Flacăra Iaşului, ianuarie 1984 (Anul 40, nr. 11581-11605)

1984-01-03 / nr. 11581

PAGINA All-A . MESAJUL DE ANUL NOU ADRESAT ÎNTREGULUI NOSTRU POPOR, LA POSTURILE DE RADIO ŞI TELEVIZIUNE, DE TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU (urmare din pag. 1) lităţii produselor, creşterea mai accentuată a productivităţii muncii, reducerea consumului de energie şi materiale, sporirea eficienţei în toate ramurile economiei naţionale. Am acumulat puternice mijloace tehnico-materiale, dispunem de un important potenţial ştiinţific, s-a ridicat nivelul de calificare al oamenilor muncii. Important este acum să valorificăm cut mai bine aceste mari acumulări pentru obţinerea unor rezultate superioare, pentru trecerea la o nouă calitate a muncii şi vieţii poporului. In agricultură, am stabilit să obţinem o creştere importantă a producţiei vegetale şi animale, să intensificăm lucrările de irigaţii şi îmbunătăţiri funciare , prevăzute în programul special adoptat în acest an, încît să realizăm în orice condiţii de climă recolte sporite şi sigure, să asigurăm o bună aprovizionare a populaţiei cu produse agroalimentare. Dispunem, şi în agricultură, de o bună bază materială, de muncitori, specialişti şi cooperatori capabili — şi trebuie să facem ca 1984 să fie un an al recoltelor record, al desfăşurării largi a revoluţiei agrare în România ! In toate ramurile economiei naţionale, anul 1984 să marcheze o îmbunătăţire radicală a activităţii! Să asigurăm sporirea puternică a venitului naţional şi înfăptuirea, pe această bază, a tuturor măsurilor pe care le-am stabilit privind creşterea veniturilor şi a nivelului de trai al oamenilor muncii — ţelul suprem al politicii partidului, esenţa societăţii socialiste pe care o edificăm. Să ridicăm la un nivel superior gîndîrea şi creaţia ştiinţifică, învăţămîntul, cultura şi arta, asigurînd fiecărui om al muncii un orizont tot mai larg de cunoaştere şi pregătire profesională, tehnică, ştiinţifică şi culturală. Să intensificăm activitatea politico-educativă pentru formarea unui om nou, cu o conştiinţă morală înaintată, să promovăm, ferm, în toate domeniile, principiile eticii şi echităţii socialiste, ale umanismului revoluţionar. Să acţionăm neabătut pentru perfecţionarea conducerii ştiinţifice a tuturor domeniilor de activitate, să întărim democraţia socialistă, revoluţionară, autoconducerea şi autogestiunea muncitorească, pornind, întotdeauna, de la faptul că societatea socialistă şi comunistă se construieşte cu poporul şi pentru popor ! Tot ceea ce făurim trebuie să servească poporului, bunăstării şi fericirii sale, ridicării patriei pe noi culmi de civilizaţie şi progres, întăririi independenţei şi suveranităţii României socialiste ! Să facem astfel ca, în anul 1984, poporul nostru, acţionînd în deplină unitate, cu spirit de înaltă răspundere, ordine şi disciplină, să-şi asigure o viaţă tot mai bună, ca patria noastră să cunoască o continuă înflorire, pe calea socialismului şi comunismului ! Dragi tovarăşi şi prieteni, cetăţeni ai României Socialiste, In anul 1983 s-a ajuns la o agravare considerabilă a situaţiei internaţionale, la creşterea pericolului unui război mondial care va deveni, inevitabil, un război nuclear. Au avut loc noi manifestări ale politicii de forţă, s-a intensificat cursa înarmărilor, s-a înrăutăţit situaţia economică şi s-au mărit decalajele dintre ţările sărace şi cele bogate. In mod deosebit, în ultimele luni, s-a agravat situaţia în Europa, ca urmare a trecerii la amplasarea rachetelor nucleare americane cu rază medie de acţiune în unele ţări vest-europene. Aceasta a dus la retragerea de la convorbirile de la Geneva şi la anunţarea de contramăsuri nucleare de către Uniunea Sovietică. Ne aflăm la începutul unei noi curse a înarmărilor nucleare, care pune în pericol existenţa a înseşi vieţii pe planeta noastră. Niciodată în istoria sa, omenirea nu s-a aflat într-o situaţie atît de gravă! Pornind de la toate acestea, doresc să reafirm şi acum, în ajunul Noului An, hotărârea României de a acţiona cu fermitate, de a-şi uni forţele şi conlucra strîns cu toate statele şi popoarele, cu toţi cei care iubesc viaţa pentru a opri acest curs deosebit de periculos spre o catastrofă nucleară, pentru asigurarea păcii. Trebuie să se facă totul pentru ca S.U.A. să oprească amplasarea în Europa a rachetelor nucleare cu rază medie de acţiune, iar Uniunea Sovietică să oprească aplicarea contramăsurilor nucleare de răspuns. In aceste condiţii, să se treacă la reluarea negocierilor sovieto-americane, în vederea ajungerii la un acord corespunzător, care să ducă, în final, la eliminarea rachetelor şi la eliberarea continentului de orice arme nucleare, la realizarea unei Europe unite, a păcii şi colaborării. In numele păcii şi vieţii, să acţionăm cu toate forţele, încît anul 1984 să determine o schimbare radicală a cursului evenimentelor în acest sens ! Popoarele, mişcările pentru pace din Europa — cărora poporul român li s-a alăturat cu întreaga sa forţă — trebuie să-şi facă tot mai puternic auzit cuvîntul, să ceară să primeze raţiunea şi spiritul de răspundere, interesele păcii, ale apărării dreptului suprem al omului — la viaţă, la pace, la libertate ! In acest spirit vom participa la Conferinţa pentru încredere şi dezarmare de la Stockholm, animaţi de dorinţa de a ne aduce întreaga contribuţie la întărirea încrederii, colaborării şi păcii pe continent. Vom acţiona cu toată energia pentru dezvoltarea colaborării dintre toate statele din Balcani, pentru transformarea acestei regiuni într-o zonă a păcii, fără arme nucleare şi baze militare străine ! Vom milita pentru ca în întreaga viaţă internaţională să fie instaurate principiile egalităţii în drepturi, respectării independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului în treburile interne, nerecurgerii la forţă şi la ameninţarea cu forţa. Considerăm că, în actualele împrejurări internaţionale, trebuie făcut totul pentru soluţionarea pe cale paşnică a tuturor conflictelor „şi problemelor litigioase — din Orientul Mijlociu, din Asia, Africa, America Centrală şi din alte regiuni ale lumii. Vom depune, în continuare, toate eforturile pentru lichidarea subdezvoltării şi instaurarea noii ordini economice mondiale, pentru întărirea colaborării şi solidarităţii ţărilor în curs de dezvoltare în lupta pentru afirmarea lor liberă pe calea progresului. Fie ca anul 1984 să ducă la întărirea conlucrării tuturor statelor, fără deosebire de orînduire, la creşterea participării lor active la soluţionarea problemelor complexe ce confruntă omenirea, în interesul fiecărei naţiuni, al păcii şi independenţei popoarelor ! Dragi tovarăşi şi prieteni, cetăţeni ai României socialiste, Să întîmpinăm a 40-a aniversare a revoluţiei de eliberare naţională şi socială şi cel de-al XIII-lea Congres al partidului cu succese tot mai însemnate în dezvoltarea economico-socială, în toate domeniile construcţiei socialiste ! Să facem totul pentru a servi cauza generală a poporului, a bunăstării şi fericirii sale, a întăririi independenţei şi suveranităţii României ! Fie ca anul 1984 să marcheze progrese importante in eforturile popoarelor pentru oprirea cursei înarmărilor, pentru înlăturarea rachetelor şi a oricăror arme nucleare din Europa, pentru triumful politicii de destindere şi colaborare, de securitate şi pace ! Cu prilejul Anului Nou, vă urez din toată inima, dragi compatrioţi, noi şi noi realizări, satisfacţii depline în muncă şi în viaţă, împlinirea tuturor dorinţelor de mai bine, multă sănătate şi fericire ! „La mulţi ani !“. Peisaj arhitectonic ieșean. Imagine din strada Vasile Lupu. -FLACĂRA IAȘULUI La Combinatul de utilaj greu,la hotarul dintre ani, se marnă a 1306-a şarjă de oţel de la intrarea în funcţiune a oţelăriei electrice, sau prima şarjă din anul 1984. Asistenţa tehnică a fost asigurată de ing. Cornel Ungureanu. In unităţile cu activitate continuă Depăşirea din primele planului încăile ale anului Pentru unii oameni ai muncii din unităţile economice ieşene cu foc continuu, noaptea de revelion, zilele de 1 şi 2 ianuarie 1984 au fost dedicate unei activităţi rodnice. Atît la Combinatul de utilaj greu, la C.F.S., cit şi la întreprinderea electrocentrale şi întreprinderea de antibiotice activitatea de producere a bunurilor materiale a continuat în ritm susţinut, obţinindu-se primele rezultate ale anului. Numai în noaptea de revelion, la C.U.G., de exemplu, s-au obţinut o sută de tone de oţel şi 50 de tone de piese forjate, ceea ce înseamnă o producţie marfă în valoare de peste 1,2 milioane de lei. S-au aflat la datorie maistrul oţelar Pătraşcu Petrescu, oţelarul Virgil Pîrţac şi alţii. „Dorim ca 1984 să fie un an mai bogat in rezultate, să îmbunătăţim situaţia economică a combinatului, să rentabilizăm toate produsele obţinute aici“, ne-a declarat ieri Mina Chelaru, contabilul şef al C.U.G. Producţie peste prevederi s-a obţinut şi la C.F.S. Astfel, producţia de fire şi fibre a însumat câte 62 de tone pe fiecare schimb , exprimată valoric înseamnă 5,2 milioane de lei. Au organizat bine munca maistrul Ion Culiţă de la policondensare, ing. Adrian Rîmbu — secţia fire, ing. Vasile Micală, şef de tură. Operatorul dispecer Maria Culiţă ne-a spus : „Mesajul de Anul Nou adresat naţiunii noastre de preşedintele ţării, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, este un nou imbold în muncă, în amplificarea eforturilor pentru producţii sporite, pentru o mai îndîrjită luptă în vederea asigurării păcii in lume“. La „Antibiotice“ chimiştii şi operatorii, îmbrăcaţi în halate imaculate, au vegheat la şarjele de streptomieină, penicilină ş.a. Datorita conştiinciozităţii şi com- petenţei profesionale, operatorii C-tin Mihalache, Ion Dumitraşcu şi Ovidiu Haidău, coordonaţi de Petru Munteanu, au obţinut la şarja 321 — streptomieină — o producţie cu 5 procente peste prevederile planului, iar la şarja 324 cu 10 procente. Şi colegii lor de la şarja 362 — penicilină — (operatorii Petru Balaşa, Gh. Sofran, M. Cioba şi Anton Neamţu) au depăşit planul cu 8 la sută. • Flacăra focului continuu nu s-a stins nici la Întreprinderea electrocentrale (Uzina electrica). Muncitorii Mircea Sfielii, Ioan. Lazăr, C-tin Costiniuc, Ioan .Stoleriu şi Petru Gîrlea, maiştrii principali Ion Ungureanu şi C-tin Stoica, ing. loan Mustaţă şi subing. Mircea Ţuţuianu au asigurat buna funcţionare a utilajelor şi instalaţiilor, producînd energie electrică şi termică necesare bunului mers al activităţii municipiului. După cum ne spunea dispecerul şef de tură, ing. Tudor Miron, în fiecare schimb s-au produs cite 600 MWh şi 3 000 Gcal. energie termică,depăşind cifrele planificate cu 4 la sută, în condiţiile unui consum minim de combustibil. Aşadar, primele rezultate obţinute în unităţile cu foc continuu dau garanţia unei activităţi bogate în acest penultim an al actualului cincinal. Putem afirma că „semne bune anulare“. NELU CRISTIAN De la început, de lapte Şi crescătorii de animale de la Asociaţia economică intercooperatistă din Rediu au păşit cu dreptul In 1984, într-adevăr, după cum ne informează C. Sadici, directorul unităţii, toţi îngrijitorii-mulgători. In frunte cu C. Munteanu, T. Daniliuc, V. Scurtu, Mircea Munteanu, Elena Scurtu, Gh. Carp, au reuşit să-şi peste producţia planificată depăşească producţiile de lapte planificate încă din primele zile ale noului an. De altfel, toţi sunt hotărîţi să obţină şi în continuare aceleaşi rezultate bune. Con-?., ducerea asociaţiei preciza ca pentru realizarea și depăşirea producției stabilite pe anul 1984 sunt asigurate toate condițiile începînd cu baza furajera.