Flacăra Iaşului, noiembrie 1981 (Anul 37, nr. 10910-10934)

1981-11-01 / nr. 10910

TOVARĂŞUL NOLAE CEAUŞESCU a început ieri o vizită de lucru în judeţele Brăila şi Galaţi Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a început sîmbătă, 31 octombrie, o vizită de lucru în judeţele Brăila şi Galaţi. Conducătorul partidului şi statului nostru participă, totodată, la manifestările prilejuite de sărbătorirea „Zilei recoltei“. Intîlnirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu cei ce trăiesc şi muncesc pe meleagurile brăilene a constituit un nou şi semnificativ moment al amplului dialog purtat de secretarul general al partidului cu reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat, din diferite judeţe, factori de răspundere din economie, specialişti şi numeroşi oameni ai muncii, dialog în cadrul căruia a fost examinat, sub toate aspectele, modul în care se înfăptuiesc importantele obiective stabilite de Congresul al Xll-lea al partidului priivind dezvoltarea economicosocială a întregii ţări şi a fiecărui judeţ în parte în perioada actualului cincinal. Noua vizită de lucru în judeţul Brăila a constituit, ca toate întrlnirile anterioare ale secretarului general al partidului cu oamenii muncii din această parte a ţării, nu numai un prilej de bilanţuri îmbucurătoare, dar şi un moment deosebit de important pentru stabilirea căilor practice, concrete care să asigure realizarea în cele mai bune condiţii a prevederilor actualului cincinal. ... Ora 9,00. Elicopterul prezidenţial aterizează pe platforma întreprinderii de utilaj greie „Progresul“, în incinta căreia domneşte o atmosferă de puternic entuziasm. Miile de muncitori prezenţi la locul aterizării şi în halele aflate în apropiere fac o primire deosebit de călduroasă şi entuziastă secretarului general al partidului. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu răspunde cu căldură acestor sincere şi spontane manifestări de stimă şi preţuire, străbătînd imensul platou pe care se afla mulţimea venită în întîmpinare, stringe miinile muncitorilor. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat sunt salutaţi de primul secretar al Comitetului judeţean Brăila al P.C.R., de membrii biroului Comitetului judeţean, de ministrul industriei construcţiilor de maşini, de reprezentanţi ai consiliului oamenilor muncii din întreprindere. Gazdele informează că, în răstimpul de un an care a trecut de la ultima vizită, cele mai multe dintre sarcinile încredinţate de secretarul general al partidului au prins viaţă, iar celelalte se află în curs de realizare. Este prezentată o sugestivă machetă înfăţişînd puternica ascensiune a unităţii brăilene, în special în ultimii 15 ani. In drum spre turnătoria de oţel, tovarăşul Nicolae Ceauşescu stă de vorbă cu mai mulţi muncitori, se interesează de activitatea din uzină, de condiţiile lor de viaţă şi muncă. Aceştia îi mulţumesc din inimă secretarului general al partidului pentru sprijinul permanent pe care îl acordă întreprinderii lor, pentru contribuţia sa decisivă la transformarea întreprinderii de utilaj greu „Progresul“ Brăila într-o puternică şi modernă citadelă industrială. Sînt vizitate noua turnătorie de oţel, secţia de hidraulică grea, secţia mecano-energetică, Fabrica de excavatoare — unitate care şi-a creat un bun renume atît în ţară, cît şi peste hotare. După vizitarea principalelor secţii ale întreprinderii, pe platoul din incinta unităţii au fost prezentate ultimele tipuri de excavatoare cu cabine ergonomice şi cu nivel redus de zgomot. In încheiere, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat conducerii întreprinderii să se preocupe îndeaproape de eliminarea locurilor înguste din cadrul fluxului productiv şi să elaboreze un studiu pentru omogenizarea capacităţilor. Subliniind necesitatea dezvoltării în continuare a hidraulicii grele, secretarul general al partoidului a arătat că se impune ca această unitate brăieană să dezvolte cooperarea pentru Construcţia componentelor hidraulice necesare navelor şi altor produse. Următorul obiectiv al vizitei l-a constituit Şantierul naval. Tovarăşului Nicolae Ceauşescu i s-a făcut şi aici o entuziastă primire, muncitorii șantierului aclamîndu-l Îndelung. Secretarul general al partidului a răspuns cu multă (continuare în pag. a 2-a) . —---------------- e • Astăzi, la posturile noastre de radio şi televiziune Cu prilejul vizitei de lucru in judeţul Brăila a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România şi al „Zilei recoltei“, astăzi va avea loc în municipiul Brăila o adunare populară pe care posturile noastre de radio și televiziune o vor transmite direct în jurul orei 10,30. Azi, „Ziua 3 33 1 Azi e „Ziua recoltei“. I Ca de obicei, la această I sărbătoare a rodniciei, » întreaga ţară îi omagiază pe toţi cei care zi de L zi, indiferent dacă e ar- I şiţă sau frig, sînt perma- I pent fu datorie, străduindu-se din răsputeri să i smulgă pamîntului roa-* de cît mai bogate. După cum ştim cu toţii, condiţiile climatice ale aces- 1 tui an n-au fost deloc prielnice pentru agricult tură nici pe meleagurile noastre. Cu toate acestea, o serie întreagă de I unităţi agricole au scos t recolte aproape la fel de bogate ca în anii nor- I mari, dovadă că cine aî plică ct# pricepere teh- L nologiile poate diminua I şi efectele negative ale capriciilor vremii. Ne a- L minţim că la încheierea [ secerişului, cooperativele I agricole din Ţigănaşi şi I Răchiterh au raportat o L „producţie medie de grîu I fia hectar de peste 3 300 I Kg, iar Staţiunea de cer- I cetări agricole Podu Iloaiei şi J.A.S. Tg. Fruţoaiei şi l.A.S. Tg. Fruţciuiunuare in pag. a a-aj t£ mos — de mai bine de 4 000 kg. In toamnă rezultate asemănătoare au înregistrat şi coanperatorii din Leţcani şi Erbiceni la floarea-soarelui, cei din Movileni la cartofi, iar cei din Ruginoasa şi Vlădeni la sfeclă de zahăr. Chiar dacă socotelile cîntăritului nu s-au încheiat, se poate spune deja că cele mai frumoase producţii de porumb se au în acest an C.A.P. din Bivolari şi Ţigănaşi şi I.A.S. Tg. Frumos. Cu toate condiţiile mai vitrege, legumicultori ca cei din cooperativele agricole din Focuri, Şipote, Plugari, Tg. Frumos, Gorban etc. şi-au îndeplinit cum se cuvine misiunea, contribuind cu cantităţi sporite de produse la buna aprovizionare a pieţelor. Reţcolte bune s-au obţinut şi în destule podgorii şi livezi. Din păcate, în * (continuare în pag. a 3-a) . In pagina a 2-a Conferinţa Uniunii judeţene a cooperativelor meşteşugăreşti Preşedintele Prezidiului R.S.F. Iugoslavia va efectua o vizită oficială de prietenie în ţara noastră la invitaţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Fartidului Cosmmssi Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Serghei Kraiger, preşedintele Prezidiului RepubliciiSocialiste Federative Iugoslavia, va efectua o vizită oficială de prietenie în Republica Socialistă România în prima , jumătate a lunii noiembrie 1981. j APELUL pentru dezarmare şi pace al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste in Republica Socialistă România Biroul Executiv a! Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, întrunit în şedinţă lărgită la Bucureşti, în ziua de 39 octombrie 1981, şi-a însuşit în unanimitate aprecierile şi considerentele expuse de preşedintele ţării, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cu privire la situaţia internaţională actuală, la căile de depăşire a problemelor grave ce confruntă omenirea, precum şt şi propunerile cu privire la desfăşurarea unei vaste acţiuni politice de masă în ţara noastră, menite să permită manifestarea puternică a voinţei de pace a poporului român, a hotărîrii întregii naţiuni socialiste de a acţiona neabătut împotriva intensificării cursei înarmării, pentru dezarmare generală şi, in primul rînd, dezarmare nucleară, pentru securitate, colaborare şi pace în întreaga lume. Consiliul Naţional al F.D.U.S. dă o înaltă apreciere iniţiativei tovarăşului Nicolae Ceauşescu, pătrunse de un spirit de înaltă grijă şi răspundere pentru viaţa şi liniştea popoarelor, pentru destinele civilizaţiei umane, pentru făurirea unei lumi a prieteniei şi colaborării paşnice între toate naţiunile. Considerăm că această nouă şi importantă iniţiativă este de natură să mobilizeze şi mai mult forţele poporului român în înfăptuirea politicii principiale, constructive, promovate pe arena mondială de România socialistă, de preşedintele ţării, să sporească contribuţia poporului nostru la măreaţa luptă a forţelor înaintate, progresiste, a maselor largi populare de pretutindeni, hotărîte să-şi apere liniştea, munca paşnică, viaţa, libertatea şi independenţa. România socialistă, preşedintele Nicolae Ceauşescu se bucură de un binemeritat prestigiu pe arena mondială, pentru consecvenţa şi hotărîrea cu care militează în scopul lichidării factorilor de încordare, tensiune şi conflict din viaţa internaţională, pentru soluţionarea problemelor complexe ale lumii de azi în concordanţă cu interesele şi năzuinţele vitale ale popoarelor. Un profund ecou şi o deplină aprobare au găsit în rîndul opiniei publice internaţionale nenumăratele propuneri şi iniţiative concrete ale ţării noastre, ale preşedintelui Nicolae Ceauşescu, în direcţia opririi cursei înarmărilor, a trecerii la măsuri practice de reducere a cheltuielilor, efectivelor militare şi armamentelor, de apărare a libertăţii şi independenţei popoarelor, grav ameninţate de actualul curs al vieţii mondiale. Adoptarea unor asemenea măsuri, promovarea acestei politici constituie astăzi singura alternativă la un război nimicitor, reprezintă condiţia primordială a instaurării unui climat de înţelegere, securitate, colaborare şi pace. Pornind de la aceste considerente, Frontul Democraţiei şi Unităţii Socialiste cheamă toate organizaţiile sale componente, oamenii muncii din întreaga ţară — muncitori, ţărani, intelectuali, bărbaţi şi femei, tineri şi vîrstnici, pe toţi cetăţenii, fără deosebire de naţionalitate — să-şi spună cuvîntul în cadrul unor largi manifestări publice, să organizeze adunări populare, demonstraţii, marşuri ale păcii şi alte acţiuni de masă, Cerînd să se întreprindă şi să se intensifice acţiunile tuturor statelor şi popoarelor pentru împiedicarea amplificării cursei înarmărilor şi sporirii arsenalului militar, pentru măsuri concrete în domeniul dezarmării şi, în primul mod, al dezarmării nucleare, pentru eliberarea omenirii de coşmarul unui nou război. Aceasta exprimă importanţa deosebită de care partidul şi statul nostru o acordă rolului poporului nostru — constructor eroic al socialismului, care îşi făureşte în mod conştient propria istorie, un viitor demn şi fericit —, în elaborarea şi promovarea întregii politici interne şi externe a ţării, în conducerea tuturor domeniilor vieţii sociale, a întregii societăţi. Poporul român este conştient că înfăptuirea măreţelor sale aspiraţii de zidire a celei mai drepte şi umane orînduiri — comunismul, ca şi realizarea năzuinţelor tuturor popoarelor spre bunăstare şi progres sunt condiţionate în mod vital de înlăturarea pericolului războiului, de instaurarea unei păci trainice pe planeta noastră. Cauza păcii şi colaborării face parte inseparabilă din concepţia de viaţă a poporului nostru, a societăţii socialiste pe care o edificăm, se identifică cu idealurile nobile ale socialismului şi comunismului. Poporul român este conştient că în uriaşele eforturi pe care le depun astăzi forţele înaintate ale omenirii pentru dezarmare, pace şi destindere un rol esenţial trebuie să-l aibă ţările socialiste, care, prin însăşi natura orînduirii lor, prin ideile care le călăuzesc, sunt în mod organic interesate în lichidarea oricăror acte de agresiune internaţională, a oricăror pericole de război, în apărarea independenţei şi libertăţii tuturor popoarelor, a dreptului lor sacru de a-şi făuri viitorul în linişte şi pace, aşa cum şi-l doresc. Ţărilor socialiste, forţelor sociale înaintate de pretutindeni le revine îndatorirea de a-şi uni eforturile într-un singur şuvoi pentru a bara calea războiului, pentru a salvgarda pacea. Frontul Democraţiei şi Unităţii Socialiste din România apreciază în mod deosebit şi priveşte cu profundă simpatie marile mişcări de masă care au loc în ţările Europei occidentale, consacrate opririi amplasării de noi rachete nucleare cu rază medie de acţiune pe continentul nostru, împiedicării producerii bombei cu neutroni, împotriva planurilor şi a intenţiilor de escaladare a politicii de înarmări. Poporul român îşi uneşte glasul cu masele populare din aceste ţări, cu toate naţiunile, în nobila luptă pentru pace, care oglindeşte rolul sporit pe care îl joacă astăzi popoarele în determinarea cursului evoluţiei istorice. Ne afirmăm solidaritatea deplină cu celelalte naţiuni în eforturile pentru înlăturarea primejdiilor care ameninţă viaţa şi (continuare in png. a 4-a. La linia, de biscuiţi „Bucium“ munceşte cu multă dragoste echipa condusă de tînăra muncitoare Elena Ciobanu. întreaga echipă se află în fruntea întrecerii socialiste. Instantaneu, de la Întreprinderea de morărit, panificaţie şi produse făinoase Iaşi. • • Adunare festivă prilejuită de împlinirea a 150 de ani de învăţămînt agricol la Miroslava Ieri a avut loc adunarea festivă prilejuită de împlinirea unui veac şi jumătate de învăţămînt agricol mediu la Miroslava. Sărbătorirea acestui eveniment constituie o recunoaştere a meritelor pe care le are acest vechi aşezământ şcolar în formarea unor cadre bine pregătite pentru agricultura noastră. La adunarea festivă, organizată in aula Institutului agronomic „Ion Ionescu de la Brad“, a participat tovarăşul Leonard Constantin, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, preşedintele Consiliului popular judeţean. Au luat parte, de asemenea, secretari şi alţi membri ai biroului Comitetului judeţean Iaşi ai P.C.R., reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei şi învăţămîntului, ai Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, precum şi ai organelor agricole judeţene, Inspectoratul şcolar judeţean, foşti profesori şi elevi ai liceului sărbătorit, cadre didactice şi elevi ai liceelor de profil din întreaga ţară, studenţi, alţi invitaţi. (continuare în pag. a 15 a)