Flacăra Iaşului, iulie 1983 (Anul 39, nr. 11424-11450)

1983-07-05 / nr. 11427

Document de deosebită importanţă pentru realizarea unei calităţi superioare a muncii şi a vierii (urmare din pag- 1) fermă a orientărilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, privind întărirea autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii, legarea mai strînsă a veniturilor fiecărui om al muncii de realizarea şi depăşirea sarcinilor de plan. In continuare, documentul cuprinde un număr de hotăriri cu privire la întărirea autoconducerii şi autogestiunii, a răspunderii tuturor oamenilor muncii pentru conducerea directă şi eficientă a fiecărei unităţi economice, pentru apărarea şi dezvoltarea proprietăţii socialiste. Menţionîndu-se că toate unităţile trebuie să-şi desfăşoare activitatea pe principiile economice ale eficienţei, sînt inserate răspunderile adunării generale ale oamenilor muncii, ale consiliului oamenilor muncii, ale întregului personal muncitor pentru buna gospodărire şi dezvoltarea proprietăţii socialiste. Pentru creşterea răspunderii, se introduce contractul-angajament dintre stat şi colectivele de oameni ai muncii din fiecare întreprindere, centrală şi minister. De asemenea, fiecare om al munciiva semna un contract-angajament individual. Capitolul al III-lea din Hotărîre se referă la perfecţionarea sistemului de retribuire, în vederea sporirii cointeresării oamenilor muncii în realizarea şi depăşirea sarcinilor de plan, la extinderea şi generalizarea acordului global. Sunt cuprinse principiile perfecţionării sistemului de retribuire a muncii, prevederi privind trecerea la aplicarea generalizată, în toate unităţile, a acordului global la nivelul întregii întreprinderi, referiri cu privire la determinarea fondului de retribuire pe baza tarifelor pe unitatea de produs, alte precizări privind perfecţionarea sistemului de retribuire. Toate vizează aplicarea consecventă a principiului socialist de repartiţie în raport de cantitatea, calitatea şi importanţa socială a muncii, sporirea calităţii muncii, creşterea eficienţei economice, baza dezvoltării în continuare a economiei naţionale şi a ridicării continue a nivelului de trai. De altfel, capitolul următor al Hotărîrii se referă tocmai la creşterea retribuţiei personalului muncitor, a veniturilor tuturor oamenilor muncii. Corespunzător politicii consecvente a partidului nostru de ridicare a nivelului de trai, se arată, începînd cu septembrie 1983 vor fi majorate, eşalonat pe ramuri şi activităţi, retribuţiile tuturor categoriilor de personal muncitor, în ansamblu, va fi menţinută ierarhizarea de pînă acum a retribuţiilor pe ramuri. De asemenea, raportul între retribuţia minimă şi cea maximă va rămîne practic acelaşi, urmînd să fie de 1 :5,52. Va creşte partea variabilă de retribuţie, astfel ca aceasta să ajungă, în a doua jumătate a anului 1984, la 23 la sută din veniturile obţinute din muncă. Pentru asigurarea unei stabilităţi mai mari a forţei de muncă, se majorează sporul pentru vechimea neîntreruptă în aceeaşi uoutate, astfel incit ponderea acestuia în veniturile totale obţinute prin muncă să fie de 5 la sută în medie pe economie, faţă de 2,9 în prezent (în document sunt cuprinse cotele din retribuţia tarifară pe tranşe de vechime). De asemenea, Hotărîrea cuprinde prevederi pentru stimularea suplimentară a livrărilor la export, a altor realizări deosebite. Prin majorarea retribuţiei tarifare şi a părţii variabile, oamenii muncii vor beneficia de venituri suplimentare care, la nivelul unui an, însumează peste 25 miliarde de lei. Similar, vor spori veniturile reale ale ţărănimii (cu 12,2 la sută în 1985, faţă de 1980, pe o persoană activă), pensiile de asigurări sociale. Ultima parte a acestui important document se referă la creşterea rolului şi răspunderii organelor de partid şi de stat, a organizaţiilor de sindicat şi de tineret, a celorlalte organizaţii de masă şi obşteşti, în înfăptuirea măsurilor de întărire a autoconducerii muncitoreşti şi de perfecţionare , a sistemului de retribuire. Plenara cheamă pe toţi oamenii muncii ca în calitate de proprietari, producători şi beneficiari să acţioneze cu toată răspunderea pentru întărirea autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii economicofinanciare, pentru realizarea ritmică a producţiei fizice, creşterea calităţii şi eficienţei întregii activităţi economice. Menţionăm, în încheiere, că prevederile din Hotărîrea C.C. al P.C.R. au fost cuprinse în legi corespunzătoare, adoptate de recenta sesiune a Marii Adunări Naţionale, urmînd să fie aplicate în viaţă. Noua listă a abonaţilor telefonici — Tovarăşe V. Varlam, director adjunct al Direcţiei judeţene de poştă şi telecomunicaţii, am aflat că s-a ridicat de la Întreprinderea Poligrafică Iaşi o primă tranşă din noua listă a abonaţilor telefonici din municipiu şi judeţul Iaşi. — Noua listă a abonaţilor telefonici din municipiul şi judeţul Iaşi este editată într-un număr parţial de exemplare. Sunt însă condiţii ca la plata facturii pe luna iulie a.c. abonaţii particulari din municipiul Iaşi să primească această listă.— Ce îmbunătăţiri s-au adus ? — S-au introdus toţi abonaţii existenţi în municipiul Iaşi la data de 31 ianuarie 1983. Nu s-au putut introduce mutările de posturi telefonice din municipiul Iaşi cu schimbări de numere, intervenite după data de 30 aprilie 1983. Aşadar, s-au introdus toate modificările survenite ca urmare a mutărilor sau schimbărilor solicitate de la data editării vechii liste. In vechea listă au figurat o serie de abonaţi cu numere de telefon începînd cu cifrele 13. Anticipînd o lucrare prevăzută în planul de investiţii, în actuala listă aceşti abonaţi figurează cu numărul de telefon începînd cu cifra 7. Dar, deoarece lucrarea încă nu s-a executat, abonaţii în cauză râmîn în continuare cu numerele nemodificate. — Cum pot fi găsiţi abonaţii care n-au fost introduşi în noua listă ? — Precizăm că posturile telefonice de domiciliu instalate în Ne-am informat pentru dumneavoastră perioada 1 mai 1981 — 31 ianuarie 1983 figurează în suplimentul de la sfîrşitul listei, deci persoanele interesate sînt rugate să consulte şi acest supliment, şi numai după aceea să solicite informaţii de la serviciul 03. — Cum se va face difuzarea listei abonaţilor ? In luna iulie a.c. se va face distribuirea către toţi abonaţii telefonici particulari din municipiul Iaşi, prin toate oficiile P.T.T.R. In acest scop,fiecare titular de post telefonic este rugat ca la plata facturii telefonice pe luna iulie a.c. să se prezinte la ghişeul oficiului P.T.T.R. de care aparţine sau la ghişeul din str. Lăpuşneanu nr. 21, cu buletinul de identitate (în lipsa ultimei mutaţii înscrisă în buletin, şi contractul de închiriere). Precizăm că lista nu poate fi predată membrilor de familie, deoarece, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, unitatea P.T.T.R. este obligaţia să efectueze periodic verificarea realităţii titularilor de pos-turi telefonice. Abonaţii vor, semna de preluarea listei pe do-cumentul care rămîne la unita- tea P.T.T.R. Costul listei va fini introdus în factura telefonică, după ce organele competentei vor aproba preţul de vînzare. ■ — Dar ceilalţi abonaţi telefonici cînd vor primi noua listă? — Abonaţii particulari din cuprinsul judeţului Iaşi, precum şi abonaţii din sectorul socialist din municipiul şi judeţul Iaşi vor primi lista în cursul lunii august a.c. AL. MONTEORU Au luat sfârşit cele 10 etape prevăzute iniţial copii — o frumoasă iniţiativă a C.J.E.F.S. Iaşi, care între 4 şi 14 ani, au participat, duminică de şi educatori, la o competiţie pe care numai... Iată acum şi ocupanţii primelor locuri, după că: Bogdan Bourceanu şi Ionela Leonte ; cat. 6—7 ghel ; cat. 8—10 ani, Felix Solomon şi Paula Zaharia ; cat. 13—14 ani, Gabriel Gîrlea — la Cîmpeanu — la triciclete. Concursurile au relevat dan Bourceanu şi Geanina Marian. In imagine , câştigătorii, cu diplomele obţinute ale concursului de triciclete şi biciclete pentru va fi continuată, de la toamnă. Sute de copii, duminică, începînd din aprilie, urmăriţi de părinţi vacanţa a putut-o opri aceste 10 etape : cat. 4—5 ani, Dragoş Puiu Hruneuanu, Daniel Filip, Adrian Erdic şi Daniela Gher- Antea ; cat. II—12 ani, Cătălin Bălan şi Marius biciclete , V. Oglinzeanu, V. Obadă şi Cristina şi trei talente de excepţie : Dragoş Homeucă, Bog, şi.. . părinţii ! ■ B ! • Sport • Sport • Sport • Sport • Sport FOTBAL Voinţa Leţcani — campioană a judeţului Ediţia 1982—1983 a campionatului judeţean de fotbal s-a încheiat cu victoria, pe deplin meritată, a formaţiei Voinţa Leţcani, care, în cele 26 de etape ale competiţiei, a cunoscut doar o singură dată infrîngerea ! Urmare firească a seriozităţii de care au dat dovadă (în pregătire şi la meciuri), jucătorii acestei formaţii, a entuziasmului şi priceperii instructorului Constantin Coca, dar şi al sprijinului deosebit acordat de conducerea Asociaţiei sportive „Voinţa“ (preşedinte, ing. Traian Meriu), de secţia de fotbal (preşedinte, Gheorghe Enache) şi de cooperativa de producţie din localitate (preşedinte, Gh. Drînceanu). Iată şi lotul de jucători utilizaţi de noua campioană a judeţului Iaşi : D. Sala-S-au retras din campionat formaţiile A.S.A. Iaşi şi Integrata Paşcani, iar Recolta Conţestinian, D. Şcrab, V. Răpceanu — portari : I. Cucu, R. Cucu, V. Albu, N. Albu, M. Scorpan, V. Lungu, C. Aroşoaie, C. Comănescu, I. Duca, V. Păuleţ, I. Iupu, A. Lionte, Gh. Nichita, C. Onofrei, C. Malagiac, V. Ursache, G. Albu şi M. Bucătaru — jucători de cîmp. In prima jumătate a lunii iulie, Voinţa Leţcani va participa la întrecerile de baraj pentru promovarea în divizia „C“ (astăzi are loc tragerea la sorţi şi-i vom cunoaşte şi adversara). Ii dorim succes ! * Comisia judeţeană de fotbal a omologat rezultatele înregistrate dn campionatul judeţean de fotbal (ediţia 1982—1983), stabilind următorul clasament final al primei grupe valorice : La juniori, titlul judeţean a revenit formaţiei I.J.T.L. Iaşi, alcătuită însă din copii (născuţi în anul 1968) de la centrul Politehnicii. Echipa campioană (antrenor: Kurt Gross) a realizat 48 de puncte (nu a pierdut nici un meci !) şi un golaveraj deosebit: 151—39. Pe locurile următoare s-au situat Fortus Iaşi (36 pct.), Voinţa Leţcani (35 pct.), Aurora Tg. Frumos (34 pct.) etc. ★ Cîştigătoarele celor patru grupe ale celei de-a doua serii valorice a campionatului judeţean (respectiv, Olimpia Iaşi, Traductorul Paşcani, Unirea Pd. Iloaiei şi Speranţa Topile) au participat la un turneu de baraj, cîştigat de Unirea Pd. Iloaiei (3 victorii), care va activa în prima grupă valorică, începînd din toamnă, împreună cu Traductorul Paşcani (locul al doilea). ~k • Sport 0 Sport Q 1. Voinţa Leţcani 26 20 5 1 86—27 45 2. Aurora Tg. Frumos 26 19 3 4 87—29 41 3. Spicul Ţigănaşi, 26 16 2 8 83—43 34 4. Fortus Iaşi 26 14 6 6 66—28 34 5. I.J.T.L. Iaşi 26 12 5 9 51—40 29 6. Olimpia Popricani 26 11 3 12 40—60 25 7. Barajul Blăgeşti 26 9 5 12 44—59 23 8. Terom Iaşi 26 10 3 13 52—74 23 9. Voinţa Moţca 26 9 4 13 46—61 22 10. Recolta Ruginoasa 26 9 2 15 61—66 20 11. Stejarul Sineşti 26 8 2 16 40—54 18 12. Recolta Conţeşti 26 8 4 14 36—64 18 13. Mixten Iaşi 26 7 2 17 34—75 16 14. Siretul Hălăuceşti 26 4 6 16 41—98 14 Pe scurt 19 C.J.E.F.S. şi Clubul sportiv şcolar „M. Emilnescu“ organizează, începînd de la 10 iulie, o nouă ediţie a „Cupei cartierelor“, la fotbal. Pot participa copii născuţi pînă în anul 1969 (deci şi mai mici), înscrierile se fac la C.J.E.F.S. , în Piatra Craiului s-a disputat concursul republican de alpinism dotat cu „Cupa Torpedo Zărnești“. La masculin, ieșenii de la C.S.M. au ocupat primul loc (din 8 echipe), iar la feminin, echipa I.M.C. (antrenată de V. Salant) s-a clasat a treia. GIMNASTICA Din nou... In Capitală s-a desfăşurat pri- ma ediţie a Festivalului pionieresc de gimnastică sportivă, la care au participat şi gimnaste de la Şcoala generală nr. 6 din Iaşi, eleve ale profesorului Constantin Radu. Acesteamenţionăm că este vorba despre o altă echipă decit cele despre care am mai scris, şi care sunt campionate !) au evoluat foarte bine, reuşind în final un merituos loc II în clasamentul general (la 0,20 puncte de prima clasată...), iar la individual, Gabriela Sandu s-a clasat pe locul I, urmată de colega ei de echipă, Liliana Iovu. Aşadar, din nou flori pentru activitatea de la Şcoala generală nr. 6, din nou aprecieri la adresa profesorului Radu. Cum situaţia acestuia — şi a gimnasticii ieşene, în general — rămîne neschimbată, cerem din nou. C.J.E.F.S. analizarea şi luarea măsurilor care se impun. Anul şcolar s-a terminat, a trecut deja perioada în care se putea iniţia o selecţie pentru o viitoare secţie de performanţă. Timpul nu-i totuşi pierdut, dacă se trece urgent la treabă. Cu condiţia să fie creat cadrul necesar ! CONST. PALADUŢAI BOX „Nicolina“ confirmă . Timp de patru zile, la Galaţi s-a desfăşurat „Cupa Dunării“, la care au participat peste 70 de pugilişti, de la B.C. Brăila, Unirea Buzău, Unirea Focşani, Voinţa Macin, C.S.M. Tulcea, B. C. Galaţi, Dunărea Galaţi, Oţelul Galaţi şi Nicolina Iaşi. Ie,şenii, antrenaţi de Viorel Soro-,ceanu, au boxat foarte bine, confirmîndu-şi valoarea, ei ocupind, în final, de două ori locul I (prin M. Grosu şi N. Creţu), de două ori locul II (prin FI. Bordeianu şi Gh. Belciu) şi de trei ori locul III (prin C. Soroceanu, C. Dorian şi AVS Bîrliga). De remarcat că unul dintre cei mai aprigi susţinători, din tribune, ai ieşenilor, a fost... prof. Florin Popovici, preşedintele C.S.M. Iaşi (în trecere prin oraş, însoţind sportivi ai secţiei de călărie). Un frumos (şi destul de rar) gest ! Astăzi începe, la Sala sporturilor din Iaşi, un interesant turneu de box, contînd pentru etapă de zonă a campionatului naţional individual. Vor participa campionii mai multor judeţe (Cluj, Bacău, Maramureş, Ploieşti, Iaşi etc.) şi o parte dintre cei mai buni pugilişti din Capitală. Reuniunea de astăzi, ca şi cele din zilele de 6, 7 și 8 iulie, va începe la ora 17:30.