Flacăra Iaşului, iulie 1985 (Anul 41, nr. 12044-12069)

1985-07-02 / nr. 12044

FLACARAASULUI----------------------- „Ordinul Muncii" clasa a II-a pentru Întreprinderea de ulei „Unirea“ In cadrul unei festivităţi, întreprinderea de ulei „Unirea" Iaşi a primit „Ordinul Muncii“ clasa a 11-a şi Steagul de unitate fruntaşă în întrecerea socialistă din partea Uniunii sindicatelor pe ramură, pentru rezultatele obţinute în 1984. Au participat reprezentanţi ai organelor locale ,e partid, de stat şi ai organizaţiilor de masă, reprezentanţi ai centralei industriale de profil, numeroşi oameni ai muncii din întreprindere. Confirmînd bunele rezultate obţinute anul trecut, colectivul întreprinderii se află și în acest an pe un loc fruntaş în întrecerea socialistă pe țară. • • Întreprinderii comerciale de stat pentru alimentaţie publică i-a fost decernat Steagul roşu de unitate fruntaşă pe ţară Ieri, la Casa sindicatelor, a avut loc festivitatea de decernare a Steagului roşu de unitate fruntaşă pe ţară şi a Diplomei de onoare acordate de Consiliul Central al U.G.S.R., întreprinderii comerciale de stat pentru alimentaţie publică din Iaşi pentru ocuparea locului al dll-iea în întrecerea socialistă pe anul 1984. La manifestare au participat reprezentanţi ai Ministerului Comerţului Interior, Uniunii sindicatelor pe ramură, laconsiliilor judeţean şi municipal ale sindicatelor, numeroşi oameni ai muncii din întreprindere. Cu acest prilej, au fost evidenţiate bunele rezultate obţinute de către harnicul colectiv al I.C.S.A.P. în 1984, precum şi pe primul semestru al acestui an, când s-au înregistrat depăşiri la indicatorii desfacere a produselor cu 5 la sută, a produselor proprii cu 24,8 la sută şi a beneficiilor cu 48,7 la sută. în prezent, oamenii muncii din acest sector de activitate desfăşoară larg întrecerea socialistă pentru rezultate mai bune în activitate. I.C.S.A.P. Iaşi situându-se, după şase luni de activitate din acest an, tot pe locul al IlI-lea pe ţară. La Sala sporturilor de-a IV-a ediţie . Ieri dimineaţă, la Sala sporturilor din Iaşi, în prezenţa unui numeros public, s-a deschis cea de-a patra ediţie a „Tîrgului de vară“, manifestarea comerţului ieşean devenită deja tradiţională. Anul acesta, „târgul“ este organizat în perioada 1—17 iulie. Participă întreprinderile comerciale de stat ieşene pentru mărfuri metalo-chimice şi textile-încălţăminte, precum şi cea pentru alimentaţie publică. Standurile amenajate în acest scop, la parterul şi mezaninul Sălii sporturilor, pot fi vizitate în tot cursul sâptămînii, între orele 9—20, iar în zilele de duminică, în intervalul 9—13. Anul acesta, unităţile comerciale pun la dispoziţia cumpărătorilor un fond de marfă superior, atlt din punct de vedere cantitativ, cît şi calitativ. I.C.S.M.M.Ch. expune o gamă variată dintre cele mai noi articole electrice, de electrotehnică şi electronică, de menaj, uz casnic, porţelanuri şi faianţă. De asemenea, publicului ieşean i se pun la dispoziţie numeroase articole de sport şi turism, o expoziţie cu materiale de t împing, un bogat sortiment de jucării. La rîndul său. S-a deschis cea „Tirgului de vară“ I.C.S.M.T.I. prezintă prin standurile sale numeroase sortimente de confecţii, tricotaje, galanterie şi lenjerie de sezon, obiecte de încălţăminte, marochinărie, din rîndul cărora se evidenţiază cele destinate copiilor şi tineretului. Un loc aparte a fost rezervat expoziţiei cu vînzarea obiectelor de mobilă. Ca o noutate, la această ediţie a „Tîrgului de vară“, la mezaninul Sălii sporturilor a fost amenajată şi o expoziţie în care sunt prezente produse realizate de principalii furnizori ieşeni ai comerţului din judeţul nostru. Se remarcă in acest sens întreprinderile de mătase ,,Victoria“, de tricotaje „Moldova“, „Ţesătura“, de confecţii din Iaşi, de tricotaje şi perdele şi de ţesături tipin din Paşcani, de Încălţăminte „Aurora“ din Tg. Frumos, precum şi Fatuitatea de tehnologia și chimia textilelor din Iași. „Tîrgul de vară“ se bucură de o bună apreciere din partea cumpărătorilor, dovada cea mai elocventă constituind-o afluența foarte mare de cumpărători încă din primele ore de la deschidere. ELENA DUMITRESCU In imagine, aspect de la standul organizat de I.C.S.M.M.Ch. Foto : Paul Todcă -PAGINA A III-□ O nouă sărbătoare a gimnasticii ieşene Echipele Şcolii nr. 6 şi Liceului industrial nr. 7 au câştigat, la recentele întreceri naţionale, TOATE TITLURILE POSIBILE! Sfîrşitul sâptămînii trecute a prilejuit bucureşteniilor urmărirea unui frumos spectacol de gimnastică — finalele pe ţară a trei mari competiţii, practic evoluţia celor mai bune echipe şi a celor mai buni gimnaşti elevi din ţară, reuniţi sub genericul Daciadei, în etapele naţionale ale Festivalului republican de gimnastică sportivă, organizat de Consiliul Naţional al Pionierilor, Campionatului de gimnastică al şcolilor, organizat de Ministerul Educaţiei şi Invăţăântului, şi Festivalului ansamblurilor de gimnastică ritmică, „Cupa U.T.C.“, organizat de C.C. al U.T.C. Alături de cele mai valoroase formaţii din ţară, s-au aflat, şi de data aceasta, cele ieşene, pregătite de reputatul tehnician prof. Constantin Radu, gimnaste de la Liceul ind. nr. 7 şi Şcoala nr. 6 — formaţii care aveau dificila sarcină de a se prezenta la nivelul performanţelor din ultimii ani, al numeroaselor locuri fruntaşe dobîndite. Şi, pentru a doua oară consecutiv, ieşencele au cucerit absolut toate titlurile care puteau fi cucerite, pe echipe şi la individual ! Astfel, la Festivalul de gimnastică sportivă, ansamblul Şcolii nr. 6 a ieşit învingător, cîştigînd şi titlul de campion al Daciadei, un alt ansamblu, al aceleiaşi şcoli, a cucerit locurile I şi titlurile de campioane ale Daciadei la gimnastică sportivă şi gimnastică modernă, in campionatul rezervat şcolilor (clasele V—VIII), iar ansamblul Liceului ind. nr. 7 s-a clasat pe primul loc în „Cupa U.T.C.“. Practic, in prima competiţie, aflată la a treia ediţie, ieşencele cuceresc al treilea titlu, la cea de-a doua, aflată la ediţia a V-a, cîştigă pentru... « cincea oară, iar la Festivalul de gimnastică ritmică, aflat la ediţia a XIII-a, ieşencele cuceresc a opta oară locul I, din zece participări (prima dată, in 1974, s-au situat pe locul V, iar în 1975 — pe locul secund). Este un succes fără precedent în sportul de masă ieşean, un succes datorat în cea mai mare parte priceperii, dăruirii, abnegaţiei acestui excepţional tehnician care este profesorul Radu, un antrenor care — aşa cum in dese rînduri am cerut prin paginile noastre — ar trebui să se ocupe, de mult, de soarta gimnasticii ieşene de performanţă, care astăzi ar fi fost undeva sus (or, ea nici nu există, practic...).. Ne facem datoria de onoare de a consemna, in aceste prime rînduri despre un succes asupra căruia vom mai reveni, numele celor care ne-au produs o mare satisfacţie : Mihaela Ionel (campioană şi la individual), Florina Păduraru (vicecampionă), Cristina Ghiciuc, Geanina Cazacu, Marinda Penişoară, Oana Rusu şi Daniela Bîrzu — primul ansamblu al Şcolii nr. 6 ; Liliana Iovu (campioană la individual), Teodora Tănase (vicecampioană), Gabriela Sandu (locul III la individual), Iuliana Avrămiuc, Constanţa Ropota, Eva Mocanu — ansamblul Şcolii nr. 6, la categoria claselor V—VIII : Cristina Leonte, Gabriela Goldan, Mioara Petrică, Valerica Ungureanu, Oana Băcescu, Mirela Hindi, Cristina Diaconu, Coring Chiriac — ansamblul Liceului nr. 7, clasat primul atît la proba de gimnastică ritmică fără obiect, cit şi la cea cu obiect). Mai amintim că prof. Roda este ajutat în tot ceea ce fac ei de foste şi actuale sportive, cum sînt Nicoleta Prisecaru şi Cristina Leonte, precum şi de ex~balorina Margareta Balogh. CONST. PARADUTA BUGP* Locomotiva Paşcani, în divizia A BUCUREŞTI este la trimisul nostru special) Feroviarii păşcăneni au produs una dintre ceie mai mari bucurii propriilor suporteri, reuşind, în urma turneului de baraj pentru promovare în divizia A, susţinut zilele acestea în Bucureşti, să urce pe prima scenă a rugbiului românesc, performanţă unică în istoria rugbiului păşcănean. Echipa feroviară, pregătită de C. Pintilie şi Ilie Manole, a avut o comportare meritorie de-a lungul întregului campionat, iar dorinţa de promovare a făcut ca şi la turneul de la Bucureşti să aibă o prestaţie pe măsură, reuşind în partida decisivă, cu Dunărea Giurgiu, să obţină victoria necesară (cu 15—13). Punctele păşcănenilor au fost realizate de Toma (min. 5, 12, 48) din lovituri de pedeapsă, Răcilă (min. 65), care a realizat o splendidă încercare, după o cursă de aproape 40 de metri, şi din nou Torna, care a realizat transformarea. Felicitări pentru rezultatul obţinut merită Maftei, Mihalache, Dănilă, Tarcan, Maghercă, Gontineac, Tudose, Rusu, Mânere, Racilă, Torna, Nechifor, Neofet, Tudorache, Hău, adică cei care au luptat în teren, dar şi antrenorii D. Pintilie şi life Manole, şi conducerea asociaţiei, organele locale de partid şi de stat care au creat condiţii de pregătire dintre cele mai bune, suporterii, care au fost mereu alături de jucători, inclusiv la turneul de calificare... V. Apostol O vară „fierbinte“ pentru handbalul ieșean De vorbă cu prof. CORNEL BADULESCU, antrenorul echipei Terom Orice reîntîlnire cu prof. Cornel Bădulescu este interesantă pentru amatorul ieșean de handbal, motiv pentru care, ieri, i-am solicitat citeva amănunte privind programul Terom-ului din această vară. — Avem un program foarte încărcat, ne-a spus cunoscutul antrenor, cel care, de curînd, se ocupă şi de pregătirea echipei naţionale de tineret. După nici două săptămîni de vacanţă, ne-am reunit şi am continuat pregătirile, la Iaşi. Poimîine, joi, plecăm la Eforie Sud, iar de pe 17 iulie, ne vom afla la Buşteni, antrenamentele continuînd într-un ritm accelerat. Sunt prevăzute, apoi, trei turnee „tari“ : prr 12 august, în Capitală, o cupă organizată de F.R.H. (cu participarea lotului naţional de junioare şi a echipelor Hidrotehnica, Ştiinţa Bacău şi Terom), în intervalul 9 — 11 august, la Braşov,, va fi organizată o altă cupă, la care vor fi prezente F. C. Magdemburg (R.D.G.), Rulmentul Braşov, loturile naţionale de senioare şi tineret, C.S.M. Sibiu şi Terom pe 16—18 august, la Iaşi, „Cupa Eliberării“, organizată de Consiliul judeţean al sindicatelor, va reuni echipele Mureşul Tg. Mureş, Belonul Săvineşti (recent promovată în divizia „A“), Textila Ploieşti şi, desigur, Terom. In toată această perioadă, echipa nu se va prea... reuni, trei jucătoare (Anton, Covaliuc şi Haidău) fiind în lotul reprezentativ de senioare, iar alte patru (Horga, Nisipeanu, Creţan şi Poa) în cel de tineret... •— . ■ -Sub directa dv. îndrumare de ei ! — Da, însă restul echipei, împreună cu antrenorul secund, Mircea Pop, se pregăteşte separat. în fine, sperăm să obţinem rezultatele scontate de noi. — Cînd începe campionatul ? — Primul turneu are loc la Buzău, in perioada 26—28 august. Al doilea, la Piteşti, pe 6—7 septembrie, iar al treilea, la Craiova, pe 13—15 septembrie. Pe 27 august, vom şti însă şi adversara din „Cupa cupelor“, primul joc urmînd să aibă loc pe 29 septembrie (returul — pe 6 octombrie).— Noutăţi în lotul Teromului ? — Sunt mai multe, dar deocamdată vă spun că vom avea in poartă şi pe Carmen Moldovan, fostă la C.S.Şc. nr. 2 Bucureşti, care este şi portarul echipei naţionale de tineret, in rest, acelaşi lot ; n-a plecat nimeni de la echipă (Cristina Popa, care a fost operată de menise, este în curs de recuperare, iar Cozma se află în concediu de maternitate). Ne aşteaptă, după cum vedeţi, un program foarte greu, încărcat, dar echipa este mobilizată şi sperăm să obţinem rezultatele bune pe care le aşteaptă colectivul C.F.S., toţi ceilalţi suporteri ai noştri 4 F. CONSTANTIN călărie O săptămină printre picături de ploaie Timp de o săptămină, baza hi,pică a C S.M. a găzduit douâ întreceri de călărie pentru seniori şi juniori : etapa a 11-a a Campionatului naţional de obstacole şi dresaj (fete şi juniori), şi „Cupa Moldovei“. Deşi competiţiile s-au desfăşurat. .. printre picături de ploaie, vremea nefavorabilă îngreuind parcursul, concurenţii din Sibiu, Lugoj, Ploieşti, Bucureşti, Neamţ şi Iaşi s-au străduitsă ofere numerosului public un spectacol atractiv. Şi în parte au reuşit, disputele fiind strînse, evoluţiile de calitate, iar învingătorii, în cele mai multe probe, stabiliţi după baraj. In campionatul naţional, au dominat reprezentanţii cluburilor bucureştene Steaua, Dinamo şi Olimpia. Frumoase evoluţii au avut şi sportivii din Lugoj şi Ploieşti. Ieşenii nu s-au aflat la această ediţie printre cîştigători, explicaţia fiind lipsa de experienţă a cailor tineri pe care ii posedă în prezent Clubul sportiv municipal. In proba de obstacole — juniori mari, Viorel Cojocaru (cu calul Fanion) a ocupat locul 20, din 44 de participanţi, iar pe echipe C.S.M. Iaşi s-a situat pe poziţia a 8-a. „Cupa Moldovei“, desfăşurată pe echipe, a revenit formaţiei Dinamo Bucureşti,urmată de Steaua Bucureşti şi Dumbrava Piatra Neamţ. Dintre călăreţii ieşeni, cea mai bună comportare a avut-o Paul Mazilu, care în proba de dificultate progresivă s-a clasat pe locul I. VASILE ARHIRE FOTBAL, DIV B C.F.R. Paşcani — C.S. Botoşani 1-2 (1-0) PAŞCANI (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului“) S-a tras cortina pentru campionatul diviziei B, feroviarii terminind actualul sezon cu o înfrângere, a doua din retur, care i-a dezamăgit pe suporteri. In prima parte a meciului, gazdele au evoluat mai bine, golul realizat de Irimia, în min. 31, anunţînd o victorie la scor. Pauză însă a fost un sfetnic bun pentru... botoşăneni, care, ameninţaţi cu retrogradarea, forţează şi — profitind şi de neatenţia apărării păşcănene — înscriu de două ori (Abălaşei, min. 53, şi Luca, min. 62), scăpînd astfel de emoţii. C.F.R., care a pierdut cinci puncte „acasă“ numai în retur, a coborît de pe locul III pe locul XII, o poziţie cu totul nejustificată faţă de valoarea lotului şi condiţiile create. G. Fîntînarit