie 1980, conducerile unităţilor de învăţămînt în colaborare cu organizaţiile de pionieri şi U.T.C., cu sprijinul familiei au acţionat mai energic în vederea şcolarizării tuturor copiilor şi, ca urmare, a fost diminuat numărul de neşcolarizaţi, s-a îmbunătăţit frecvenţa elevilor în majoritatea unităţilor şcolare. Cu toate greutăţile înregistrate, apreciem că unităţile şcolare dispun de resursele necesare îmbunătăţirii situaţiei, aceasta puţind fi soluţionată printr-o acţiune eficientă şi unitară a şcolii, familiei, organizaţiilor de pro- Prof. DOMNICA MURGOCI inspector general al Inspectoratului şcolar al judeţului Iaşi (continuare în pag. a 2-a) Spre şcoală. Foto: P. Todică